handdator

Visa fullständig version : Härliga Djurgår'n!

Rocco
2005-09-20, 09:01
Skapar en tråd där vi kan hylla Stockholms Stolthet, Blåränderna, på deras väg mot ytterligare ett SM-Guld i fotboll. Efter en kortare utlandsvistelse (Skåne) är nu Lennart Johanssons pokal på väg tillbaka till kungliga huvudstaden.

Jag börjar: Tobbe Hysén är kung och borde få chansen i landslaget. Känns så skönt att han får avgöra mot klubben som för alltid kommer att vara bittra över att han inte valde att spela för dom. Goa gubbar och Kamratgården är en epok som gått i graven.

Offentlig ursäkt till alla kampsportsnördar för att jag brinner för det gröna fältets schack och skapar en tråd som indirekt handlar om en idrott som inte går ut på att sparka/slå sönder sin motståndare i uppgjorda jippomatcher.

dared
2005-09-20, 09:05
i uppgjorda jippomatcher.

*grr27*

Mental
2005-09-20, 09:07
Offentlig ursäkt till alla kampsportsnördar för att jag brinner för det gröna fältets schack och skapar en tråd som indirekt handlar om en idrott som inte går ut på att sparka/slå sönder sin motståndare i uppgjorda jippomatcher.

Är ingen fan av kampsport, men jag ser inte att en sport som inte går ut på att sparka/slå sönder sina motstondare, men gör det ibland endå, fast de inte skall, är så mycket bättre ;)

Och matcherna är fortfarande fåniga uppgjorda jippon ;)

dunken16
2005-09-20, 09:08
Dra åt fanders med surgårn!!!!! MALMÖ FF!!!!

daja
2005-09-20, 09:15
Det var en bra match, IFK ägde första men fick inte till några riktigt farliga lägen och DIF tog över i andra. Hysén va grym, men jag anser ändå att Arneng borde ligga minst lika nära en landslagsplats. Han är helt överjäkligt duktig!

Och ja, nu är guldet tillbaka i huvudstaden

dared
2005-09-20, 09:17
Är iofs också djurgårdare, va grymt inne i fotbollen som yngre, men nästan helt tappat intresse för allsvenskan. Men kul endå! Är ju fortfarande djurgårdare.

Rock'nRoll
2005-09-20, 10:29
Dra åt fanders med surgårn!!!!! MALMÖ FF!!!!

Va och tittade på DIF -MMF förra måndan. Klasskillnad!

ohah
2005-09-20, 10:44
Kan vi inte flytta den här tråden till den som låg under = "Mår illa"

nim
2005-09-20, 10:59
Heja DjurgÅrn!

Trassel
2005-09-20, 11:13
Underbart helt enkelt, och det som var pricken över i:et var Hyséns intervju direkt efter match när han inte riiiktigt hunnit samla sig än.

Journalist: Såg du Selakovics miss?

Hysén: Ja HERREJÄVLAR (på riiktigt bred göteborska)

;)

carlsm
2005-09-20, 11:20
S.k. "Ullevimänniskor", som min gamla Samhällskunskapslärare benämnde fotbollssupportrar borde vid stormatcher få betala en trängselavgift i biljettpriset. Gick ju fan knappt att komma med bussarna/vagnarna hem igår på grund av alla dessa pyntade julgranar hade kollat på fotboll. Nästan alla hejade tydligen på något lag som heter ICA, som det stod på det emsta av pyntet. *rolleyes*

Trassel
2005-09-20, 11:21
S.k. "Ullevimänniskor", som min gamla Samhällskunskapslärare benämnde fotbollssupportrar borde vid stormatcher få betala en trängselavgift i biljettpriset. Gick ju fan knappt att komma med bussarna/vagnarna hem igår på grund av alla dessa pyntade julgranar hade kollat på fotboll. Nästan alla hejade tydligen på något lag som heter ICA, som det stod på det emsta av pyntet. *rolleyes*

;) fanstyg helt enkelt

Allan
2005-09-20, 11:32
Skapar en tråd där vi kan hylla Stockholms Stolthet..............

Inte fan.

allan

Rocco
2005-09-20, 11:40
Inte fan.

allan

Va? Är du AIK:are Allan? I så fall måste jag säga att jag har saknat Gnaget i Allsvenskan det här året. Välkomna upp nästa säsong, hoppas AIK aldrig åker ur igen...

Om du är Bajare så kan jag bara beklaga ;)

Krokodil
2005-09-20, 15:03
Det var så skönt att se dem igår! Nu ska det mycket till för att de ska missa guldet. :hbang:

Kwon
2005-09-20, 15:17
Offentlig ursäkt till alla kampsportsnördar för att jag brinner för det gröna fältets schack

Varför ursäkta? Inget fel med att du brinner för det gröna fältets schack! :)

Jense
2005-09-20, 15:47
Va och tittade på DIF -MMF förra måndan. Klasskillnad!

ja men mff har fler smguld =D

vem fan bryr sig om korpenfotbollen som spelas i sverige? den är dålig jämnförelsevis

Rocco
2005-09-20, 15:56
Varför ursäkta? Inget fel med att du brinner för det gröna fältets schack! :)

Hehe... Nej, det var mest en känga till alla som brukar komma in och dryga sig med kommentarer som "Öh... Djurgården... vad är det? vilken sport?" ;)

Jense
2005-09-20, 15:57
Hehe... Nej, det var mest en känga till alla som brukar komma in och dryga sig med kommentarer som "Öh... Djurgården... vad är det? vilken sport?" ;)

ja men det är väl för att de inte vet vilken sport det är.

behöver inte snacka skit om mma för det

Rocco
2005-09-20, 16:02
ja men mff har fler smguld =D

vem fan bryr sig om korpenfotbollen som spelas i sverige? den är dålig jämnförelsevis

Jaja... Vinner vi i år så har DIF 11 och MFF 15. Snart ikapp... Håller med om korpfotbollen i Allsvenskan. Jag bryr mig egentligen mer om Premier League (Liverpool) och vad som händer där, men det är kul att kunna glädja sig när det andra laget i ens hjärta går bra.

Rocco
2005-09-20, 16:09
ja men det är väl för att de inte vet vilken sport det är.

behöver inte snacka skit om mma för det

Tsss... De vet mycket väl vad det handlar om och försöker bara göra sig lustiga på sitt sätt och visa att de inte bryr sig. Finns ju inte tråd angående fotboll/hockey som inte blir besudlad med inlägg från folk som måste påpeka hur lite de bryr sig om sporten/laget. Sen hoppas jag att folk fattar att jag driver lite med kampsportsfanatikerna.

Kwon
2005-09-20, 16:11

Självklart kan man respektera andras intressen/åsikter. Det är bra att folk har olika intressen, vissa föredrar schack i det gröna, andra pyjamas-sporter.

Jag ger ingen känga till andra sporter, trots att min passion ibland får en känga! :)

Jippomatcher? WTF? :laugh:

Jag hoppas vi alla kan samexistera i harmoni!

Rocco
2005-09-20, 16:21
Jippomatcher? WTF? :laugh:

Ja, ingår inte wrestling i kampsportens värld? :D

Jense
2005-09-20, 16:24
Ja, ingår inte wrestling i kampsportens värld? :D
ingår inte heroinmissbruk i fotbollens värld?

dared
2005-09-20, 17:21
Finns uppgjorda matcher inom fotbollen också. Såg ni inte Danmark - Sverige eller? :D

dared
2005-09-20, 17:24
För övrigt ser Wrestling, sorligt nog, t o m verkligare ut än vissa situationer där fotbollsspelare ramlar och tar sig för smalbenen.

Lallle
2005-09-20, 18:12
Själv föredrar jag Hammarby av stockholms lagen. Men givetvis är det Kalmar ff som jag gillar mest. 7-0.