Visa fullständig version : Största protein källan..
Ähh...går bara skit idag visst...Jag tänkte göra en poll men gick inte, igen...Men frågan är vad er största protein källa är...
Ninjasmurf
2005-09-14, 19:13
idag har det varit kvarg, annars brukar det vara kyckling
Herkulez
2005-09-14, 19:23
just nu vassle, pga slöhet och att jag inte har tid att laga mat, inte kommit in i det riktigt än när skolan börjat.
Runda Grodan
2005-09-14, 19:33
Jag får i mig mest nötkött och kasein. :eating:
Brukar inte äta vare sig kyckling eller fisk.
Hmm
Nötkött, vassle, keso tror jag. Det finns självklart fler källor.
kvarg, kött och fisk! I den ordningen.. :D
fil/mjölk/yoghurt
fisk
keso/kesella
kyckling
nötfärs
vassle
köttpålägg
ägg
ungefär den ordningen tror jag
TigerÖga
2005-09-14, 22:06
Äter ni kvarg rakt av?
kesella och cottage cheese på första plats sedan kommer fågel både kyckling och kalkon, blir en del kött också.
Äter ni kvarg rakt av?
Jag gör antingen en röra med bär, yoghurt, nötter, solrosfrön eller äter den med hallon fun light. Den går att äta utan något men det är inte så gott tycker jag och jag vill ha min mat god.
Blanda med yoghurt, frukt, bär, russin, solrosfrön, fun light, blåbärssoppa.. Ta de saker ur listan du gillar bara, det gör jag :eating:
Niclaaas
2005-09-14, 23:01
får inte i mig så jättemycket protein från något enskilt livsmedel men det blir väl ca 20-30g varje dag från dessa:
ägg
kyckling
fullkornsmakaroner
kesella/fromage frais
olika sorters kött/fisk
vassle (träningsdagar)
Bröd, mjölk och bönor.
Yngve
Får jag bunta ihop cerlialierna till en grupp istället för att räkna dem enskilt som havregryn, vete, och ris så är min störtsta proteinkälla:
Ceralier
Nötkött, Kyckling, Höns, Ägg
AngelLove
2005-09-15, 10:37
Fisk & Skaldjur (lax, makrill, tonfisk etc), svampprotein (ex quorn), Ägg, Kesella
Kyckling
Lax
Makrill
ägg
nötkött
Pellefant
2005-09-15, 11:09
Fjällskav ( köpte på mig ca 15 kg då de såldes ut för 5 kr/paket(240g), utgående datum)
Kycklinfilé
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.