handdator

Visa fullständig version : Skönhetsoperation

Löjtnant Blank
2005-09-14, 01:04
Om någon betalade ingreppet åt dig, skulle du fixa till något?

Gabriel_
2005-09-14, 01:08
aa skulle rätta till min näsa.. fast det får nog bli på slutet av karriären :D

Yes
2005-09-14, 01:13
Låt se...

Fettsugning (fatta vad skönt att slippa deffa!)
Lite smalare näsa
Mer markerade kindben
Ansiktslyftning
Ett stiligt skägg (jag kan inte odla hår i ansiktet, ser ut som en fjunig fjortis då... *cry* )

Efter det borde jag likna Johny Depp, och han är skitsnygg så det vore perfekt. :D

Nä, allvarligt så skulle jag inte göra nånting. Det är bara onödig fåfänga. Riskerna, smärtan och ärren tilltalar mig inte heller.

Mago
2005-09-14, 01:17
Skulle jag få ändra något genom att bara knäppa fingrarna så skulle jag ändra lite, men skulle aldrig operera mig även om det var gratis..

JustinCredible
2005-09-14, 01:23
Jag har sparat pengar åt det själv så.. Ja.

Edit: ansiktet alltså.

King Grub
2005-09-14, 05:45
Nej, nej.

mela
2005-09-14, 06:05
Skulle nog mest..
ehm... *hm*
minska näsan lite..
göra läpparnas kanter mer markanta (typ tattoo)
fixa brösten kanske ? *screwy*
fettsuga höften :D där all kladdkaka hamnar :P haha

Loke
2005-09-14, 06:24
Jo, jag skulle fixa mina tänder. De är tyvärr i ganska dåligt skick, och det verkar inte som det spelar någon roll vad jag gör, det blir värre ändå.

RobbeliRobban
2005-09-14, 06:27
* Näsan (mindre)
* Hakförstoring
* Minska storleken på örsnibbarna
* Hårimplants, trist när hårfästet kryper bak
* vadförstoring
* Snygga till gluteus
* "Diverse" fettsugning

och det viktigaste, större snorre och mindre pung.

Genesis
2005-09-14, 06:38
Skulle aldrig någon skära i mig om det inte vore i medicinskt syfte.

Krampus
2005-09-14, 07:03
Jag ser ut som om jag blivit slagen med en påse skridskor, men livet går av någon outgrundlig anledning vidare ändå...
För att komma till ro mitt mitt orepresentabla yttre skulle jag hellre göra ngt destruktivt, som att spränga saker.

Jay-Z
2005-09-14, 07:05
Jag ser ut som om jag blivit slagen med en påse skridskor,

:D

Ont: Vadimplantat. Allt det andra is all good. :thumbup:

Krampus
2005-09-14, 07:12

Ont: Vadimplantat. Allt det andra is all good. :thumbup:

Hmmm... *rolleyes* Börjar spara i morgon fan!

s_himself
2005-09-14, 07:15
Tveksamt.. Vet inte vad det skulle va då..

Iof, fixa till så man får riktigt snygga tänder vore kul. När dom lägger en sådan porslinsfasad :)

Fast jag har hört att många som gjort det har fått redigt dåliga tänder efter ett tag, pga. att dom inte va helt rena innan dom la dit porslinsfasaden?

Men det är väl det jag skulle kunna tänka mig. Alt. Ta bort kroppshår på ett och ett annat ställe

Hades
2005-09-14, 07:26
Eventuellt fixa till några sneda tänder. Men jag vet inte.

Mental
2005-09-14, 07:36
Ehh, jag har ingen aning, borde fråga någon annan om vad jag borde fixa, jag lever i en illusion om att jag är snygg :) kan inte komma på något jag vill ändra.

pabb
2005-09-14, 08:04
Skulle ta bort lite skit i anskitet

ugglan
2005-09-14, 08:16
batmanhaka skulle jag dra till med

s_himself
2005-09-14, 08:19
Skulle ta bort lite skit i anskitet

du kan ju testa att tvätta dig och i fortsättningen göra 2:an i toan. :D

Cilia
2005-09-14, 08:22
äsch, någon måste ju vara ful också.
Så tråkig världen skulle bli om alla var vackra?
Jag gillar att vi ser olika ut och tänk så hemskt och se sig själv i spegeln så är det inte jag som är där utan ngn annan.

Mental
2005-09-14, 08:50
äsch, någon måste ju vara ful också.
Så tråkig världen skulle bli om alla var vackra?
Jag gillar att vi ser olika ut och tänk så hemskt och se sig själv i spegeln så är det inte jag som är där utan ngn annan.

Jag tycker det är spännnande jag.
Jag byter utseende rätt ofta, varierar med olika hårlängd, skägg, linser/glasögon. olika hårfärger osv.

Lite beklagligt dock, mina smilgropar som jag fångat många flickor med försvann när jag tappade 30kg *cry*

Men kontentan är, jag gillar att förändra mitt utseende och möta ett nytt ansikte i spegeln då och då.

Leon
2005-09-14, 08:50
Absolut kroppen, men ansiktet får vänta. Vem fan vill se ut som en blodhund i facet när man blir gammal! *screwy* Men jag skulle absolut inte vilja ändra på mina ansiktsdrag såsom näsa, mun etc etc... :D

Lillgrabben
2005-09-14, 08:52
Ja, för fan!

Ett par Dr Spocköron skulle kunna få pryda mig. :thumbup:

Angel
2005-09-14, 08:54
Ta bort lite mull från kroppen, tuttarna (men inte större), läpparna.

Slartibartfast
2005-09-14, 09:50
Nej för fasen! Såna ingrepp kan gå åt helvete. Skulle aldrig låta nån röra ansiktet.

Men visst, lite mindre kran och jämnare tänder hade väl inte varit så illa om man nu skulle få fixat det gratis och om det var riskfritt.

Davil
2005-09-14, 09:53
Nej.

Förutom en av mina framtänder. Halva är gjord av plast och den ser inte vacker ut idag så den skulle jag vilja fixa till gratis.

Tricklev
2005-09-14, 10:09
Nej.

Yankeee
2005-09-14, 10:10
Nä, ser ingen anledning.

JJ
2005-09-14, 10:12
Nä, ser ingen anledning.

Vafan är du BLIND!!!?? :D

Yankeee
2005-09-14, 10:14
Vafan är du BLIND!!!?? :D

Bara på ena ögat :|

puppas
2005-09-14, 10:14
Nej för fasen! Såna ingrepp kan gå åt helvete. Skulle aldrig låta nån röra ansiktet.

Så skulle jag också resonera om jag såg ut som Gary Busey *yourock*

http://www.nutmusic.com/alzo/images/gary_busey.jpg

FredsAmiralen
2005-09-14, 10:24
Sorgligt, mycket sorgligt...

Slartibartfast
2005-09-14, 10:25
Så skulle jag också resonera om jag såg ut som Gary Busey *yourock*

http://www.nutmusic.com/alzo/images/gary_busey.jpg

jag liknar nog mera Nick Nolte...
http://www.astropix.com/IMAGES/L_STORY/NOLTE.JPG

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Sista%20pumpen/2.jpg

mini
2005-09-14, 10:25
Vari ligger det sorgliga?
Jepp, skulle gärna fixa till lite grejer som stör mig.

Langster
2005-09-14, 10:31
Vari ligger det sorgliga?
Det är väl lite sorgligt att folk tycker så illa om sitt utseende att de vill lägga sig på ett operationsbord och ta risker?

Sorgligast är nog folk som är feta som gör fettsugning istället för att träna sig till det (plus bättre hälsa och en tillfredställelse som borde vara större).

mini
2005-09-14, 10:37
Det är väl lite sorgligt att folk tycker så illa om sitt utseende att de vill lägga sig på ett operationsbord och ta risker?

Sorgligast är nog folk som är feta som gör fettsugning istället för att träna sig till det (plus bättre hälsa och en tillfredställelse som borde vara större).
Inte värre än att folk tar risker när de kör bil, eller flyger bara för att de är så trötta på sin vardag att de vill resa utomlands, eller något annat.
Jag skulle inte nödvändigtvis säga att man tycker illa om sitt utseende bara för att man skulle kunna tänka sig att operera sig. Dock är man inte 100% nöjd, men vem är väl det? Jag ser det inte som något värre rent moraliskt än att banta eller träna för att få den kropp man vill ha.

FredsAmiralen
2005-09-14, 10:40

Word.

FredsAmiralen
2005-09-14, 10:47
Inte värre än att folk tar risker när de kör bil, eller flyger bara för att de är så trötta på sin vardag att de vill resa utomlands, eller något annat.
Jag skulle inte nödvändigtvis säga att man tycker illa om sitt utseende bara för att man skulle kunna tänka sig att operera sig. Dock är man inte 100% nöjd, men vem är väl det? Jag ser det inte som något värre rent moraliskt än att banta eller träna för att få den kropp man vill ha.

Sorgligt att folk ska må så dåligt över sitt yttre att de vill göra operationer. Då har det gått långt, man kan göra mycket med sitt utseende utan att operera sig. Sorgligt är att knappt hälften som röstat här vill göra plastikoperationer... sorgligt är att folk kan göra sånna här operationer när andra dör i brist på hjälp... sorgligt är vad mkt skit man kan lägga pengar på... Vad gäller risker så finns det sånna man måste ta, som att ta sig till jobbet eller skolan, sen finns det risker som skönhetsoperationer, som man inte behöver ta... folk får göra vad de vill, men jag kommer alltid tycka det är sorgligt.

Löjtnant Blank
2005-09-14, 10:56
Skulle fixa till näsan. Den har jag aldrig gillat riktigt. Resten är jag ganska nöjd med, tänderna, öronen etcetera.

Löjtnant Blank
2005-09-14, 11:09
Sorgligt att folk ska må så dåligt över sitt yttre att de vill göra operationer. Då har det gått långt, man kan göra mycket med sitt utseende utan att operera sig. Sorgligt är att knappt hälften som röstat här vill göra plastikoperationer... sorgligt är att folk kan göra sånna här operationer när andra dör i brist på hjälp... sorgligt är vad mkt skit man kan lägga pengar på... Vad gäller risker så finns det sånna man måste ta, som att ta sig till jobbet eller skolan, sen finns det risker som skönhetsoperationer, som man inte behöver ta... folk får göra vad de vill, men jag kommer alltid tycka det är sorgligt.
Nu är du bara pk utan att tänka efter ordentligt. Det finns mycket som är trist här i världen. Att människor vill förbättra sitt utseende hamnar långt ner på min lista. Människan har alltid, ända sedan den kunde stå på två ben, velat förändra och förbättra sitt utseende med kosmetika, kläder och kirurgiska ingrepp. Jag ser inte det "sorgliga" i det.

Überbiffen
2005-09-14, 11:10
Skulle jag få ändra något genom att bara knäppa fingrarna så skulle jag ändra lite, men skulle aldrig operera mig även om det var gratis..
Word.

Ironbabe
2005-09-14, 11:20
Om jag skulle se trött ut för jämnan pga påsar under ögonen och hängande ögonlock kan jag tänka mig att operera mig!

JJ
2005-09-14, 11:22
Nej, jag är tillräckligt nöjd för att inte ta risken.

FredsAmiralen
2005-09-14, 11:40
Nu är du bara pk utan att tänka efter ordentligt. Det finns mycket som är trist här i världen. Att människor vill förbättra sitt utseende hamnar långt ner på min lista.

Det är självklart att det finns många saker som är mycket värre än skönhetsoperationer, absolut! Men nu snackar vi om skönhetsoperationer och inte vad som är hemskast i världen.

Människan har alltid, ända sedan den kunde stå på två ben, velat förändra och förbättra sitt utseende med kosmetika, kläder och kirurgiska ingrepp . Jag ser inte det "sorgliga" i det.

Jag förstår inte vad du menar... det finns många som är nöjda med sitt yttre utan att ha behövt operera sig. Hade man inte kunnat operera sig hade kanske folk accepterat sig själva istället för att gå runt och drömma om (eller i alla fall fundera över) att skönhetsoperera sig.

Fultjack
2005-09-14, 11:41
aa skulle rätta till min näsa.. fast det får nog bli på slutet av karriären :D

+1 :thumbup:

Tomten
2005-09-14, 12:21
Fan, då skulle jag ta lite gratis tandvård :P

Operation vettefan, fixa synen kanske, så man slipper glasögon. Då skulle man kanske bli lite mer motiverad att börja med kampsporten igen. Går ju fan inte att sparras när man har linser, och utan linser så ser man ju inte vem fan man slår :D

HookersUnited
2005-09-14, 12:25
Penisförminskning.

mini
2005-09-14, 13:18
Var drar vi gränsen mellan "normal fåfänga" och sorglig dito? Smink på tjejer? Smink på killar? Push up-bh? Träning? Strumpa i kalsongerna? Bleka tänderna? Färga håret? Om kirurgi vore helt riskfritt, skulle det vara ok då?

Varför är det okej att längta efter och betala pengar för att förbättra sitt intellekt, men inte sitt utseende? Bara för att jag vill lära mig mer om diverse saker och således lånar pengar för att kunna studera/betlar för kvällskurser innebär det inte att jag tycker att jag är värdelöst okunnig och osmart. Bara för att jag inte tycker att jag är perfekt utseendemässigt innebär det inte att jag mår dåligt över mitt yttre. Viva la ytlighet! (Också)

*Flash*
2005-09-14, 13:54
Skulle kunna fixa till näsan, munnen, öronen, tuttarna, hårimplantat (har universums tunnaste hår *cry* ), fettsuga lite här och var, fixa tänderna, operera och bättra till ärret jag har så det blir snyggare...listan kan nog göras ännu längre *screwy*

Men jag har vant mig vid mitt utseende och som en väldigt söt och snygg tjejkompis sa till mig, "jag skulle hellre vilja ha ett speciellt utseende som dig än att bara vara vanligt snygg".

Fast öronen skulle jag defintivt fixa till om jag fick göra det gratis och det gick att göra nåt åt dom hemska sakerna, om nåt/några/många år kanske jag vill göra fler saker men just nu känns det rätt onödigt.

Edit: Jag antar att du syftar på kosmetiska ingrepp.

Jax
2005-09-14, 14:03
Inte en chans.

Metal_boy_
2005-09-14, 14:05
Nej, jag är nöjd.

Ironbabe
2005-09-14, 14:06
Nej, jag är nöjd.
Skulle jag oxå vara :hbang:

Davil
2005-09-14, 14:11
Nej, jag är nöjd.

hahaha ! Ett tips är att försöka se "lite" mer normal ut vid det tillfälle då du tänker fria :laugh:

Löjtnant Blank
2005-09-14, 14:29
Hade man inte kunnat operera sig hade kanske folk accepterat sig själva istället för att gå runt och drömma om (eller i alla fall fundera över) att skönhetsoperera sig.
Men nu kan vi det. Vi har kunnat förändra våra utseenden ända sedan pappa Hedenhös fortfarande levde. Vill du förbjuda skönhetsoperationer? Exakt vad försöker du få fram?

Jag önskar också att alla kunde få vara rika, snygga och nöjda med sig själva. Jag önskar att alla fick äta sig mätta och kn*lla minst en gång om dagen. Nu är det inte så. Vi bor inte i Utopia. En del anser sig vara fulare än andra, och om några timmar under skalpellen kan öka deras självförtroende, vad ger dig rätt att självgott sitta och moralisera? Jag tycker att plastikkirurgerna utför ett viktigt arbete, de ska vara stolta.

Mikeman
2005-09-14, 14:40
Mindre snok om något...

Weird
2005-09-14, 14:46
skulle kunna tänka mig att bleka tänderna om det va gratis annars inget

Marba
2005-09-14, 15:04
Tänderna. Annars är jag ju helt perfekt :D

Sheogorath
2005-09-14, 15:08
Jepp.

Skulle fixa min bröstkorg (har Pectus excavatum, trattbröst) och korta mitt högerben 17 mm (de är olika långa). Skulle också fixa min högra skenbensmuskel. Har komparitetssyndrom eller vad fan det nu heter. Jobbigt då jag inte kan utföra alla aktiviteter som jag vill. Om man kunde operera överledade knän så att de inte längre var överledade skulle jag göra det också.

(och bleka tänderna, så klart)

AlexanderYeah
2005-09-14, 15:38
Japp fixa lite grejer i ansiktet.

Hannis
2005-09-14, 16:10
Större bröst. Fettsuga i princip hela mig. Finare haka.

Fatalist
2005-09-14, 16:11
Näe, ingenting.

Eller jo, fixa till mina snea tänder. Det skulle jag gärna ta

hum
2005-09-14, 16:13
Fixa näsan en aning kanske, bleka tänderna, göra benen lika långa och fixa snyggare revben. Skulle gärna bli grov och deffad också! gärna mer skäggväxt och mindre hår på övriga kroppen ;)

Jorgen
2005-09-14, 16:14
Never in my life.

Kaboffastar
2005-09-14, 16:15
Jepp.

Skulle fixa min bröstkorg (har Pectus excavatum, trattbröst) och korta mitt högerben 17 mm (de är olika långa). Skulle också fixa min högra skenbensmuskel. Har komparitetssyndrom eller vad fan det nu heter. Jobbigt då jag inte kan utföra alla aktiviteter som jag vill. Om man kunde operera överledade knän så att de inte längre var överledade skulle jag göra det också.

(och bleka tänderna, så klart)

Det var ju en del grejer där som hamnat lite snett i din kropp, när det blir så fel så att man inte kan göra allt man vill göra så tycker jag att man kan vara värd att få det fixat gratis nästan. Mest praktiska grejer, inte kosmetiska.

Jugger
2005-09-14, 16:16
Jag skulle fixa mitt gyno.

zanzi
2005-09-14, 16:24
Nej, absolut inte!
(Även om jag nu är fulast på kolo.)

aliquis
2005-09-14, 16:47
vet inte, har väl inget jag tycker behöver fixas just nu, får man spara den till senare
? :D

Slartibartfast
2005-09-14, 16:48
Men jag har vant mig vid mitt utseende och som en väldigt söt och snygg tjejkompis sa till mig, "jag skulle hellre vilja ha ett speciellt utseende som dig än att bara vara vanligt snygg".

Ouch! :D

Sheogorath
2005-09-14, 16:50
Det var ju en del grejer där som hamnat lite snett i din kropp, när det blir så fel så att man inte kan göra allt man vill göra så tycker jag att man kan vara värd att få det fixat gratis nästan. Mest praktiska grejer, inte kosmetiska.

Det är det som är frågan. Med inlägg i skorna har jag inte problem med skoliosen. Trattbröstet är troligen för grunt för att påverka hjärt-lung-funktion. Man lär sig att inte översträcka knäna när man står. Komparitetssyndromet är det kanske värre med, då det kan bli riktigt farligt om man har otur. Men visst, det är trist att behöva "lära" sig hantera massa skit och "acceptera" vissa saker som går att fixa. Men jag har å andra sidan aldrig seriöst kollat upp vilka möjligheter det finns att fixa all skit, så jag ska väl inte klaga.

Hmm... Borde faktiskt lyfta på luren nu snart.

Linusen
2005-09-14, 17:52
Jag skulle göra fettsugning :cool: .. göra mitt lilal överbett osynligt o bleka tänderna.. sen skulle jag vilja ha ett lyft från ögonbrynen då dom hänger lite tycker jag *whatever* ... oj kan göra listan lååång-- o endå blir man nog faan inte nöjd endå *yourock*

*Flash*
2005-09-14, 17:59
Ouch! :D
Det var menat som en positiv sak om du nu inte förstod det.

Mago
2005-09-14, 18:44
Det var menat som en positiv sak om du nu inte förstod det.

Whatever floats your boat. :)

*Flash*
2005-09-14, 19:21
Whatever floats your boat. :)
Om du nu mår bättre av att inbilla dig saker så sure go ahead men bara så att du vet så är inte alla som dig.

Mago
2005-09-14, 21:06
Om du nu mår bättre av att inbilla dig saker så sure go ahead men bara så att du vet så är inte alla som dig.

Du vet inget om min bakgrund!! Jag kanske har en sjukdom...

Tare lungt, jag skojjade väl bara. :)

Kwon
2005-09-14, 21:13
Du vet inget om min bakgrund!! Jag kanske har en sjukdom...

LOL! Mago me sin kanske har en sjukdom igen! :laugh:

Ja, den kan du dra till med vid alla tillfällen!

Råkar tappa en vikt på tån på en annan... OJ! Förlåt, Jag kanske har en sjukdom...

Callister
2005-09-14, 21:13
Absolut inget utöver det jag ska göra på grund av tidigare fetma; ta bort överflödigt skinn, om det behövs vill säga.

FredsAmiralen
2005-09-15, 08:21
Men nu kan vi det. Vi har kunnat förändra våra utseenden ända sedan pappa Hedenhös fortfarande levde. Vill du förbjuda skönhetsoperationer? Exakt vad försöker du få fram?

Jag önskar också att alla kunde få vara rika, snygga och nöjda med sig själva. Jag önskar att alla fick äta sig mätta och kn*lla minst en gång om dagen. Nu är det inte så. Vi bor inte i Utopia. En del anser sig vara fulare än andra, och om några timmar under skalpellen kan öka deras självförtroende, vad ger dig rätt att självgott sitta och moralisera? Jag tycker att plastikkirurgerna utför ett viktigt arbete, de ska vara stolta.

Jag har enbart försökt förklara varför jag tycker det är sorgligt, eftersom jag blev frågad... o jag säger inte det är rätt eller fel, jag tycker bara att det är sorgligt att det ska behövas överhuvudtaget.

Yankeee
2005-09-15, 08:27
Jag har enbart försökt förklara varför jag tycker det är sorgligt, eftersom jag blev frågad... o jag säger inte det är rätt eller fel, jag tycker bara att det är sorgligt att det ska behövas överhuvudtaget.

Alla använder olika saker för att må bättre. Inget är mer eller mindre sorgligt än något annat. Varför inte glädjas med människor som har hittat ett sätt att bli lyckligare på istället för att trycka ner dem?

(tredje gången på en vecka?)

Kwon
2005-09-15, 08:29
Roligast hade varit om alla varit nöjda, lika mycket uppskattade och ingen behövt känna att de behöver en skönhetsoperation.

Så var det fred på jord och aldrig mer krig...

Grahn
2005-09-15, 08:32
Tendensen med mer lyxkirurgi = sorglig.
Personer som opererar sig behöver inte ses som sorgliga bara för det, det är ju mänskligheten som e vansinnig.

FredsAmiralen
2005-09-15, 08:33
Alla använder olika saker för att må bättre. Inget är mer eller mindre sorgligt än något annat. Varför inte glädjas med människor som har hittat ett sätt att bli lyckligare på istället för att trycka ner dem?

(tredje gången på en vecka?)

Vad ska det betyda?

FredsAmiralen
2005-09-15, 08:36
Tendensen med mer lyxkirurgi = sorglig.
Personer som opererar sig behöver inte ses som sorgliga bara för det, det är ju mänskligheten som e vansinnig.

Ja, o det va nog det jag försökte säga :D

Yankeee
2005-09-15, 08:36
Vad ska det betyda?

Att jag har skrivit samma sak tre gånger på en vecka? ;)

FredsAmiralen
2005-09-15, 09:01
Att jag har skrivit samma sak tre gånger på en vecka? ;)

ah okej... trycka ner o trycka ner... d är ju redan nertryckta av samhället... sen att jag tycker att det är sorgligt att det ska behöva vara så är väl inget de borde må dåligt av...