handdator

Visa fullständig version : Åker till England - Alkohol och sånt

Endumen
2005-09-19, 00:12
Tjena, jag åker till England om 26timmar och behöver veta lite om lagar och sånt. När får man köpa alkohol i England? 18? När får man gå på pubbarna? Är det billigt?

Tacksam för svar :D

Lepras
2005-09-19, 00:32
hmm,. har bara vart i england i två dygn, men han köpa nåra öl, inte på krogen men i affär o det gick bra(17år var jag) komer inte ihåg va det kostade men ungefär som i sverige. hittade också en fin skylt ;)

chidde
2005-09-19, 01:12
16 år om jag inte minns fel!

det finns inget som heter billigt i london

raZmus
2005-09-19, 07:16
Du behöver nog inte oroa dig, allt detta kan du upptäcka när du kommer till England.

Mental
2005-09-19, 07:30
16 år om jag inte minns fel!

det finns inget som heter billigt i london

Då mins du nog fel :)
18 var det 2003 iaf. om de inte har ändrat på sistonde.

"Liquor Laws The legal drinking age is 18. Children under age 16 aren't allowed in pubs, except in certain rooms, and then only when accompanied by a parent or guardian. Don't drink and drive. Penalties are stiff.

In Britain, pubs can legally be open Monday through Saturday from 11am to 11pm, and on Sunday from noon to 10:30pm. Restaurants are also allowed to serve liquor during these hours, but only to people who are dining on the premises. The law allows 30 minutes for "drinking-up time." A meal, incidentally, is defined as "substantial refreshment." And you have to eat and drink sitting down. In hotels, liquor may be served from 11am to 11pm to both residents and nonresidents; after 11pm, only residents, according to the law, may be served."

Nalfaren
2005-09-19, 09:17
Barena stänger 23.00, finns överallt. Du kan inte hänga av dig kläderna
i en garderob utan får sitta på dem eller ha dem i din närhet.

Discoställen (dyra oftast) är uppe längre och har garderober.

Carlsberg är en av de billigaste och är som fulöl ;)
(probably the best beer in the world :) my ass.

Englands cider är till skillnad från sveriges BITTER.. å inte söt.
Delvis helt vidrig tills man är full å knappt märker skillnaden.

CCTV finns överallt! Skitskoj att sitta på en pub å växla på deras
CCTV system i alla rum å glo på fulla människor :)

Griip
2005-09-19, 09:36
Ja 18 är åldersgränsen. Men kommer en storväxt viking in så är det nog inga problem. Själv var man där på klassresa i 9an, hamnade nere på en strippklubb och med en påhittad skuld på 400£. Jävla horor som lurade oss

chidde
2005-09-19, 11:27
Då mins du nog fel :)
18 var det 2003 iaf. om de inte har ändrat på sistonde.

kan det vara tobaken som har 16-årsgräns då?

18 låter mer realistiskt faktiskt... eftersom man måste vara 18 år för att servera alkohol där, nåt man inte behöver vara i sverige

mangs
2005-09-19, 11:50
Ja 18 är åldersgränsen. Men kommer en storväxt viking in så är det nog inga problem. Själv var man där på klassresa i 9an, hamnade nere på en strippklubb och med en påhittad skuld på 400£. Jävla horor som lurade oss

Fan, du skulle gett dem en rejäl propp!

Griip
2005-09-19, 12:12
Fan, du skulle gett dem en rejäl propp!

Blev rätt arg å försökte skrämma dem lite men då flippa dem helt och det fick omvänd effekt. Sen är det inte bästa stället att dela ut proppar på heller, en källarlokal på en bakgata i en stad där man inte hittar hem till sovplatsen ens ;)

On topic: Jao tobak är 16 tror jag väldigt bestämt, men tror ändå bara :D

Endumen
2005-09-19, 22:35
Okej, tur manär 18 då ;)... Men värre är det för några av mina klasskompisar... 5h till avfärd ;)

Lepras
2005-09-19, 23:09
köp cigaretter i sverige om ni röker,, för ett stort paket fick polarn punga ut me 5-6£ om ja minns rätt.. jäkligt dyrt..

Snafu
2005-09-19, 23:20
Cigg går på 5-5:50 eller därikring.

Single drinks, runt 2.20 i en sunkig pub, sen gärna upp till 5 pund i lite klassigare ställen. Sen finns det självklart ingen övre gräns, ska du på flashigt ställe blir det dyrt. Öl, dvs stor stark, eller pint på engelska, ungefär samma pris.

Kom ihåg att det inte tillåts "tennisskor" i många av barerna, och inte på nattklubbarna vilket kanske inte är förvånansvärt. Se till att ta med dig vanliga skor, så att säga.

Jag ser 15-åringar på nattklubbar när jag går ut, dock mest tjejer. Folk kollas inte på legimitation per automatik här, vakterna går enbart på hur gammal personen ser ut att vara.

Mist
2010-08-08, 07:01
Blev rätt arg å försökte skrämma dem lite men då flippa dem helt och det fick omvänd effekt. Sen är det inte bästa stället att dela ut proppar på heller, en källarlokal på en bakgata i en stad där man inte hittar hem till sovplatsen ens ;)

On topic: Jao tobak är 16 tror jag väldigt bestämt, men tror ändå bara :D

Gav du dem 400£? Sade du inte bara att du minsann var 15-16 och inte fick vara där egentligen?

Snafu
2010-08-08, 11:18
Gav du dem 400£? Sade du inte bara att du minsann var 15-16 och inte fick vara där egentligen?

5 år gammal tråd du öppnade där mist!

PRound
2010-08-08, 12:04
Tobak: 18
Alkohol: 18