Logga in

Visa fullständig version : Nybörjare

Furan
2005-09-16, 10:48
Hej allihop!
Jag har rotat runt lite här på forum men tycker inte att jag hittat någon tråd som riktigt svarar på min fråga, så därför är jag numer stolt medlem.

Har under de senaste åren gått från 86kilos vart-är-fjärren-tjej till 70kilos titta-jag-har-ju-muskler-kvinna. Har kanske 5 kilo kvar till min önskevikt, så jag ser ju till att ligga på kcalminus. Använder hälsovakten och tycker det passar mig fint. Saken är den att jag nu tränar ganska seriöst för att vara jag, 2-3 pass spinn och 2 pass styrka i veckan, varav 2 pass direkt efter varandra. Alltså styrka först och sedan direkt ett spinnpass på det.

Min undran är:
Då jag drar direkt från jobbet till träningen, vad är ett bra mellanmål innan passen?

Vad är ett bra alternativ för mig att stoppa i mig mellan/under dubbelpasset? Gärna något flytande, inte så skoj att sitta på en hoj i trekvart med en tegelsten i kistan...

Hoppas någon av er tar er tid och hjälper en stackars nybörjare. :em:

kharon
2005-09-16, 11:41
Ett bra och enkelt mellanmål att ha med är grova mackor med t.ex. hönskött, skinka och ost, ägg eller något annat proteinrikt pålägg. Till det kanske en yoghurt eller mjölk?

Mellan passen kan en sk. gainer fungera fint. Kolla i webshoppen och fråga om du undrar över något mer.

Lycka till, inte mycket kvar nu! :thumbup:

Furan
2005-09-17, 13:31
Tack så mycket för snabbt svar!

En lite sak till bara: Vad jag förstår så kan gainers innehålla olika fördelning mellan kolhydrater och protein, olika mängder osv. Ska jag titta efter något särskilt? Jag menar inte märke utan fördelning. Det här med pulver är en helt ny värld för mig...

kharon
2005-09-17, 14:08
Nja.. Onödigt att krångla till det, välj någon vanlig så får du nog valuta för pengarna. Låt tillverkarna fundera över fördelingarna. :)

Man kan ju också blanda själv, och köpa protein och kolhydrater skillt för sig, men jag skulle tro att det räcker med det marknaden har att erbjuda för dig.

Furan
2005-09-17, 15:33
Alldeles säkert! Tack igen! :)