Visa fullständig version : Grovt-bröd...
Vad väljer ni om ni ska köpa ett grov & mörkt bröd?
jean-wim
2005-09-17, 20:00
Vad väljer ni om ni ska köpa ett grov & mörkt bröd?Aldrig svenskt. Tyska eller danska platta "skosulor". Inte fler än 4-5 ingredienser.
Om du handlar på ICA så har Euroshopper ett billigt grovt bröd. I en tråd ganska nyligen var det en hel del som tyckte det smakade helt ok.
jean-wim
2005-09-18, 18:03
Om du handlar på ICA så har Euroshopper ett billigt grovt bröd. I en tråd ganska nyligen var det en hel del som tyckte det smakade helt ok.Nästan alla grova bröd är billiga, antagligen för att det är billigare att göra den typen av bröd. Euroshoppers pumpernickelbröd är ok, men faller sönder lite väl lätt tycker jag. Det finns bättre. ICA har några som heter "Vagott" eller något sådant (importerade), de är helt ok.
Ryska_raketen
2005-09-18, 18:15
Rågkusar
Fullkorn,solrosbröd eller flerkorn från finax
Nästan alla grova bröd är billiga, antagligen för att det är billigare att göra den typen av bröd. Euroshoppers pumpernickelbröd är ok, men faller sönder lite väl lätt tycker jag. Det finns bättre. ICA har några som heter "Vagott" eller något sådant (importerade), de är helt ok.
Jag tycker alltid att det grovt brödet är dyrare, åtminstone om man jämför bröd från samma tillverkare.
Snakebite
2005-09-20, 20:24
Osötade rågkusar! De mättar bra tillsammans med en proteindrink mellan måltiderna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.