Visa fullständig version : Påkörd bakifrån, anmäla?
Jag är så jävla irriterad så det finns inte.
Jag vart påkörd av en "dam" (jävla kärring) i morse.
Det blev inga skador på min bil, på hennes vet jag inte då hon inte ens körde in efter min bil och stannade, utan bara körde iväg. *grr27*
Skall jag anmäla detta i alla fall, trots att jag inte tyckte att smällen var stor?
Whiplash skador kan ju visa sig långt senare och det behöver väl inte vara nån jättesmäll för att det skall bli en skada?
Hur går man tillväga för att anmäla en sådan sak?
Jag vet vet damen är, då hon har bilen i samma garage, så det är inte svårt att få fram regnummer osv.
du har väl en anmälningsblankett från ditt försäkringsbolag som du kan fylla i.
där skriver man i alla uppgifter samt gör en trevlig liten teckning.
Tror inte det, sitter på jobbet just nu.
Får kolla när jag komer hem.
du har väl en anmälningsblankett från ditt försäkringsbolag som du kan fylla i.
där skriver man i alla uppgifter samt gör en trevlig liten teckning.
H.Emanuel
2005-09-12, 10:13
Klart du ska anmäla kärringen *grr27*
Dumleman
2005-09-12, 10:14
Äh blev det ingenting så skit i att anmäla tycker jag.
Anmäl händelsen till ditt försäkringsbolag. Du kan få ont långt efter själva olyckan.
Problemmet är väl att skador på mig kanske inte kommer förrän om någon månad och då är det väl kört?
Äh blev det ingenting så skit i att anmäla tycker jag.
bosse_brutal
2005-09-12, 10:16
anmäl kärringjäveln för smitning, skit samma om det inte blev några skador, man ska förfan stanna om man kör på nån.
Slängde iväg ett mail till försäkringsbolaget, kan inte ringa från jobbet.
norsk_gadd
2005-09-12, 10:34
Visa kärringen vem som bestämmer!! *grr27*
märkte hon ens att hon körde på dig ?
Metal_boy_
2005-09-12, 10:38
Ska alltid ha en lapp i bilen med dig. Nu var det ju otur att kärringen stack, men det kallas ju smitning så där har du ju en till anledning att ändå anmäla situationen.
Borde hon gjort, jag vart så chockad så jag fatta det först inte.
"Vart jag påkörd"??
Men jag titta i backspegeln och hon såg minsann tillbaka. Sedan gjorde jag min högersväng och körde intill vid en busshållplats precis efter svängen. Hon körde rakt fram.
Grejjen var att jag skulle köra ut på en större väg och svänga höger och det stod en skolbuss brevid som skulle svänga vänster. När bussen svängde tänkte jag att det är fritt för mig med, men det kom en bil väldigt fort och då stanna jag, det gjorde inte hon bakom mig.
märkte hon ens att hon körde på dig ?
Pratade med föräkringsbolaget och han sa att jag måste träffa en läkare först som bestämmer om jag skall anmäla.
Pratade med föräkringsbolaget och han sa att jag måste träffa en läkare först som bestämmer om jag skall anmäla.
Först pratar du med polisen så att får en polisanmälan att backa upp din försäkringsanmälan.
Sen anmäler du att blivit påkörd, om det dyker upp några symptom senare så har du gjort en anmälan om händelsen och det finns registrerat.
Ok, upptäckte att jag hade en skada på bilen, visserligen bara lackskada.
Hennes bil var inte i garaget, men jag får la gå ut i kväll och fota min bil och fronten på hennes, den bör ha rödfärg på sig.
Först pratar du med polisen så att får en polisanmälan att backa upp din försäkringsanmälan.
Sen anmäler du att blivit påkörd, om det dyker upp några symptom senare så har du gjort en anmälan om händelsen och det finns registrerat.
ANMÄL ANMÄL ANMÄL !!! FORT FORT FORT !!!
Helst ska du gå till läkare direkt efter olyckan (vi pratar timmar!) för att få det dokumenterat. Du kanske inte känner något just nu men det kan komma senare – och har du inte varit hos läkaren kan du glömma att få några stålars av försäkringsbolaget om du får ont.
Du ska anmäla henne för smitning, vilket är ett allvarligt brott i Sverige. Det kan hon åka dit rejält på.
Kom ihåg att aldrig göra upp i godo när du blivit påkörd bakifrån!
Kom också ihåg att det är ALLTID den som dragit in i din bak som är skyldig, ALLTID. Du har rätt att nita när du vill.
J.Saarela
2005-09-12, 16:56
Jag hade anmält om jag blivit påkörd bakifrån,Men hade jag blivit påsatt bakifrån då hade jag dödat.
J.Saarela
2005-09-12, 16:59
ANMÄL ANMÄL ANMÄL !!! FORT FORT FORT !!!
Helst ska du gå till läkare direkt efter olyckan (vi pratar timmar!) för att få det dokumenterat. Du kanske inte känner något just nu men det kan komma senare – och har du inte varit hos läkaren kan du glömma att få några stålars av försäkringsbolaget om du får ont.
Du ska anmäla henne för smitning, vilket är ett allvarligt brott i Sverige. Det kan hon åka dit rejält på.
Allvarligt brott...jadu inte alltid tydligen.Gammel horan som orsakade mig en trasig axel förra året.Åkte inte dit för smitning,trots jag smällde in med hojen i henne i full fart.Hon körde hem och påstog hon inte visste om att nån kört in i henne
Det jag är rädd för är att hon skall blåneka.
Annars så borde hon la stannat?
Därför jag vill ha bilder på hennes front, men bilen var inte där, men jag plåta min bil i alla fall.
Allvarligt brott...jadu inte alltid tydligen.Gammel horan som orsakade mig en trasig axel förra året.Åkte inte dit för smitning,trots jag smällde in med hojen i henne i full fart.Hon körde hem och påstog hon inte visste om att nån kört in i henne
Jo men hade hon åkt dit så hade det vart hårt... =) Mord är också ganska allvarligt brott och inte åker alla skyldiga dit där heller. Men gör dom det kan dom nog räkna med någon liten konsekvens av det dom gjort. Sen att Sverige i allmänhet har klena straff även på sådana brott är kanske inget som behöver diskuteras här.
----
Bonnie
Men kan du inte ta lite kort och annat sen gå och prata lite försiktigt med "damen"? Kan kanske räcka.
Bara att vara trevlig – och börjar hon neka och bete sig illa säger du att du har bevis och att hon kommer få påhälsning av farbror polis om hon inte erkänner? Var jag i hennes skor då skulle jag ge med mig illa kvickt om jag visste att jag var skyldig.
Jag är ingen stor och stark man utan liten och klen tjej *cry*
Som sagt jag väntar på att hon och bilen skall komma hem så jag kan ta reda på vem det är.
Men kan du inte ta lite kort och annat sen gå och prata lite försiktigt med "damen"? Kan kanske räcka. B
Bara att vara trevlig – och börjar hon neka och bete sig illa säger du att du har bevis och att hon kommer få påhälsning av farbror polis om hoj inte erjkänner? Var jag i hennes skor då skulle jag ge med mig illa kvickt om jag visste att jag var skyldig.
Jag är ingen stor och stark man utan liten och klen tjej *cry*
Som sagt jag väntar på att hon och bilen skall komma hem så jag kan ta reda på vem det är.
Ja men du behöver ju inte jiddra med henne utan bara säga att du vill ta itu med det och anmäla till försäkringsbolag osv. Påstå inte att hon smet från början utan förklara att du förstår om hon hade bråttom eller liknande. Om hon inte nekar är det ju lugnt. Då är det ju löst för båda parter. Lite papper som skrivs på och någon tusenlapp hit eller dit.
Nekar hon är det bara att du sakligt säger att hon kan vänta sig en anmälan om smitning och ett samtal eller ett besök från lagens långa arm.
Jag vet vad jag skulle välja om jag var henne.
Fatalist
2005-09-12, 17:46
Vad hände med henne då? Jag skulle inte klarat en sån dom :furious:
Ring animalgen eller nåt
Har tagit kort på hennes bil nu. Hennes märke passar perfekt mot mitt märke.
Väntar på att polisen på Hisingen skall ringa tillbaka till mig så jag kan anmäla henne.
Kom ihåg att aldrig göra upp i godo när du blivit påkörd bakifrån!
Kom också ihåg att det är ALLTID den som dragit in i din bak som är skyldig, ALLTID. Du har rätt att nita när du vill.
hahahaha ja just! men kom även ihåg att allt är normalt så lämge båda är med på det! Och ett nej är faktiskt alltid ett nej!!!!
hahahaha ja just! men kom även ihåg att allt är normalt så lämge båda är med på det! Och ett nej är faktiskt alltid ett nej!!!!
Aaaaargh hahahahah!!! :D :D :D
J.Saarela
2005-09-12, 20:14
Ring animalgen eller nåt
Man släpper inte lös The Animal för en sån liten sak.Han är galen för fan.
J.Saarela
2005-09-12, 20:16
Ring animalgen eller nåt
Glömde svara på frågan.Hon har kvar sitt körkort,fick en buckla på gammel volvon å böter för vårdslöshet,men kortet e kvar *screwy*
Och hur du fick sådana associationer av en trafikolycka vill jag inte ens tänka på. Men ingen fara, alla har vi våra fetischer... :booty:
Anita är polisanmäld och jag får kontakta läkare och försäkringsbolag i morgon.
Och hur du fick sådana associationer av en trafikolycka vill jag inte ens tänka på. Men ingen fara, alla har vi våra fetischer... :booty:
Läs texten jag började med att qouta från början så skall du se att trillar ner en liten polett ,.. om inte så är du normal, tråkig och behöver lite stryk
Läs texten jag började med att qouta från början så skall du se att trillar ner en liten polett ,.. om inte så är du normal, tråkig och behöver lite stryk
Men lugna dig. Det var ett skämt.
delta_mats
2005-09-15, 14:34
Var det då du lade ner planerna på att bli roadracingproffs och sålde din minimoto till brorsan?
Kvällens garv! Tackar och bockar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.