handdator

Visa fullständig version : Bosse Ringholm vill sätta stopp för kamsptorter!

victor_n
2005-09-11, 19:47
jag satt och tittade på sporten nyss och paulo roberto och bosse ringholm debaterade om kamsporter i sverige!
och vad jag fick höra så vill Bosse förcjuda all form av kamsport all från vanlig boxning till thai-boxning osv... är detta sant eller har jag hört hel fel?

Gabriel_
2005-09-11, 19:50
mycket möjligt att han vill men jag tror ändå att det går åt andra hållet istället.. om några år ksulle jag kunna tänka mig att proffsboxning tillåts

victor_n
2005-09-11, 19:53
mycket möjligt att han vill men jag tror ändå att det går åt andra hållet istället.. om några år ksulle jag kunna tänka mig att proffsboxning tillåts

okey.. har en del polare som utövar thai-boxning så dom verkar inte så glada direkt. vor rent förjäligt om allt blev olagligt *screwy*

Yankeee
2005-09-11, 19:53
Går knappast att göra träningen olaglig.

Gabriel_
2005-09-11, 19:54
okey.. har en del polare som utövar thai-boxning så dom verkar inte så glada direkt. vor rent förjäligt om allt blev olagligt *screwy*

dom behöver nog inte vara så rädda för det =) sådant tar tiiiid och kommer inte fungera heller.

Allan
2005-09-11, 19:56
... är detta sant?

Nej

allan

tp_88
2005-09-11, 20:56
Så länge proffsboxning är förbjudet kan inte jag se varför diverse kampsporter ska vara tillåtna. Däremot tycker jag det är helt fel att proffsboxning är förbjudet och jag skulle gärna se att det tillåts, givetvis tycker jag även att kampsporter ska tillåtas, det är ju upp till individen att göra ett val.

Sonny
2005-09-11, 21:04
Men proffsboxning har väll varit tillåtet i Sverige tidigare ?!

Allan
2005-09-11, 21:09
Men proffsboxning har väll varit tillåtet i Sverige tidigare ?!

Japp. Och det missköttes å det gruvligaste också. Folk blev invalidiserade och hjärnskadade - vilket de fortfarande blir (bara att titta på fd proffsboxare som blivit lite till åren). Däremot är nog branschen på det hela taget lite mindre suspekt idag. Kanske.

allan

Gabriel_
2005-09-11, 21:15
Så länge proffsboxning är förbjudet kan inte jag se varför diverse kampsporter ska vara tillåtna. Däremot tycker jag det är helt fel att proffsboxning är förbjudet och jag skulle gärna se att det tillåts, givetvis tycker jag även att kampsporter ska tillåtas, det är ju upp till individen att göra ett val.

Det roliga är att det är int esjälva matcherna som gör att man får allvarliga skador utan all sparring.

GymTT
2005-09-11, 21:18
Äh, slå på säckarna istället för på varann, make löv not war :naughty:

Gabriel_
2005-09-11, 21:23
Äh, slå på säckarna istället för på varann, make löv not war :naughty:

its tough love !

ugglan
2005-09-11, 21:23
Vill man utsätta sin kropp för det ska det vara fritt fram tycker jag. Dom som ställer sig i ringen är medvetna om riskerna.

Lillgrabben
2005-09-11, 21:36
Jag har lite svårt att förstå varför folk vill hålla på med sporter där man får poäng för att sparka sina motståndare i skallen....... Det övergår helt enkelt mitt förstånd.

Om man sen ska förbjuda dessa sporter har jag ingen större åsikt om.

olwe
2005-09-11, 21:53
Bosse Ringholm borde utvisas!

Hur man kan komma med sådana förslag är något jag helt enkelt inte kan förstå... Vad f*n har han att göra med vad folk väljer att sysselsätta sig med? Det skadar ju ingen (förutom möjligtvis utövaren och då inte i större utsträckning än de flesta andra sporter)...

Skulle ett sådant förslag gå igenom så tappar jag nog det sista hoppet för Sverige...

dared
2005-09-11, 21:56
Tycker Thaiboxning är det roligaste jag någonsin tränat, roligare än fotboll osv och roligare än styrketräning. Jag är en mycket snäll person och har egentligen aldrig skadad någon, aldrig slagit någon utanför träningssalen. Thaiboxning är min favorit träningsysselsättning och hade jag varit en av de bästa i Sverige hade jag garanterat viljat mäta mig med andra fighters i t ex K-1, ThaiB osv. som proffs. Inget konstigt med det, oavsätt om den går ut på att slå och sparka någon, det är endå inte så simpelt, det går ut på så mycket mer på något sätt, går ej förklara. Sen om andra inte förstår sig på det skiter jag fullständigt i, jag förstår mig inte på skidåkare som bor i höghöjdshus, tränar sjukt många timmar per dag bara för att kunna vara ute längre i kylan och dreggla i skägget.

ps. enda gången jag inte skiter i vad andra tycker om det är ju givetvis när det går ut över andra, t ex om sosse bosse lyckas att skapa ett förbud. Men som sagt hör många kommentarer jag förstår mig inte på att man vill sparka och slå någon, vafan jag förstår mig inte på många idrotter alls om jag ska vara ärlig, för mig är just kampsport den jag förstår mest av alla.

Buckethead
2005-09-11, 22:01
Jag har lite svårt att förstå varför folk vill hålla på med sporter där man får poäng för att sparka sina motståndare i skallen....... Det övergår helt enkelt mitt förstånd.

Om man sen ska förbjuda dessa sporter har jag ingen större åsikt om.
Svårt att förklara, jag tyckte samma sak tills en kompis övertalade mig att börja med han på en klubb. Han slutade jag stannade kvar. Väldigt bra sammanhållning var det, sen så är det mycket taktik och tanke bakom för mig. T.ex. att man märker att motståndaren drar ner armbågen när man sparkar mot kroppen. Då fintar man en spark mot kroppen och sätter den i huvudet istället. Både hjärnverksamhet och fysisk ansträngning. För mig finns det ingen tanke av att skada min motståndare, men jag måste erkänna att det känns skönt när man ser att det tog. Men det är ändå skillnad mot fotboll och hockey där jag vet att folk kan traska runt med agg mot någon speciell motståndare varje gång dom möts. Själv så säger jag tack för matchen och sen kan man åka hem och se på film med den man nyss sparkade på.

Tycker man borde utbilda folk på att det inte går att "härda" skallen som vissa tror. Och att tro att proffsboxning är en chans för mindre lyckade personer att få en chans i livet tror jag också är mycket snack. Finns många inom just proffsboxning som bara är slagpåsar åt andra. Hur det går för dom är det inte många som bryr sig om. Men förbud känns bara dumt.

Tomas W
2005-09-11, 22:20
Bosse Ringholm borde utvisas!

Hur man kan komma med sådana förslag är något jag helt enkelt inte kan förstå... Vad f*n har han att göra med vad folk väljer att sysselsätta sig med? Det skadar ju ingen (förutom möjligtvis utövaren och då inte i större utsträckning än de flesta andra sporter)...

Skulle ett sådant förslag gå igenom så tappar jag nog det sista hoppet för Sverige...

Han kanske tänker på att dem skadorna som framkallas vid slag imot huvudet o ch kropp som ger skador kasnke kostar samhället pengar? Bara en liten tanke...

Gabriel_
2005-09-11, 22:26
Han kanske tänker på att dem skadorna som framkallas vid slag imot huvudet o ch kropp som ger skador kasnke kostar samhället pengar? Bara en liten tanke...

då kan man förbjuda fotboll med alla dess 1000tals knäskador :thumbup:

dared
2005-09-11, 22:27

Ehh ridsporten och den stora majoriteten av sporter kostar mycket mer för samhället än ex. Thaiboxning. Om vi ser till exempelvis k-1 så är det korta ronder, professionella fighters och kontrollerade förhållanden. Det är mycket lite huvudskador i k-1/Thai än i proffsboxning. Skadorna ligger istället främst på lättare kroppsskador som gör ont, men läker snabbt. Bosses enda argument är att han inte gillar sporten.

Jag hörde förövrigt någonstans att Thaiboxningsförbundet aldrig har tagit mot bidrag. Men ridsporten har tagit emot massor och har fler/allvarligare skador.. tycker inte det argumentet håller alls.

trym
2005-09-11, 22:44
kan inte mer än skriva under på de ni här senast har skrivit...
ridsporten som ni säger, den orsakar fler dödsfall /utövare jämt emot alla kampsporter i hela världen... kostar staten en massa pengar osv gör de också, så om man ska börja banta "dåliga" sporter kan man väll börja från toppen av listan...

senn att de finns många okunniga och primitivt tänkadnde människor vars syn på kampsport är " folk som kliver in i en ring o sparkar skiten ur varran " är ungefär lika genomtänkt som att bodybuilders intelrigens kan mätas upp emot deras bicepsstorlek, desto större desto dummare...

skaparn
2005-09-11, 22:59
Går knappast att göra träningen olaglig.

Vänta bara...

chevychase
2005-09-12, 00:16
SVT (http://svt.se/content/1/c6/44/74/73/050911-paolo.asx)

ugglan
2005-09-12, 08:38
SVT (http://svt.se/content/1/c6/44/74/73/050911-paolo.asx)

Paolo är kanske inte det bästa valet av debattör, men sosse-Bosse tar nog priset.

Metal_boy_
2005-09-12, 10:43
Kul när Bosse Ringmuskel sa att Paulos argument inte gick att använda( typiskt politiker för att aldrig få nått att lösas åt varken det ena eller det andra hållet), och Paulo sa " Det kan jag väl visst använda!". Hade det varit en politiker så hade han sagt " Ok, jag kanske uttryckte mig lite otydligt men det jag menar är etc etc...Och så kommer dom ingen vart.

olwe
2005-09-12, 11:16
Kul att bosses huvudargument är gällande skaderisken *screwy* . det är ju överbevisat sedan länge... jag trodde faktiskt att det var allmän kännedom efter den där stora utredningen de gjorde för nått år sedan.

jaja vad kan man säga? Jag längtar spänt efter valet. ( kanske inte ska dra in allmän politik i tråden..?)

Kwon
2010-07-15, 13:40
Yes

Nitrometan
2010-07-15, 13:42
Bra bump Kwon. :thumbup:

Är Bosse tillbaka i buren?

Kwon
2010-07-15, 13:43
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,720139,00.html

Nitrometan
2010-07-15, 13:44
Å ja som bojkottar AB.

Rahf
2010-07-15, 16:28
Å ja som bojkottar AB.

Lista på 'skandaler' som Ringholm varit inblandad i.

D-Crawler
2010-07-15, 21:24
Om detta uttalande är sant från denna Ringholm så ska jag personligen dra honom till en match i ringen, sen jävlar ska han få höra klockor ringa i skallen, ringa polisen kommer inte hjälpa, idiot.

Ape3
2010-07-15, 22:28
"2005 – Larmen
Aftonbladet avslöjar att polisen vid fler än 2500 tillfällen tvingats rycka ut till Bosse Ringholms villa efter påstådda hot.

Avslöjandet sker efter Ringholms uttalande om "slöa poliser".

Fem-sex gånger varje dygn under ett drygt år har Söderortspolisen patrullerat förbi Ringholms hus. Stora styrkor har också ryckt ut sedan Ringholm tryckt på överfallslarmet.

Den 28 januari i år beordrades fem patruller och en helikopter till platsen sedan Ringholm utlöst överfallslarmet. Två skrämda 13-åringar greps efter att ha kastat några snöbollar mot villan." - En av världens sämsta tidningar Aftonbladet.

Klockrent att trycka överfallslarmet när 2 pers kastar snöbollar!

stevebc
2010-07-15, 22:48
Men vilken tomte. Är debatten helt borttagen eller? Får inte SVT-länken till att fungera.

Nitrometan
2010-07-16, 07:18
Men vilken tomte. Är debatten helt borttagen eller? Får inte SVT-länken till att fungera.
Den var från 2005, jag tror inte SVT har kvar saker så länge.

krellik
2010-07-16, 11:01
Bosse Ringholm är en jävla tomte som hamnade högst upp på en hel dels "skitlista" när han gjorde sitt allra bästa för att förbjuda alla kontaktkampsporter. När det var som värst var det till och med frågetecken om man skulle behöva tillstånd för att sparras...

Lyckligtvis gick Bosses plan i stöpet och genom ett jävla hästjobb av många inom kampsports och mma Sverige så blev det istället att professionell mma och boxning blev tillåten (om än speciellt i boxningens fall i en väldigt begränsad form).

Fortfarande ett namn som gör mig förbannad.

Nitrometan
2010-07-16, 11:13
Fortfarande ett namn som gör mig förbannad.

*grr27*

Visst blir man arg.

0AV1f7kCBms

En liten kommentar...

igVBWgzD91M

Nitrometan
2010-07-16, 11:16
Musse och Andreas diskuterar med B. Ringholm:

KOUqEOA3GFQ

Politik är jobbigt:

EdKqwNBFd-o

stevebc
2010-07-16, 12:44
EdKqwNBFd-oHahahahahaha, vad är detta för nyhetstorka?

Nitrometan
2010-07-16, 12:57
Hahahahahaha, vad är detta för nyhetstorka?
De bevakade S-kongressen... Hur mycket händer på en sån? Allt är ju redan bestämt. Ska de välja om Mona som ordförande? Ja, det skulle de. Ska de välja om Baylan till partisekreterare? Ja, det skulle de. Å sen... vips! Så somnar Bosse och kameramannen fångar honom...

Fast bortförklaringen var ännu bättre.

stevebc
2010-07-16, 13:05
De bevakade S-kongressen... Hur mycket händer på en sån? Allt är ju redan bestämt. Ska de välja om Mona som ordförande? Ja, det skulle de. Ska de välja om Baylan till partisekreterare? Ja, det skulle de. Å sen... vips! Så somnar Bosse och kameramannen fångar honom...

Fast bortförklaringen var ännu bättre.Ja. Den var klockren. Kan han inte spara sina bortförklaringar till någon av hans större skandaler? Orka skjuta trovärdigheten i sank på en skitsak.

Jag hade själv somnat, och inte skämts för det. Baylan är jävligt torr, helt enkelt.

Nitrometan
2010-07-16, 13:09
Jag hade själv somnat, och inte skämts för det. Baylan är jävligt torr, helt enkelt.
Precis. En gnutta ärlighet och ryggrad. "Det var sousseparty hela natten, jag börjar bli gammal, orka fejka intresse för tråk-Baylans tröttsamma tacktal. Sånt har jag redan hört till leda under mina 200 år i sousseriet." Nåt i den stilen kunde han ju ha sagt. Tycker jag. Då hade man kanske kunnat få nåt förtroende för en ex-minister.

Osten80
2010-07-16, 16:22
EdKqwNBFd-o

Ett av få tillfällen där en vuvuzela verkligen hade varit på sin plats.

xXn1l5_XlxI

Här vill jag bara rusa upp under presskonferensen och ruska om karln lite grann, kanske också utdela en lusing, i all välmening förstås.