Visa fullständig version : Löptajts.
Slartibartfast
2005-09-13, 11:53
Vad är er åsikt om detta plagg?
På tjejer är det ju kalas, men hur är det på killar?
http://www.intersport.se/Archive/Images/Products/783087_large.jpg
Lägger ingen värdering i utseendet, men de är underbara att springa i.
Sjukt snyggt om man har kroppen för det.
Slartibartfast
2005-09-13, 12:01
Sjukt snyggt om man har kroppen för det.
Är det din subjektiva åsikt eller har du hört andra säga det också?
Arnesson
Skulle aldrig sätta på mig nått dyligt.
Men det kanske beror på att jag ej har kroppen för dem? :D
Slartibartfast
Tjejen säger att jag har för grova ben för att ha tajts då jag prövade hennes. :D
Min åsikt så klart, det var ju den du frågade om ;)
Pudzianovski
2005-09-13, 12:04
Vad tycker du själv?
Ser bara töntigt ut på någon som har stora lår. Folk men stuprörs/löparlår spelar det väl ingen roll ändå? Deras alternativ verkar ju vara 80-talsskjorts uppdragna långt upp i härjedalen.
Jag tycker inte om att se en pung med penis komma skumpandes emot mig när jag är ute på hundpromenad.
Slartibartfast
2005-09-13, 12:08
Vad tycker du själv?
Man ser lite ut som spindelmannen och det är ju aldrig fel om man inte är fet. :thumbup:
Slartibartfast
2005-09-13, 12:09
80-talsskjorts uppdragna långt upp i härjedalen.
HAHAHA! :laugh: :thumbup:
Jag tycker inte om att se en pung med penis komma skumpandes emot mig när jag är ute på hundpromenad.
Tittar du alltid i skrevet på folk du möter?
King Grub
2005-09-13, 12:11
Finns inget bättre att springa i, när det är för kallt för löparshorts.
Slartibartfast
2005-09-13, 12:12
Finns inget bättre att springa i.
Det är alltså optimalt?!
Tror det blir att införskaffa ett par. ;)
AFanatic
2005-09-13, 12:13
Det _kan_ se riktigt bra ut om man som sagt har kroppen för det.
http://www.jagware-posingsuits.com/Baggies%20and%20Slinky/(12)%20Gus%20&%20Chris.JPG
Det är alltså optimalt?!
Tror det blir att införskaffa ett par. ;)
Du var bara tvungen att kolla så att folk inte tycker att det är för fult först?
I så fall kan jag lova dig att det finns folk som tycker att det är förskräckligt fult och mer än gärna fäller en negativ kommentar. Men vem orkar bry sig om otränade fetton?
Slartibartfast
2005-09-13, 12:16
Du var bara tvungen att kolla så att folk inte tycker att det är för fult först?
Precis. :D
Pudzianovski
Slarti undrar alltså om andra tycker han ser bra ut i tajts. Först när andra godkänt det så kan han köpa. Om de är sköna...vilka märken som är bra osv osv är inte viktigt. Dessutom tycker hans tjej att han har för stora ben i tajts.
Du får nog göra en poll nu.
Slartibartfast
http://www.jagware-posingsuits.com/Baggies%20and%20Slinky/(12)%20Gus%20&%20Chris.JPG
HAHAHAHAHAHAHAHA!! :laugh:
King Grub
2005-09-13, 12:17
Något som verkligen kan fälla avgörandet är väl om någon kan lägga upp en bild på en lagom halvbiffig magrutehård filmstjärna iklädd löpartights. Då är det nog ett givet köp.
Något som verkligen kan fälla avgörandet är väl om någon kan lägga upp en bild på en lagom halvbiffig magrutehård filmstjärna iklädd löpartights. Då är det nog ett givet köp.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1035333&postcount=2486 ;) :D
King Grub
2005-09-13, 12:23
Filmstjärna. *popcorn*
mystic[-_-]
2005-09-13, 12:26
http://www.boldoutlaw.com/images/elwes3.jpg
Man kan inte få allt :)
Tights vid Karlberg är en riktig höjdare....
Fast de ser lite bättre ut på dig ;)
absolut!
Fatalist
2005-09-13, 12:54
Då är det väl deras subjektiva åsikt? :booty:
Jag tycker det inte spelar någon roll hur de ser ut. Bara de är sköna att springa i.
Fast de ser lite bättre ut på dig ;)
Vet inte om jag håller med om det.. Sen föredrar jag svarta tights.. Dessa kan vara lite väl avslöjande... :em:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1035333&postcount=2486 ;) :D
Vilka snäva jeansbyxor du har.
Förresten, ni som INTE springer i tights när tempraturen tarvar skydd, vad springer ni i? Mjuka, tjocka bomullsbyxor? Jag använde något vindbyxliknande innan jag började med tights, men det är ju värdelöst. Kan nu inte tänka mig något annat än tights, och för att svara på frågan om det är snyggt; ja, det är snyggt.
Förresten, ni som INTE springer i tights när tempraturen tarvar skydd, vad springer ni i? Mjuka, tjocka bomullsbyxor? Jag använde något vindbyxliknande innan jag började med tights, men det är ju värdelöst. Kan nu inte tänka mig något annat än tights, och för att svara på frågan om det är snyggt; ja, det är snyggt.
Själv har jag löplabbets vindoverall. Den är inte snygg ;)
Själv har jag löplabbets vindoverall. Den är inte snygg ;)
Då har du bara ett val, skaffa tights och bli lika snygg som vi andra. Jag vet att du vill...
Vindbyxor funkerar, särskilt orienteringsmodeller, men tights är överlägset. Mjukisbyxor är dock inte att tänka på.
Yankee: Är det ett par 1090 jag skymtar?
1100 :|
Fast de är riktigt sköna, första asics jag har haft, och det lär inte bli de sista :)
Skulle kanske kunna prova, men är inte direkt något jag skulle visa mig för allmänheten i :)
Vanliga shorts? :D
Då har du bara ett val, skaffa tights och bli lika snygg som vi andra. Jag vet att du vill...
Jag har ett Dählie längdåkningsställ också som är helt suveränt och snyggast av allt. Fast det är klart jag vill ha tights, ska bara öka på lårstorleken lite först. :em:
wintersnowdrift
2005-09-13, 14:55
Löpartajts äger som funktionsplagg, både för killar och tjejer! So what om den stora allmänheten rynkar på näsan, alla som sprungit längre än 5 km i under 10 grader vet hur uuunderbart detta plagg är. Och det är ju ändå den minoriteten av befolkningen som räknas, eller hur ;).
//Kristin - som iklädd sina mörkblå tajts av märket saucony snart ska ge sig ut på en löparrunda
Vindbyxor funkerar, särskilt orienteringsmodeller, men tights är överlägset. Mjukisbyxor är dock inte att tänka på.
Va ere för fel på mjukisbyxor :confused:
Löpartajts äger som funktionsplagg, både för killar och tjejer! So what om den stora allmänheten rynkar på näsan, alla som sprungit längre än 5 km i under 10 grader vet hur uuunderbart detta plagg är. Och det är ju ändå den minoriteten av befolkningen som räknas, eller hur ;).
//Kristin - som iklädd sina mörkblå tajts av märket saucony snart ska ge sig ut på en löparrunda
hehe, innerstadsbruden;)
wintersnowdrift
2005-09-13, 14:59
hehe, innerstadsbruden;)
Haha, knappast, jag är en äkta förortskid ;).
//Kristin
Förresten, ni som INTE springer i tights när tempraturen tarvar skydd, vad springer ni i?
Sparsörs AIKs träningsoverall.
Gabriel_
2005-09-13, 15:02
Förresten, ni som INTE springer i tights när tempraturen tarvar skydd, vad springer ni i?
Inomhus :cool:
Va ere för fel på mjukisbyxor :confused:
Spring ofta och långt i dem så märker du det. Gärna i regn eller lerigt/blött underlag. Ska man gena genom kärr och mossar är tights nästan ett måste.
Haha, knappast, jag är en äkta förortskid ;).
//Kristin
VRG:)
Hur skulle vi tjejer kunna monopolisera ett så überfunktionellt plagg som löpartajts? Rekommenderas varmt, både för inom- och utomhusträning - särskilt märket på bilden (som för övrigt även har suveräna tröjor). Tycker man att man är för fet löser man problemet relativt enkelt med att bära en tillräckligt lång/vid t-shirt till. Vad gäller utseendet kan man väl bara säga att det borde få en att se ytterst seriös ut eftersom fördomen säger att ingen teststeronstinn, homofobisk discobyggare skulle våga visa sig i ett par så bögiga byxor ... :D
Finns inget som slår tajts. Har börjat träna med dom på gymmet och gå omkring med dom på skolan också.
Springer ofta i tights när det är för kallt för löparshorts. Givet köp slarti! Glöm inte kallingar under bara...
Slartibartfast
2005-09-13, 16:55
Äkschön, när ska du fixa din webbsida? Eller har du nån träningsjournal på gång?
Slartibartfast
2005-09-13, 16:55
Går det inte egentligen lika bra med sloggi långkalsonger?
Äkschön, när ska du fixa din webbsida? Eller har du nån träningsjournal på gång?
Tack för påminnelsen.. Nu har jag något att sysselsätta mig med imorgon. :thumbup:
Slartibartfast
2005-09-13, 17:06
Tack för påminnelsen.. Nu har jag något att sysselsätta mig med imorgon. :thumbup:
Skriv ner mycket om din träning!
Och lite saftiga bilder (det där låter gay oavsett hur det framförs :em: )
HookersUnited
2005-09-13, 17:40
Skriv ner mycket om din träning!
Och lite saftiga bilder (det där låter gay oavsett hur det framförs :em: )
Det är ju inget du lyckats dölja tidigare så varför börja oroa dig nu...? :D
Slartibartfast
2005-09-13, 18:07
Det är ju inget du lyckats dölja tidigare så varför börja oroa dig nu...? :D
I don't. :thefinger
RobbeliRobban
2005-09-13, 18:20
Vad är er åsikt om detta plagg?
På tjejer är det ju kalas, men hur är det på killar?
]
GAY! MEGAGAY! LIBERACE GAY! MER GAY ÄN JEAN-PIERRE BARDA! NÅGOT INFERNALISKT GAY!
GAY! MEGAGAY! LIBERACE GAY! MER GAY ÄN JEAN-PIERRE BARDA! NÅGOT INFERNALISKT GAY!
Ord! :)
Det tror fan man kollar om det skumpar, den som säger något annat ljuger.
Alla tajts är för långa för mig ju *grr*
Dem jag har provat har bara kasat o hasat och det gillar jag inte, så jag brukar ha klubbens träningsbyxor. Tycker dem är sköna att springa i. Typ R-90 är oxå bra. När det blir lite kallare drar man bara på craftunderbyxorna under.
http://i65.photobucket.com/albums/h211/ph63228/bic2.jpg
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1122
vindbyxa kanske?
NEJSATAN slarti*gah!* Förstör inte den brutala image vi finnar har här på kollo genom att börja springa i såna byxor :banned
Helt allvarligt, tajts på män är big no no !
Orka läsa tråden. Har Slarti postat bilder än?
Slartibartfast
2008-06-17, 11:16
Det kan hända att det blir lite tajts-sprinting på avskärmad löpbana idag. :thumbup:
machine gun
2008-06-17, 11:32
Riktiga män har tights.
Riktigt optimalt att springa i. Fast såhär års har man såklart korta tights.
(vilken jävla bump för övrigt)
Ironbabe
2008-06-17, 11:51
Det kan hända att det blir lite tajts-sprinting på avskärmad löpbana idag. :thumbup:
Bildbevis plizz!! :D
Eddie Vedder
2008-06-17, 11:53
Helt allvarligt, tajts på män är big no no !
Vad kallar du brottare, SL-are, tyngdlyftare, skridskoåkare m.fl.? Är det fjollor allihop?
Och vad anser du då om att stå och spänna sig i ett par minimala tangakalsingar? Det är väl en självklarhet att man strävar efter den mest funktionella klädseln om man vill göra bra ifrån sig.
Granatgiraffen
2008-06-17, 11:57
Vad kallar du brottare, SL-are, tyngdlyftare, skridskoåkare m.fl.? Är det fjollor allihop?
Och vad anser du då om att stå och spänna sig i ett par minimala tangakalsingar? Det är väl en självklarhet att man strävar efter den mest funktionella klädseln om man vill göra bra ifrån sig.
Jaa. Undra hur mycket tid slarti kapar på sina otroliga löprundor om han springer i tights. Kanske kan han dona ihop ett fint excelark?
Fast råbbin har ju en poäng givet att man lägger till "män som inte kan bära upp tights, är ett big nono".
Alldeles för smala ben i ett par tights, eller alldeles för håriga ben (det vill säga, ben med hår öht) är inget jag vill se på mina löprundor. Det försämrar min livskvalitet.
Haha, mitt inlägg var ju nog mest på skämt :D Men iaf så hör tajts hemma hos vissa idrottsgrenar som brottning m.m men jag tycker inte vanliga motionärer skall ha såna! :)
machine gun
2008-06-17, 12:26
Haha, mitt inlägg var ju nog mest på skämt :D Men iaf så hör tajts hemma hos vissa idrottsgrenar som brottning m.m men jag tycker inte vanliga motionärer skall ha såna! :)
Inte ens löpare?
Jag tycker inte att folk ska springa omkring i mjukisbrallor i bomull.
LadyInsane
2008-06-17, 12:27
Jag tycker det är riktigt snyggt med tajts på killar....*cupid* Jag är glam-metal förstörd.
Men i din träningsjournal, inlägg #1, skriver du orden deff, bulk och gym (det sista t.o.m. två gånger). Så din åsikt väger lätt.
Inte ens löpare?
Jag tycker inte att folk ska springa omkring i mjukisbrallor i bomull.
Ja, löpare är också berättigade att använda sådana. Mjukisbrallor kan ju vara grymt olika så det beror på enligt mig.
Men i din träningsjournal, inlägg #1, skriver du orden deff, bulk och gym (det sista t.o.m. två gånger). Så din åsikt väger lätt.
Jasså, det är så du dömer en, på ordvalet ? *screwy*
Haha, har man tights är man känslig ser jag.
Jasså, det är så du dömer en, på ordvalet ? *screwy*
Nej, men på hur töntig man är.
Ja, löpare är också berättigade att använda sådana. Mjukisbrallor kan ju vara grymt olika så det beror på enligt mig.
Antingen får du ta och skriva ut alla dina klasuler inom reglerna för tightsbärande direkt eller så kan väl alla få bestämma själva istället?
Jag låter alla göra som dem själva vill :)
Haha, har man tights är man känslig ser jag.
Nej, men jag har inte druckit eftermiddagskaffe än.
Granatgiraffen
2008-06-17, 13:13
Nej, men jag har inte druckit eftermiddagskaffe än.
Ta på dig tightsen och spring till kaffemaskinen. Du sparar tid och humöret blir bättre!
bear.flowertwig
2008-06-17, 19:36
Den största fördelen med tajts är att man springer snabbare och snyggare.
Ironbabe
2008-06-18, 14:55
Den största fördelen med tajts är att man springer snabbare och snyggare.
Presajsly!! Titta vad snabbt jag springer :D
http://img73.imageshack.us/img73/8/snabvelh1.jpg (http://imageshack.us)
Fan jag vill ha tajts men jag tror jag skulle bli mobbad.
Fan jag vill ha tajts men jag tror jag skulle bli mobbad.
Jag föreslog det för tjejen, det blev ett förbud. Så nu hämnas jag med att använda mina löparshorts. Det är svårt att vara ball som löpare.
Jag föreslog det för tjejen, det blev ett förbud. Så nu hämnas jag med att använda mina löparshorts. Det är svårt att vara ball som löpare.
Jag skulle nog aldrig berätta det. Hon tror att jag är bög redan.
Jag är för fet för att springa hursomhelst, det är jag och stair mastern nuförtiden! Och det ..är ruskigt teh gay med tanke på att jag är den enda killen på gymmet som står och frustar där.
Slartibartfast
2008-06-18, 17:37
Körde faktiskt lite tajts-sprint igår på löpbanan. Ända tills tjejen sa att jag har klenare ben än henne. Då gick jag hem å grina.
Körde faktiskt lite tajts-sprint igår på löpbanan. Ända tills tjejen sa att jag har klenare ben än henne. Då gick jag hem å grina.
Tjejen säger att jag har för grova ben för att ha tajts då jag prövade hennes. :D
Ny tjej eller har du börjat träna ben "nästa gång" varje gång?
Slartibartfast
2008-06-18, 17:45
Ny tjej eller har du börjat träna ben "nästa gång" varje gång?
Nä, det är nog samma tjej. Jag har bara magrat bort.
Eddie Vedder
2008-06-18, 20:12
Om jag någon gång skulle skippa korta tights under en varm löparrunda så skulle det vara om jag hade ett par såna där riktigt riktigt korta löparshorts. Jag har inte köpt några än men jag vill sjukt gärna ha ett par. verkar väldigt sköna och är dessutom snyggt.
Typ såna som Stefan Holm hoppar i ni vet.
Om jag någon gång skulle skippa korta tights under en varm löparrunda så skulle det vara om jag hade ett par såna där riktigt riktigt korta löparshorts. Jag har inte köpt några än men jag vill sjukt gärna ha ett par. verkar väldigt sköna och är dessutom snyggt.
Precis, skall förmodligen också köpa sådana inom en snar framtid, ju mindre material man har på sig när man löper (under varma temperaturer) desto skönare. :cool:
Just nu, runt 14 grader då är löpartajts perfekt enligt mig.
machine gun
2008-06-18, 21:49
Undvik gärna att dra upp dem lika högt i midjan som Stefan Holm gör bara.
Eddie Vedder
2008-06-21, 12:47
Undvik gärna att dra upp dem lika högt i midjan som Stefan Holm gör bara.
Det ska jag göra.:D
Idag har jag dock införskaffat två par, det har varit REA på Team Sportia så jag var där och kollade läget. Inhandlade två svarta löparshorts samt två liknande T-shirts som jag redan har (d.v.s. tröjorna på avataren och profilbilden), ytterligare en röd och ytterligare en svart.
Så nya löparkläder inför sommaren är inhandlat.:thumbup:
bear.flowertwig
2008-06-21, 23:50
Amatör. Börja köra stringkallsonger så ska du se att du kan förhandla bort tajtsförbud mot stringförbud illa kvickt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.