handdator

Visa fullständig version : Anställningsintervju

H.Emanuel
2005-09-10, 08:45
Var på anställningsintervju igår. Träffade då en socialhandläggare samt projektledaren. Jag är förkyld sedan ett par dar och mådde inte så tipptopp. Jag blev överrumplad av deras frågor. "OM vi frågade den och den i din närhet om hur de uppfattar dig, vad skulle de svara?"
"Om vi ringde upp en tjej du bott ihop med, hur skulle hon beskriva dig?"
"Hur tror du att andra ser på dig?" Bla bla blaaaa, en jävla massa andra frågor, jag snavade på de flesta.
Jag vet inte vad de går efter. Jag kunde inte ge ett vettigt svar på nån av de där frågorna. Efteråt berättade de att tio till varit på intervju. Grillade på samma vis. Får veta om ett par veckor.

Metal_boy_
2005-09-10, 09:00
Är väl inte så lätt när man sitter där kanske men jag skulle rekomenderat dig att svara lite överoptimistiskt.

Baha
2005-09-10, 09:02
Mkt konstiga frågor på såna där intervjuer tycker jag. Tycker inte ens det borde ge en rättvis bild av personen, stelt, äckligt och idiotiskt.

Yankeee
2005-09-10, 09:27
Var också på intervju häromdagen. Fick ungefär samma frågor. Antar väl att det är för att kolla om man har lite koll på hur man är som person. Att fråga hur man tror att andra ser på en är ju helt värdelöst, det är rätt omöjligt att veta hur andra tycker att man är (man märker ju självklart om folk gillar en eller inte, men det kan vara rätt svårt att veta varför).

H.Emanuel
2005-09-10, 09:38
Har man svada så klarar man en sån där intervju galant, vilket inte säger så mycket mer än att man kan snacka och svara på frågor. Får man dessutom goda referenser från sitt jobb kan det, tyvärr, likaväl betyda att man vill bli av med en. Har själv jobbat med åtminstone tre personer vars tidigare arbetsgivare undlåtit att ta upp vissa saker, som samarbetssvårigheter osv.