Visa fullständig version : Brunch i Stockholm?
Stenberg
2005-09-17, 23:53
Säg att man är sugen på en rejäl helgbrunch i huvudstaden, vart går man då? Pannkakor, ägg och bacon är ett måste, men i övrigt spelar inte så stor roll. Gärna nära city eller söder...
Hilton på Söder har jag för mig...
allan
http://www.alltomstockholm.se/Sok.aspx?Query=brunch&cid=0&kid=0&type=1&sd=2005-09-18&nid=0
Moderna museet är den klart bästa brunchen just nu.
En brunch kan innehålla vad fan som helst, det viktigaste är att det skeppas in nya prylar hela tiden samt att det plockas undan sånt som svalnat eller ser risigt ut. Moderna leder ligan på den fronten.
grisbil3n
2005-09-18, 18:53
Ta en vända med nån Finlandsbåt eller annan stor båt *flex*
Ännu en gång måste jag slå ett slag för Sheratons clubsandwish !!
Missa inte den ! minst 4000 kalorier på en sittning , sånt ger ju lite re-spekt !
s_himself
2005-09-19, 07:52
för en småstadskille.. vad kostar det att käka brunch? Det varierar säkert mellan ställena. men 4000kcal? Det måste va värt att slanta en del för! :)
för en småstadskille.. vad kostar det att käka brunch? Det varierar säkert mellan ställena. men 4000kcal? Det måste va värt att slanta en del för! :)
Jag tror den ligger på ungefär 130-150 spänn.
Den är till att börja med gigantisk , sen bacon , majornäs , oj oj oj och till det ett stoooort lass med strips.
s_himself
2005-09-19, 08:25
Jag tror den ligger på ungefär 130-150 spänn.
Det är väldigt överkommligt om man får käka hur mycket man vill? Jag har ingen aning om hur det fungerar. Brukar ibland luncha på krogen, men då är det buffé som gäller. Hur mkt käk man vill ha + dricka för 75 spänn.
Peter-N1
2005-10-14, 13:13
Säg att man är sugen på en rejäl helgbrunch i huvudstaden, vart går man då? Pannkakor, ägg och bacon är ett måste, men i övrigt spelar inte så stor roll. Gärna nära city eller söder...
Gå till O'learys på Götgatan. Dom har GRYM brunch på söndagar. Allt det du räknat upp och mycket mer. Kostar 140 kr, då ingår fri juice.
Gå till O'learys på Götgatan. Dom har GRYM brunch på söndagar. Allt det du räknat upp och mycket mer. Kostar 140 kr, då ingår fri juice.
Fri juice är fan ett grundläggande kriterium för en bra brunch. Drack 12 glas senast på Radisson SAS *screwy*
Hilton på Söder har jag för mig...
allan
HILTON är bäst.. dyrt men väl värt pengarna. Man ska ramla in klocka 07.00 när de öppnar och sedan vara kvar till stängning 4 timmar senare. Då har man fått valuta för pengarna.. :eating: :eating:
Stjarnan
2011-08-26, 05:19
bumpar denna!
Någon som ligger inne med tips på bra brunch i Stockholm!?
Haga forum är riktigt bra tycker jag. Särskilt på sommaren när man kan sitta ute.
Men det kostar ju en slant.
Tycker det finns ganska många brunchställen som är bra, men lite over the top. Några st i mellanprisläge hade varit bra.
Juice, kaffe, ost och skingmacka och lite ägg och bacon räcker ju.
Man måste inte ha våfflor, burgare, 10 sorters sill, lax och efterrättsbuffé varje gång.
Bra bump! (på riktigt alltså, brunch är alltid trevligt). DN har betygsatt en del ställen, från 2009 visserligen men ändå:
http://www.pastan.nu/ataute/har-hittar-du-stockholms-basta-brunch-1.848929
Clarion på Norra Bantorget är riktigt bra faktiskt men då kostar det därefter också.
awesomooo
2011-08-26, 10:47
Aquavit! Kostade dock strax över 300 spänn men det var det värt!
Berns har riktigt trevlig brunch faktiskt
Janitorr
2011-08-26, 16:28
T-Bar (Hotell Diplomat)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.