Visa fullständig version : Styrkelyft - Mat under tävlingen?
bjornes magasin
2005-09-09, 19:07
Som rubriken lyder.
Det kan ju dröja lite mellan att man kommer till stället, vägs in och tills det är dags att lyfta.
Ni som har varit med ett tag, hur brukar ni göra med maten under tävlingarna?
Samt, hur äter ni dagen innan och på morgonen?
tänkte faktiskt starta en liknande tråd....gör debut imorn :)
Som rubriken lyder.
Det kan ju dröja lite mellan att man kommer till stället, vägs in och tills det är dags att lyfta.
Ni som har varit med ett tag, hur brukar ni göra med maten under tävlingarna?
Samt, hur äter ni dagen innan och på morgonen?
Blir olika sorters mat dagen innan, typ pasta eller pizza. Sen under tävlingen blir det bullar och choklad :D
FinnPower
2005-09-10, 00:05
Blir olika sorters mat dagen innan, typ pasta eller pizza. Sen under tävlingen blir det bullar och choklad :D
Hahahaaaa... vilket svinande det brukar vara på SL-tävlingarna! Bullar, choklad och annat godis, chips, läsk, chili- och salta nötter. En polare brukar dippa ostbågar i majonnäs *spy*
Man blir mera chockad när nån tar fram en banan... :D
Hahahaaaa... vilket svinande det brukar vara på SL-tävlingarna! Bullar, choklad och annat godis, chips, läsk, chili- och salta nötter. En polare brukar dippa ostbågar i majonnäs *spy*
Man blir mera chockad när nån tar fram en banan... :D
Hehe, det är sant :)
En polare brukar dippa ostbågar i majonnäs *spy*
Det där var fan bland det vidrigaste jag hört i "mat"-väg! :D
OnT: Jag har inte varit på mer än typ 3-4 tävlingar men det brukar bli nån form av matlåda som går att äta kall, typ ris, tonfisk och lite grönsaker. Sen slinker det lätt ner lite läsk/energidryck och nån chokladbit också.
Lycka till också Sunkan! Have fun! :hbang:
bjornes magasin
2005-09-10, 10:10
tänkte faktiskt starta en liknande tråd....gör debut imorn :)Tala om hur det gick.
Jag hade tänkt ta med två bulkdrinkar, känns inte det som en bra idé?
Hur lång tid tar det då? invägning senast 12.30 här, börjar 13.00, men hur lång tid kan det ta? Jag borde ha åkt, men jag sov ju ett tag, nyss ätit frukost iaf, fast kanske borde ätit mer. Fast mitt är ju utom tävlan, försöker väl ändå att hamna över 400kg :)
Hur lång tid tar det då? invägning senast 12.30 här, börjar 13.00, men hur lång tid kan det ta? Jag borde ha åkt, men jag sov ju ett tag, nyss ätit frukost iaf, fast kanske borde ätit mer. Fast mitt är ju utom tävlan, försöker väl ändå att hamna över 400kg :)
Lycka till idag
Jag äter bra mat dagen innan samt frukost på morgonen innnan tävling. Har ingen viktklass att pressa ner mig i (kommer gå i plussen oavsett) så mat blir det.
Brukar vara tokdålig på att äta under pågående tävling. Igår var jag dock duktig och försöka peta i mig lite. Blev 1 nektarin, 3/4 fairingbar, lite kolhydratdryck, massa vatten och någon näve russin.. Dock var det ett sjuhelsikes tempo. Vi körde grupp i grupp och det var bara 8 pers/grupp så det var full fart. Annars kan man ju försöka peta i sig lite mer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.