handdator

Visa fullständig version : Tävling: Vad har Akilles i huvudet?

Akilles
2005-09-16, 20:34
(självömkanspoll kommer strax)

Var på sjukhuset idag och gjorde en MRT (Magnetic Resonance Tomography, dvs magnetröntgen) av hjärnan, och i samband med detta anordnar jag en frågetävling. Det rätta svaret meddelas om en vecka, då plåtarna kommit. Bland de som gissat rätt på pollen lottas ut ett par dragremmar (nyskick, oanvända).

Herkulez
2005-09-16, 21:05
får man fråga varför du gjorde en sån?

Lillgrabben
2005-09-16, 21:07
Jag röstade på "ingenting"! :D

Vi får väl hoppas att du inte lider av ngn sjukdom....

MVH

Timme
2005-09-16, 21:10
vad är en cysta?

/Timme

Biceps
2005-09-16, 21:11
Go cysta! Go cysta! :D

Skämt åsido... hoppas du inte hade vattenskalle ;)

Kwon
2005-09-16, 21:26
vad är en cysta?

/Timme

Cysta är en sån där knöl som bland andra Jean Claude Van Damme har i pannan!

jwzrd
2005-09-16, 21:31
(*) En grabbnäve vett.

Jense
2005-09-16, 22:50
Komigen Nu! CancertumÖr, SnÄlla!!!

MilkmaN
2005-09-16, 23:04
Komigen Nu! CancertumÖr, SnÄlla!!!

Det skulle onekligen förklara saker och ting...

bluelight
2005-09-16, 23:19
En hjärna! :thumbup:

Adde_15
2005-09-17, 01:06
Ingenting

Hoppas jag! :thumbup:

H.Emanuel
2005-09-17, 08:42
Läskig fråga. "Läkaren upptäckte en fläck på min lunga vid röntgen. Om ni kan gissa vad det var...", typ

blekfet2
2005-09-17, 08:59
Nada!

Slartibartfast
2005-09-17, 09:04
Jag har verkligen undrat vad du kan ha i huvudet. :MrT:

internethjälten
2005-09-17, 10:07
illa att du ens fick göra en MRT, då finns det ju misstanke om att något inte är som det ska vara :-(

stahlberg
2005-09-17, 18:43
En som sätter upp en sådan här poll har förstås ingenting i huvudet. Om Akilles har en tumör eller en cysta i huvudet utesluter det inte att han bildlikt talat ändå kan ha "ingenting i huvudet".

Eftersom man inte kan rösta på två alternativ - t.ex cysta OCH ingenting - måste man välja bara ett. Akilles själv tycker säkert att han har någonting i huvudet, vilket magnetröntgen-resultaten kommer att bekräfta. Vill jag vinna dragremmarna gäller det alltså att utesluta altrenativet ingenting.

Då återstår tre möjligheter : cysta, tumör, ingetdera. Det är ju inte varje dag man magnetröntgar huvudet, så troligen finns det en orsak till detta. Ingetdera är därför rätt osannolikt (även om det är fullt möjligt).

Då återstår cysta eller tumör. Utan mer fakta på hand (kännedom om Akilles somatisla tillstånd) är chanserna 50-50. Men om Akilles har en tumör är det risk att han avlider innan han hinner dela ut dragremmarna, och då får man inte dragremmarna oberoende man har rätt eller inte.

Därför är det fördelaktigast att gissa på cysta, och hoppas att detta är det rätta.

Detta gäller OM man vill vinna dragremmarna. Men det vill jag inte. Och därför röstar jag på det säkraste alternativet : Akilles har ingenting i huvudet :D .

Akilles
2005-09-17, 18:50
http://bestsmileys.com/lol/17.gif

LBacker, kan du slå det?

Rockhard
2005-09-17, 19:01
epilepsi? jag tror iofs inte på att du gjort nån röntgen...

Akilles
2005-09-17, 19:09
får man fråga varför du gjorde en sån?

Doktorn sa att jag var sjuk.

http://www.radiologie-wolfsburg.de/images/mr.jpg

Slartibartfast
2005-09-18, 13:21
Jag har också blivit körd i en sån maskin. Det knackar och har sig.

mr ruhl
2005-09-18, 14:23
lägger man upp en tråd som den här så har man defenitivt inte mycket mellan öronen iaf, sen om det är en liten hjärna, en cysta eller en tumör vet jag ej..

Rock'nRoll
2005-09-18, 16:06
Välldigt olustig poll. Min syster gjorde en sån där MTR röntgen och det visade sig att hon hadde en hjärntumör. Tre månader senare var hon död. Det kanske är ditt sätt att bearbeta choken/oron över att kanske ha cancer. Hoppas att det visar sig att du är frisk ialla fall.

Akilles
2005-09-18, 17:25
Välldigt olustig poll. Min syster gjorde en sån där MTR röntgen och det visade sig att hon hadde en hjärntumör. Tre månader senare var hon död. Det kanske är ditt sätt att bearbeta choken/oron över att kanske ha cancer. Hoppas att det visar sig att du är frisk ialla fall.

Tack för lyckönskningen. Fem dagar kvar, sen kommer beskedet...

http://www.spinalrehab.com.au/Testimonial/barbutomripre.JPG

Tråkigt med din syster.

lägger man upp en tråd som den här så har man defenitivt inte mycket mellan öronen iaf, sen om det är en liten hjärna, en cysta eller en tumör vet jag ej..

Blir du påmind om din egen dödlighet, eller varför tar du illa vid dig?

Ryska_raketen
2005-09-18, 17:27

håller helt och hållet med! :thumbup:

mini
2005-09-18, 17:38
Skönt att fler än jag tycker att tråden är osmaklig.

Spiffy
2005-09-18, 17:40
Jag ser inget problem alls med tråden.
Vad är det som är så farligt?

Beast
2005-09-18, 17:42
Hur märker man egentligen om man kan ha en tumör i huvet? Asså hur gick det till för att du skulle få en MRT?

Sve
2005-09-18, 17:57
sån där fick jag göra 2ggr pga träningsskada :D

De trodde jag sprängt ett blodkärl i huvudet. Men innan jag fick sova skönt i MR-apparaten så fick jag tyvärr genomgå mer smärtsamma undersökningar :cryout:

Akilles
2005-09-18, 17:59
Hur märker man egentligen om man kan ha en tumör i huvet? Asså hur gick det till för att du skulle få en MRT?

Den här tråden är inte till för att jag ska utreda en massa medicinska förfaranden. Syftet är helt primitivt, faktiskt ännu mer primitivt än Rock'nRoll föreslog ("ett sätt att bearbeta chocken/oron"); nämligen att visa hur himla synd det kanske är om mig.

Rock'nRoll
2005-09-18, 20:24

De vanligaste symptomen är illamående, kräkningar yrsel, ständig migränliknande huvudvärk och eventuellt synbortfall. har man dessa symptom en längre tid kan det va läge att kolla upp sig.

clash
2005-09-18, 20:41
Cysta ... och du ge fan i att site-injecta i huvet from, nu

edit: Du ... lycka till hoppas det inte är något allvarligt

Akilles
2005-09-19, 18:35
Cysta ... och du ge fan i att site-injecta i huvet from, nu

I know I shouldn't... but it's so good!

http://www3.telus.net/DonsMiniSite/images/MeasureHead4.JPG

Akilles
2005-09-23, 13:03
TÄVLINGEN AVGJORD!

Besked från ansvarig läkare idag: "Du kan andas ut, bilderna visar ingenting".

Även om jag hade hoppats på alternativ nr. 3 i tävlingen, så blev jag förstås glad. "Ingenting" är bättre än "någonting", även om "ingetdera" hade varit att föredra. Jag misstänker i och för sig att jag faktiskt har någonting (bra) i skallen, och att utslaget lät som det nu gjorde till största delen pga att läkarens formuleringskonst inte var högpresterande en fredagseftermiddag. Men, men, jag ska inte fuska genom att tolka hans svar så att det passar mig. Vinnaren i tävlingen är utsedd.

Lotten avgjorde att ingen mindre än stahlberg tar hem förstapriset. Snöpligt nog för både honom och de flesta andra, eftersom stahlberg uttryckligen gjort klart för alla och envar att han inte är intresserad av ett par dragremmar. stahlberg kommer därför att tilldelas ett annat pris.

På jumboplats hittar vi jwzrd. Hans egna alternativ (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1056109&postcount=7) var så långt ifrån verkligheten det går att komma, och i och med detta har han berättigat sig till ett tröstpris.

Om de båda vinnarna vill vara så vänliga att PM:a mig sina adresser, ska de nog ha sina respektive priser snart.

_Larre_
2005-09-23, 13:20
TÄVLINGEN AVGJORD!

På jumboplats hittar vi jwzrd. Hans egna alternativ (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1056109&postcount=7) var så långt ifrån verkligheten det går att komma, och i och med detta har han berättigat sig till ett tröstpris.

Hahaha, låter som du själv påstår att du är dum ju. "JAG HAR INGENTING I MITT HUVUD!"
*slap*

jwzrd
2005-09-23, 13:45
Vad innebär tröstpriset? :D

Laan
2005-09-23, 13:56
TÄVLINGEN AVGJORD!

Även om jag hade hoppats på alternativ nr. 3 i tävlingen, så blev jag förstås glad. "Ingenting" är bättre än "någonting", även om "ingetdera" hade varit att föredra. Jag misstänker i och för sig att jag faktiskt har någonting (bra) i skallen, och att utslaget lät som det nu gjorde till största delen pga att läkarens formuleringskonst inte var högpresterande en fredagseftermiddag. Men, men, jag ska inte fuska genom att tolka hans svar så att det passar mig. Vinnaren i tävlingen är utsedd.

Lotten avgjorde att ingen mindre än stahlberg tar hem förstapriset. Snöpligt nog för både honom och de flesta andra, eftersom stahlberg uttryckligen gjort klart för alla och envar att han inte är intresserad av ett par dragremmar. stahlberg kommer därför att tilldelas ett annat pris.

Om de båda vinnarna vill vara så vänliga att PM:a mig sina adresser, ska de nog ha sina respektive priser snart.

Jag sätter en fis på att du fick köra mrt pga att du hade väldigt ont i huvudet, särskillt vid styrketräning, och pulsökning?

isåfall har jag haft det.. det handlar om musklerna i nacken egentligen..

MasterChief
2005-09-23, 14:25
Jag sätter en fis på att du fick köra mrt pga att du hade väldigt ont i huvudet, särskillt vid styrketräning, och pulsökning?

isåfall har jag haft det.. det handlar om musklerna i nacken egentligen..

Så kallad benign exertional headache är oftast vaskulär i sin natur. Teorin går ut på att det skapas ett högt artäriellt tryck i cerebrum vilket får de smärtkänsliga kaviteterna att expandera, vilket skulle orsaka smärtan. En ökad anspänning i nackmusklerna samt övriga muskler är en av de bidragande orsakerna.

Akilles
2005-09-23, 14:41
Vad innebär tröstpriset? :D
Det beror på. Om du är oförskämd och vill veta vad du får innan du ger mig adressen, kanske jag blir sur och skickar nåt otrevligt. Om du däremot blir glad, och PM:ar din adress ganska snart, kan du vänta dig något riktigt fint.

jwzrd
2005-09-23, 14:46
Det beror på. Om du är oförskämd och vill veta vad du får innan du ger mig adressen, kanske jag blir sur och skickar nåt otrevligt. Om du däremot blir glad, och PM:ar din adress ganska snart, kan du vänta dig något riktigt fint.

Haha wtf nu blir jag rädd! :D

Akilles
2005-09-23, 15:26
http://kaos.org.nz/assassins_guide/images/Present.jpg

Mr Zero
2005-09-23, 20:35
Grattis!

Mr. Moose
2005-09-24, 11:27
Claes

Mr. Moose
2005-09-24, 11:35