handdator

Visa fullständig version : Female under construction

Sidor : 1 2 [3] 4 5 6

Chandler
2005-12-22, 22:50
Rejäla utfall du kör! :thumbup: Brukar du köra ett ben i taget eller vartannat? Tycker själv att det blir litet problem med balansen om man hela tiden växlar.. :em:

Snorkfröken
2005-12-23, 10:40
Goa chins. Vad låg dagsvikten på? :D

*grr27* Man får inte fråga en kvinna om hennes vikt *grr27*

Eller? Klart man får :D Tror jag ligger kring 55-56 för tillfället... har inte vägt mig på ett par veckor - och lär inte göra det förrän efter nyår nu heller :D

Snorkfröken
2005-12-23, 10:41
Suveräna chins och roddar! Jag ska sticka och pumpa lite rygg idag bara för det, tack för motivationen! :thumbup:

Tasmanien.. ha så kul och ta mycket bilder :)

Tja, suveränt är väl att ta i. Kan alltid bli bättre :hbang: Men det tar sig sa kärringen då hon hällde bensin på utedasset som stod i lågor :D

Jodå, Tasmanien blir kul. Konferens iofs, så det kommer bli en hel del jobb, men ska försöka ha lite semester också. Om inte förr så de fyra lediga dagar jag har i Melbourne efter konferensen.

Snorkfröken
2005-12-23, 10:42
Go Jul! *flex*

Back at ya!

Snorkfröken
2005-12-23, 10:45
Rejäla utfall du kör! :thumbup: Brukar du köra ett ben i taget eller vartannat? Tycker själv att det blir litet problem med balansen om man hela tiden växlar.. :em:

Andra gången jag körde dem fritt faktiskt, har varit för fäst vid Mr Smith tidigare. Var Diana som fick mig att "see the light" :D

Hur jag kör dem varierar faktiskt... De första seten kör jag ofta vartannat ben, men sen på 50 kg och upp kör jag ett ben i taget. Känns säkrast så :em:

Snorkfröken
2005-12-24, 10:07
GOD JUL!
Skall inte bli långrandig, kan ju inte sitta vid datorn på självaste julafton heller. Men tänkte ändå rapportera gårdagens bröst- och tricepspass medan jag ännu kommer ihåg det...

Bänk
10 @ 20 kg
5 @ 40 kg
3x2 @ 47,5 kg

Här blev det stopp i det fina bänkprogrammet. Då jag skulle börja det fjärde settet lyfte jag på nåt skumt sätt så att jag lyckades sträcka "halsmusklerna" *screwy* Typ i musklerna under halsen men ovanför bröstet... Så, jag beslöt mig för att sänka vikten, köra ett par lätta set... Försöker mig på att köra den här veckans schemalagda pass nästa vecka på nytt i stället.

2x6 @ 40 kg

Sned hantelpress
10 @ 13,5 kg
5,3 @ 18,5 kg PB (antal reps)
12 @ 13,5 kg
12 @ 11 kg

Stående tricepspress bakom nacken
10 @ 16 kg
8 @ 18,5 kg

Då jag skulle ha upp 21 kgs hanteln fick jag och sambon nåt slags gapskrattsanfall, så jag skippade det :laugh:

Pushdowns
15 @ 20 kg
8 @ 25 kg
10 @ 20 kg
10 @ 20 kg + 6 @ 15 kg + 6 @ 10 kg + 6 @ 5 kg

Blev lite besviken på bänken, men tar igen det nästa vecka igen. Och annars ett helt bra pass. Men nu blir det inte mer träning före på tisdag, är uppe på landet hos föräldrarna tills dess. I går hade vi uppesittarkväll, med ostar, kex, vindruvor, massa choklad och BingoLotto (min faster hämtar alltid lotter med sig då hon kommer hit från Stholm för att fira jul) Så kul - och jag VANN! :cool: Men nej, ingen bil, ingen resa, inte mat för 50.000.... utan... *fanfar* en ny lott :D

Ha det bäst alla! Snart kör vi igång på ny kula igen!

emmzan
2005-12-24, 10:09
Jaja, bänken hinner du med efter jul! Hur var planen för dagen - blir ju lite nyfiken på bänkprogrammet ser du!

GOD JUL!

stklippen
2005-12-24, 10:22
Hei!
Så de siste bildene dine. Bicepsene dine ser ut til å ha vokst veldig!! Hvor store var de før og hvor store er de blitt nå?

Stå på!!

:-)

AFanatic
2005-12-24, 11:48
Fint pressat. God Jul på dig tjejen! :)

sweetkarolina
2005-12-24, 14:11
GOD JUL även till fröken i öst :naughty:

ökad i bänken va? jag har lite dåligt minne men jag tror du har ökat :)

Cilia
2005-12-24, 15:05
God Jul Finland

Diana
2005-12-24, 19:33
gooood jul pårej!! *kissass*

jobbit me halssträcken där.. men skitfina snea pressar! *flex* hahahha en ny lott är inte så dåligt :thumbup: hoppas på bättre tur på den, kanske vi får se dej som gäst i soffan nästa gång :naughty: :D

Snorkfröken
2005-12-27, 18:49
Tack alla för godjulisarna!

Nu är jag tillbaka hemma i Åbo efter en helt underbar julhelg uppe hos föräldrarna. Hade gärna haft några dagar ledigt till, men med tanke på min allmänhälsa och mina jeans är det nog bra att julfirandet "bara" räckte i fem dagar. Har nog aldrig käkat så mycket choklad i mitt liv :em: :D Men gott var det! På juldagsmorgonen var jag ute och lunkade med brorsan före frukost, och i går tog jag en morgonpromenad. Annars har helgen mest gått i festandets tecken... :love:

Emmza: Skulle ha kört 6 set med 2 reps på 47,5 kg i bänken. Men den dumma sträckningen satte käppar i hjulen *grr27* Men den här veckan så... :hbang:

Karro: Hmm, nu minns jag inte vad jag lyfte under Exhale-tiden, men knappast hade jag maxat 50 då än. Det gjorde jag alltså i början av november, och nu kör jag ett program för att klara 55... ska typ klara det nästa vecka om allt går som planerat - vilket det ju inte verkar göra. Men what the heck - jag kör på så länge det krävs.

Snorkfröken
2005-12-27, 18:50
Diana: Nää, lär nog inte bli nån Bingo-soffa för min del. Ser inte ens kanal 4 här hemma i Åbo, så kan inte spela på den nya lotten *cry* :D

Jobb i dag igen som vanligt, och efter det tog jag en sväng via gymmet. Körde axlar och biceps före jag slappnade av i solariet.

Sittande press bakom nacke i Smith
12 @ stången
8 @ 10 kg + stången
8 @ 15 kg + stången
6,5 @ 17,5 kg + stången PB
8 @ 10 kg + stången

Sittande hantelpress
8 @ 11 kg
2x8 @ 13,5 kg

Stående sidolyft
10 @ 5 kg
8,7 @ 7 kg
8 @ 6 kg
8 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg + 4 @ 3 kg
15 @ 4 kg *cry*

Sidolyft på sned bänk (baksida axlar)
10 @ 3 kg
8 @ 4 kg
8 @ 5 kg

Framåtlutat sidolyft (baksida axlar)
3x8 @ 4 kg

Sittande bicepscurl på lutande bänk (45 grader)
8 @ 7 kg
6,4 @ 9 kg PB
8 @ 8 kg

Stående alternerande hantelcurl
8 @ 11 kg (allt annat än strikt :p)
8 @ 10 kg
6 @ 10 kg + 3 @ 9 kg + 3 @ 8 kg + 3 @ 7 kg

Kändes som en bra comeback... Nu är det hårdkörning i två veckor som gäller. Efter det tar jag en två veckors paus under resan, för att sedan komma igen med fullt ös igen :cool: Nästa års mål, förväntningar och planer skall fås klara den här veckan. I'll keep you posted :thumbup:

Cilia
2005-12-27, 19:12
Bra där och grattis till PB *s*

mela
2005-12-27, 19:34
Grymma pressar :naughty:

Diana
2005-12-27, 23:21
jefvlar va alla kör mkt set :hbang: måste va julekäket :D
skönt för kroppen me två veckors vila sen! de kommer du ha rejäl nytta av :thumbup:
Har nog aldrig käkat så mycket choklad i mitt liv
HOHOHO va ligger rekordet på, mätt i antal paradis-askar per dag nu altså? :naughty:

men ja tror en plats i bingosoffan är var farmors högsta önskan så NÅN skulle de nog glädja :D

Semiramis
2005-12-28, 09:52
PB i chokladätande :thumbup: Man har i alla fall litet glädje av julkalorierna i träningen.

Snorkfröken
2005-12-28, 22:38
Cilia och Mela: Tack, passet känns i dag, om vi säger som så...

Diana: Jo, vet inte vad som flög i mig i går på gymmet... Kanske det var påskharen som kom med lite extra "kör massa set"-energi :D Även om det känns lite dumt att få en två veckors paus så här just då jag kör igång med dieten, tror jag det kan vara riktigt bra... och välbehövligt. Har ju inte haft nån längre paus från träningen nu på... ja vete gudarna hur länge. Någon gång i våras kanske?

Ja du, jag har inte ätit en enda Paradis-ask faktiskt. Vi har ju faktiskt Fazer och Panda här i landet, så vi behöver inte importera Marabous choklad :D Men en Fazers blå med krisp, en rulle Droste mörk 72 % choklad, ½ Panda-konfektask och ½ Fazer dito... plus en del andra suspekta chokladfigurer slank ner. Tillräckligt? You bet :D

Semiramis: Japp, energi var det då inte brist på iaf :D

-----
Har världens träningsvärk i axlarna och biccarna i dag. Skönt! Skulle egentligen ha kört ben i dag, men eftersom jag fick hem en sjuk sambo bestämde jag mig för att ta på mig sjuksköterskehatten och ta hand om honom i stället. Blev en del cardio i stället... en morgonpromenad innan min rykande gröttallrik och sedan en kort kvällslunk. Härligt :love:

Som vanligt den här tiden på kvällen håller jag på att planera vårens dietschema... Hoppas ni alla har en massa kommentarer att komma med sen då det är klart =)

Snorkfröken
2005-12-29, 20:38
I kväll blev det ett kort benpass följt av en härlig återförening med combaten :love: Missade ju gårdagens benpass, så fick ta igen det i dag i stället. Gick helt bra att köra combaten efteråt, energin var på topp. Tog en prottedrink före passet och en hel del kolisar direkt efter combaten.

Knäböj
15 @ 20 kg
8 @ 60 kg
2x8 @ 80 kg
8 @ 70 kg
12 @ 60 kg *cry* Mina lår grät...

Sittande legcurl + leg extension (i superset)
10 @ 25 kg + 10 @ 30 kg
8 @ 35 kg + 10 @ 40 kg
8 @ 40 kg + 8 @ 50 kg
6 @ 40 kg + 6 @ 50 kg

Sen var det dags att sticka in i aerobicssalen och börja kicka. Me löööv it :thumbup:

Malmö_tjej
2005-12-29, 22:49
:thumbup:

Fatalist
2005-12-29, 23:01
Suveräna böjar! Jag börjar misstänka att du nog snart är förbi mig om jag inte gör något åt saken :D :whipped:

Semiramis
2005-12-29, 23:10
Böjisar först sedan combat. Respekt! Fast ska man göra något efter benpasset är nog direkt efter inte så tokigt om man bara kan röra benen, sedan när träningsvärken kommer smygande blir det ännu värre. Jag är sugen på att pröva combat men jag är rädd att det ska vara som aerobics när jag hela tiden var rädd för att skutta åt fel håll och snubbla på någon liten tjej...

Snorkfröken
2005-12-31, 16:15
Tack alla! Böjarna känns nog lite än i dag. Nice! Tror det börjar bli dags för en liten ökning på den fronten, skulle vara kul att komma upp i 90 kg så småningom :hbang:

Och Semi - du skall absolut inte vara rädd för combaten pga koreografin. Det är klart, första gången känner man sig lite som bambi på väldigt hal is, men då den är överstökad kommer du att bli rena combatdrottningen. Jag är helt kass på vanlig aerobics, så om jag klarar combaten utan problem, lär du också göra det minst lika bra :cool:

Snorkfröken
2005-12-31, 16:18
Håller på att fixa käk nu, och efter det skall vi iväg på fest till ett par kompisar. Vi ska vara 13 pers i en liten tvåa *screwy* Men finns det hjärterum så finns det stjärterum... antar jag :D

En kort rapport av årets sista gympass: Bröst, rygg och triceps. Hade tänkt köra rygg och vader i morgon, men då jag fick veta att gymmet är stängt i morn *grimaserar argt* fick det bli ett mixpass i dag.

Bänk
12 @ 20 kg
6 @ 40 kg
2,1 @ 47,5 kg *grr27*
6,4 @ 45 kg
8,4 @ 40 kg

J*vla skit! Tror det är nåt strul med min teknik... precis som förra veckan fick jag jätteont i musklerna mellan halsen och bröstet. Känns som om jag spänner axlarna alltför mycket, kör upp dem mot öronen, vilket gör att jag spänner just de där mellanmusklerna. Inte bra. Testade att verkligen fokusera på att slappna av där, men gick inget vidare. Kanske ligger för långt fram på bänken? Jaaa... vem vet. Bänkinspirationen är hur som helst rätt låg just nu... Men den kommer tillbaks! Allt har sin tid... och efter Tasmanien-resan ska minsann bänken få se på andra bullar :devil:

Sneda hantelpressar
8 @ 13,5 kg
6,3 @ 18,5 kg PB 6 reps
8 @ 16 kg
12 @ 11 kg

Chins (assisterade)
6 @ 10 kg
2 x ½ fritt!! (Synd att det inte blir en hel... =)
2x4 @ 5 kg

Pullups (assisterade)
3x4 @ 5 kg

Stående skivstångsrodd
12 @ 20 kg
10 @ 30 kg
8 @ 40 kg
8 @ 30 kg

Fortsätter på "krossa knäckebrödet"-linjen.

Franskpress
12 @ 10 kg
10,8 @ 20 kg
12 @ 15 kg

Energin var inte på topp, så med tanke på det får passet ändå tre prottebars av fem möjliga!

Från mig lilla till er alla...

Gott Nytt År!

AFanatic
2005-12-31, 17:13
Fina hantelpressar...du ska se att bänken kommer nu efter nyårsmaten :D Gott nytt på dig!

Snorkfröken
2006-01-01, 13:08
Fina hantelpressar...du ska se att bänken kommer nu efter nyårsmaten :D Gott nytt på dig!

Gott nytt år på dig också AFan! Mmmm... kanske bänken tar sig nu efter allt nyårskäk i går :eating: Men tror ändå jag skall skippa bänk ett tag framöver nu... fick höra att sträckningen jag känner mellan bröst och hals kan behöva lite tid att läkas. Så, skall köra lite alternativa bröstpass nu framöver.

mela
2006-01-01, 13:10
Damn va stark du va i hantelpressen då *cry*
Skyller på att jag tar ut mig så i bänken :D

Söp ni ner ungen igår eller? Lyckades din sambo? :D

Snorkfröken
2006-01-01, 13:20
Söp ni ner ungen igår eller? Lyckades din sambo?

:laugh: Vi slapp göra nåt - familjen kom aldrig, de åkte till ungens mormor i stället *tummen upp* Men nu ligger sambon här på soffan och ojar sig... har knappt nån röst kvar... sjöng som en galning i går =) Bålen, snapsarna och batteryn smakade lite väl gott för honom *innocent* Nu påstår han att det kanske hade varit bättre om ungen hade kommit :D NOT - vi hade en hell of a time :hbang:

Men han berättade om dig för min brorsa också. De var inte bara lite nöjda över att ha en hemlig allierad i Sverige... Mela the great idea generator :D

mela
2006-01-01, 13:21
HAHA.. ja du får ta hand lite om din sambo, killar gillar att bli ompysslade :D i smyyg sådär..

haha jag har en egen fanskara i finland? :hbang:
får komma på besök och supa ner lite ungar :D

Snorkfröken
2006-01-01, 13:38
haha jag har en egen fanskara i finland? :hbang:
får komma på besök och supa ner lite ungar :D
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/verschiedene/a046.gif

Japp! Eller så samlar jag ihop en busslast fans här för att ta en tripp över viken för "Träffa Mela"-projektet... Kunde samla en hel del intresserade. Kan ligga en hel del bagisar inne för oss i ett sånt projekt :laugh:

mela
2006-01-01, 13:42
Japp! Eller så samlar jag ihop en busslast fans här för att ta en tripp över viken för "Träffa Mela"-projektet... Kunde samla en hel del intresserade. Kan ligga en hel del bagisar inne för oss i ett sånt projekt :laugh:

HAHA DO IT!!
SÅ kör vi en heldag på Liseberg ellernått :D

Snorkfröken
2006-01-01, 16:21
HAHA DO IT!!
SÅ kör vi en heldag på Liseberg ellernått :D

Jajamen Mela - Liseborg låter finfint! Och jag kan ju alltid dumpa fansen i nån liten håla på vägen ner till Götet så slipper vi dem men får ändå en massa cash :cool:

Snorkfröken
2006-01-01, 16:36
Skulle ha såå massa kul bilder att sätta upp här, men sambon har cencurerat de flesta... förutom de jag är med på *screwy* Så, ni får hålla till godo med några på mig :D

Vi firade in det nya året i en liten vindsvåning... sammanlagt 13 pers och två vilda hundar. Inte en lugn stund där, men attans vad kul vi hade. Den här bilden tog sambon innan vi åkte iväg... observera Muminmuggen på bordet - bor man i Finland så gör man :hbang:

Snorkfröken
2006-01-01, 16:39
Biccen måste ju också tillönskas ett gott nytt år... eller iaf hotas lite så att den vet om att den ska se till att växa. Annars... :D

Snorkfröken
2006-01-01, 16:40
Fyrverkerierna var ju så vackra i verkligheten... Men på bild *grr27* Vet inte om det var fel på kameran eller fotografen *innocent*

Snorkfröken
2006-01-01, 16:41
Och så här fint såg det ut hemma på vår gård då vi kom hem i morse... vid 6-tiden. Just löööv our apartamento :love:

Malmö_tjej
2006-01-01, 16:47
den biccebilden var skitcool :cool:

kör hårt nu girl! *flex*

mela
2006-01-01, 16:53
Det lilla man ser ser bra ut..kill bicepsen i år nu :whipped:

Snorkfröken
2006-01-01, 16:56
Tess: :cool: Tack!

Mela: Den var inte menad som nån dagsformsbild, så det var inte meningen att man skulle se nåt av den heller *grr27* :D Men jo - biccen skall nog plågas riktigt ordentligt i år.

-----

Nu ska här fixas pasta, och efter det ska jag börja skriva ner alla mål, planer och funderingar... kommer ta ett tag, men jag borde få det klart ännu i kväll :hbang:

Malmö_tjej
2006-01-01, 17:04
[QUOTE=Snorkfröken]Tess: :cool: Tack!

Mela: Den var inte menad som nån dagsformsbild, så det var inte meningen att man skulle se nåt av den heller *grr27* :D Men jo - biccen skall nog plågas riktigt ordentligt i år.

-----
Biceps är jobbigt :em:

Snorkfröken
2006-01-02, 11:35
Biceps är jobbigt :em:

Nejnej Tess, tänk om, tänk rätt! Har du aldrig hört talas om positiva affirmationer.

Det är så roligt att köra biceps.
Jag älskar träna biceps.
Mina biceps blir starkare och starkare för varje vecka.

NOT :D

Snorkfröken
2006-01-02, 11:38
Mål för 2006:

Hålla koll på kosten för att se till att ge kroppen det den behöver - då den behöver.
Fortsätta skippa småätandet - regelbundna måltider rule :cool:
Dieta i vår (börjar på 2200 kcal) för att vara i mitt livs form i sommar. Magrutorna ska fram, helst alla som finns :D
Bygga mer muskler och prioritera de muskelgrupper som släpar, framför allt axlarna.
Klara 10 chins.
Klara 6 reps på kroppsvikten i bänk (eller mer ).
Stretcha efter varje pass - ordentligt!
Springa mitt första halvmaraton i juli.
Satsa på forskningen med mål att kunna få en massa gjort för att eventuellt disputera redan år 2008.

Och framför allt - fortsätta njuta av livet :thumbup:

mela
2006-01-02, 11:55
LÅter som skitbra mål döh :D

ska du inte supa ner en bebis också?

Snorkfröken
2006-01-02, 13:05
Thanx Mela! Målen är bra, nu är det upp till mig att se till att uppfylla dem :hbang: Och nej, nu skall vi låta alla bebisar va ett tag =)

---

Glömde ju sätta in bilderna på min inspirationskälla numero uno: Erica Davidson:

http://www.truebodies.com/2005_contest/po2/EricaDavidson/OCTOBER_24TH_SUNDAY_2_987.jpg http://www.truebodies.com/2005_contest/po2/EricaDavidson/OCTOBER_24TH_SUNDAY_2_645.jpg
http://www.truebodies.com/2005_contest/po2/EricaDavidson/1.JPG

Andra förebilder är Åsa Hällstorp, Linda Fodor, Anna Larsson,... Finns så många snygga brudar i branschen :thumbup:

Snorkfröken
2006-01-02, 21:48
Somnade först vid halv tre i natt *screwy* så jag försov mig nästan till jobbet. Urgh, hatar att ligga och vrida och vända mig inpå småtimmarna. Händer iofs rätt sällan, men ändå. Har hur som helst varit lite småseg hela dan, men glad i hågen gick jag iväg till gymmet i vanlig tid för att få combata lite. Bara för att få höra att det inte blev nån combat *grr27* Hade visst provtimme för SATS Box i dag, och jag hade ju helt glömt att anmäla mig... Suck! Men, bestämde mig snabbt för att köra lite axlar i stället!

Sittande press bakom nacken (i Smith)
8 @ stången
8 @ 10 kg + + stången
2x8 @ 15 kg + stången
8 @ 17,5 kg + stången PB (antal reps, tror jag iaf)

Sittande hantelpress
10 @ 11 kg
8 @ 13,5 kg

Röd som en kräfta efter sista repen där :laugh:

Sidolyft med hantlar
10 @ 5 kg
8 @ 6 kg
2x8 @ 7 kg

Sittande framåtlutat hantellyft (baksida axlar)
10 @ 6 kg
10 @ 7 kg
2x8 @ 9 kg

Och så en massa mage (allt är ju relativt, men det var iaf en hel del jämfört med min tidigare icke-befintliga magträning) efter det!

Nu har jag just fixat ett stort lass med ugnsrostade kålrötter och morötter. Mumma :eating: Helt perfekt att äta med mycket kött om dagarna :thumbup: Men, tillbaka till TV-soffan. Vi sitter som klistrade framför den tredje säsongen av 24... lånade DVD-boxen i lördags, så nu kommer vi spendera alla kvällar framför dumburken.

Diana
2006-01-02, 21:49
[Ja du, jag har inte ätit en enda Paradis-ask faktiskt. Vi har ju faktiskt Fazer och Panda här i landet, så vi behöver inte importera Marabous choklad
inte en enda paradis??? :eek: och det kallar du jul :whipped: :D men ok låter som du fick i dej godkännt mkt iaf hehehe

duktigt massa mål du fixat fram nu, vi ska hålla koll på dej :D stretchen kan ja VERKLIGEN rekommendera DC-stretch, skitbra!! finns en del skrivet om det =)

najs att nyårspartajjet vart så lyckat! GOTT NYTT ÅÅR och god fortsättning pårej nu oxå *kissass*

sweetkarolina
2006-01-02, 21:55
jäklars vilka mål du har!
kul, och bra att ha något att satsa på. bränn inte ut dig bara av att försöka för mycket, kanske lägga in ett "lyssna på kroppen"-mål också :)

skapliga ben på den sista donnan där...
ligger man liiiite i lä *rolleyes*

Helena B
2006-01-02, 21:57
Somnade först vid halv tre i natt *screwy* så jag försov mig nästan till jobbet. Urgh, hatar att ligga och vrida och vända mig inpå småtimmarna. Händer iofs rätt sällan, men ändå. Har hur som helst varit lite småseg hela dan, men glad i hågen gick jag iväg till gymmet i vanlig tid för att få combata lite. Bara för att få höra att det inte blev nån combat Hade visst provtimme för SATS Box i dag, och jag hade ju helt glömt att anmäla mig... Suck! Men, bestämde mig snabbt för att köra lite axlar i stället!

Sittande press bakom nacken (i Smith)
8 @ stången
8 @ 10 kg + + stången
2x8 @ 15 kg + stången
8 @ 17,5 kg + stången PB (antal reps, tror jag iaf)

Sittande hantelpress
10 @ 11 kg
8 @ 13,5 kg

Röd som en kräfta efter sista repen där :laugh:

Sidolyft med hantlar
10 @ 5 kg
8 @ 6 kg
2x8 @ 7 kg

Sittande framåtlutat hantellyft (baksida axlar)
10 @ 6 kg
10 @ 7 kg
2x8 @ 9 kg

Och så en massa mage (allt är ju relativt, men det var iaf en hel del jämfört med min tidigare icke-befintliga magträning) efter det!

Nu har jag just fixat ett stort lass med ugnsrostade kålrötter och morötter. Mumma :eating: Helt perfekt att äta med mycket kött om dagarna :thumbup: Men, tillbaka till TV-soffan. Vi sitter som klistrade framför den tredje säsongen av 24... lånade DVD-boxen i lördags, så nu kommer vi spendera alla kvällar framför dumburken.

Vi fick ny koregrafi på combaten idag :D

Semiramis
2006-01-03, 08:42
Riktigt stark i axlarna, härligt pass :thumbup:

mela
2006-01-03, 10:24
Bra pass bruden :D

Och döh. MARABOU RULEZ :hbang: :eating:

Snorkfröken
2006-01-03, 10:34
inte en enda paradis??? :eek: och det kallar du jul
men ok låter som du fick i dej godkännt mkt iaf hehehe

I laugh at your puny paradis :D Fazer is the shit :hbang:

Så säger jag bara för att ingen hade haft vett nog att köpa hem nån marabou choklad... den var saknad =(

duktigt massa mål du fixat fram nu, vi ska hålla koll på dej :D stretchen kan ja VERKLIGEN rekommendera DC-stretch, skitbra!! finns en del skrivet om det =)
Låter intressant, måste definitivt kollas upp. Fast än så länge har jag inte hållit mig så bra till stretchandet *screwy*

najs att nyårspartajjet vart så lyckat! [COLOR=Magenta]GOTT NYTT ÅÅR och god fortsättning pårej nu oxå[/COLOR

Right back at ya!

Snorkfröken
2006-01-03, 10:36
jäklars vilka mål du har!
kul, och bra att ha något att satsa på. bränn inte ut dig bara av att försöka för mycket, kanske lägga in ett "lyssna på kroppen"-mål också :)

skapliga ben på den sista donnan där...
ligger man liiiite i lä *rolleyes*

Tack Karro! Jo, "lyssna på kroppen" finns nog med där också - i bakgrunden av varje mål. Säger kroppen ifrån, säger Snorkis ifrån :D Och så litar jag på att ni här på forumet slår näven i bordet om jag blir alltför ihärdig ;)

Mmm, Ericas ben går inte av för hackor. Nåt att ha på näthinnan när man kör sina böjar :hbang:

Snorkfröken
2006-01-03, 10:38
Vi fick ny koregrafi på combaten idag :D

Ååååh... shut up *slap*

:D På torsdag får jag också combata. Så det så.

Lät intressant den koreografin, läste om den i din tråd. Vilken nummer har den? Vi kör med 26:an... Tokfusk om ni har nån nyare ju :devil:

Snorkfröken
2006-01-03, 10:38
Riktigt stark i axlarna, härligt pass :thumbup:

Thanx Semiramis! Bara styrkan skulle börja synas i form av volym nu också, så skulle denna tjejen vara überlycklig :hbang:

Snorkfröken
2006-01-03, 10:40
Bra pass bruden :D

Och döh. MARABOU RULEZ :hbang: :eating:

Mmm, dög väl. Okej, okej, okej... det var då ett evigt tjatande om Marabou här. Men ok, jag ger mig. Marabou är bättre än Fazer. Marabou är bäst, Fazer är pest. Marabou rules. Marabou is for winners, Fazer for loosers....

Nöjd?

:D

Snorkfröken
2006-01-03, 10:41
Har just varit och tagit blodprov och fått min andra Havrix-spruta. Urgh - var tvungen att vara oäten i 12 timmar före blodprovet. 12 timmar! Men nu har jag äntligen fått käka upp min medhavna frukost med Fazers Real, massa skinka och tomat :eating:

Egentligen skulle jag tränat axlar och biceps i dag, men eftersom axlarna redan är avklarade, funderade jag på att köra ben i kväll i stället. Och om inte armen blir helt öm och klen av vaccinet, blir det kanske lite bicce också :whipped:

mela
2006-01-03, 10:41
Mmm, dög väl. Okej, okej, okej... det var då ett evigt tjatande om Marabou här. Men ok, jag ger mig. Marabou är bättre än Fazer. Marabou är bäst, Fazer är pest. Marabou rules. Marabou is for winners, Fazer for loosers....

Nöjd?

njea.. geisachoklad är ju godast :D eller det beror på vad man är sugen på.. an aladinask är ett MÅSTE på julafton.. och man får ta från det undre lagret :laugh:

Snorkfröken
2006-01-03, 22:51
njea.. geisachoklad är ju godast :D eller det beror på vad man är sugen på.. an aladinask är ett MÅSTE på julafton.. och man får ta från det undre lagret :laugh:

Japp, åt en hel del geisha också. Yammej *popcorn*

http://www.mift.net/shop/fze-01-15.jpg

Men nu är det dietkost för hela slanten som gäller. I kväll blev det 200 g nötfärs med tre äggvitor och tomat till middag :eating:

Snorkfröken
2006-01-03, 22:55
Har kort paus i vårt 24-maraton. Fasen, vi är totalt addicted, har typ sett 6 avsnitt på raken nu i kväll *screwy*

Blev bara ben i kväll, lät armarna vila efter allt blodsugande och vaccininsprutning. Hade tänkte köra nåt annat än böj för en gångs skull, vilket resulterade i... en massa böjar och raka marklyft. Efter 45 minuter av de två var benen passligt möra för att stretcha, stoppa i sig godis, sticka hem, lägga sig i soffan och glo på 24 :D

Knäböj
15 @ 20 kg
10 @ 60 kg
3x8 @ 80 kg
8 @ 70 kg
2x10 @ 60 kg

Raka mark
15 @ 20 kg
10 @ 40 kg
6,8,6 @ 60 kg
12 @ 40 kg

Nu tillbaks till TV-soffan... med en tur via toan först, vill inte att det skall hända nån olycka mitt i all spänning :D

mela
2006-01-03, 22:58
Grymma böjar :hbang:

Helena B
2006-01-03, 23:02
Ååååh... shut up *slap*

:D På torsdag får jag också combata. Så det så.

Lät intressant den koreografin, läste om den i din tråd. Vilken nummer har den? Vi kör med 26:an... Tokfusk om ni har nån nyare ju :devil:

Men vaddå. Vår är ju 26:an *cry* (tror jag). Byter instruktören tröja under passet? Jag frågade och tydligen ska de göra det hela tiden. I´m so exited är en av låtarna. Finland kan ju inte vara före ju *grr27*

Diana
2006-01-03, 23:24
Nöjd?
tyst tyst tyst tyst!!!! du sabbar mitt nyårslöfte :laugh:
GAAAH!! geisha :love:

fint benpass! hehehe 'lyssna på kroppen' låter aaallti så mkt lättare än va det egentligen är :em: :D

Cilia
2006-01-04, 08:26
bra böjar där, riktigt stark.
fattar inte riktigt det där med body combat och musik och instruktörer som byter tröja.
Skulle nog inte vara min grej. Fast jag gillar boxen då jag får panga på andra.
Jag gillar när det smäller i mitsarna. *L*

Snorkfröken
2006-01-04, 08:35
Men vaddå. Vår är ju 26:an *cry* (tror jag). Byter instruktören tröja under passet? Jag frågade och tydligen ska de göra det hela tiden. I´m so exited är en av låtarna. Finland kan ju inte vara före ju *grr27*

Mmm, tänkte att du ville "rub it in my face" att du fick gå på combat i måndags, medan mitt pass var inställt. Sojjy lojjy om jag missförstod :D

Instruktören byter inte tröja, men I'm so excited är en av låtarna. Totalskumt! Antar att tröjbytandet inte gäller om man är finne :laugh:

Snorkfröken
2006-01-04, 08:38
tyst tyst tyst tyst!!!! du sabbar mitt nyårslöfte :laugh:
GAAAH!! geisha

Hehe, inte skylla på mig här nu... Det var ju faktiskt du och Mela som började chokladtjatet :D

hehehe 'lyssna på kroppen' låter aaallti så mkt lättare än va det egentligen är :em:

Mmm, joo... kanske det. Men om man inte hör nåt beror det antingen på att kroppen är hes, inte har sagt nåt eller att man har en massa vax i öronen :D Men lovar att putsa öronen med jämna mellanrum, och verkligen försöka få kroppen att härja med mig då den vill vila.

Snorkfröken
2006-01-04, 08:41
Mela och Cilia: Thanx! Tror jag ska testa att höja nästa gång jag kör böj... Kan ju inte ligga kvar på samma vikt för evigt :cool:

fattar inte riktigt det där med body combat och musik och instruktörer som byter tröja.
Skulle nog inte vara min grej. Fast jag gillar boxen då jag får panga på andra.
Jag gillar när det smäller i mitsarna. *L*

Nää, det där tröjbytandet fattar jag alltså inte heller :D Men annars är det SÅÅ kul. Man får iofs inte dänga till för andra på passet, men man kan ju alltid tänka sig sin värsta fiende framför sig... I äkta Alfons Åberg och Mållgan-anda. Har man ingen fiende går det bra ändå... energin är alltid lika högt i topp! Men nu när SATS har börjat med box också, måste jag naturligtvis testa det med... ser fram emot att verkligen få slå till en riktig person också :devil:

Helena B
2006-01-04, 08:54
Mmm, tänkte att du ville "rub it in my face" att du fick gå på combat i måndags, medan mitt pass var inställt. Sojjy lojjy om jag missförstod :D

Instruktören byter inte tröja, men I'm so excited är en av låtarna. Totalskumt! Antar att tröjbytandet inte gäller om man är finne :laugh:

Instruktören kanske skoja att de skulle byta tröja i varje pass, jag menar det förlorar vi ju combat tid på *screwy* Jag får se på torsdag när nästa pass är :D Annars så gillar jag den nya koregrafin, fast jag tycker låtarna var bättre i 25:an, men det kanske man vänjer sig vid. Combat är iaf så himla kul *flex*

Snorkfröken
2006-01-04, 12:37
Instruktören kanske skoja att de skulle byta tröja i varje pass, jag menar det förlorar vi ju combat tid på *screwy* Jag får se på torsdag när nästa pass är :D Annars så gillar jag den nya koregrafin, fast jag tycker låtarna var bättre i 25:an, men det kanske man vänjer sig vid. Combat är iaf så himla kul *flex*

Jo, det låter inte bara liiiite oseriöst det där med tröjbytet. Om det nu inte är nån tjej som gärna vill visa upp sig i mindre kläder emellanåt... *screwy*

Gillade också 25:an, men 26:an går också helt bra. Muay thai låten är verkligen fullt ös medvetslös i det här nya programmet... Och jo - combat rules :hbang:

Snorkfröken
2006-01-04, 12:38
Så var dagens pass avklarat - satsade på ett lunchpass i dag så att vi kan åka hem direkt sambon slutar för att se 24 *screwy* Nää, skämt åsido, det var nog inte alls därför, utan främst för att jag kommer att sitta på möten resten av dagen, och kommer halvsova efter dem :D

Skippar som sagt bänken nu ett tag framöver för att låta mitt sträckningsproblem "läkas"... Kändes bara lite i hantelpressarna, så körde på med dem i dag i stället. Evigheters evigheter sen jag körde plana pressar senast, kul med omväxling.

Plana hantelpressar
12 @ 11 kg
8 @ 16 kg
6 @ 18,5 kg PB Borde vara det iaf, tror aldrig jag ens testat köra så "tungt" förut
2x8 @ 16 kg

Sneda hantelpressar
10 @ 13,5 kg
8,8,6 @ 16 kg
12 @ 11 kg

Stående flyes i kabel
10 @ 5 kg
8 @ 7,5 kg
5 @ 10 kg
8 @ 7,5 kg

Pushdowns
12 @ 20 kg
8 @ 25 kg
3x10 @ 22,5 kg

Helt ok, hoppas jag :) Operation "Magrullor blir magrutor" har börjat :laugh:

Helena B
2006-01-04, 12:44
Wow de där hantlarna måste väga en hel del. Snyggt :thumbup:
24 skojar min inte om, seriösa grejer det där :D

AFanatic
2006-01-04, 12:46
Hörrö du! Nu får du inte bli starkare i plana hantelpressar *slap* Nä men riktigt fina vikter, staaark!

Oh trevligt deff på G? :naughty:

mela
2006-01-04, 12:49
lite lite träningssnack i den här tråden nu va? :whipped: :D

Snorkfröken
2006-01-04, 13:10
Helena: Nää, 24 skojar man absolut inte om. Allvarliga saker det här... Klarar inte av att se det då det kommer på TV, för då måste man ju vänta en hel vecka emellan :cryout: Tack och lov för DVD-boxar :hbang:

AFan: Upps, nära att bli APan där =) Vadå inte bli starkare i hantelpressarna... det var ju bara mitt återföreningspass med de plana pressarna. Måste väl öka lite från det iaf. Annars blir jag ajg :D

Deffen är inte igång än, men planeras för fullt. Kör ett litet cykelschema nu före resan, och sätter igång med det egentliga projektet då jag är hemma igen.

Mela: *grr27* Vem tror du du är? Mela - den nya diktator-moderatorn? :D Men ok, skärpning tack. Den som skriver om något annat än bänkpressar, böjar och marklyft i den här tråden framöver kommer att bli bannad. Nöjd? =)

AFanatic
2006-01-04, 13:18
AFan: Upps, nära att bli APan där =) Vadå inte bli starkare i hantelpressarna... det var ju bara mitt återföreningspass med de plana pressarna. Måste väl öka lite från det iaf. Annars blir jag ajg :D

Deffen är inte igång än, men planeras för fullt. Kör ett litet cykelschema nu före resan, och sätter igång med det egentliga projektet då jag är hemma igen.

Hmm apa? :nono: Du får ju inte gå om mig ju...då måste jag ju öka. :whipped:

Ja just det...när åker du? Hur länge ska ni vara borta?

Snorkfröken
2006-01-04, 15:31
Hmm apa? Du får ju inte gå om mig ju...då måste jag ju öka.

Ja just det...när åker du? Hur länge ska ni vara borta?

Nää, ingen apa. Jag skyller på tyrckfelsnisse som tänkte sätta sitt finger i spelet =)

Haha, skulle jag gå om dig i nåt? :laugh: Du är allt bra rolig du http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a055.gif

Åker nästa torsdag, den 12:e. Yikes http://www.cheesebuerger.de/images/midi/konfus/c058.gif Har ju verkligen INTE fattat det än.

Resan tar dryga 33 timmar, och sen då vi landar i Hobart på lördag morgon skall vi direkt iväg på workshop. Öhm, undrar hur det skall gå. Att försöka snacka fenomenografi jetlag-påverkad *screwy* Lördag-söndag är det workshop, måndag-torsdag konferens och efter det flyger vi till Melbourne för att slappa i hela fyra dagar. Det tasmanska odjuret kommer att vara tillbaka i Finland tisdagen den 24:e - mer taggad än nånsin :devil: =)

AFanatic
2006-01-04, 15:55
Haha, skulle jag gå om dig i nåt? Du är allt bra rolig du

Åker nästa torsdag, den 12:e. Yikes Har ju verkligen INTE fattat det än.

Resan tar dryga 33 timmar, och sen då vi landar i Hobart på lördag morgon skall vi direkt iväg på workshop. Öhm, undrar hur det skall gå. Att försöka snacka fenomenografi jetlag-påverkad Lördag-söndag är det workshop, måndag-torsdag konferens och efter det flyger vi till Melbourne för att slappa i hela fyra dagar. Det tasmanska odjuret kommer att vara tillbaka i Finland tisdagen den 24:e - mer taggad än nånsin =)

Fortsätter du så där - ja! :hbang:

Låter skoj, men 33 h resa...se till att du har matlådor med dig nu, inte bli katabol :whipped: *flex*

Varmt o skönt fy fn vill oxå! hehe...Ska ni göra några utflykter under de där fyra dagarna? Ayers Rock lr nåt?

Cilia
2006-01-04, 16:01
Resan tar dryga 33 timmar, och sen då vi landar i Hobart på lördag morgon skall vi direkt iväg på workshop. Öhm, undrar hur det skall gå. Att försöka snacka fenomenografi jetlag-påverkad *screwy* Lördag-söndag är det workshop, måndag-torsdag konferens och efter det flyger vi till Melbourne för att slappa i hela fyra dagar. Det tasmanska odjuret kommer att vara tillbaka i Finland tisdagen den 24:e - mer taggad än nånsin :devil: =)
aahhh då missar jag dig precis, landar i Melbourne den 29:e
jag kan tala om att man får hemsk jetleg också.
det värsta jag har varit med om *L*
lycka till heheheheh

Heidi
2006-01-04, 19:54
33h resa, ja sku säkert dö, har aldrig suttit i ett flygplan.
Du får träna flitigt nu före du far och vila upp dig ordentligt före de är dax för deff!!

Cilia
2006-01-04, 20:05
33h resa, ja sku säkert dö, har aldrig suttit i ett flygplan.
Du får träna flitigt nu före du far och vila upp dig ordentligt före de är dax för deff!!
Fast det är ju lite transfer också

Diana
2006-01-04, 21:35
bra pressat! hoppas sträckningen kryar på sej, bänken är en jävel på att sträcka axlar mm.. =(
haha de där programmet lät som nåt man ställer in videon för :D

mela smörar bara för jorgen för hon vill ha mod status :naughty:
Hehe, inte skylla på mig här nu... Det var ju faktiskt du och Mela som började chokladtjatet

Mmm, joo... kanske det. Men om man inte hör nåt beror det antingen på att kroppen är hes, inte har sagt nåt eller att man har en massa vax i öronen Men lovar att putsa öronen med jämna mellanrum, och verkligen försöka få kroppen att härja med mig då den vill vila.
i knööw känns som ja gräver min egen grav här.. :laugh:

hahahaha :D hmm tror de finns en tredje variant oxå..? då man hör exakt va kroppen säger men att missa ett benpass medför värre abstinens än den man får av choklad(o då vet vi ju hur illa de kan gå :D

Snorkfröken
2006-01-05, 17:39
AFan: Ja du, den som det visste. Nåt skoj ska vi väl hitta på. Lär vara Australian Open där i samma veva, så kanske man kunde få se en match med allas vår Nieminen =) Och nån djurpark vill jag se - annars vägrar jag sätta mig på planet tillbaka den 23:e. Lär väl bli att gå omkring en hel del, och kanske råka på nån sevärdhet på samma gång. Typ bumpa in i en staty eller nåt =)

Heidi: Japp, kommer vila från all träning där, och kommer vara urpeppad då jag kommer tillbaks. På nåt konstigt sätt ser jag fram emot det också - ska bli kul att deffa, se hur svårt/lätt det är, och framför allt få reda på om det finns några muskler under :D

Vad gäller flyget är det ju en del transfer, som Cilia skrev. Så vi lär inte sitta över 30 timmar på planet... kommer vara en hel del effektiv väntetid på Hfors-Vanda, Heathrow, Singapore och Melbourne flygfält också... SUCK!

Cilia: Sluta skrämmas om jetlagen *grr27* Ska försöka sova så gott det går på planet. Tror faktiskt det kommer bli värre på hotellet sen... min kollega snarkar som bara den. Har aldrig hört nåt värre. Faktiskt. Har laddat upp med flera uppsättningar öronproppar, men är förberedd på det värsta *rolleyes*

Diana: Japp, ska låta pecsen vila nu. Det är de säkert värda.

---

På tal om att lyssna till kroppen, så har jag verkligen gjort det i dag. Vaknade lite kraxig, förkyld och hostig i morse, och bestämde mig snabbt för att ta en vilodag. Vilket innebär att jag igen missar min älskade combat. Men vad kan man. Hellre ett missat pass, än en vecka i sjuksängen.

Har kurerat mig med varm saft, havtorn, ångbad och nybakade blåbärsmuffins hela dan... Har hört att det finns en massa hälsosamma ingredienser i muffinsen som är the shit i kampen mot baciluskerna. Det var nåt de kallade socker, vetemjöl och olja :laugh:

mela
2006-01-05, 17:41
På tal om att lyssna till kroppen, så har jag verkligen gjort det i dag. Vaknade lite kraxig, förkyld och hostig i morse, och bestämde mig snabbt för att ta en vilodag. Vilket innebär att jag igen missar min älskade combat. Men vad kan man. Hellre ett missat pass, än en vecka i sjuksängen.

Har kurerat mig med varm saft, havtorn, ångbad och nybakade blåbärsmuffins hela dan... Har hört att det finns en massa hälsosamma ingredienser i muffinsen som är the shit i kampen mot baciluskerna. Det var nåt de kallade socker, vetemjöl och olja :laugh:

I dag har jag faktiskt lyssnat på kroppen riktigt ordentligt. Kände mig lite krasslig i morse, och skippade mitt combatpass.

Upprepa sig? :D För mkt socker? *screwy*

Snorkfröken
2006-01-05, 17:42
Upprepa sig? :D För mkt socker?

*grr27* *grr27* *grr27*

Jag hann ju faktiskt märka det och ta bort det ur mitt inlägg! Vad skulle du hinna citera det för???

mela
2006-01-05, 17:51
*grr27* *grr27* *grr27*

Jag hann ju faktiskt märka det och ta bort det ur mitt inlägg! Vad skulle du hinna citera det för???

För att jag är en nolifer och gillar att spamma i folks journaler? :D

Helena B
2006-01-05, 18:57
Instruktören bytte inte tröja idag så det var nog bara en kul grej de gjorde första gången, hon lurade mig iaf :D

Snorkfröken
2006-01-06, 17:24
OK, bra att veta Helena... Lyllo dig som fått combatas två gånger den här veckan. Själv har jag inte fått göra det en enda gång *cry*

Sjuk ännu i dag *grr27* Så har vilat, tagit det lugnt och kurerat mig med alla världens skumma grejer - ångbad, varm saft, havtorn, Carmolis, massa mat och färska muffins :D Låg på över 3000 kcal igår, och saldot kommer bli något i stil med det i dag med. Ska bli frisk. NUUUUU!

tigerofsweden
2006-01-06, 17:28
OK, bra att veta Helena... Lyllo dig som fått combatas två gånger den här veckan. Själv har jag inte fått göra det en enda gång *cry*

Sjuk ännu i dag *grr27* Så har vilat, tagit det lugnt och kurerat mig med alla världens skumma grejer - ångbad, varm saft, havtorn, Carmolis, massa mat och färska muffins :D Låg på över 3000 kcal igår, och saldot kommer bli något i stil med det i dag med. Ska bli frisk. NUUUUU!

Ja bli frisk nu Linda :D Du måste ju kriga på gymmet :D Jag får ju inte komma för mkt före dig!

Helena B
2006-01-06, 18:13
Jag får ju inte komma för mkt före dig!

Ingen risk för det :cool:

Krya på dig Linda *kissass* Förresten hur lång tid före ligger ni med den nya koregrafin?

Diana
2006-01-06, 21:42
[Har hört att det finns en massa hälsosamma ingredienser i muffinsen som är the shit i kampen mot baciluskerna. Det var nåt de kallade socker, vetemjöl och olja :laugh:
underbart tankesätt :laugh: me den huskuren skulle JAG iaf inte ha nåt emot att va sjuk ett tag :D

krya på dej nu gumman!! :love:

Semiramis
2006-01-07, 10:30
Krya på dig!

Snorkfröken
2006-01-08, 17:33
Ååååh... Tack alla :love:

Helena: Kommer inte ihåg när vi körde igång med den nya koreografin... i mitten av december kanske?

Har vilat som en gris de senaste dagarna... och ätit som en också =) Hade föräldrarna på besök fredag-lördag, och shoppingrundan i går var väl inte det bästa för förkylningen. Men konstigt nog började jag känna mig bättre efter det *screwy* Ännu lite snuvig och kraxig, men gjorde en kort återförening med gymmet i dag tillsammans med sambon och brorsan. Inga maffiga vikter, tog det lugnt som en filbunke... Bara lite rygg och biceps.

Och så nåt som är sorgligt men sant - jag kommer inte hinna med nåt combatpass innan resan *grr27* Argh, det innebär en paus på en månad totalt från combaten. CHOCK! Men det lär inte vara smart att gå och svettas på ett pass redan imorn, och nästa pass är på torsdag då jag redan åkt iväg. Så nu måste jag hålla in aggressioner tills jag kommer tillbaks =) Ska försöka hinna med lite styrka i början av veckan, men kan bli lite tight i schemat för att hinna surfa speciellt mycket. Har MASSOR att göra än innan jag hoppar på planet.

Hur som helst - ha det bäst alla! Och så hörs vi då vi hörs. Kommer sakna Kolo *cry* :D

tigerofsweden
2006-01-08, 17:35
Tyckte det stod "Ännu lite snuvig o kaxig" :D

Jaså var ska fröken åka?! Kolo kommer iallafall sakna dig! Ha det så bra på resan :D

Snorkfröken
2006-01-08, 17:54
Tyckte det stod "Ännu lite snuvig o kaxig" :D

Jaså var ska fröken åka?! Kolo kommer iallafall sakna dig! Ha det så bra på resan :D

Jodå, kaxig som bara den är jag nog också :D Åker till Tasmanien och Australien... blir borta nästan TVÅ VECKOR *cry* :D

tigerofsweden
2006-01-08, 17:57
Jodå, kaxig som bara den är jag nog också Åker till Tasmanien och Australien... blir borta nästan TVÅ VECKOR *cry* :D

Men det har du ju sagt till mig innan, ger mig själv en :smash: o en *slap* :D
Hoppas du får en trevlig resa och ta hand om dig/er där nere!!!

Eva_E
2006-01-09, 10:29
Har fröken Snork resfeber nu??? Kanske t.o.m. börjat packa litegrann...

Avundsjuk som bara den är jag... Hoppas du får en riktigt givande, rolig och stimulerande resa!!!

Eva

Helena B
2006-01-09, 14:01
Ha en trevlig resa Snorkis. Vi är här du kommer tillbaka och då vill vi se bilder *popcorn* . Under tiden så kör jag lite combat åt dig ockå :thumbup:

Semiramis
2006-01-09, 15:19
Åååh vad spännande, lycklig resa! Ser fram emot en detaljerad rapport efter hemkomsten.

emmzan
2006-01-09, 15:51
Ha en underbar resa nu!

mela
2006-01-09, 16:05
Jag vill mä *cry*

Snorkfröken
2006-01-16, 08:42
Howdy mates! Och halsningar fran Tasmanien.

Vad kul att se att jag fatt inlagg har sen senast... Ni ar bara for cute :love: Forsta gangen vid en dator med internetuppkoppling idag, och kunde ju inte halla mig borta harifran (vada beroende? =) Fast det var inte det enklaste att logga in ska ni veta - smart som man ar har man ett o med tva prickar pa i sitt anvandarnamn, och den bokstaven finns inte pa tangentborden har nere. Dumma tangentbord *grr27* =)

Energifordelningen ar ratt hog pa kolhydrater just nu... Just nu har vi welcome reception har pa konferensen med vin, skumpa, sushi och annat plock... Folk verkar leva pa ljust brod med minimalt med palagg, och sa en massa frukt till det. Skall inforskaffa lite bars till resten av veckan sa att mina sma muskler inte fortvinar =) Drack en "breakfast drink" i morse som var superbt god. 20 g protein och low carb - nat att kopa hem kanske? Haha, ni skulle bara vaga kalla mig konstig eller freaky... Fast iofs har en man jag borjat umgas med har redan borjat kalla mig "the fitness freak" - for att jag har pulsklockan pa mig (anvander den som min vardagliga klocka, alskar den och tycker den funkar finfint... fast har ju inte bandet runt brostet om jag inte tranar). Sa nu ska han ha med mig och spela tennis... Haha, kan se mig sjalv forsoka mig pa att traffa bollen med klubban. Vill ju inte att stackarn ska skita pa sig, sa jag tackade nej =) Han kanske ska hanga pa nan av mina morgonjoggar ist.

Vad galler maten har det inte varit lika kolhydratbetonat hela tiden. Under helgen var jag ju pa workshop, och da var det andra bullar. Gratis frukost, lunch, mellanmal och middag. I lordags var vi pa restaurang och at trerattersmiddag. Jag at nan spannande australiensisk fisk - god som attans. Dessutom delade jag ett fat friterade blackfiskringar med en kollega fran Sverige *popcorn* Och igar kvall hade vi en akta barbeque. Stor grill, massa kott, gronsaker, roror, australiensiska viner (mmm, vin varje kvall har nu), ostkaka, pavlova (urgod australiensisk dessert) och jattetrevligt sallskap forstas.

Fotar massor, men det hela gor sig forstas inte helt bra pa bild. Blev kar i Tasmanien och Hobart genast vi landade - sa lugnt, mysigt och hemtrevligt - iaf jamfort med stressen och bradskan som verkade rada pa flygfaltet i Melbourne (men jag kommer nog alska den staden ocksa tror jag =). Landskapet har ar forresten otroligt, backigt som bara den. Rekommenderas starkt - speciellt for den som vill ha bra rumptraning =)

Hotellet ar helt OK, och rummet ar stadat och fint. Fast hotellgymmet ar ingen hojdare direkt... var och testade "all in one"-maskinen i morse men den har nog inte anvants speciellt flitigt... rostig som bara den :D Sa, jag tror att styrketraningen far vanta tills jag kommer hem - nojer mig med mina morgonjoggar tills dess. I morse joggade jag langs med kajen... sa otroligt vackert. Det gar faktiskt inte att beskriva.

Folk ar helt otroligt trevliga har. Kanns som om man kant halften av dem hur lange som helst redan. Har jobbat ratt intensivt pa workshopen i tva dagar med dem, men anda. Ett par fran Melbourne som deltog i workshopen erbjod mig redan husrum for tiden jag kommer att vara dar. Fast jag har ju hotell redan, men i alla fall. Ingen i Finland skulle gora nat sant. Traffat en massa andra phd students ocksa som verkar helt fascinerade av att jag ar fran Finland, och nu vill hitta pa en massa innan jag aker ;) Om morgnarna sager alla man moter "Good morning" och alla som jobbar i affarer, receptioner etc. fragar alltid hur man mar innan de borjar ta betalt eller nat.

Trivs som fisken i vattnet har, och hoppas ni har det bra ni med. Kan inte direkt pasta att jag langtar efter vardagen och allt den innebar... Men efter ett par veckor har tror jag det kommer kannas skont att komma in i sina vanliga rutiner igen!

Kramisar till alla!

Snorkis - the Tasmanian devil

Cilia
2006-01-16, 09:01
låter som du har det underbart
det var ju det jag sa. Det är lätt att känna att man vill stanna där.
får se om jag kommer hem den här gången, tveksamt *w*

Helena B
2006-01-16, 09:11
Vad härligt det låter Linda, se till att njuta nu. Ska bli spännande att se foton sen när du kommer hem.

Mr Puls :hbang: :D

Diana
2006-01-16, 11:20
mmmm va skönt du verkar ha det! :bow: najs välkommnande ni fick! sushiiiiiiii!!!! AHH löve sånna länder de är så extremt trevliga och bry-sej-om-iga :love:
tss du skulle säkert läxat upp har ordentligt i de där tennispasset :whipped: :D Landskapet har ar forresten otroligt, backigt som bara den. Rekommenderas starkt - speciellt for den som vill ha bra rumptraning =)

daymn du lär äga i utfallen när du kommer hem :D

Snorkfröken
2006-01-26, 11:56
Tuttuduuu, Snorkis in da hous!

Jodu Cilia, Australien var helt otroligt, fantastiskt, underbart, optimalt... =) Går inte att beskriva. Ska slänga upp en kort reseberättelse här så småningom... men först ska jag klaga lite.

http://cheesebuerger.de/images/midi/boese/a046.gif http://cheesebuerger.de/images/midi/boese/a010.gif

Arg, arg, AARRRRG!

Jag har feber - igen *grr27*

Kan inte fatta varför. Var ju sjuk före resan, så kanske febern bara tog paus medan jag var borta för att sedan komma tillbaks genast jag kom hem igen? Helt skumt i alla fall :S Men jag är inte snuvig eller hostig mer, så det kan ju hända att febern bara är någon typ av jetlag också. Kroppen som kämpar för att återställa sig till en ny tidszon igen, typ. Och kring 30 timmar på resande fot utan ordentlig sömn tär nog lite på en det också. På resan ner hade jag inga som helst problem iaf... Hoppas bara jag ska bli frisk snabbt den här gången - orkar inte med att vara krasslig.

Men, det här betyder alltså att det inte blir nån combat ikväll =( Hade så väntat på det. Pga att jag var sjuk tidigare har jag bara hunnit med ETT enda combatpass ännu i år. ETT!!! Fattar ni hur lite det är? Och fattar ni vilken abstinens jag har? Fasen, börjar snart tro att tomten satte nån förbannelse på mig i julas så att det alltid ska komma nåt mellan mig och combaten. Nå, kan inte hjälpas. Ska härja, vara arg och skrika ur mig lite aggressioner då jag kommer hem från jobbet - kanske febern försvinner då också.

Hann iaf med ett styrkepass så här efter resan innan Mr Feber slog till: axlar och biceps i går kväll... Var motiverad som bara den, men tänkte ta det lite lugnt så här i början. Speciellt med tanke på att jag ju var sjuk en vecka innan resan också... Nåja, särskilt lugnt blev det väl inte, men inga höjdarvikter heller. Helt OK iaf.

Sittande press bakom nacken i Smith
15 @ stången
8 @ 10 kg + stången
6 @ 15 kg + stången

Sittande militärpress i Smith
8 @ 15 kg + stången
7,6 @ 20 kg + stången

Sittande hantelpress
8 @ 11 kg

Hah, kände för att köra ett set för skojs skull.

Stående sidolyft
8 @ 5 kg
10 @ 6 kg
8 @ 7 kg
8 @ 6 kg

Liggande sidolyft på sned bänk (baksida axlar)
12 @ 3 kg
2x8 @ 4 kg

Stående skivstångscurl
8,6 @ 20 kg

Biccarna kändes SÅÅÅ svaga... *grrrrrr*

Stående alternerande hantelcurl
4 @ 10 kg

Vad händer? Mina biccar har avsvagats =)

Sittande hantelcurl på sned bänk
3x8 @ 7 kg

Var dessutom ute och joggade 45 minuter på förmiddagen... härligt att andas frisk, kall luft igen.

Nu ska jag fortsätta vara arg och tycka synd om mig själv ett tag :D

Helena B
2006-01-26, 12:09
Weeiiii du är tillbaka!!! Välkommen hem :hbang:

Tråkigt att höra att du har fått feber, men det blir du av med snabbt ska du se. Bara äta en massa kvarg så :thumbup:

Väntar på bilder *popcorn*

Snorkfröken
2006-01-26, 12:11
Torsdagen den 12.1 pruttade propellerplanet iväg från Åbo kl. 14.25 och knappa halvtimmen senare var vi framme i Helsingfors. Medan vi väntade på London-planet, avnjöt vi vår sista finska måltid för ett par veckor... Från London bar det iväg till Melbourne, med mellanlandning i Singapore. Vi hann ut och se flygfältet lite under den halvtimme vi hade på oss. Framme i Melbourne var vi sedan på lördag morgon... Vem attans stal vår fredag??? *grr27*

Har iaf fått se flygfält under den här resan. För att inte tala om hur mitt tålamod har stärkts av all väntan... För att komma från Åbo till Hobart var jag på resande fot i 35 timmar, med fem stigningar och fem landningar. Framme i Hobart var vi kl. 10 på morgonen, och vi stack direkt iväg på workshop. Lagom trött efter resan och minimalt med sömn, satt jag resten av dagen och diskuterade fenomenografi, analyserade transkripter och försökte verka intelligent :D På kvällen blev det ännu lyxmiddag (friterade calamaris, ugnsbakad travella med kokt ris och pavlova till dessert) med hela gänget innan jag kröp till kojs. Behöver knappast ens berätta hur skön sängen var i det skedet... Dagen efter kände jag mig som en ny människa, och kände inte av några jetlagsymptom alls! Härligt, hade förberett mig på det värsta... Vi jobbade på workshopen hela dagen igen, och avslutade med en äkta barbeque-fest uppe i bergen på kvällen.

Måndag till torsdag fortsatte vi med konferens i stadens casino... Men0 nej, jag spelade inte bort några bagisar alls =) Jag höll min presentation på onsdag, och fick en hel del positiv feedback. Skall bl.a. börja skriva några papers med två av männen jag träffade där. Nice! Hela casinot var omringat av en lång härlig terass där vi alltid åt lunch i solen... Ozonlagret över Tasmanien lär vara riktigt tunt, så solkrämen var i aktivt bruk om dagarna.

Lunchen var alltid den samma under de här dagarna, de omtalade vita mackorna med minimalt med protein i och en himla massa frukt. För övrigt åt folket där en massa crackers, salta kex alltså. Ostar, crackers, färsk och torkad frukt och olika nötter var värsta bjudmaten. Jag föll totalt för deras Macadamia-nötter och rökta mandlar :love: Så gott alltså.

Köpte en massa bars och breakfast-drinks som jag försökte stoppa i mig lite nu som då för att få upp protteintaget lite iaf. Men överlag har jag nog levt på massa snabba kolisar de senaste två veckorna... Optimalt? Nää, knappast. Gott? Ja, det kan ni ge er på =) Det värsta är att min mage verkar ha vant sig vid det vita brödet... för nu då den fått i sig både gröt och grovt rågbröd, är den inte alls speciellt glad :D

Och sist men inte minst... de australiensiska shirazerna är bara för goda. Blev typ vin varje dag och kväll medan vi var där :naughty:

Snorkfröken
2006-01-26, 12:14
Hobart är en liten söt stad, med j*kla massa backar. Upp och ner hela tiden. Så, fastän det inte blev några fler besök hos den rostade allt-i-ett multigym-mojängen, har mina vader och baklår iaf fått sig en rejäl träningsdos av alla promenader. Dessutom var jag ute och joggade några morgnar, och fick t.o.m. sällskap av en kille jag lärde känna en dag =) Riktigt kul var det - förutom att den rundan blev kortare än jag tänkt mig... hans kondis var inte på topp direkt =) Eller så är min kondis inte så kass som jag trott =)

Hann med lite shopping i Hobart också, var ju tvungen att köpa hem lite tasmanska souvenirer... Men någon cardioshopping var det inte frågan om. Tasmanerna har t.o.m. speciella regler för hur snabbt man får shoppa :D

Efter konferensen åkte vi till Melbourne, och försökte oss på att ha lite semester. Vi träffade ett äldre par på workshopen som redan då sade att de gärna skulle vilja visa oss runt Melbourne då vi kom dit, och - sagt och gjort - de hämtade oss redan på flygfältet och förde oss till hotellet. Fatta det. Människor som vi träffat ett par gånger och aldrig sett tidigare. Helt otroligt.

På fredag var jag och min kollega för oss själva eftersom de jobbade, och vi spenderade dagen med att se tennis. Var ju Australian Open på gång, och vi köpte ett groundpass för hela dan. Riktigt kul, men hett. Var väl kring 35 grader i skuggan då, och vissa matcher ställdes tom in för att spelarna vägrade spela på uteplanerna. Vi satt i en inomhusarena, och där drog de till sist för taket för att spelarna inte skulle få spunk där inne. Allas vår Jarkko Nieminen förlorade sin match, men vi grät inga tårar över det.

På lördag började vi dagen med att gå på en marknad... helt underbara fruktdiskar alltså. Inte bara en massa krimskrams, utan där fanns faktiskt en hel del vettiga saker att köpa också. Jag köpte tre affirmationstavlor som jag ska sätta upp nånstans hemma - och läsa också.

Efter marknaden hämtade paret oss i sin lyxiga och luftkonditionerade (aaaah) bil. Först åkte vi ut till Ballarat, en liten stad väster om Melbourne... Där var vi i en djurpark, åt lammsallad på ett mysigt kafe vid en strand, gick i en botanisk trädgård, trippade på i en gammal guldgruva, drack iskaffe och åt scones med sylt och grädde. Kan ännu inte fatta varför de ska ha nåt sött med allting. Jag menar, scones är ju ett bröd. Och bröd ska man ha nåt salt på - definitivt inte sylt och grädde *screwy*

Kan ju bara säga att det var lagom varmt att gå omkring ute den där dagen... Närmare 40 grader i skuggan, och man drack som en uttorkad kamel. Det var skönt att sätta sig i bilen för att åka vidare söderut, mot Geelong på kvällskvisten. Där gick vi på stranden, åt middag på Smorgy's på en pir ute i vattnet och hade allmänt skoj. Efter det körde vi hem till Melbourne, tog ett varv runt Formel 1-banan och gick lite på stranden där med.

Snorkfröken
2006-01-26, 12:16
På söndag var det rekordhett ute. 45 grader i skuggan *gosh* Då tog paret oss till ett "litet" shoppingcenter utanför stan... Haha, litet, det var minst 3-4 gånger större än det största shoppingscentret här hemma i Åbo. Massa folk verkade vara på shoppinghumör den dagen - eller så hade de flesta flytt hemmet för att tillbringa dagen i de luftkonditionerade affärerna =) 45 grader är inte att leka med, helt otroligt hett. Kändes som om man gick in i bastun då man gick ut, säkert 60 grader minst i solgasset. Shoppingtimmarna resulterade iaf i X antal inköp, och jag vill inte se min VISA-räkning för den här månaden :D

Efter shoppandet åkte vi hem till paret där de gjorde middag till oss. Fatta hur stort hus de hade. Två personer och 300 kvadratmeter *chock* Frun var en hejare på att baka och gjorde bl.a. egna chokladpraliner med "paste" och mandelmassa i :love: Blev en hel del såna den dagen *innocent*

På måndag hann jag och kollegan med ett besök på akvariet i stan, innan det var dags att sätta sig på bussen till flygfältet och åka hem. Alla ni som trott att Nemo ännu är försvunnen... I found him :hbang: Han lever och mår bra i Melbournes akvarium =)

Eva_E
2006-01-26, 13:08
Välkommen hem Snorkis!!!

Hoppas att du snart blir frisk från den dumma febern!

Och ojojoj vilken resa du har haft, inte alls avundsjuk...

Eva

Heidi
2006-01-26, 13:41
Låter som en underbar resa. Fina bilder, antar att du har tagit många flera.
Försök att vila ordentligt nu, så ska du nog vara snart tillbaka i gymmet igen :)

Semiramis
2006-01-26, 15:11
Välkommen tillbaka :) . Hoppas febereländet ger sig omedelbums.

Helena B
2006-01-26, 18:05
Fina bilder Snorkis! Söööt Känguru :D

Snorkfröken
2006-01-28, 11:21
Jodå - helt underbar resa och en MASSA foton (kring 500, lite väl många för att posta här =)

Tänkte ge en liten hälsoupdate...

Blev alltså sjuk natten mellan onsdag och torsdag, men dum som man är gick jag ändå till jobbet med 38 graders feber *rolleyes* Fick gå hem mitt på dagen, och efter det blev det bara värre... Febern låg kring 39 grader hela tiden, fick ta en massa Panadol (heter väl nåt liknande hos er) och magen var i ett totalkaos. Fick knappt ner nån mat och kände mig svagare än en nyfödd eskimåunge på grönbete... öhm, ja eller nåt i den stilen *screwy* Har legat i soffan hela tiden sedan dess - förutom om nätterna då jag sovit i sängen. Var till läkaren i går efter att jag mätte 39,4 och knappt orkade öppna ögonen, och proverna visade att jag har nån virusinfektion *grr27*

Men jag känner mig så mycket bättre nu :thumbup: Hade ingen feber i morse, men magen känns ännu lite krass. Så, det blir att köra på joggi, sparrissoppa och mjuka prottebars i småååå bitar ännu i dag. Vägde mig i morse och har tydligen gått ner 2 kg sen jag kom hem från resan... Har druckit som en häst men ändå mist en massa vätska.

Hur som helst - på måndag ska jag vara frisk igen för då attans ska ni få se på andra bullar! Wiiihaaa, längtar till att få komma tillbaks till mitt "riktiga" liv :hbang:

mela
2006-01-28, 12:21
Virusinfektion? Var det den där natten med mr kangaroo ? :naughty:

tigerofsweden
2006-01-28, 12:37
Virusinfektion? Var det den där natten med mr kangaroo ? :naughty:

:laugh:

Stumpis
2006-01-28, 13:17
Hej Snorkfröken,
Vilken fantastisk resa, verkar det som! Blir avis som attan av att läsa om den... :(
Krya nu på dig så du kan köra igång igen med träningen på måndag! :thumbup:

Snorkfröken
2006-01-30, 16:16
Mela: Skrattar bäst som skrattar sist... hur var det med Mr Krabba? :laugh:

Tiger: Du börjar ha skrapat ihop en hel massa minuspoäng i mina register nu... Akta dig *slap* :D

Stumpis: Tack du, kul att du tittade in här. Visst var det en helt fenomenal resa, så lite virus får man väl stå ut med efter det =) Nej, läkaren har redan gjort klart att det inte är nåt Australien-virus som hoppat på mig, utan nåt helt annat som går och smyger omkring här hemma *grrrrrr*

---

Hur som helst - på måndag ska jag vara frisk igen för då attans ska ni få se på andra bullar!

Yeaaaah right, säger jag bara. Frisk? Jo pyttsan *grr27*

Var och kollade upp infektionsvärdet i morse igen precis som läkaren ville, och det hade gått ner, men var ännu över 40 =( Så, ingen träning i dag heller...

Dagens fråga: Kan man överhuvudtaget ens tänka på att träna innan CRP-värdet är nere kring 10 igen? Har nån här tränat med förhöjt CRP?

Hur som helst - ingen feber sen i fredags, men magen är i uppror. Har känts lite bättre i dag, så jag hoppas, hoppas, hoppas att jag ska vara frisk i morn. Tills dess får jag fortsätta leka soffliggare, korrigera tentor och se dåliga såpor på TV:n *snark*

Men då jag är frisk igen är det NO MERCY som gäller - massa bra mat ska käkas, musklerna ska pumpas och fläsket ska rinna!!! :hbang:

Semiramis
2006-01-30, 16:51
Stackars, stackars, stackars dig! Försök hålla dig i skinnet ett tag nu även om det är svårt, min erfarenhet säger att det tar mycket längre tid att komma tillbaka efter sjukdom om man kör igång för hårt och för tidigt (och gissa hur jag lärt mig det...).

mela
2006-01-30, 16:57
oohw lilla pluttisen *klappa på*
du blri snart frisk så *nicka*

tigerofsweden
2006-01-30, 17:51
Jepp hoppas du blir frisk snart, saknar dina brutala pass *kissass*

Helena B
2006-01-30, 19:34
Hur som helst - ingen feber sen i fredags, men magen är i uppror. Har känts lite bättre i dag, så jag hoppas, hoppas, hoppas att jag ska vara frisk i morn. Tills dess får jag fortsätta leka soffliggare, korrigera tentor och se dåliga såpor på TV:n *snark*

Vad bra att BB har börjat då :thumbup: Nä men allvarligt så får du bli frisk nu, tycker att du har vilat tillräckligt. Iofs ger du oss andra dödliga en chans att komma igen :D

mela
2006-01-30, 19:38
Vad bra att BB har börjat då :thumbup: Nä men allvarligt så får du bli frisk nu, tycker att du har vilat tillräckligt. Iofs ger du oss andra dödliga en chans att komma igen :D

Sänds big brother i finland?
eller har dom svensk tv där? *screwy*

Helena B
2006-01-30, 19:45
Sänds big brother i finland?
eller har dom svensk tv där? *screwy*

De kan säkert se svenska BB, norrmän kan det iaf då borde finnar kunna det.

mela
2006-01-30, 19:45

men norge är ju med i svenska bb :D

tigerofsweden
2006-01-30, 19:46

Frågan är om de vill :D

Helena B
2006-01-30, 19:47
men norge är ju med i svenska bb :D

Vad gör dom där, då är det ju inte svenska BB längre *screwy* :D

mela
2006-01-30, 19:50
Vad gör dom där, då är det ju inte svenska BB längre *screwy* :D

typ nordiska.. va ju dansar med förra gången också? väl *screwy*

Snorkfröken
2006-01-30, 20:14
Snorkis reder ut... *intromusik*

I Finland ser vi INTE svenska BB om vi INTE har parabol och Kanal 5s kort. Vi hade det då vi flyttade till Åbo och var helt besatta av att se allt vad Linda ****** & co gjorde. Men, tiden gick, och vi återfick vårt förstånd, kastade ut parabolen och började leva i stället för att ligga och glo på TV dagarna i ända :D

Mina föräldrar har fortfarande kvar sin parabol och de är helt låsta vid BB. Ett tag såg de BB 24 - så pappa kunde följa BB-gänget vid frukosten före jobbet, och sedan igen konstant då han kom hem igen :D

I min TV ser jag nu Finlands 1,2,3,4, SubTV, SVT Europa (jaaaa, vad glad man blir *screwy* ), MTV, Turku TV, Eurosport, Urheilukanava och så en del utländska kanaler typ TV5. Men det kommer en del såpor i dom kanalerna, så jag klarar mig.

Edit: :laugh: Är Lindas efternamn cencurerat??? :laugh:

Snorkfröken
2006-01-31, 17:03
http://cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a049.gif I'm back in business!!! http://cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a049.gif

Ni kan inte fatta hur überlycklig jag är just nu! Wiiihaa! Jipppiiii! Wowowowo! Ok, inte för att jag vill överdriva det hela men....

:hbang: JIPPIIIII! :hbang:

Har i dag officiellt återtagit min titel Female under construction igen. Efter en stoooor tallrik ris, tonfisk och blandade grönsaker äntrade jag gymmet och körde rygg och vader. Försiktigt, men ändå ett pass!!! Fick hålla lite koll på mig själv för att inte köra på i överväxel av gammal vana =) Det var inte det lättaste ska ni veta, så motiverad och taggad som jag är nu... Kändes bara så wunderbaaar att vara tillbaks!!!

Har gått ner ett par kilo medan jag varit sjuk och inte kunnat äta ordentligt (ni vill inte veta detaljerna, tro mig), så nu har jag skjutit upp dietstarten med en vecka. Just nu är jag bara så glad över att kunna käka igen *popcorn* Shit, dags för mitt första post-pass optimala proteinmål, got to go. Kolisarna efter träningen fick i dag bli vitt bröd och en myslistång - måste införskaffa snabba kolisar a.s.a.p. *noterar*

mela
2006-01-31, 17:04
oohw guud va du är duktig :love:
så stolt över dig :thumbup:

men ris och tonfisk? låter torrt :MrT:

Snorkfröken
2006-01-31, 17:27
men ris och tonfisk? låter torrt :MrT:

Torrt, vått, kletigt, geggigt, bränt... ALLT smakar lika bra nu efter den viruspärsen :D

Men allvarligt - jag kör på "Ris och korn", en blandning vi har här i landet, och det ger lite extra smak åt grejen. Och då jag blandade i grönsakerna blev det typ risotto. Helt OK *popcorn*

Krya på dig... :love:

mela
2006-01-31, 17:29
Torrt, vått, kletigt, geggigt, bränt... ALLT smakar lika bra nu efter den viruspärsen :D

Men allvarligt - jag kör på "Ris och korn", en blandning vi har här i landet, och det ger lite extra smak åt grejen. Och då jag blandade i grönsakerna blev det typ risotto. Helt OK *popcorn*

Krya på dig... :love:

Nu låter du mest äcklig :)

Jag har fåt ti mig en bakad potatis precis.. :hbang:

Snorkfröken
2006-01-31, 17:38
Nu låter du mest äcklig :)

Jag har fåt ti mig en bakad potatis precis.. :hbang:

What do you mean - äcklig? Me do not understand *screwy* :D

Duktig flicka, du ska se att du blir frisk snart du med.

Semiramis
2006-02-01, 10:15
Skönt att du är igång igen och duktigt att kunna hålla igen i träningen, det är inte det lättaste :thumbup:

tigerofsweden
2006-02-01, 12:14
Bra att du sköt upp din dietstart :) Tror din kropp behöver fylla på energidepåerna nu efter din sjukdom

Skönt du är tillbaka Linda :love:

Snorkfröken
2006-02-01, 17:59
Tack Tiger och Semiramis :love:

--

I dag blev det ett benpass, och jag svettades som en liten koala hela passet. Märks att jag inte tränat ben på ett tag =) Tog det försiktigt, körde lite böjar, leg curls och leg extensions. Eller lite och lite, jag fick nog passet att ta en timme, inklusive uppvärmning plus lite mage och stretchning efteråt.

Nu håller jag på att baka proteinbröd för att få slut på en burk kvarg som jag bara inte kunde få ner *screwy* Får se vad det blir till av det hela - tror att det blir en pannkaka av det hela - rent bokstavligen :laugh:

Efter att brödet kommer ur ugnen, skall jag kasta in en Dr Oetker pizza *was???* Men nej, den är inte till mig. Sambon har varit på arbetsresa hela veckan och kommer hem efter ett par timmar, och då måste han ju få nåt i kistan :love:

Behöver knappast säga det här men...

Det är härligt att vara tillbaka :thumbup:

mela
2006-02-01, 18:00
svettades som en koala? inte med en koala? :naughty:

tigerofsweden
2006-02-01, 18:09

Here we go again :laugh:

Snorkfröken
2006-02-01, 18:11

Haaaa... haaaaa mela. Soooo veeery funnnnny.

NOT *grr27*

mela
2006-02-01, 18:15
Haaaa... haaaaa mela. Soooo veeery funnnnny.

NOT *grr27*

Jag vet allt att du skratta :D
Men gött att du är igång igen..
I'll be back on monday!

Heidi
2006-02-01, 18:17
Svettas koalan? trodde att de bara satt i nå träd och sov. Men du som just varit i Australien ska väl veta :)

Och efter nästa benpass får vi väl se lite vikter också???

Snorkfröken
2006-02-01, 18:20
Jag vet allt att du skratta :D
Men gött att du är igång igen..
I'll be back on monday!

Okej, okej... jag erkänner. Men kunde ju inte låtsas om det då Tiger verkade så där nedlåtande :D

Monday it is :thumbup:

Snorkfröken
2006-02-01, 18:22
Svettas koalan? trodde att de bara satt i nå träd och sov. Men du som just varit i Australien ska väl veta :)

Och efter nästa benpass får vi väl se lite vikter också???

Nää, tror nog inte dom svettas så mycket - vet faktiskt inte. Lata var dom iaf. Borde nog ha kommit på nåt bättre att skriva... så mycket väsen som det blev av den där koalan :D

Jajamen, nästa vecka blir det viktrapporter igen - kör en liten mjukstart ännu den här veckan, och de vikterna är inget att skryta med direkt.

Diana
2006-02-01, 23:15
.

Nu håller jag på att baka proteinbröd för att få slut på en burk kvarg som jag bara inte kunde få ner *screwy* Får se vad det blir till av det hela - tror att det blir en pannkaka av det hela - rent bokstavligen :laugh:
:
finns de recept och bilder på detta månne?? :D låter som en typiskt kreativ grej jag skulle vilja ägna en slö söndag åt :D

me risk för upprepningar, men najs att du r tillbaka :love:

Snorkfröken
2006-02-02, 20:02
finns de recept och bilder på detta månne?? låter som en typiskt kreativ grej jag skulle vilja ägna en slö söndag åt

me risk för upprepningar, men najs att du r tillbaka

Öhm... blev nog inget bröd, utan en pannkaka :em: Precis som jag trodde... Snodde receptet från ett finskt forum, och jag tyckte väl det lät mer som om det kunde bli ugnspannkaka än ett bröd. Och nu då jag testat det en gång (och läst om receptet =) insåg jag ju nog att det faktiskt blev (och skulle bli) en pannkaka :D Men gott var det, speciellt med mosade jordgubbar på :hbang:

Das resept:

2 ägg
2 äggvitor
250 g. kvarg
3 msk mjöl/protte/gryn... whatever
½ dl sötningsmedel

Vispa allt, låt stå en halv timme och grädda sen i långpanna i ugnen på 200 g. tills den ser lagomt bränd ut :D

Jag gjorde dubbelsats (ska det va, så ska det va), skippade sötningsmedlet helt, hade i liiiite salt och tog hälften havregryn/hälften neutralt prottepulver.

Snorkfröken
2006-02-02, 20:03
Årets andra combat-pass avklarat. Muchos najsos - för att inte tala om svettigt *rolleyes* I morn blir det styrka igen, innan det är dags att köra upp till landet och hälsa på föräldrarna :love:

mela
2006-02-02, 20:26
receptet lät inte mums du :D

Eva_E
2006-02-03, 09:00
receptet lät inte mums du :D

Amen till det! Riktigt äckligt om jag ska vara ärlig... Men det mesta kan man ju testa en gång som sagt!

Eva

mela
2006-02-03, 11:15
Amen till det! Riktigt äckligt om jag ska vara ärlig... Men det mesta kan man ju testa en gång som sagt!

Eva

Eller så låter man andra testa :D *mycket bra metod*

Snorkfröken
2006-02-03, 12:51
Vad gnäller ni om? :D

Det var faktiskt riktigt, riktigt gott - t.o.m. sambon har smakat på pannkisen - två gånger! Det ni - det är det ultimata smakkontrolltestet :hbang:

Eva_E
2006-02-03, 20:07
Årets andra combat-pass avklarat. Muchos najsos - för att inte tala om svettigt *rolleyes* I morn blir det styrka igen, innan det är dags att köra upp till landet och hälsa på föräldrarna :love:

Nåååå? Var är styrkepassrapporten??? Jag ser fram emot att få kommentera Snorkis träningsbravader och inte hennes pannkakor i den här tråden!!!

Eva

Diana
2006-02-03, 21:35
OH! danke danke för receptet :thumbup: ska bli spännande att pröva den finska brödpannkakan :D

mela ja meddelar resultatet :D

Snorkfröken
2006-02-05, 11:29
Eva: Chilla bruden, oroa dig inte :cool: Snorkis körde bröst och triccar i fredags innan det bar iväg upp på landet. Vågade mig t.o.m. på lite bänkpress. Hade ju lite strul med spänningar mellan bröst och hals i julas, och slutade köra bänk då för att låta en ev. sträckning eller annat mindre skoj läka. Men, nu gick det att köra bra på den enorma vikten... 40 kg :D Rapporterar som sagt passen i mer detalj fr.o.m. inkommande vecka - då jag förhoppningsvis hämtat mig från både resan och alla bacilusker.

Diana: Vad kul att se att inte alla mobbar mig för pannkakan :love: Du vara klok kvinna *ugh, slår mig för bröstet*

Nu i helgen har det varit muchos kallos, och jag har inte tränat alls - brukar alltid ta promenixar med brorsan då vi är här uppe, men inte nu inte. Så, ser den här helgen som en uppladdningsfas inför dieten som startar i morgon :hbang: Har käkat en MASSA kolisar - mysli, bröd, frukt och russin :thumbup:

Snorkfröken
2006-02-06, 18:53
Jajamen, så var dagen kommen - dags för Snorkis första diet :cool: Skulle inleda veckan med ett hardcore combatpass, och gick glad i hågen till gymmet i snabb takt i nästan 15 graders köld... bara för att komma fram och få veta att passet var överfullt *grr27* Visst, jag hade fått hoppa med ännu, men vad är det för nöje att träna 47 pers inträngda i en sal för max 40 pers? Hatar syrebrist och att behöva akta mig alltför mycket då jag kickar och slår, så de fick ha combaten för sig själva. I stället fördrev jag knappa timmen på löpbandet och cykeln i väntan på att få gå och köra musten ur mittpartiet a'la Pilates :hbang:

Känner mig lagom mör i kroppen, men är SÅÅ mätt. Känns definitivt inte som om jag skulle gå på diet :D

Så här ser dagens intag ut:

Frukost:
Havregrynsgröt med russin
Grynost
Apelsin

Lunch
Ris + kornblandning
En kycklingfilé
Bamsemorot

Mellis:
Grynost
Sockerfri joggi
Hackad mandel

Efter cardio och Pilates:
En skiva polarbröd extrem
Massa skinka
Gurka

Middag:
Pasta med mager nötfärs
Grynost
Lök, tomat och gurka

Kvällis:
Grynost
Hackad mandel

Yikes, nu måste jag gå och ta av pastan från spisen - risk för pastagröt annars :nono:

mela
2006-02-06, 19:20
grynost? är det keso? *spy*

Snorkfröken
2006-02-06, 19:44
grynost? är det keso? *spy*

Japp... eller ja, den "keso" vi käkar här i landet! Ni har den väl också? Valios cottage cheese eller nåt? Fast den jag käkar har 2 % fett och 16 g. protein på 100 g.

Sååå gott *popcorn*

mela
2006-02-06, 19:50
Japp... eller ja, den "keso" vi käkar här i landet! Ni har den väl också? Valios cottage cheese eller nåt? Fast den jag käkar har 2 % fett och 16 g. protein på 100 g.

Sååå gott *popcorn*

jo vi har sånt.
gud va du rä äcklig :D
ät kvarg som vanligt folk *slap*

Stumpis
2006-02-07, 09:16
Ok, så din första diet är igång, kul! :)
Hur har du tänkt dig upplägget; alltså hur länge har du tänkt köra diet, vad har du för slutmål, hur mycket tänkte du lägga ditt intag på osv?

Snorkfröken
2006-02-07, 12:01
jo vi har sånt.
gud va du rä äcklig :D
ät kvarg som vanligt folk *slap*

:D Jaja, köpte hem 2,5 kg i går, så det kommer nog bli en hel del kvarg framöver också. Dessutom har jag gjort en stor sats av min kvarg-prottepannkaka :eating: Här ska käkas!

tigerofsweden
2006-02-07, 12:10
Ditt matschema ser sådär äckligt optimalt ut :thumbup:

Kör hårt Linda :D

Snorkfröken
2006-02-07, 12:52
Tack Tiger - äckligt optimalt låter finfint :D

Ok, så din första diet är igång, kul! :)
Hur har du tänkt dig upplägget; alltså hur länge har du tänkt köra diet, vad har du för slutmål, hur mycket tänkte du lägga ditt intag på osv?

Japp, känns riktigt kul att vara igång faktiskt. Ska bli kul att se hur man ser ut under isoleringen :D

Månadsplanen ser ut ungefär så här:

Februari - april: diet, 2 - 2,5 månad
April-maj: uppbyggnad, 1 månad
Maj-juni: eventuellt en liten minidiet, 1 månad
Juni-augusti: +-0
Augusti --> : bygg, bygg och bygg

Målen då:
Har inga viktmål, utan kommer gå på mått och fett-%. Köpte hem en accumeasure för ett tag sedan, och den lär ge någorlunda ditåt-resultat. Mer än 5 kg ner får det iaf inte blir - då sätter jag stopp.
Jag vill ha synliga magrutor och vara i mitt livs form i sommar.

Dessutom har jag en hel del andra mål också som jag hoppas kunna fixa på samma gång, trots att jag är på diet. Mitt chin-mål borde iaf bli lättare att nå då vikten minskar :D Plus att jag gärna vill se superb ut i en viss klänning i augusti...

Kör redan en del cardio, så kommer inte lägga till några pass så här i början. Veckans träning ser oftast ut så här:

Måndag: Cardio (oftast Bodycombat) + Pilates
Tisdag: Axlar och biceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Bodycombat + Pilates
Fredag: Rygg och vader
Lördag el. söndag: Bröst och triceps

Går dessutom till jobbet så gott som varje vardag (35 minuter), så det blir lite vardagsmotion också :hbang:

Ökar alltså inte cardion direkt, utan städar upp kosten, och kommer ligga på i snitt 2000 kcal per dag. Fördelningen kommer bli 40p/40k/20f för det mesta, utom om jag får för mig att ta en högre kolisdag (30p/50k/20f) under helgen. Kommer inte ha några ätardagar, men kommer inte heller vara überstrikt. Min princip är att jag inte äter något onödigt hemma, men om det är fest, eller om jag annars bara blir bjuden, så tackar jag och tar emot.

AFanatic
2006-02-07, 13:18
Ser ut som en bra planering. Seriöst! Det kommer gå bra det här. Och får man höra klockor ringa i augusti? ;)

tigerofsweden
2006-02-07, 13:37
Oj, det där var riktigt konkreta mål :D

Nu vet jag ju att det absolut kommer gå suveränt :thumbup:

mela
2006-02-07, 14:51
men hallå? rutor? om dom syns är man undernärd :D

*gömmer sin tjockismage bakom en kudde*

Snorkfröken
2006-02-07, 20:31
Tack AFan och Tiger för de mycket positiva kommentarerna... Och Mela - ge dig :D Nämen seriöst, ska absolut inte hålla på tills jag ser undernärd ut - bara omvandla några magrullor till magrutor :cool:

AFan: Mmm, om inte kyrkringaren strejkar så =)

----

Nyss hemkommen från ett axel- och bicepspass. Tragiskt att inse att det är så länge sen jag kört ordentligt att jag hade lite svårt att komma ihåg vad jag brukat köra på i pressarna. Mycket tragiskt. Men fick till ett riktigt OK-pass, om jag får säga det själv. Mindre kul var att jag lyckades skvätta en massa chokladprottedrink på mina vita träningsbyxor då jag hällde i mig den före passet... såg inte snyggt ut kan jag säga.

Sittande press i Smith bakom nacken
12 @ stången
8 @ 10 kg + stången
4 @ 20 kg + stången PB
6 @ 17,5 kg + stången
7 @ 15 kg + stången

Upps, blev visst ett PB här utan att jag ens visste om det innan jag kollade in tidigare pass :hbang:

Stående sidolyft
12 @ 5 kg
10 @ 6 kg
8 @ 7 kg
8 @ 6 kg + 5 @ 5 kg + 5 @ 4 kg + 5 @ 3 kg

Liggande kryssdrag i cable (baksida axlar)
10,8,10 @ 3,75 kg
6 @ 5 kg PB

Ny övning som kändes überbra! En klar favorit.

8 @ 7 kg
8 @ 8 kg
4,3,3 @ 9 kg PB
7 @ 8 kg

Stående bicepscurl i cable
8 @ 12,5 kg
6 @ 17,5 kg
6 @ 15 kg + 4 @ 12,5 kg + 4 @ 10 kg + 4 @ 7,5 kg

Var rätt slut i armarna redan innan cablecurlsen, men kunde inte låta bli att köra slut på biccarna totalt :devil:

Avslutade med 1 minut på cykeln =) och 75 g. vitt bröd... Nu är det dags för mitt första postpass-prottemål :eating:

mela
2006-02-07, 21:02
duuutti hest.. känna sig stark sig nu sig<? *flex*

Snorkfröken
2006-02-07, 21:08
duuutti hest.. känna sig stark sig nu sig<? *flex*

Lagom stark :D

mela
2006-02-07, 21:10
Lagom stark :D

mer simpson, läkerol och psykologi för dig *flex* :D

Stumpis
2006-02-08, 08:55
Härliga PB:n här Snorkfröken! :hbang:
Alltid skoj att få in lite nya övningar oxå; bra för motivationen.
Så du ska ha fin klänning i augusti, det var roligt att höra! :)

emmzan
2006-02-08, 10:41
Har man vita träningsbyxor får man skylla sig själv
(eller så får man lära sig att inte dregla så mycket) *innocent*

Fint pass det där! http://www.cheesebuerger.de/images/midi/sportlich/p013.gif

Diana
2006-02-08, 16:55
wohoooo! den där augustiklänningen lär sitta perfa me din målmedvetenhet! kör hårt *yourock*

är accumeasure en sånndär grejja som sänder elektronimpulser o mäter bf? dom kan man tyvärr inte lita på för de 'känner' inte skillnad på muskler o fett :MrT: fråga ifall gymmet har en riktig kaliper du kan låna istället o mäta med :thumbup:

har mela nån form av kontrakt me kvargtillverkarna? :laugh:

Snorkfröken
2006-02-08, 18:21
Härliga PB:n här Snorkfröken! :hbang:
Alltid skoj att få in lite nya övningar oxå; bra för motivationen.
Så du ska ha fin klänning i augusti, det var roligt att höra! :)

Japp, PB:n, nya övningar och fin klänning rock. Riktigt sköj :hbang:

Snorkfröken
2006-02-08, 18:22
Har man vita träningsbyxor får man skylla sig själv
(eller så får man lära sig att inte dregla så mycket) *innocent*

Fint pass det där! http://www.cheesebuerger.de/images/midi/sportlich/p013.gif

Grrr... jag dreglar INTE.

Inte mycket iaf :D

Snorkfröken
2006-02-08, 18:26
wohoooo! den där augustiklänningen lär sitta perfa me din målmedvetenhet! kör hårt *yourock*

är accumeasure en sånndär grejja som sänder elektronimpulser o mäter bf? dom kan man tyvärr inte lita på för de 'känner' inte skillnad på muskler o fett :MrT: fråga ifall gymmet har en riktig kaliper du kan låna istället o mäta med

har mela nån form av kontrakt me kvargtillverkarna?

First of all - jag bara älskar din signatur. "Insert valfri klyscha" :laugh: Får väl tro att klänningen skall sitta som skuren - annars lär det väl gå att få tag på en sömmerska dan före för att sy ut den lite =)

Accumeasure har inte nåt med impedans att göra - jag har en sån våg, och den påstår att jag har över 30 % kroppsfett *grr27* Och min sambo kallar den obese :laugh: Så den litar vi inte alls på. Men accumeasuren är en slags kaliper som man kan använda hemma - iofs inte lika tillförlitlig som en riktig, men tillräckligt bra för att man skall kunna följa med utvecklingen. Ta en titt på underverket här (http://www.accumeasurefitness.com/products/index.html).

Vad gäller Mela och kvarg... kan gott hända att hon får nån vinst från Lidl för varje sålt flak eller nåt. Om hon t.o.m. går väl av försäljningen här i Finland, måste hon definitivt ha det bra ställt =)

Snorkfröken
2006-02-08, 18:31
Piskade lite ben i kväll, och är så där härligt mör i arslet nu :D Dessutom grinar axlar och biccarna efter gårdagens pass... Me löööv it :hbang:

Knäböj
15 @ 20 kg
8 @ 60 kg
8 @ 70 kg
8 @ 80 kg
2x4 @ 85 kg PB!
8 @ 60 kg
8 @ 40 kg Lååångsaaamt och djuuuuuuuupt

Raka mark
15 @ 20 kg
8 @ 40 kg
8,6 @ 60 kg
15 @ 40 kg

Sittande legcurl
8 @ 25 kg
8 @ 35 kg
8 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg

Fattar inte hur människor kan leva utan att styrketräna :love: Känslan av att få ta ut sig totalt, och sedan ännu lida av det flera dar efteråt... Hur kan man välja bort det? *screwy*

mela
2006-02-08, 18:50
men sluta du är ju snart om mig i böjen *grr27*

Stumpis
2006-02-08, 20:08
Fin-fina böjar! :thumbup:

Eva_E
2006-02-09, 09:15
Bra benpass och utomordentligt genomtänkt och klokt med deffupplägget! Du är så disciplinerad så det är nästa äckligt ju... :naughty:

Har du förresten nån beskrivning på den där övningen för baksida axlar som du körde häromdan - den nya som var med kablar? Jag spyr snart på mina övningar för baksida axlar och hopppas desperat att det finns några andra!!!

:bow:

Eva

Diana
2006-02-09, 14:14
ja fick oxå domen 'obese', har ja för mej, när ja mä'tte med en sån :laugh: man fick sådär lagom med motivation till den stundande deffen :D
den där accumeasure såg jättebra ut! den är en såndär 'vanlig kaliper' ja yrade om *popcorn* perfa

hahahaha ja, är nog bara en tidsfråga innan vår kära kvargmela infiltrerar webshoppen nu.. :D
Fattar inte hur människor kan leva utan att styrketräna Känslan av att få ta ut sig totalt, och sedan ännu lida av det flera dar efteråt... Hur kan man välja bort det?
eller hur!! förtjänar helt klart sekt-stämpel :bow:

Snorkfröken
2006-02-11, 18:04
Jag var tvungen att ta en ofrillig vilodag i går, hade så j*kla ont i mina hamstrings att jag bokstavligen knappt kunde gå *screwy* Helt seriöst alltså. Attans att det benpasset gjorde susen - och jag som t.o.m. stretchade längre än vanligt efter passet.

Men, i morse blev det andra bullar. Solen sken och det var så otroligt vackert ute, att jag bestämde mig för att ta en morgonpromenad till gymmet. Packade ner frukosten och stack iväg... 40 minuter senare satt jag och käkade frukost på gymmet och hävde i mig en prottedrink innan det var dags att köra rygg!

Chins (assisterade)
8 @ 10 kg
2x4 @ 5 kg
5 @ 5 kg + latsdrag 6 @ 40 kg Kanonkombination!
4 @ 5 kg + latsdrag 6 @ 40 kg

Skivstångsrodd
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
6 @ 40 kg
5 @ 40 kg + 8 @ 30 kg + 10 @ 20 kg

Upper back (en typ av roddmaskin)
8 @ 20 kg
8 @ 25 kg
8 @ 30 kg
6 @ 35 kg
6 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg + 4 @ 15 kg

Rullande ryggresningar
2 x 15

Energin var på topp, och jag kände mig verkligt slutkörd efter passet. Efter att jag tuggat i mig 100 g bröd :D bar det iväg till kosttillskottsaffären där jag köpte 4 kg protein och 4 bars :thumbup: Ääääntligen slipper jag pina i mig mitt gamla protte - kommer aldrig köpa det märket mer. I kväll blir det mysig hemmakväll med sambon och ett par hyrfilmer :love:

Snorkfröken
2006-02-11, 18:11
Mela: Måste ju försöka iaf :D

Stumpis: Tack! Trodde jag hade mist lite styrka i benen efter en månads paus, men tydligen inte.

Eva: Ojdå, ja du, hur ska jag förklara. Jag lade mig på rygg på en bänk mitt emellan två kablar, med handtagen fastspända i de övre kablarna. Höger handtag i vänster hand och tvärtom, sedan drog jag neråt med armarna lätt böjda. Bänken är rätt smal, så jag kom åt baksidan av axlarna rätt bra. Öhm, fattade du nåt alls av det där? *screwy*

Diana: Mmm, jag tål mycket, men om nån börjar påstå att min lilla älskling är obese, ja då har det gått för långt :D Får hoppas att den här accumeasuren skall visa resultat i rätt riktning under veckorna framöver - annars blir det synd om den :naughty:

Semiramis
2006-02-11, 20:00
Härligt när energin är på topp!

Det finns inget som känns så drygt som äckligt protein, det tar aldrig slut! Jag köpte en måltidsersättare som jag hade tänkt ha till mellanmål, den smakar så vidrigt att jag mår illa bara jag tänker på den men det känns svårt att slänga också.

Eva_E
2006-02-12, 12:27
Eva: Ojdå, ja du, hur ska jag förklara. Jag lade mig på rygg på en bänk mitt emellan två kablar, med handtagen fastspända i de övre kablarna. Höger handtag i vänster hand och tvärtom, sedan drog jag neråt med armarna lätt böjda. Bänken är rätt smal, så jag kom åt baksidan av axlarna rätt bra. Öhm, fattade du nåt alls av det där? *screwy*

Jag förstår precis hur du menar!!! Jag har sett den övningen utförd på gymmet, men aldrig testat den själv. Men nästa gång ska jag göra det, lovar!

Eva

Snorkfröken
2006-02-12, 17:14
Semiramis: Wiiihaaa, den andra smaken var också en totalsuccé :hbang: Nu är det rena nöjet att häva i sig förträningsdrinken *drar en djup och nöjd suck*

Eva E: Fint, inte alltid det lättaste att förklara vad man håller på med :D Kändes iaf kanon, så jag rekommenderar verkligen dig att testa också. Alltid kul med lite variation.

---

I morse (ok, kl. 12.45 iom att vi sov lääänge, låg uppe till kl. 4 i natt :naughty: ) var det så härligt väder att jag inte kunde hålla mig från att ta en morgonpromenix igen. Underbart :love: Och nu har vi just varit och kört lite styrka - bröst och triceps blev det för min del. Kör igång med bänk igen nästa vecka - i dag fick det bli hantlar för hela slanten.

Plana hantelpressar
10 @ 11 kg
8 @ 13,5 kg
8 @ 16 kg
2x6 @ 18,5 kg PB (antal reps)

Sneda hantelpressar
10 @ 13,5 kg
8,5 @ 16 kg
8 @ 13,5 kg
8 @ 11 kg

Pushdowns
10 @ 15 kg Låååångsaaaamt
10 @ 20 kg
2x8 @ 22,5 kg
8 @ 22,5 kg + 4 @ 20 kg + 4 @ 17,5 + 4 @ 15 kg

Nu då benvärken börjat ge med sig lite, har jag fått världens träningsvärk i ryggen i stället. Latsen var inte vänligt sinnade då jag körde det sista pushdowns-setet *screwy*

Om ett par timmar ska jag iväg på businessmiddag - en forskare från Sverige kommer på besök, och ett gäng från mitt jobb har lovat käka lite med honom. Hittills har mitt kostschema följt planen helt under hela veckan, men får se hur slutresultatet ser ut för den här dan. Ska försöka få till en sammanfattande rapport i nåt skede.

Fridens alla - vi hörs igen!

mela
2006-02-12, 17:34
Du är ju stark ju :D
Bra jobbat Mumin :bow:

cam
2006-02-12, 22:00
Fattar inte hur människor kan leva utan att styrketräna :love: Känslan av att få ta ut sig totalt, och sedan ännu lida av det flera dar efteråt... Hur kan man välja bort det? *screwy*

Håller med fullständigt :thumbup:

Stumpis
2006-02-13, 14:18
PB i hantelpress! :hbang:
Vikterna kryper sakta men säkert uppåt. Känner dig flåsandes i nacken! :whipped: :)

Helena B
2006-02-13, 19:18
Oj här tränas det på. Passa på att ta igen allt du missat eller...ser ut som avbrottet gjorde dig starkare. Härliga pressar :thumbup:

Diana
2006-02-13, 20:26
Får hoppas att den här accumeasuren skall visa resultat i rätt riktning under veckorna framöver - annars blir det synd om den :naughty:
hahahaha
eller gör som jag, hitta en sånndär lättlurad jojo-bantande-amelia-läsare att sälja den till, utmärkta offer :naughty:

fint pressat!!
usch ryggvärk har inte samma häärlighet som benvärk på nåt vis.. *screwy* :D

Snorkfröken
2006-02-13, 21:36
Mela: Tack o du stora kladdkakedrottning :bow:
cam: Kul med nya ansikten (ok, nya avatarer då :D) i tråden!
Stumpis: Haha, tror nog inte det är nån risk att du behöver börja tänka på att skaffa ögon till din nacke =) Är nog låååångt efter ännu.
Helena: Var har du hållit hus tjejen? Kul iaf att ha dig tillbaka - och jo, känns urbra att träna nu igen efter den långa pausen.
Diana: Nää, ryggvärk är inte alls lika skönt som benvärk, och dessutom inte alls lika coolt heller. Jag menar, ryggvärk kan vem som helst ha, t.o.m. gamla tanter som inte gör annat än sitter och rullar tummarna om dagarna. Men benvärk är så där lagom småhäftigt :cool:

---

Gårdagens middag blev riktigt lyckad, och jag var t.o.m. tvungen att stoppa i mig lite mat ännu då jag kom hem för att inte ligga alltför mycket på minus (!) *chock* Så, den första dietveckan gick helt enligt planerna, iaf vad matintaget beträffar: 40/40/20 så gott som varje dag. Blev lite dåligt med fettet ett par dagar... nötterna tog slut *grr27*

Mätte mig i fredags, och kommer rapportera måtten på fredag då jag har fått ett jämförelseresultat... tror jag. Då kommer jag också att ev. göra några ändringar i schemat - troligen genom att sätta in ett par morgonpromenixer om det ser ut att behövas.

I kväll har jag combatat och kört Pilates. Riktigt svettigt och kul!

Helena B
2006-02-13, 23:16
Ni har inte börjat den nya koregrafin på combaten än? Du får hojta till när det blir och berätta. Ni lär vara före oss så...

Snorkfröken
2006-02-14, 18:12
Helena: Klart jag berättar - men än har vi nog den gamla "I'm so excited"-koreografin. Väntar med spänning på nästa :hbang:

Denna dagen - massa möten. Började före 10 i morse med det första, hann kasta i mig mitt ris med tonfisk på en kvart kring 13-tiden innan det bar iväg på följande. Slutade lite före kl. 17, och då var det sååå skönt att få njuta i lugn och ro av prottepannkaka, mosade jordgubbar och en apelsin innan det bar iväg till gymmet, där jag hävde i mig en prottedrink innan jag gick lös på vikterna.

Sittande press bakom nacken i Smith
10 @ stången
8 @ 10 kg + stången
8 @ 15 kg + stången
5 @ 20 kg + stången PB (antal reps)

Sittande hantelpressar
8 @ 11 kg
8 @ 13,5 kg
10 @ 13,5 kg PB (antal reps)

Stående sidolyft
10 @ 5 kg
2x8 @ 7 kg
5,4 @ 8 kg PB
8 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg

Liggande kryssdrag i cable (baksida axlar)
8 @ 3,75 kg
2x8 @ 5 kg PB (antal reps)
10 @ 3,75 kg

10 @ 7 kg
6,5,5 @ 9 kg PB (antal reps)
6 @ 8 kg + 3 @ 7 kg + 3 @ 6 kg + 3 @ 5 kg

Skall bli kul att ta nya bilder snart och se om det har hänt nåt med axlarna... starkare har jag iaf blivit :D Nej, nu får det vara slutsurfat för idag - ska iväg och fira valentine's med sambon... Vi ska ut på kaffe med prottebars :D och sen ska vi se "Dick och Jane" på bio.

Stumpis
2006-02-14, 20:05
4 reps-PB´n och ett "vanligt". Kanon! :thumbup:
Vad väger stången i smithen du kör?
Ser fram emot att få se lite nya bilder! :)

Semiramis
2006-02-14, 20:11
Grymma pressar :thumbup:

emmzan
2006-02-14, 21:19
PB överallt! KUL at det går så bra!!

Snorkfröken
2006-02-15, 21:27
Stumpis: Mmm, vad den väger skulle jag allt bra vilja veta också. Gissar på nåt kring 15 kg, men är inte säker. Frågade en av instruktörerna en gång, men hon visste inte vilken stång jag pratade om ens. Och då hon äntligen förstod, sade hon att den väger 10 kg... "Alltså den där stången som är krokig". Jag menar, hallåååå... Det är ju en viss skillnad på EZ-stången och den i Smithen *screwy* Nåja, hon kan väl inte hjälpa att hon inte vet - då allt kommer omkring håller de flesta instruktörerna mest till med hopp och skutt i aerobicssalen och inte med att lyfta skrot i gymdelen. Men efter det bestämde jag mig för att inte bry mig, utan bara skriva upp "stången" varje gång jag kör nåt i Smithen.

Semi: Tack!

Emmzan: Jajamensan, helt kanonkul är det!

----
Jaha, så var det dags att sätta sig i soffan för den här dagen - inte klokt vad dagarna går snabbt *screwy* Hur som helst, har skrivit som en dåre största delen av dagen, två paperdeadlines inom februari så det gäller att ligga i. Men, vi tog förstås en tur via gymmet också - kan ju inte missa benpasset bara pga lite jobb :cool:

Utfall (fri stång)
8 @ 20 kg
8 @ 40 kg
6,5 @ 50 kg

Knäböj
8 @ 60 kg
2x8 @ 80 kg
8 @ 60 kg
12 @ 40 kg

Sittande legcurl
10 @ 20 kg
10 @ 30 kg
8 @ 40 kg
2 x 3/4 @ 50 kg :D Det blir ju 1 ½ rep allt som allt =)
5 @ 45 kg PB (reps)
6 @ 40 kg + 4 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg

Urlänge sen jag kört utfall nu, så tänkte att det kunde vara dags för att pumpa ankrumpan lite extra :D Inga monstervikter, men helt OK ändå. Var rätt mör i benen efter första böj-setet, och efter legurlsen fick det räcka. Inga raka mark i dag - vill kunna gå ordentligt på lördag då jag ska ut och småshoppa =)

tigerofsweden
2006-02-15, 21:31
Bra pass :thumbup:

Och hur går deffen :)

Helena B
2006-02-15, 21:35
Låter som instruktörerna på mitt gym. Fast är man pt tycker jag man borde veta vad EZ, smith och de andra stängerna väger *screwy*

Har jag missat att du deffar?

Annars grattis till pb!

AFanatic
2006-02-15, 22:08
Fina pass du radar upp...Och PB-funktionen har du hittat också :D Kanon! hehe

Cilia
2006-02-15, 23:56
kanonpass, vad stark du borjar bli.

knapp instruktor. Den jag fragade pa mitt gym hade full koll.
Att dom inte skams hur ska dom kunna salja sina tjanster om dom inte kan svara pa enkla fragor?

Diana
2006-02-16, 10:07
Diana: Nää, ryggvärk är inte alls lika skönt som benvärk, och dessutom inte alls lika coolt heller. Jag menar, ryggvärk kan vem som helst ha, t.o.m. gamla tanter som inte gör annat än sitter och rullar tummarna om dagarna. Men benvärk är så där lagom småhäftigt

:laugh: sant

bra jobbat i utfallen, trevligt att se nån lägga den FÖRST :thumbup: annars slänger alla bara in den sist i brist på annat, den förtjänar bättre :whipped: :D

klokt beslut att skippa rakamarken, annars hade de antagligen blivit rullstol på lördag :D

mela
2006-02-16, 10:23
Du är ju änna stark i ben mumin.
BRa jobbat *yourock* :thumbup: :hbang:

Snorkfröken
2006-02-16, 19:12
Tiger: Ligger kvar på 2000 kcal och kör ingen extra cardio än. Ny mätning i morgon, och sen lägger jag troligen i en ny växel på måndag - om det inte hänt nåt alltså. Känns riktigt toppen än så länge, mår kanon och har en massa energi. Tror det beror på att jag verkligen sköter maten nu, äter regelbundet och inte småäter en massa skit (bildligt då, inte bokstavligen. Jag vet allt hur du tänker *slap* ). Borde väl ta bilder också snart... *funderar*

Helena: Jo, jag vet - instruktörerna borde ju verkligen kunna sånt. Men hur som helst, jag frågade en webbekant som jobbar på SATS och de verkar ha samma maskiner som mitt gym. Och enligt henne väger stången 17,5 kg - så nu vet jag det *gör vågen* Vad gäller dieten är det nog nåt du missade medan du lyste med din frånvaro här ett tag - kör en diet nu, andra veckan på G...

AFan: Mmm, lånade funktionen medans du är out of action. Du får tillbaks den genast du är frisk igen. Lovaj :D

Cilia: Tack :love: Så fick egot sig en liten kick igen - alltid lika kul att få positiva kommentarer =) Mmm, jag vet, att inte kunna såna grundläggande grejer är verkligen svagt. Mycket svagt. Borde läxa upp dem - speciellt nu då jag vet vad stången väger. Hmm... kanske muta dom? Kräva fem bars, nää 10, för att jag skall berätta för dem? *gnuggar geniknölarna*

Diana: Mmm, skinkorna gnäller nog lite redan i dag, så jag tror också det var smart att skippa marken. Fast iofs hade det kunnat se rätt kul ut om jag åkt runt och prövat klänningar i rullstol eller rullator på lördag :D

Mela: Ah, en till egokick =) Tack gumman - hoppas balklänningen fick migränen att ge med sig.

--

Aaah, i kväll var det dags för den ultimata kombinationen - Pilates och Combat. Pilatesen blir tyngre och tyngre för varje gång, så jag antar att jag börjar komma in i tekniken allt mer :thumbup:

Allt känns bara så kul just nu - I just love my life!

Snorkfröken
2006-02-17, 19:59
Blev ett högeffektivt pass i dag. Kom till gymmet 45 minuter innan de skulle stänga, så det var fullt ös från första sekund för att hinna med allt. Gjorde ett kärt återseende med bänken efter några månaders paus.

Bänk
10 @ 20 kg
8 @ 30 kg
6 @ 40 kg
2x5 @ 45 kg
6 @ 40 kg

Kändes riktigt kul, och framför allt - inget ont!!! Ska köra på 45 kg några veckor ännu, innan jag ger mig på att öka igen.

Sned bänk i Smith
10 @ 17,5 kg (Skööönt att slippa skriva "stången")
8 @ 27,5 kg
8 @ 32,5 kg
6 @ 37,5 kg
2 @ 42,5 kg PB
6 @ 37,5 kg

Crossover cable
8 @ 5 kg
8 @ 6,25 kg
2x8 @ 7,5 kg

Pushdowns
2x10 @ 20 kg
2x8 @ 25 kg
10 @ 20 kg
8 @ 20 kg + 6 @ 15 kg + 6 @ 10 kg

Phui, med en minut kvar till stängningsdags, sprang jag till omklädningsrummet, kastade mig över mina grejer och stack iväg. Måste komma ihåg att stretcha lite hemma nu då... as if that would happen :D

Och så till dieten... Vikten har varierat massor de senaste dagarna, månatlig kvinnogrej ni vet. Men, som jag redan skrev i början kommer jag inte hålla den som den ultimata riktlinjen, eftersom den kan ändra från dag till dag beroende på en massa olika orsaker. Fast det kan ju ändå vara kul att följa upp lite iaf. För två veckor sedan låg vikten på 55,5 och i dag visade vågen 54,8. Liten minskning iaf. Måtten var ännu i stort sätt oförändrade, förutom på magen, som visade en minskning på 1,5 cm :D Accumeasuren ligger på 14 mm, men då har jag bara mätt på ett ställe - då jag har tid skall jag sätta mig in i trepunktsmätningen.

Ska fundera på att ev. lägga i en ny växel fr.o.m. måndag... Men nu skall jag inte surfa mer i kväll. Sambon åker bort i morn, så nu skall jag ägna honom lite extra tid. Ha det gött alla, återkommer!

emmzan
2006-02-17, 20:09
Ser bra ut som vanligt i passen! Skönt att bänken var smärtfri! :thumbup:

mela
2006-02-17, 20:10
Good shit Mumin!
You're getting big GRR *flex*

AFanatic
2006-02-17, 20:18
AFan: Mmm, lånade funktionen medans du är out of action. Du får tillbaks den genast du är frisk igen. Lovaj :D

Haha va snällt av dig. *kissass*

Bänk
10 @ 20 kg
8 @ 30 kg
6 @ 40 kg
2x5 @ 45 kg
6 @ 40 kg

Jag skulle ta bort setet med 30 kg nästa gång så ska du se att du pallar lite mer. Men det är ju jag det...så du behöver ju inte lyssna på mitt dravvel. :D

emmzan
2006-02-17, 20:25
Jag skulle ta bort setet med 30 kg nästa gång så ska du se att du pallar lite mer. Men det är ju jag det...så du behöver ju inte lyssna på mitt dravvel. :D

Ja mä, men skulle ersätta det med ett set till på 20 istället!

AFanatic
2006-02-17, 21:03
Ja mä, men skulle ersätta det med ett set till på 20 istället!

Exakt! Och sedan evetuellt gå direkt på 45 kg. Eller ett set på 40 och sedan öka till 47,5 kg.

Snorkfröken, ja du ser vi planerar redan hur du ska köra nästa gång. :D

Diana
2006-02-18, 10:41
Allt känns bara så kul just nu - I just love my life!
Aaaaaahh ÄLSKAR den ovärdeliga känslan :love: hoppas den håller i sej lääänge!

Sjukt, man blir lika förvånad varje gång man skärper till kosten -vilken jefvla energi!! :D skönt att bänken gick så bra.

Hoppas dagens shoppingrunda ger en fin skörd *popcorn*

Snorkfröken
2006-02-18, 20:05
Melishken: Naaaj, nu är det ju meningen att jag ska minska juh :D Förresten, sambon blir alltid lika glad av att se ditt namn på MSN-listan *screwy* Undrar om det finns nåt jag borde veta om här... :devil: :D

AFan och Emmzan: That's it - ni är nu officiellt Snorkis personliga bänktränare. Så, till nästa fredag vill jag ha en redogörelse över hur jag ska lägga upp bänkpasset. Deal?

Nämen, seriöst, det skulle faktiskt vara suuuuperschyst! Satte in det där settet på 30 kg för att jag ärligt talat inte alls var säker på hur mycket jag skulle tåla. Fegt, I know =)

Diana: Mmm, allt bra konstigt vad kosten kan göra. I kväll har jag käkat lite "gott", men fasiken också, det var ju inte ens gott längre *screwy* En halv fryspizza, några bitar mörk choklad, lite skumgodis, flingor och några salta kex. Hah, vilket mesigt gotteri - och nu vill jag inte ens ha mer. Avvänjd? Kanske det =)

Snorkfröken
2006-02-18, 20:09
I dag har jag haft en riktig slappardag, förutom en timmes morgonpromenad då... Ätit lite gott, som visade sig inte alls vara så gott längre *screwy* Men inte mig emot - äter hellre en massa gröt och cottage cheese än pizza :D

---

Nu har de två första dietveckorna avklarats och allt har gått bra. Energin har varit på topp, och jag har alltså kört enligt följande:

Intag: Snitt på 2000 kcal/dag
Fördelning: 40p/40k/20f
Träning:
4 x styrka
2 x Bodycombat (+Pilates)
5 x 35 min promenad (till jobbet)

Vikten och måtten har gått åt rätt håll, men nu är det dags för att lägga i en ny växel för att sätta sprätt på fläsket :D Frågan är vilken typ av förändring jag borde göra, och det är här jag behöver er hjälp.

1) Lite mer cardio, sänk intaget lite
2) Mycket mer cardio, samma intag
3) Samma mängd cardio, sänk intaget rejält

Alternativ 3 gillar jag inte alls, så det är nog inget alternativ för mig egentligen. Så, då har jag två kvar att välja mellan.

Jag kan tänka mig att börja gå 60 min morgonpromenad, eller köra nån annan typ av cardio varje dag --> att öka cardion är alltså inget problem. Men, jag kan också tänka mig att sänka intaget till kring 1800 kcal - inga problem där heller. Så, frågan är vilket som är bättre?

Och så en sak till - jag är intresserad av att testa att köra lite lägre på kolisarna några dagar, någon typ av cykling alltså - skulle vara kul att höra om någon har erfarenheter av det.

Så, nu är det fritt fram att tycka!

Borde kanske sätta in min lilla fundering i Deff-avdelningen också...?

Edit: Gjorde det ren :D

Eva_E
2006-02-19, 13:41
Mitt förslag, rent amatörmässigt, är att du går på alternativet med pyttelite mindre kalorier och lite mer cardio än nu. Den ökade dosen cardio skulle jag satsa på morgonpromenader att par gånger i veckan och HIIT i samband med styrkepassen ett par gånger i veckan. Tidigare körde jag ibland s.k. 20MAS (http://www.bodyforlife.com/exercise/cardiotraining.asp) - testa!

För övrigt tycker jag att det ser bra ut!

Apropos godisätardagar förresten - jag har också tappat smaken för lösgodis och dylikt. God vanlig mat och gott vin utan att tänka på kaloriinnehållet däremot, det är min melodi det!

Blir mer och mer nyfiken på de utlovade bilderna!!!

Eva

Snorkfröken
2006-02-19, 15:58
Eva: Tack för synpunkterna - håller helt med dig! Kommer dock inte att dra ner på intaget än, utan bara förlänga promenaderna till jobbet om morgnarna. Sen då det inte räcker längre, blir det kanske att peta lite på intaget. Tack för länken också, ska definitivt kolla in den - allt nytt är intressant!

Och bilderna... hmm... konstaterade i går att det knappast hänt något sedan bilderna jag postade i december iom att jag knappt tränade något alls i januari. Så, nya bilder kommer, men troligen inte än.

---

I morse blev det promenad till gymmet, frukost där och sedan ett rygg-vadpass. Härligt sätt att börja dagen på :thumbup:

Chins (assisterade)
8 @ 10 kg
5,6,5 @ 5 kg PB

Latsdrag
8 @ 35 kg
6 @ 40 kg
4 @ 45 kg
8 @ 35 kg
6 @ 35 kg + 4 @ 30 kg + 4 @ 25 kg + 4 @ 20 kg

Sittande rodd
8 @ 20 kg
8 @ 25 kg
6 @ 30 kg
8 @ 25 kg

Upper back
8 @ 20 kg
8 @ 30 kg
6 @ 35 kg
4 @ 40 kg

Sittande vadpress (i benpress)
12 @ 60 kg
10 @ 80 kg
8 @ 100 kg
8 @ 120 kg
8 @ 140 kg
6 @ 160 kg
8 @ 120 kg + 6 @ 100 kg + 6 @ 80 kg + 6 @ 60 kg

Nu blir det OS och forskning resten av dagen. Undrar vilket av dem som kommer få största delen av min uppmärksamhet... Tyvärr tror jag det kommer bli OS :D

Stumpis
2006-02-19, 17:18
Jag tycker att du ska satsa på att sänka ditt intag ytterligare och sen öka på cardion något. Att börja tok-springa el dyl bara för att kompensera intaget av mat är inget jag personligen rekommenderar. Ta allt i lugnt tempo och låt kroppen känna efter allt eftersom. Det är viktigt att kroppen mår bra! :)

emmzan
2006-02-19, 17:22
Håller med Stumpis - viktigast är att kroppen mår bra.

mela
2006-02-19, 17:56
Melishken: Naaaj, nu är det ju meningen att jag ska minska juh :D Förresten, sambon blir alltid lika glad av att se ditt namn på MSN-listan *screwy* Undrar om det finns nåt jag borde veta om här... :devil: :D

*gömmer sig*

Good shit pass.. Men när ska du träna som en man? ;D *innocent*

Snorkfröken
2006-02-20, 18:46
Stumpis och Emmzan: Tack :bow: Skall satsa på att köra lite lägre (1800), så får vi se vad som händer. Är ju lika lätt att höja i slutet av veckan igen om det visar sig att jag skulle minska alltför snabbt.

Haha, as if that would happen :laugh:

Mela: Ööh, vadå träna som en man. Ja, den dag jag är en man kanske? *screwy* =) Har förkylningen och allt plugg fått dig att mista förståndet helt? Krya på dig nu så jag får några pass att kommentera :love:

---

I morse blev det morgonpromenad på 60 minuter, riktigt skönt var det nu då det inte är så kallt ute. Medelpulsen låg på 125, så det var helt OK tempo. Efter en lång artikelskrivningsdag blev det combat och Pilates i kväll... Och nu har jag käkat mysli med cottage cheese, kände att jag behövde lite kolisar efter all cardio.

Dags att sätta sig bekvämt i soffan och heja på de finska backhopparna :whipped:

Snorkfröken
2006-02-21, 13:17
Aaah, träningsvärk i latsen. Me like :D

Nu borde jag ju jobba, men ska bara (som Alfons ni vet) rapportera dagens träning först. Måste försöka vänja mig bort från att sitta klistrad vid datorn om kvällarna. Sambon needs some attention, och då får jobbet bli lidande i st - kan ju inte sluta surfa heller :D

Morgonpromenad på 40 minuter och ett styrkepass vid lunch. Var dags för veckans favvopass - axlar... och biceps.

Sittande press bakom nacken (Smith)
8 @ 17,5 kg
8 @ 27,5 kg
2x6 @ 37,5 kg PB (reps)

Sittande militärpress (Smith)
8 @ 27,5 kg
8 @ 37,5 kg
4,3 @ 42,5 kg PB

Stående sidolyft
10 @ 5 kg
8 @ 7 kg
2x6 @ 8 kg
8 @ 7 kg
6 @ 7 kg + 4 @ 6 kg + 4 @ 5 kg + 4 @ 4 kg

Framåtlutande hantellyft sittande (baksida axlar)
10 @ 6 kg
8 @ 7 kg
2x8 @ 8 kg

Skivstångscurl
8 @ 20 kg
4,2 @ 25 kg :em:
8,6,6,4 @ 20 kg

Borde börja prioritera biccarna, men det är ju så attans tråkigt att köra dem *grr27*

Stumpis
2006-02-21, 13:22
Wow, härliga PB´n i pressarna! :thumbup: Du är uppe på riktigt stabila vikter här, Snorkis!

Nej, nej, nej! Biceps är ROLIGT att träna! Eller blir det i alla fall, när väl styrkan börjar komma... :D

AFanatic
2006-02-21, 14:01
Snork du har gått om mig i pressarna nu DÄÄÄÄJM! :hbang:

Riktigt fint pass, nu är det bara att fortsätta med den glöden även i bicepsträningen. :thumbup:

Stumpis
2006-02-21, 20:15
Töm din box, Snorkis! *grr27*

Snorkfröken
2006-02-22, 12:06
Ååh, man tackar, man tackar :bow: Kändes riktigt stabilt efter passet i går faktiskt - vad axlarna beträffar då alltså. Men nu då jag sovit på saken, har jag tyvärr insett att jag måste börja prioritera biccarna nu - hur ogärna jag än gör det.

Så, nu blir det att ändra i programmet. Måste fundera lite på saken ännu, men det enklaste alternativet vore ju att fortsätta med samma split, men att börja köra biceps före axlarna ist för tvärtom. Det kunde funka, iom att jag då har något att se fram emot också under de passen - då biccarna är avklarade belönas jag med att köra lite axlar :love:

Och Stumpis...whoops, sojjy :D Inboxen tömd nu.

Hann förresten med en lite längre morgonpromenix i dag - en hel timma var jag ute och gled med mina joggingskor i snöhalkan.

Stumpis
2006-02-22, 12:23
Prioritera biceps! JAAAAAA!!!! :hbang:

mela
2006-02-22, 14:57
Jävla starka axlar du ligger inne med Mumin :eek:
Good shit I tell ya!
:hbang:

tigerofsweden
2006-02-22, 15:11
Dina axlar är nog bland de starkaste av den feminina sidan på kolo, g r y m t :hbang:

Jag efterlyser bilder :em:

Snorkfröken
2006-02-23, 11:40
Stumpis: Jag kommer våndas inför varje tisdagspass framöver, då jag vet att det är biceps först =) But a woman's gotta do, what a woman's gotta då :cool: No pain, no gain.

Tiger och Mela: Thanx! Men starkast på Kolo... :laugh: Knappast du Tiger. Bilder kommer så småningom.. kom just på att jag kan ta med kameran till gymmet och plåta i omklädningsrummet - det finns ju OK lysrör där med! För inne på gymmet är det förbjudet *screwy* Vägrar fota hemma mer - i det ljuset ser man aldrig ut som något annat än... ja vad vet jag, inte syns det några muskler iaf.

Var och prövade klänningar för första gången i förrgår, och tanten som hjälpte mig i och ur de stora vita åbäkena (det var inte det lättaste ska jag säga er) tyckte absolut att jag skulle ha en axelbandslös en, eftersom "dina breda axlar kommer bäst till sin rätt då". Dessutom var jag tvungen att ta en nummer större än jag har på vanliga kläder pga min rygg, men då måste den sys in vid midjan. Tanten: "Joo, jag ser ju att du håller på med något" :laugh: Får se vad jag får för kommentarer i morgon då jag skall till ett par butiker till :D

Snorkfröken
2006-02-23, 11:44
Blev inget benpass i går. Hade lite månadsmonsterskänningar, så det blev bara en morgonpromenad. Dessutom var jag så sötsugen hela dagen, att jag bestämde mig ta veckans kolisdag i går. Hah, där fick jag bevis på att jag inte är avvänjd från allt sött :D Blev mysli, lite godis, lite majssnacks (typ söta ostbågar, men myckte mindre kcal :thumbup: ) och så fixade vi i ordning en äkta blåbärspaj med vaniljsås till hockey-rysaren. Allt var toppen, tills jag fick världens magont och började svettas som en gris *screwy*

Nå, hur som helst. I dag känns allt kanon, och jag var och tränade styrka redan i morse för att ta igen det missade benpasset i går. Inledde med 30 min på crosstrainern.

Sittande benpress
10 @ 80 kg
10 @ 100 kg
8 @ 120 kg
8 @ 140 kg
8 @ 150 kg
8 @ 160 kg PB
6 @ 170 kg PB :cool:

Tänkte nästan lassa på 10 kg till, men bestämde mig för att sluta medan jag ännu kunde gå :D

Raka mark
12 @ 20 kg
10 @ 40 kg
8 @ 60 kg
2x8 @ 50 kg
15 @ 40 kg

Körde ett set på 60, men har nog insett nu att jag får bättre kontakt i hamstringsen med lite lägre vikter. 50 kg verkar vara optimalt för mig i det här skedet, och då är det väl bäst att köra på det. Kommer köra på den vikten nu ett tag, och sen småningom öka till 60 igen.

Blev bara två övningar, men det känns helt tillräckligt ändå =) Combat ikväll!

AFanatic
2006-02-23, 12:01
Oh godis! Jag vill äta godis varje dag. :D

Imponerad tjejen, du har blivit riktigt stark. Grymma PBn i pressen. :hbang: Blev riktigt sugen på att träna ben nu när jag läste ditt pass. :thumbup:

mela
2006-02-23, 13:20
Vad är det här?
Du ska inte kunna gå efter benpressen..
Den är din vän :D

Men br ajobbat :D
Godis is teh shit!

emmzan
2006-02-23, 13:47
Snyggt benpass snorkis!

Stumpis
2006-02-23, 14:48
Få övningar, men bra övningar! :thumbup:
Har just nu en fobi för att köra baksida lår; en kille på gymmet drog av sin lårbiceps häromdagen när han körde liggande lårcurl... *spy* Ska nog tänka mig för innan jag lastar på för jäkligt nästa gång... :(

cam
2006-02-23, 15:14
Fröken är inte lite stark :thumbup: :bow:

Snorkfröken
2006-02-24, 17:15
Oj, man tackar för alla upplyftande kommentarer. Men godis is not the shit - hemmagjord blåbärspaj däremot http://cheesebuerger.de/images/midi/nahrung/a050.gif Det kändes riktigt hur den rann ut i låren då jag satt där i pressen i går :D

Aaaj STumpis, det du skrev om att köra baksida lår lät definitivt inte roligt. Men där fick jag ännu ett skäl till att ta det lite lugnt i de raka marken - jag menar, huvudsaken är ju att det känns - och att man får träningsvärk dagen efter =)
---

Anyway... i går blev det Pilates och Combat på kvällen, och i morse en promenad in till centrum, cirka 50 minuter. Väl framme hade jag 10 minuter på mig innan butiken jag skulle till öppnade, så då satte jag mig ner på en igensnöad parkbänk för att avnjuta min kalla gröt med grynost :D Måste ha varit en rätt komisk syn! Men det bjuder jag på - alla förbipasserande fick sig ett gott skratt iaf.

Har också testat SATS Box för första gången i dag, och det var SÅÅÅ kul alltså. En ny favorit, definitivt. Tänkte köra rygg efter passet, men bestämde mig rätt snabbt för att låta bli. Tror det hade varit att utmana ödet... Instruktören påpekade att alla first-timers skulle vara noga med att stretcha extra i kväll - om man vill kunna röra överkroppen i morgon :naughty:

Snart dags att gå hem och bänka sig för en helkväll med hockey. Håller tummarna för att finalen blir en riktig klassisk rysare med Sverige mot Finland :hbang:

cam
2006-02-25, 13:29
:laugh: :laugh: :laugh: Helt underbart! Jag ska också testa att käka kall gröt sittandes på en parkbänk någon gång. Kanske får sällskap av ortens alkisar och bjussar dem på lite Keso eller Kesella med fun light :hbang:

Kan du röra överkroppen efter gårdagens pass då? Själv körde jag ben igår. Gissa hur skönt det är att gå i trappor...

Snorkfröken
2006-02-25, 18:11
cam: Ja testa "kall gröt på parkbänk" - det hade sin charm kan jag säga :D Du får ta och undvika alla trappor i dag för säkerhets skull - och inte dricka så mycket så du slipper pina dig upp från toalettstolen alltför många gånger =)

---

45 minuter promenad i morse, följt av ett ryggpass lite senare. Var beredd på att köra lätt iom att jag boxades i går, och överkroppen hade all rätt att säga ifrån då den tvingades jobba idag också. Men, men... det blev ist rena kanonpasset!

Chins (assisterande)
8 @ 10 kg
6 @ 5 kg
6 @ 4 plattor (troligen 4 kg)
1,2,1,1 @ 0 kg :hbang:

Efter att jag klarade 6 reps med 4 plattor gick jag över till Mr Smith, satte stången i högsta läget och körde fritt! Wiihaa! Strikta chins, helt utan sprattel :cool:

Skivstångsrodd
12 @ 20 kg
10 @ 30 kg
8, 6 @ 40 kg
12 @ 30 kg + 12 @ 20 kg

Upper back
10 @ 25 kg
8 @ 30 kg
8 @ 35 kg
4 @ 40 kg

Lower back
12 @ 20 kg
10 @ 25 kg
8 @ 30 kg

Aaah, känns nästan lika bra som då jag klarade 50 i bänk :D Var och storhandlade mat senare i dag, och nu håller jag på att bakar. Ska bli prottekaka, blåbärspannkaka och kanske lite bröd *slickar sig om munnen*

Ha en härlig lördagskväll alla!

emmzan
2006-02-25, 20:01
WEEEEE egna chins! BRA JOBBAT!!!! :hbang:

cam
2006-02-25, 20:06
*yourock*

Grym känsla att klara egna chins!
Jag klarade 4 en gång i tiden, nu var det ett tag sen jag testade...
Klarade som mest 13 dips förut också men jag har lite dips-fobi, tycker det är läskigt för axlarna :em:

Stumpis
2006-02-25, 20:51
Nej, va roligt, Snorkfröken! Egna chins! *yourock*
40kg i skivstångsrodd går heller inte av för hackor! :thumbup:
Trevlig lördagkväll på dig själv!

Snorkfröken
2006-02-26, 19:33
Tack tjejer, kändes definitivt kanon! Hade satt upp som delmål att klara en fri chin i mars, och nu kan det bockas av på listan :D

Det som inte alls känns lika kanon är hockeysilvret *grr27* Varför? Varför? Varför kan Finland AAAALDRIG vinna? *cry* :D

Äh, det är världsliga saker, som Karlsson hade sagt. Dessutom fick jag lite extra krut i mig till styrkepasset efter matchen - var dags för bröst och triceps.

Bänk
2x10 @ 20 kg
8 @ 40 kg
5 @ 45 kg
1 @ 50 kg
Här tänkte jag ge upp, men så började jag tänka på Lidström och vad han ställde till med 10 sek in i tredje perioden :devil:
4 @ 50 kg PB (antal reps)

Jajamen, bänken börjar ta sig igen. Härligt, härligt!

Sneda hantelpressar
10 @ 13,5 kg
6 @ 18,5 kg
6 @ 16 kg

Stående flyes i kabel
10 @ 5 kg
8 @ 6,25 kg
8 @ 7,5 kg
3 @ 10 kg PB

French press
8 @ 10 kg
2x8 @ 20 kg

Bänkpress med smalt grepp
8 @ 20 kg
4 @ 30 kg

Aaaj, här tog krafterna slut. Var tvungen släppa ner stången på bröstet och sambon fick komma och lyfta bort den.

Dips mellan bänkar
2x10

Tillbaka till artikelskrivandets underbara värld *övertalar sig själv*

emmzan
2006-02-26, 19:34
Strålande bra bänkar snorkis! Grattis till dom!

mela
2006-02-26, 19:35
Jääävlar.. Du är stark nu mumin!
Vad är det här? Vad har du knaprat för piller? :D
Good shit y0! :hbang:

Stumpis
2006-02-26, 20:19
18,5kg i hantelpressarna är MYCKET bra jobbat!
Skönt att bänken börjar gå bra igen oxå. :thumbup:

tigerofsweden
2006-02-26, 20:21
Starkt för o vara finne :laugh: Sorry kunde inte låta bli (silver *host*) Opps I did it again :D

Nej men väldigt bra pass, du är stark tjej! Visar dem andra damerna här var skåpet ska stå :thumbup:

Helena B
2006-02-26, 21:47
Oj...här händer det grejer *flex* Egna chins och 50 i bänken du måste vara stolt. Längtar till den dagen jag oxå klarar det. Det är all kvarg eller hur :D

AFanatic
2006-02-26, 21:47
Riktigt bra bänk, bra bröstpass. You should feel very proud! =)

emmzan
2006-02-26, 21:55
Hörddu AFanatic! Haru sett att hon körde TVÅ set på stången och sen rätt på 40 :D

Vi kan mao ta åt oss all äran! :hbang:

AFanatic
2006-02-26, 22:08
Hörddu AFanatic! Haru sett att hon körde TVÅ set på stången och sen rätt på 40 :D

Vi kan mao ta åt oss all äran! :hbang:

Haha se på faan! Det var inte dåligt. Kanon. :thumbup:

Tycker jag definitivt. :D

Diana
2006-02-28, 12:03
Är de öht möjligt att genomföra chins utan sprattel? :em: :D

Starkt du klättrar dej uppåt i bänken!! va GLAD du hade en snäll sambo att lyfta bort stången åt dej, är betydligt mindre kul att bara ha sk 'vänner' till hands :laugh:

Kall-gröt-på-parkbänk-med-ortens-alkisar låter som en alldeles utmärkt våraktivitet :D