Visa fullständig version : Egen mail adress
Hej.
Har letat lite på google men hittar inte vad jag söker.
Det jag söker är en egen email adress, hur mycket det kostar o.s.v.
Alltså en egen @någonting.se
Någon som har lite info?
Vad menar du? Att du ska kunna välja vad det ska stå istället för "nånting"?
Du vill köpa ett .se domän?
King Grub
2005-09-11, 19:58
Är det en vanlig emailadress finns det ju gott om gratisalternativ.
Köp en domän och se glad ut. min polare köpte en .dk lite halvdyrt så man får vara några att dela
Jag menar att jag vill ha det som är efter @ .. Till exemple rqx@rqx.se .. Är det till att köpa en se domän då?
reinholdsson
2005-09-11, 20:34
Jag menar att jag vill ha det som är efter @ .. Till exemple rqx@rqx.se .. Är det till att köpa en se domän då?
japp, sen måste du ha något att koppla den till, ex webhotell. Men de brukar ha specialkonton för mail.
bosse_brutal
2005-09-11, 21:19
stod i internetworld för ett par år sen om nått ställe som man kunde göra en sån mail, t.ex förnamn@efternamn.com men jag vete fan om de finns fortfarande
loopia.se har det du behöver. BIlliga är dom också
Arnesson
2005-09-11, 21:33
stod i internetworld för ett par år sen om nått ställe som man kunde göra en sån mail, t.ex förnamn@efternamn.com men jag vete fan om de finns fortfarande
Nameplanet.com
fothermucker
2005-09-12, 00:09
www.scorpionshops.com
köp en se-domän och be dem forwarda all mail till dig om de kan, alternativt sätt upp en egen maskin någonstans/skaffa ett webhotell som erbjuder smtp & pop3 eller imap.
nu till det viktiga. Vad är det för mailadress du vill ha?
@Sumrin.se .. Tänkte bara se hur mycket det kostade egentligen ;)
Dumleman
2005-09-12, 13:00
https://www.b-one.net/
sumrin.se är ledig. Då kan du även lägga upp en tuff hemsida hos dem :).
Såg nice ut. 239 kr om året och 115 upplägg. Får rådfråga de andra i bandet om vi ska satsa på en riktig adress. Annars väntar vi ett tag :)
tss, loopia, allt annat är galenskap.
.se för 130kr/år och då har du visst gratis vidarebefordring av e-mail.
LexSinner
2005-09-12, 15:45
Hmm.. Jag har funderat ett tag på att regga en domän. Men jag kan aldrig bestämma mig för vad jag skall ha för namn.. Så det brukar stanna vid det... *grr27*
b-one funkar som hotell om du bara ska ha en html-sida eller mindre. Lägger du upp en zip- eller för stor bildfil åker du ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.