Visa fullständig version : Hur många "väktarjävlar" finns det här?
Hur många jobbar som väktare här på koll?
Jobbar själv som Skyddsvakt och även rondväktare åt Securitas. jobbat i 7 mån.
Kanske inte världens roligaste jobb, men men.
Jobbar mycket natt så då kan man ju träna på dagarna. Perfekt jao!
Ni som inte är väktarjävlar....Vad jobbar ni som???? :booty:
grisbil3n
2005-09-13, 02:12
Jag vill bli väktare eller eventuellt OV, känns som om det är det enda yrket som jag skulle kunna trivas med på allvar. Hoppas på att inträda i branschen nån gång efter jul om inte tidigare. Just nu gör jag inte ett piss, eventuellt lite vikariat på g inom vården. Trivs du annars då?
jo för fan.... men det kan bli lite långtråkigt ibland....speciellt om man kör stationär.
hyffsat bra lön och bra arbetstider som passar mig. Jag e nöjd. kör för det mesta bara 12 h pass. På så sätt jobbar jag bara 14 dagar i månaden. skööönt
jo för fan.... men det kan bli lite långtråkigt ibland....speciellt om man kör stationär.
hyffsat bra lön och bra arbetstider som passar mig. Jag e nöjd. kör för det mesta bara 12 h pass. På så sätt jobbar jag bara 14 dagar i månaden. skööönt
vad ligger en "hyfsat bra lön" på då?
Har funderat på att bli väktarslusk, eller "dörrvakt" men jag kan inte bestämma mig, mycket jag vill göra :)
grisbil3n
2005-09-13, 08:09
vad ligger en "hyfsat bra lön" på då?
15-16 k och uppåt mig veterligen.
I övrigt så har jag en fråga angående arbetstider, vet att det vanligaste är 5-2 schema men kan man dra säg tre skift på raken en helg för att sedan ta det lugnt resten av veckan? Skulle vara smidigast enligt mig, visst går man 4 timmar back men det kan ju kompenseras av OB för helgjobb om man tänker så.
15-16 k och uppåt mig veterligen.
låter som en riktigt usel lön enligt mig med tanke på obekväma arbetstider och grejer.
plötsligt verkar min plan att byta bransch inte lika intressant då jag för tillfället sitter inne med 10k mer i månaden.
har tröttnat rejält och en viss lönesänking kan jag ta för att göra nåt annat men jag hade hoppats på en lön kring 20-22 iaf
grisbil3n
2005-09-13, 08:22
låter som en riktigt usel lön enligt mig med tanke på obekväma arbetstider och grejer.
plötsligt verkar min plan att byta bransch inte lika intressant då jag för tillfället sitter inne med 10k mer i månaden.
har tröttnat rejält och en viss lönesänking kan jag ta för att göra nåt annat men jag hade hoppats på en lön kring 20-22 iaf
Och uppåt som sagt, detta är vad man är garanterad som färsking (återigen mig veterligen). Uppåt 20 k tror jag man kan håva in, säkert mer som OV, och sedan finns det ju goda möjligheter till övertid. Betänk också att utbildningen är kort och kraven är relativt få, du får gärna komma med exempel på yrken med likadana utgångspunkter som ger mycket mer betalt. Sitter du o drar in 25 k i månaden så ska du ju vara glad? Finns ju många som tjänar hälften...
Och uppåt som sagt, detta är vad man är garanterad som färsking (återigen mig veterligen). Uppåt 20 k tror jag man kan håva in, säkert mer som OV, och sedan finns det ju goda möjligheter till övertid. Betänk också att utbildningen är kort och kraven är relativt få, du får gärna komma med exempel på yrken med likadana utgångspunkter som ger mycket mer betalt. Sitter du o drar in 25 k i månaden så ska du ju vara glad? Finns ju många som tjänar hälften...
ja och eftersom jag skulle vara "färsking" som väktare är ju det vad jag till en början skulle håva in, alltså inte intressant för mig.
Ja jag sitter med ok lön, men funderar trots detta att helt byta bransch och göra något helt annat.
Och nej, kanske inte finns så många yrken du kan tjäna ok utan utbildning, så utbilda dig då!
grisbil3n
2005-09-13, 08:29
ja och eftersom jag skulle vara "färsking" som väktare är ju det vad jag till en början skulle håva in, alltså inte intressant för mig.
Ja jag sitter med ok lön, men funderar trots detta att helt byta bransch och göra något helt annat.
Och nej, kanske inte finns så många yrken du kan tjäna ok utan utbildning, så utbilda dig då!
Jo men efter ett år så har du plötsligt 18 osv...
En ok lön är väl en underdrift? Du kanske pluggat o jävlats i 100 år iofs vad vet jag.
Sen var det ju du som tyckte det var en usel lön, inte jag. Jag orkar då fan inte plugga, räcker med grundskola och gymnasium, trött på skiten. Sedan så är ju högre utbildning inte helt gratis heller.
internethjälten
2005-09-13, 08:39
..jobbade i 4år, slutade sen då jag var trött
på att alltid vara planerad vart annan helg
samt att det inte gick att få ihop en vetig träning
när man jobbade 5-2 och ständig natt
grisbil3n
2005-09-13, 08:41
..jobbade i 4år, slutade sen då jag var trött
på att alltid vara planerad vart annan helg
samt att det inte gick att få ihop en vetig träning
när man jobbade 5-2 och ständig natt
Det går alltså inte att avvika fråna 5-2 principen när man jobbar heltid?
internethjälten
2005-09-13, 08:45
..vi var så många och för att allt skulle klaffa så jobbade vi så och det var slitsamt då man antingen fick dissa träningen eller flickvänen och polarna - fannas inte tid för allt :-/
..de körde en 12timmars modell här i stan så därför blev det 5-2 schema, det var lite snack om att köra kortare pass och fler per månad men det hade inte funkat praktiskt då allt arbete låg mellan 18-06...
Jo men efter ett år så har du plötsligt 18 osv...
En ok lön är väl en underdrift? Du kanske pluggat o jävlats i 100 år iofs vad vet jag.
Sen var det ju du som tyckte det var en usel lön, inte jag. Jag orkar då fan inte plugga, räcker med grundskola och gymnasium, trött på skiten. Sedan så är ju högre utbildning inte helt gratis heller.
jag tyckte det va en rätt usel lön ja, men det var du som påstod att man inte kunde få annat om man inte pluggade, så varför inte plugga då var det jag menade. Och ja, jag har själv pluggat.
grisbil3n
2005-09-13, 08:56
..vi var så många och för att allt skulle klaffa så jobbade vi så och det var slitsamt då man antingen fick dissa träningen eller flickvänen och polarna - fannas inte tid för allt :-/
..de körde en 12timmars modell här i stan så därför blev det 5-2 schema, det var lite snack om att köra kortare pass och fler per månad men det hade inte funkat praktiskt då allt arbete låg mellan 18-06...
Ah ok.
Min tanke är att dra tre 12-timmars nattskift på raken, gärna över en helg, borde ju inte arbetsgivaren eller kunden motsätta sig kan man tycka...
internethjälten
2005-09-13, 09:02
Ah ok.
Min tanke är att dra tre 12-timmars nattskift på raken, gärna över en helg, borde ju inte arbetsgivaren eller kunden motsätta sig kan man tycka...
var så vi jobbade samt att det blev 2 nätter i veckan med..
Vecka 1 : mån, tis, fre, lör, sön
Vecka 2 : ons, tors
..eftersom det alltid var 12timmars pass så var man rätt seg när man slutade på måndagsmorgonen och sen började men ju igen på onsdagskvällen så att vända dygnet och krångla fanns det inte tid till:-/
..snackade själv en hel del med planeraren om man kunde göra kortare pass men då alla kunder i princip ville ha någon form av rond mellan 18-06 så förlas allt arbete till den tidpunkten på dygnet.
Body Guard
2005-09-13, 09:04
jag har jobbat som Väktare och OV (pluggar nu) vi körde 5-4 schema de var jävligt skönt, kändes som man var ledig jämt, passen var 11 timmarspass, jag valde att köra kväll/natt trivdes bäst så. Grundlönen låg på 18500 sen tillkom OB och risktillägg. Var man sugen på extra pass gick det lätt att ordna, det innebar också att man hamnade på övertid och drog in ännu mera stålar. Jag trivdes som faan och hade en kanon kollega.
edit: med 5-4 schemat blev det 2 helger i månaden dessa efter varandra vilket e grymt skönt att ha avklarat.
jag har jobbat som Väktare och OV (pluggar nu) vi körde 5-4 schema de var jävligt skönt, kändes som man var ledig jämt, passen var 11 timmarspass, jag valde att köra kväll/natt trivdes bäst så. Grundlönen låg på 18500 sen tillkom OB och risktillägg. Var man sugen på extra pass gick det lätt att ordna, det innebar också att man hamnade på övertid och drog in ännu mera stålar. Jag trivdes som faan och hade en kanon kollega.
edit: med 5-4 schemat blev det 2 helger i månaden dessa efter varandra vilket e grymt skönt att ha avklarat.
vad är OV?
Ah ok.
Nej, men kanske arbetslagsstiftelsen, kolla upp maxlängd på pass, veckovila, dygnsvila mm. Ofta har facket och arbetsgivaren avtal som relgerar detta utöver vad lagen säger.
Man vill kanske inte ha en kille som kör väktarbil kockan 4 på morgonen när han redan kört 30+h de senaste 2 dygnen.
Body Guard
2005-09-13, 09:10
vad är OV?
OV = Ordningsvakt
OV = Ordningsvakt
ok, och vad ingår i arbetsuppgifterna som ordningsvakt?
Body Guard
2005-09-13, 09:13
ok, och vad ingår i arbetsuppgifterna som ordningsvakt?
att upprätthålla den allmänna ordningen inom ditt förordnande område, dvs helt beroende på vart du jobbar. Se till att det råder god ordning på ditt objekt, jag själv körde nere i tunnelbanan, uppgift att hålla ordning på tågen och på stationerna. En som jobbar i centrum ska se till att det är lungt och alla sköter sig.
att upprätthålla den allmänna ordningen inom ditt förordnande område, dvs helt beroende på vart du jobbar. Se till att det råder god ordning på ditt objekt, jag själv körde nere i tunnelbanan, uppgift att hålla ordning på tågen och på stationerna. En som jobbar i centrum ska se till att det är lungt och alla sköter sig.
ok, tack
Body Guard
2005-09-13, 09:18
ett tips om du är intresserad av väktar/ov jobb o vill lära sig mer kolla in www.vaktare.nu
grisbil3n
2005-09-13, 09:18
Nej, men kanske arbetslagsstiftelsen, kolla upp maxlängd på pass, veckovila, dygnsvila mm. Ofta har facket och arbetsgivaren avtal som relgerar detta utöver vad lagen säger.
Man vill kanske inte ha en kille som kör väktarbil kockan 4 på morgonen när han redan kört 30+h de senaste 2 dygnen.
Jo men vid ett 5-2 schema så kör du ju för fan 12 timmarspass 5 dagar på raken istället för mina 3? Maxlängd pass vet jag inte vad det är, men 12 timmar är ju uppenbarligen ok. Eller har jag missförstått på något vis nu?
christian
2005-09-13, 09:21
Vi körde 5-4, 12h pass. 19-07
Rätt mör efter att ha jobbat 225 timmar natt en månad.. :) Inte fick man så mycket i fickan heller.
låtsaspolis :D
Hippi! *whatever* *rolleyes*
Väktare låter jobbigt , roterande scheman , svårt med sömnanpassning , långa pass och på det en låg lön.
Hellre dörrslusk eller plit isåfall
Jag VILL bli polis.
Men jobbar "tyvärr" som fritidspedagog. ;)
_Magnus_
2005-09-13, 11:03
Som färsk hur mkt "skitjobb" åker man på då? T.e.x stå i butiker o jaga snattare? Vad är det värsta delmomentet?
internethjälten
2005-09-13, 11:25
Väktare låter jobbigt , roterande scheman , svårt med sömnanpassning , långa pass och på det en låg lön.
Hellre dörrslusk eller plit isåfall
..det är inte dåligt betalt om man kollar till den
fysiska insatsen man gör
..när jag gick på bygge så slet man som ett djur
och allt var fysiskt tungt och regningt och kallt
och elende men man tjänade "bra"
..som väktare hade jag ut ca 15k efter skatt
och att bara luffsa runt och släcka lampor, stänga
fönster och låsa dörrar är det bra betalt
..vissa säger låtsaspolis men jag säger "uniformerad vaktmästare"
//nicke
grisbil3n
2005-09-13, 11:32
..det är inte dåligt betalt om man kollar till den
fysiska insatsen man gör
..när jag gick på bygge så slet man som ett djur
och allt var fysiskt tungt och regningt och kallt
och elende men man tjänade "bra"
..som väktare hade jag ut ca 15k efter skatt
och att bara luffsa runt och släcka lampor, stänga
fönster och låsa dörrar är det bra betalt
..vissa säger låtsaspolis men jag säger "uniformerad vaktmästare"
//nicke
Man pallar ett 12-timmarspass utan att kollapsa direkt när man kommer hem med andra ord?
internethjälten
2005-09-13, 12:03
Man pallar ett 12-timmarspass utan att kollapsa direkt när man kommer hem med andra ord?
Det problemet jag hade var inte att kroppen var slut utan att hjärnan var helt borta...
Men att jobba 12-timmarspass är så stenålder så det liknar ingenting - du får ju räkna med 1 timme innan jobbet och 1 timme efter jobbet till att ta på dig, packa väska samt åka till/från. Så 12 timmar + 1 timme rast + 2 timmar transport etc blir ju 15 timmar.. sen ska man sova 8 timmar så då är det bara 1 timme ledigt och då ska du laga mat, diska, gulla med tjejen, se på tv, sitta på kolozzeum etc - det funkar inte !! (för att inte prata om att du ska få in träningen med ;) )
Body Guard
2005-09-13, 12:07
vem har sagt att man bara måste jobba natt o rotera scheman? Allt hänger på vilket objekt man jobbar på och som vad. Finns OV:s som jobbar 07-18 5-4 schema inget svårt att planera sömn osv. Jag själv körde oftast 15-02 eller 17-04 de dagar jag slutade 04 kunde jag dra o gymma efter passet, inget probs med det, kroppen vänjer sig rätt snabbt.
Det jobbiga med väktaryrket är att de saknar samma rättigheter som OV's, vilket är korkat, sen är lönen för låg för vad du utsätter dig för...jaga busar med gummikola...snuten får iaf pickadoll.
98kr i grundlön är det va? Feta stålar...
Sen saknar de flesta väktarna pondus, tyvärr anställer de i princip vem som helst som är ostraffad och de förstör för de som kan jobbet. Även endel poliser är utrustade med denna brist på pondus. Snälla fortsätt jobba på fritids eller vad ni har för yrke istället för att sunka ner kåren ännu mer.
grisbil3n
2005-09-13, 12:16
Det problemet jag hade var inte att kroppen var slut utan att hjärnan var helt borta...
Men att jobba 12-timmarspass är så stenålder så det liknar ingenting - du får ju räkna med 1 timme innan jobbet och 1 timme efter jobbet till att ta på dig, packa väska samt åka till/från. Så 12 timmar + 1 timme rast + 2 timmar transport etc blir ju 15 timmar.. sen ska man sova 8 timmar så då är det bara 1 timme ledigt och då ska du laga mat, diska, gulla med tjejen, se på tv, sitta på kolozzeum etc - det funkar inte !! (för att inte prata om att du ska få in träningen med ;) )
Just därför jag vill kunna köra hela skiten på en gång så att säga och vara ledig i 4 dagar sen.
Body Guard
2005-09-13, 12:17
Det jobbiga med väktaryrket är att de saknar samma rättigheter som OV's, vilket är korkat, sen är lönen för låg för vad du utsätter dig för...jaga busar med gummikola...snuten får iaf pickadoll.
98kr i grundlön är det va? Feta stålar...
Sen saknar de flesta väktarna pondus, tyvärr anställer de i princip vem som helst som är ostraffad och de förstör för de som kan jobbet. Även endel poliser är utrustade med denna brist på pondus. Snälla fortsätt jobba på fritids eller vad ni har för yrke istället för att sunka ner kåren ännu mer.
väktare ska inte jaga bus, ska ska låsa dörrar och stänga av kaffekokare.
Body Guard
2005-09-13, 12:25
Just därför jag vill kunna köra hela skiten på en gång så att säga och vara ledig i 4 dagar sen.
se till att få 5-4 schema då... jobba 5 dagar ledig 4, jobba 4 ledig 5...
jag tycker lönen är relativt bra. Jag tjänar väl runt 20 till 22 tusen i månaden....en med fast anställning 24- 25 tusen. men då är det mycket nattjobb som sagt...
men det är väl en bra lön eller hur grabbar?!
Är både väktare och dörrslusk sen ett antal år tillbaka. Inget att rekomendera. Du jobbar när alla andra är lediga, din familj har dig inte hemma när du borde vara det och du blir förhärdad i sättet.
dallev79
2008-08-28, 11:36
Oj, riktigt gammal tråd detta. Jo det är så att jag sökt jobb på en ledningscentral (G4S), och där jobbar de 5-2 schema. För tillfället jobbar jag 2-skift (7-16 och 16-23:30). Det låter jobbigt med 12 timmars pass, men o andra sidan är man ledig rätt mycket.
Vecka 1: mån, tis, fre, lör sön (ledig ons o tors = träning)
Vecka 2: ons, tors (ledig mån, tis, fre, lör, sön = träning)
Vecka 3: som vecka 1
Vecka 4: som vecka 2
Låter bra tycker jag, men det kanske är jobbigare än vad det verkar. Någon som har lite input kring detta?
Jag VILL bli polis.
Men jobbar "tyvärr" som fritidspedagog. ;)
Ha ha! Snacka om långsökt, tråden handlar om vilka som jobbar som väktare, Angel rycker in och skriver, jag VILL bli POLIS.
Du är rolig Angel =)
Nitrometan
2008-08-28, 13:08
Ha ha! Snacka om långsökt, tråden handlar om vilka som jobbar som väktare, Angel rycker in och skriver, jag VILL bli POLIS.
Du är rolig Angel =)
Fast hon svarade för länge sen... 13-09-2005 står det...
Du är sen Grisen =)
Eldhroka
2008-08-28, 13:34
Oj, riktigt gammal tråd detta. Jo det är så att jag sökt jobb på en ledningscentral (G4S), och där jobbar de 5-2 schema. För tillfället jobbar jag 2-skift (7-16 och 16-23:30). Det låter jobbigt med 12 timmars pass, men o andra sidan är man ledig rätt mycket.
Vecka 1: mån, tis, fre, lör sön (ledig ons o tors = träning)
Vecka 2: ons, tors (ledig mån, tis, fre, lör, sön = träning)
Vecka 3: som vecka 1
Vecka 4: som vecka 2
Låter bra tycker jag, men det kanske är jobbigare än vad det verkar. Någon som har lite input kring detta?
Så jobbar jag. Tränar 90% av alla dagar jag jobbat.
Brukar ta vilodagar på lediga dagar eller så kör jag dubbelpass då :)
dallev79
2008-08-28, 14:48
Ja, jag läste tråden o såg att det var många som gnällde på dessa arbetstiderna, men jag tycker det verkar vara mer fritid med 5-2, jämfört med 2-skift eller bara dagtid. Arbetstiderna är 6-18 och 18-6 antar jag. Att träna efter ett 6-18 pass kan nog va tufft. Hemma strax före 19, träna, laga mat om inte sambon gjort det, äta, sova. Att träna efter ett 18-6 pass skulle kunna funka bättre. Hemma o i säng runt 7, sova till 14. Där har jag 3 timmar på mig innan jag måste börja röra på mig till jobbet runt 17. Och som sagt, man är ledig antingen 2 eller 3 dagar i stöten.
Fast 12 timmars pass låter rätt påfrestande.:confused:
jag ska på anställningsintervju imon som väktare på securitas så det var ju spännnande att läsa denna tråden, inte många som talar gott om jobbet men eftersom jag varit arbetslös ett tag så tar man ju vad som helst. vet dock inget om arbetstider eller exakt hur jobbet är upplagt stationär/rond. ska vakta ett kärnkraftverk så det låter ju kul hehe
Wintermute
2008-08-28, 15:13
man vänjer sig snabbt vid 12 timmarspass, ledigheten man får av det gör det värt det. jobbar själv 5-4, brukar träna före jobbet så man håller sig pigg hela passet för efter brukar man bara vilja hem o sova.
Jag är bagare och har jobbar inom branschen i snart 4 år ink utbildning osv.
Lönerna som skrivits är väl i underkant. c-lön på 23 papp sen OB på det.. kanske en start på 21. Men det är iof skitlön, dock bra som behovare under plugg, fast såklart en OV som svartar i dörren plockar hem mer..
stevooooo
2008-08-28, 16:16
Lönerna som skrivits är väl i underkant. c-lön på 23 papp sen OB på det.. kanske en start på 21. Men det är iof skitlön, dock bra som behovare under plugg, fast såklart en OV som svartar i dörren plockar hem mer..
Schysta tillägg du sitter på*whatever*
Lönegrupp C tjänar efter nuvarande avtal 20.500 i månaden plus OB.
Fast hon svarade för länge sen... 13-09-2005 står det...
Du är sen Grisen =)
Det har väl inte med saken att göra? Hennes inlägg blir väl inte mindre roligt för det?
Wintermute
2008-08-28, 16:42
C-lönen ligger på 20,5 kkr ungefär, och med OB hamnar du runt 23-24. sen ligger de flesta vanliga väktare på b-lön. svart i dörren har jag fått för mig är allt mer sällsynt.
Med tanke på vad man gör som rondväktare kan man inte direkt klaga på lönen, nu har jag iofs börjat kör OV tuben istället där man faktiskt träffar riktigt mycket konstigt folk till skillnad från den tid jag jobba som väktare.
dallev79
2008-08-28, 19:15
Att sitta i ledningscentralen/operatörscentralen, så börjar man 21200kr + OB. Är nog rätt fet OB på nätterna kan jag tänka mig. Helt OK lön enligt mig.
Wintermute
2008-08-29, 02:34
Att sitta i ledningscentralen/operatörscentralen, så börjar man 21200kr + OB. Är nog rätt fet OB på nätterna kan jag tänka mig. Helt OK lön enligt mig.
sa du att du var väktare? då är "fet" och "OB" inte något som riktigt går ihop...
16:77 kr vardag natt, 28:61 kr helg natt. och D-lön enligt kollektiv 21240 kr.
C-lönen ligger på 20,5 kkr ungefär, och med OB hamnar du runt 23-24. sen ligger de flesta vanliga väktare på b-lön. svart i dörren har jag fått för mig är allt mer sällsynt.
Med tanke på vad man gör som rondväktare kan man inte direkt klaga på lönen, nu har jag iofs börjat kör OV tuben istället där man faktiskt träffar riktigt mycket konstigt folk till skillnad från den tid jag jobba som väktare.
Well, kan bara tala för mig själv och dom jag känner på samma företag som jobbat 2-3 år. Nu ere lite diff dock då jag sitter mest på larmcentralen när ja pluggar, blir lite mer då.. Inte direkt bra hursom, bra "mellanjobb" medans man tex letar plugg eller något..
Jobbar också 5-2, 18-06. Jobbnätter vaknar jag 1430, gymmet 1530, hemma 1630, åker till jobbet 1730, somnar mellan 07-08. Första dagen jag är ledig vaknar jag vid 16-17, hemma från gymmet (om jag går dit) vid 19-20. Polarna går och lägger sig vid 22-23 och då har jag ~7h "fritid" kvar. Hade väl varit bra om jag kunde ställt om vid lediga dagar, tycker fritid på natten är ganska värdelöst. Nu väntar jag på att gymmet ska öppna vid 0630 så jag kan gå dit innan läggdags.
dallev79
2008-08-29, 05:31
Ja, jag tvekar fortfarande när det gäller arbetstiderna.
Angående lönerna, vilket ##### gnäll. Nu jobbar jag 2-skift inom industrin, grundlön 21600kr + OB. Får ut 16000kr i näven efter all skatt o fackavgift o a-kassa. Som sagt helt OK lön enligt mig. Jag lever riktigt bra på det, har råd med mina prylar, en fin bil, resor då o då + att jag sparar. Vilken fantasivärld lever ni i? Kan säga att det är rätt svårt att hitta jobb med ingångslön på runt 21000kr utan utbildning, sen vill inte alla lägga en massa år på plugg o CSN lån. Många med någon examen i ryggsäcken kommer inte ens upp i 21000kr i grundlön.
Nitrometan
2008-08-29, 08:34
Det har väl inte med saken att göra? Hennes inlägg blir väl inte mindre roligt för det?
Nä. Såklart. Det är kul. Minst lika kul.
Fast nu ska hon bli läkare istället. ;)
Daniiiel
2008-09-03, 16:16
Hur ska man gå tillväga för att börja jobba som väktare? Kontakta väktarbolagen direkt och säga att man är interesserad?
Whistler
2008-09-03, 17:37
Daniiiel: Precis så. Ring Securitas och säg att du söker behovsanställning. Visar du framfötterna kan du få pass som rondväktare (nattetid med bil oftast) så det räcker. Att få en heltidsanställning rakt upp och ned är inget att räkna med, i princip alla börjar som behovsanställda.
Givetvis gäller det att du är ren när de slår på dig genom Länsstyrelsen och belastningsregistret, samt att du är frisk.
Tänkte passa på att fråga hur ni väktare tränar jag ska troligen böjra jobba som väktare med 5-2 schema och natt hur lägger ni upp träningen??
dallev79
2008-09-22, 15:55
Börjar nästa vecka måndag och inleder med två 6-18 pass (mån, tis). Får väl se hur det blir med träning, har en känsla av att jag inte kommer att orka ta mig till gymmet. Jag kommer att pendla 4 mil oxå, alltså 8mil totalt. Är väll hemma kring 18:40.
Jola Bero
2008-09-25, 17:12
Drar upp en gammal tråd här med en enkel fråga. Är intresserad av att bli väktare/ov nu nåra år innan jag pluggar vidare. När man kikar på annonser på typ AMS så är det alltid krav på att man är 20 eller 23+, är det så i alla bolag och håller dom stenhårt på de ? Är det helt kört att bli väktare om man är 19?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.