handdator

Visa fullständig version : Slutdeffat

Metal_boy_
2005-09-14, 20:15
Jag har till och från haft en rövmotivation till träningen. Har inte alls skött träning eller kost de senaste veckorna. Med tanke på det så får det räcka med deffen nu sålänge. Jag har lyckats skaka av mig 21-25kg och jag är nöjd för tillfället. Jag har hållt på sen i Februari och det tar på krafterna och motivationen. Jag tänkte absolut inte tokbulka upp mig igen, utan öka långsamt. I vår tänkte jag dra igång deffen igen. Nu till frågan! Ska jag öka kolisarna sakta eller gå direkt på den mängd jag tänkte ligga på?

bluelight
2005-09-14, 20:28
Jag skulle gått direkt på, har ju inget att förlora!

Metal_boy_
2005-09-14, 20:46
Jag skulle gått direkt på, har ju inget att förlora!

Iof, men frågan är om det är så sunt med en sån chockvändning? Den kanske är positiv, anabolt sätt å andra sidan?

HenrY
2005-09-14, 20:49
Skulle gått upp direkt till den mängden du vill ligga på.
Borde väl inte hända något negativt med det?

King Grub
2005-09-14, 20:51
Iof, men frågan är om det är så sunt med en sån chockvändning? Den kanske är positiv, anabolt sätt å andra sidan?

Tänker du öka energiintaget så radikalt att det blir en "chockvändning"? Hamnar du inte i samma sits som förut då? Eller är ditt energiintag i dag så extremt lågt?

agahowa22
2005-09-14, 21:00
vet ej om du mycket överviktigt lr lite men kom ihåg att dom fettceller du bildat när du va stor(om du va stor) inte har försvunnit utan bara deras produkt fettet. och dom bildar nog mer en gärna sin huvudprodukt igen

Kaew
2005-09-15, 06:22
Jag har till och från haft en rövmotivation till träningen. Har inte alls skött träning eller kost de senaste veckorna. Med tanke på det så får det räcka med deffen nu sålänge. Jag har lyckats skaka av mig 21-25kg och jag är nöjd för tillfället. Jag har hållt på sen i Februari och det tar på krafterna och motivationen. Jag tänkte absolut inte tokbulka upp mig igen, utan öka långsamt. I vår tänkte jag dra igång deffen igen. Nu till frågan! Ska jag öka kolisarna sakta eller gå direkt på den mängd jag tänkte ligga på?

Med all respekt men nar jag laser det dar sa later det som skit. du sager att du inte ska tokbulka , men kanslan jag far nar jag laser vad sku skriver ar att alla kilon du forlorat kommer att komma dansande tillbaka . varfor inte lagga dig bara nagot under med kcal , du kan ju fortfarande ata mycket och god nyttig mat. forsatt med cardion och tung styrketraning, du prata om att fria varfor inte samtidigt som du friar satsa pa att komma in i ditt livs form *flex* .

z_bumbi
2005-09-15, 06:29

Anabolt för fettlagren i alla fall.

Om du har något så när koll på vad du äter idag och samtidigt ligger still i kroppsvikt så kan du öka energin en del men inte börja äta efter någon uppskattat nivå utan höj 500 kcal eller liknande och sen kör du på det.
Har du inte koll just nu så se till att ha koll i en till två veckor och sen ökar du sen även då under kontroll.

Om du drar ner på konditionsträning/promenader så innebär det ju också att du inte kan höja maten fullt lika mycket.

Jay-Z
2005-09-15, 07:24
Varför ska du överhuvudtaget lägga på dig vikt? Du kan väl träna utan att lägga på dig kroppsfett. Åh, ja just det...man kan ju inte bygga muskler utan ett överskott. *popcorn*

zirak
2005-09-15, 11:46
Anabolt för fettlagren i alla fall.

Om du har något så när koll på vad du äter idag och samtidigt ligger still i kroppsvikt så kan du öka energin en del men inte börja äta efter någon uppskattat nivå utan höj 500 kcal eller liknande och sen kör du på det.
Har du inte koll just nu så se till att ha koll i en till två veckor och sen ökar du sen även då under kontroll.

Om du drar ner på konditionsträning/promenader så innebär det ju också att du inte kan höja maten fullt lika mycket.

Men att ligga på 500 kcal plus, borde ju ge en viktuppgång på 26 kg på ett år? Det kan väll inte vara bra? :confused:

Metal_boy_
2005-09-15, 12:08
känner mig som ett smalt fetto nu. Vi får se, jag kanske fortsätter. Jag är så jävla nyfiken.

Grub: Jo jag äter rätt lite nu faktiskt men det kanske skulle gjort susen med att bara skippat morgonkardion?

z_bumbi
2005-09-15, 12:50
Men att ligga på 500 kcal plus, borde ju ge en viktuppgång på 26 kg på ett år? Det kan väll inte vara bra? :confused:

Ja om man lägger sig på 500 kcal över vad man förbrukar så blir det väl något i den stilen, men nu handlade det ju om att lägga sig 500 kcal över vad man ligger still på.

William
2005-09-15, 13:17
Ja om man lägger sig på 500 kcal över vad man förbrukar så blir det väl något i den stilen, men nu handlade det ju om att lägga sig 500 kcal över vad man ligger still på.

Men om du ligger still, innebär det inte att du äter lika mycket som du förbrukar?

Så att lägga sig 500 kcal över det man ligger still på är detsamma som att lägga sig 500 kcal över det man förbrukar?

zirak
2005-09-15, 13:20

Är inte det samma sak?

z_bumbi
2005-09-15, 13:39
Men om du ligger still, innebär det inte att du äter lika mycket som du förbrukar?

Så att lägga sig 500 kcal över det man ligger still på är detsamma som att lägga sig 500 kcal över det man förbrukar?

Inte om man kollar på förbrukningen efter att man ökat kalorierna.

Efter en längre diet, den tränade ligger still på 3000 kcal och försöker träna som vanligt. Kroppen är inställd på sparlåga.

Han äter 500 kcal mer, nu kommer han dels att orka träna hårdare vilket förbrukar mer kalorier och i de flesta fall finns det även ett glapp vad gäller kalorimängden som kroppen själv reglerar.

Summa sumarum, det är inte längre ett överskott på 500 kcal utan kanske bara halva den mängden.

William
2005-09-15, 14:52
Inte om man kollar på förbrukningen efter att man ökat kalorierna.

Efter en längre diet, den tränade ligger still på 3000 kcal och försöker träna som vanligt. Kroppen är inställd på sparlåga.

Han äter 500 kcal mer, nu kommer han dels att orka träna hårdare vilket förbrukar mer kalorier och i de flesta fall finns det även ett glapp vad gäller kalorimängden som kroppen själv reglerar.

Summa sumarum, det är inte längre ett överskott på 500 kcal utan kanske bara halva den mängden.

Jo det stämmer väl. Äter man mer kan man träna mer och förbruka mer energi, givetvis. Men även om bara halva mängden av de extra 500 kcal nu blir ett överskott så måste det bli anabolt för fettväven fast i mindre utsträckning bara.

I den posten jag quotade först lät det bara som att man undvek fettinlagringen om man bara la sig 500 kcal över det man låg still på, istället för 500 kcal över det man förbrukade.