handdator

Visa fullständig version : Religiös ey?

Yankeee
2005-09-13, 12:35
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_10522427.asp

Klockrent :D

MasterChief
2005-09-13, 12:50
Flyingspaghettimonsterism (http://www.venganza.org/) :D

Jax
2005-09-13, 13:12
Sitter och läser på hemsidan nu. Helt klockren! :thumbup:

Baha
2005-09-13, 13:19
"P.S. I have included an artistic drawing of Him creating a mountain, trees, and a midget. Remember, we are all His creatures. "

http://www.venganza.org/him2.jpg

Haha

Yankeee
2005-09-13, 13:22
Bästa är ju... :D

"You may be interested to know that global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of Pirates since the 1800s. For your interest, I have included a graph of the approximate number of pirates versus the average global temperature over the last 200 years. As you can see, there is a statistically significant inverse relationship between pirates and global temperature."

http://www.venganza.org/piratesarecool4.jpg

Herkulez
2005-09-13, 13:28
http://www.venganza.org/images/00iwant.jpg

BUT I CANT CAUSE ITS STUPID

fyfan vilka snillen :D

Jax
2005-09-13, 13:33
Sköna svar han får

Brian

I would like to tell you that i was very offended by your letter, and would like to join the 5% that believes you are going to hell. I did not at all appreciate the way you dipict those who beleive something other than you. Jack ass.
P.S. I hope your genitals fall off and are eaten by three-legged mice with squirrel tails.
P.S.S Ninjas are way cooler than pirates. Jack ass.

you're an idiot. I'll pray for you.

Krampus
2005-09-13, 13:52
Övermäktigt! Jag är frälst! :D :bow: *Ber*

Fartman
2005-09-13, 14:08
Samhällskritik när den är som bäst :hbang:

Diana
2005-09-13, 16:11
:laugh: Japp jag är konverterad :bow:

Fatalist
2005-09-13, 16:16
Bullseye! Skitbra :thumbup:

Garnax
2005-09-13, 17:06
Jag är nu mer religös...

Hoppas alla aetister går med och gör det till världens största religon...

Trance
2005-09-13, 17:07
Undra hur många som förstod poängen med det.

s_himself
2005-09-13, 17:24
Hahaha, oj så jävla bra! :D

HookersUnited
2005-09-13, 17:28
Bästa är ju... :D

"You may be interested to know that global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of Pirates since the 1800s. For your interest, I have included a graph of the approximate number of pirates versus the average global temperature over the last 200 years. As you can see, there is a statistically significant inverse relationship between pirates and global temperature."

http://www.venganza.org/piratesarecool4.jpg
:laugh:

Jak får ont i maken

Langster
2005-09-13, 20:43
Undrar om du är den enda som tror att nån inte förstod poängen med det...

Trance
2005-09-13, 20:46
Undrar om du är den enda som tror att nån inte förstod poängen med det...

Kan nog vara så, men anade att en del såg det som kritik mot religion. Vilken det inte är, även om det blir så.

s_himself
2005-09-13, 20:54
Kan nog vara så, men anade att en del såg det som kritik mot religion. Vilken det inte är, även om det blir så.

då missförstod nog jag.. trodde det handla om att visa att adam och eva historian likväl kunde va gonattsagor. Alltså. inte så svårt att dra ihop något som låter sammanhängande och trovärdigt.. inte för att jag menar att ett spagettimonster är trovärdigt eller att pirater har något med den globala uppvärmningen att göra. Men att poängen va att det går att ta vad knasigt som helst och göra en religon av det..

Men du får gärna upplysa mig om vad poängen är :em:

Trance
2005-09-13, 21:00
då missförstod nog jag.. trodde det handla om att visa att adam och eva historian likväl kunde va gonattsagor. Alltså. inte så svårt att dra ihop något som låter sammanhängande och trovärdigt.. inte för att jag menar att ett spagettimonster är trovärdigt eller att pirater har något med den globala uppvärmningen att göra. Men att poängen va att det går att ta vad knasigt som helst och göra en religon av det..

Men du får gärna upplysa mig om vad poängen är :em:

Det handlar ju om att de vill lära ut Intelligent Design i vissa skolor, alltså möjligheten att livet är designat istället för den evolution vi och överlägsna majoriteten av forskarna tror på nu. Poängen är ju att evolutionen är något som är framforskat och obeserverad i verkligheten medans ID inte är det. Alltså skall inte ID läras ut i naturvetenskapliga kurser. ID är inte en vetenskaplig teori då den t.ex. aldrig kan falsifieras.

FSM är ju ett försök till att bevisa hur absurt detta är genom att försöka tvinga dem att lära ut FSM också vid sidan av ID och evolution, då FSM är lika bevisat och grundat som ID.

Religion skall läras ut i religionskurser, ingen annanstans.

s_himself
2005-09-13, 21:04
ah oki doki. Det håller jag med om..

AFanatic
2005-09-13, 21:11
Jag är en Pastafari.

s_himself
2005-09-13, 21:12
Men skulle det inte kunna visa på att det är som jag skrev förut möjligt att visa på att det inte är svårt att hitta på något som kristendomen t.ex.?

Trance
2005-09-13, 21:14
Men skulle det inte kunna visa på att det är som jag skrev förut möjligt att visa på att det inte är svårt att hitta på något som kristendomen t.ex.?

Jo helt klart, det borde väl det stora antalet religioner och varianter visa.

s_himself
2005-09-13, 21:16
Jo helt klart, det borde väl det stora antalet religioner och varianter visa.

jo iofs, men jag tänkte mest på att denna är så extrem.. jag menar, flygande spagettimonster?! :laugh:

Yankeee
2005-09-13, 21:17
flygande spagettimonster?! :laugh:

Ja? Kan du bevisa att det inte finns? ;)

s_himself
2005-09-13, 21:20
Ja? Kan du bevisa att det inte finns? ;)

Jag vill att den ska finnas, jag tror givetvis på spagettiguden :bow:

scythe
2005-09-13, 21:21
Snälla du, jag tror att de flesta kristna är medvetna om att Adam och Eva inte funnits på riktigt. Hela skapelseberättelsen (eftersom du nu tidigare tog Adam och Eva som exempel) är en kristen liknelse för hur allt skapades, inte en faktabok.

Det var allt.

s_himself
2005-09-13, 21:27
Snälla du, jag tror att de flesta kristna är medvetna om att Adam och Eva inte funnits på riktigt. Hela skapelseberättelsen (eftersom du nu tidigare tog Adam och Eva som exempel) är en kristen liknelse för hur allt skapades, inte en faktabok.

Det var allt.

Som sagt, det va ju exempel. Det skulle lika gärna kunna stå jesus istället för adam och eva om det passar dig bättre.

Trance
2005-09-13, 21:33

Det var allt.

Vart i bibeln står det att det är en liknelse?

Langster
2005-09-13, 22:40
Finns de som är bokstavstroende och tror att jorden skapades exakt som det står i bibeln. Andra har helt knasiga teorier om liknelser... Andra tror på evolutionen och vetenskap men tror ändå att Gud skapat allt.

Frågan är väl hur man ska tro på resten av bibeln om skapelseberättelsen inte är sann? Det är ju ganska grundläggande...

scythe
2005-09-14, 12:55
Finns de som är bokstavstroende och tror att jorden skapades exakt som det står i bibeln. Andra har helt knasiga teorier om liknelser... Andra tror på evolutionen och vetenskap men tror ändå att Gud skapat allt.

Frågan är väl hur man ska tro på resten av bibeln om skapelseberättelsen inte är sann? Det är ju ganska grundläggande...
Klart det finns. Men de flesta (vill jag hoppas) har nog en hälsosam distans till Bibeln. Man får inte glömma att bibeln är gammal, väldigt gammal på sina ställen. Vilket kan förklara en hel del.
Vi lever på 2000-talet, klart att vi vet bättre nu. Vi borde åtminstone veta bättre.

Dock kommer det alltid att finnas puckon som tar saker och ting på tok för allvarligt. Religion gör dumma människor dummare, som jag gillar att uttrycka det. :)

edit och on-topic: Pirate/global warming-diagrammet var genialiskt. :D

Langster
2005-09-14, 13:14
Klart det finns. Men de flesta (vill jag hoppas) har nog en hälsosam distans till Bibeln. Man får inte glömma att bibeln är gammal, väldigt gammal på sina ställen. Vilket kan förklara en hel del.
Vi lever på 2000-talet, klart att vi vet bättre nu. Vi borde åtminstone veta bättre.
Jag tvivlar på det. I USA t.ex (landet som vill införa Inteligent Design i naturkunskapen) är det väldigt, väldigt många som är mer troende än vi kan tro. Det är nog fler än vad man anar här i Sverige också. I Knutbyförsamlingen t.ex, tror du att de gillar Darwin där? Och det är i den typen av församlingar man hittar kristna i det här landet idag. Och de är rätt många...
Svenska kyrkan är en annan sak, men de ägnar sig inte direkt åt religionen längre skulle jag säga.

Metal_boy_
2005-09-14, 13:18

Varför ska du alltid komma och agera nörd mitt i det roliga?

Trance
2005-09-14, 13:24
Varför ska du alltid komma och agera nörd mitt i det roliga?

För att ni dumma behöver få saker förklarade så ni inte skrattar åt fel saker?

Metal_boy_
2005-09-14, 13:28
För att ni dumma behöver få saker förklarade så ni inte skrattar åt fel saker?

Skrattar alltid åt rätt saker, eftersom jag bara skrattar när det är roligt. :D