handdator

Visa fullständig version : Usel gymmusik?

Rockhard
2005-09-08, 21:07
Hur fan är man funtad om gör ett blandband till gymmet med stolpskott som "roxanne" av police och discoversionen av alice coopers "poison" *spy* ? Inte är dom motagliga för kritik heller, har klagat massa gånger på gymmet, då byter dom. Men sen nästa gång man kommer så är det samma skit.

PetterT
2005-09-08, 21:12
Inte lätt.

Ge dem ett band du fixat ihop själv?

De kanske är oförmögna att fixa ihop ett bra band helt enkelt.

Annars köp en mp3 spelare så kan du välja precis vad du vill lyssna på, de är ju inte dyra dessa dagar.

MasterChief
2005-09-08, 21:13
Hur fan är man funtad om gör ett blandband till gymmet med stolpskott som "roxanne" av police och discoversionen av alice coopers "poison" *spy* ? Inte är dom motagliga för kritik heller, har klagat massa gånger på gymmet, då byter dom. Men sen nästa gång man kommer så är det samma skit.

Det eviga problemet. Som jag alltid sa till kunder som "gnällde". Skaffa personlig utrustning för att få den musik du gillar. Tänk när jwrzd kommer och vill ha grindcore; sen kommer Allan och vill ha Carola och slutligen Arne som ber om Peps. Vad fan gör man?

Personligen tycker jag det kan vara tyst (det finns faktiskt en hel del som vill ha det tyst) och sen får man köra med egen spelare.

sebastian_emotion
2005-09-08, 21:14
Bränn en cd med bara darin låtar på och få dom att lira den ! Payback time :devil:

Mr. Moose
2005-09-08, 21:19
Jag byta gym för dom hade ingen musikanläggning! Musiken kom från TVn.Trist när dom alltid hade "Love song" kanalen på!! Thailändska kärleks sånger är INTE bra för motivationen om man ska köra tungt!

King Grub
2005-09-08, 21:20
Inget går upp mot ett tungt benpass med en smäktande Michael Bolton-ballad på repeat i bakgrunden. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/smilies/xyxthumbs.gif

Sonny
2005-09-08, 22:00
Där jag tränar har dom väldigt ofta radion på, det är ytterst trevligt, grejjen är bara att dom har samma kanal dag in och dag, ska se om dom kan börja byta lite från dag till dag!

Spannmål
2005-09-08, 22:07
på mitt gym loopar de senaste timbuktuskivan, alltid.

Rock'nRoll
2005-09-08, 22:10
I går var första gången jag klagade på musiken på gymmet. Har fått lyssna på massor av skit och tagit det men igår körde dom techno remixer på Björn Rosenström, nån jävla måtta får det va!

MilkmaN
2005-09-08, 22:11
Jag mådde psykiskt dålig när dem satte på en TECHNOREMIX AV 800 GRADER MED EBBA GRÖN!

Jag upprepar, EN TECHNOREMIX AV 800 GRADER MED EBBA GRÖN!

Får man göra såhär?

Frantic
2005-09-08, 22:13
Inget går upp mot ett tungt benpass med en smäktande Michael Bolton-ballad på repeat i bakgrunden. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/smilies/xyxthumbs.gif
Det var Michael Bolton och Ted Gärdestad på gymmet vid senaste bröstpasset:D

Fatalist
2005-09-08, 22:18
Jag mådde psykiskt dålig när dem satte på en TECHNOREMIX AV 800 GRADER MED EBBA GRÖN!

Får man göra såhär?

Mitt förra gym spelade technoremixar av julsånger mitt i våren för fan, det kan nog ingen slå! *slap*

Rock'nRoll
2005-09-08, 22:24
..det kan nog ingen slå! *slap*

BJÖRN ROSENSTRÖM!

Pellefant
2005-09-08, 22:40
Klassisk musik skulle vara annorlunda. :)

Loke
2005-09-08, 22:43

Får man göra såhär?

Ja, jag råkade också ut för exakt detta en gång. Jag fattar verkligen inte hur dom tänkte när de gjorde den covern, och ännu mindre hur folk som lyssnar på den tänker. Men ilskan över att höra den hjälpte nog min träning lite =)

Daniiiel
2005-09-08, 22:44
alla som tränar på friskis i jönköping håller nog med mig att man e glad om man slipper höra nått annat än lugna favoriter..så grymt kass musik..det är så man somnar när man hör den

Pellefant
2005-09-08, 22:47
alla som tränar på friskis i jönköping håller nog med mig att man e glad om man slipper höra nått annat än lugna favoriter..så grymt kass musik..det är så man somnar när man hör den

Lugna favoriter..... *spy* ...Ja precis! Och alla sockervaddssöta gulliga puttifnaskiga hälsningar till nära och kära vill man som singel bara spy på. *spy*

skaparn
2005-09-08, 22:49
Det eviga problemet. Som jag alltid sa till kunder som "gnällde". Skaffa personlig utrustning för att få den musik du gillar. Tänk när jwrzd kommer och vill ha grindcore; sen kommer Allan och vill ha Carola och slutligen Arne som ber om Peps. Vad fan gör man?

Enkelt! Man spelar grindcore.
Dock har jag fått bilden av jwrzd som fan av death metal om vi ska vara petiga med genre, även om han uttryckt sitt gillande av gamla tidens Carcass.

Fatalist
2005-09-08, 22:51
BJÖRN ROSENSTRÖM!

STIIIIILLA NAAATT *dunk dunk dunk* HEEEELIGA NAAATT - "OH YEAH NATT NATT"(sean paul-liknande artist)

Corpobal
2005-09-08, 22:56
Bad personalen på Kockums fritid i Malmö att byta till en skiva eller något eftersom jag stördes av den konstanta reklamen och skitsnacket på NRJ som dom spelade. Men det kunde dom inte för att då skulle dom tydligen få betala STIM-pengar?! Tror inte något gym betalar pengar för att köra sina blandskivor...

Pellefant
2005-09-08, 23:00
Bad personalen på Kockums fritid i Malmö att byta till en skiva eller något eftersom jag stördes av den konstanta reklamen och skitsnacket på NRJ som dom spelade. Men det kunde dom inte för att då skulle dom tydligen få betala STIM-pengar?! Tror inte något gym betalar pengar för att köra sina blandskivor...

Det verkar inte vara skillnad på radiomusik och annan musik(tex CD skivor), de sa nog så bara för att få tyst på dig. STIM ska betalas för NRJ också.

Källa: http://www.stim.se/stim/prod/stimsajt.nsf/AllDocuments/78C446E341742CC2C1256C55004C5C39

Endumen
2005-09-08, 23:23
Haha, på mitt gym spelas endast Radio Rix. Hatar att behöva träna till Titti Schultz på morgonarna. Jag löser därför problemet genom att ha med mig min käraste ägodel, Mp3spelaren=)... Där finns nu en blandning av ballader, hårdrock och "vänstermusik" :D.

Gabriel_
2005-09-08, 23:31
mp3-spelarn är VIKTIG.

Corpobal
2005-09-08, 23:36
Lite off-topic men ändå on-topic, vad har ni för bra hörlurar till gymmet?

Tolkia
2005-09-09, 00:37
Mitt förra gym spelade technoremixar av julsånger mitt i våren för fan, det kan nog ingen slå!
I simhallen på mitt träningsställe stoppar de in ett lagom antal skivor i CD-växlaren, sätter på "shuffle" och rör sedan inga andra reglage än "play"-knappen ungefär tills spelaren går sönder. En jul var det någon som stoppade in Andrea Bocellis julskiva i bröten, och sedan var det "Absolute Love" varvat med "Silent night" och "Adeste fideles" ungefär tills det var dags att stoppa i nya julskivor ...

Yes
2005-09-09, 00:48
Klassisk musik skulle vara annorlunda. :)
Jag måste prova Bachs violin sonater till lite marklyft och knäböj nästa gång. *flex*

Tolkia
2005-09-09, 00:53
Jag måste prova Bachs violin sonater till lite marklyft och knäböj nästa gång.
Det händer att det funkar - en av gympaledarna där jag tränade hade Offenbachs "Can-can" som konditionslåt i sitt (högintensiva) pass; givetvis med koreografi baserad på can-can. Det var förvånansvärt "rätt" - hyfsat jobbigt att göra can-cankickar i typ fyra minnuter var det också ... :D

z_bumbi
2005-09-09, 05:40
Det verkar inte vara skillnad på radiomusik och annan musik(tex CD skivor), de sa nog så bara för att få tyst på dig. STIM ska betalas för NRJ också.

Källa: http://www.stim.se/stim/prod/stimsajt.nsf/AllDocuments/78C446E341742CC2C1256C55004C5C39

Det finns gym som har avtal med radiostationen däremot.

petersson
2005-09-09, 07:32
BJÖRN ROSENSTRÖM!

Han är pinsam. Kan han sluta vara det? *spy*

Honn
2005-09-09, 09:03
Efter några år med usel radio i stil med lugna favoriter till mina benpass, så har jag lärt mig ignorera musiken. När jag tänker efter så vet jag inte om sporthallen har radio. Måste undersökas i kväll.

delta_mats
2005-09-09, 09:26
Ett tungt ben eller ryggpass till Di Leva. Det är grejer det :naughty:

delta_mats
2005-09-09, 09:44
Annars är klassik musik underskattad. Allt med lite tempo och tryck i går fin fint. Någon mer som tycker det? *popcorn*

super_sorken
2005-09-09, 13:43
en gång när jag va där så va det

britney spears- stronger
cristina augilera - beautiful

fatta va man kände sig värdelös .. där slet man med sin kropp sen kom "you are beautiful no matter what they say" .. en tår fälldes där:P

Spinkot
2005-09-09, 13:45
På gymmet här kör de någon typisk skitradiokanal.

userfriendly
2005-09-09, 13:53

tycker faktiskt att den där disco kanalen är värre.. minns inte namnet på den.. bara gamla discohits hela tiden.. ALLTID copa cobana... *grr27*

Kwon
2005-09-09, 14:39
tycker faktiskt att den där disco kanalen är värre.. minns inte namnet på den.. bara gamla discohits hela tiden.. ALLTID copa cobana... *grr27*

Haha Copa Cabana te träningen...

Har hört att Copa o Belle Epoque - Black is Black ska ge PUMP!

pilt77
2005-11-07, 18:40

på morgonen spelas det mycket hårdrock. Men det värsta är ju seniortimmarna eller vad dom kallas. då är det ju lugna favoriter på lägsta volym :thumbup:

PowPow
2005-11-07, 18:48

Kockums.. där har jag också tränat en gång i tiden. Slutade där för dryga året sedan. Det var NRJ som gällde då med. Det som fick mig att byta grym var dock de usla öppettiderna.. hur står du ut? :smash:

Catstyle
2005-11-07, 18:55

Får man göra såhär?
Friskis och svettis?
Känner nämligen igen den därifrån, var så att öronen började blöda. *grr27*

Sheogorath
2005-11-07, 18:57

Discoversion av Poison spelas alltid på mitt gym. Fy helvete. Jag vill ha riktigt tung jävla hip-hop, eller aggressiv metal. Då kan jag böja bäst.

acke_t
2005-11-07, 19:37
Discoversion av Poison spelas alltid på mitt gym. Fy helvete. Jag vill ha riktigt tung jävla hip-hop, eller aggressiv metal. Då kan jag böja bäst.

lol den har jag oxå råkat ut för på gerda, även ngn riktigt usel technocover på blacksabbath. Överhuvudtaget suger musiken på gerda. Bara massa technotrams hela tiden

hultman
2005-11-07, 19:51
Rammstein fungerar alltid.

mangemani
2005-11-07, 19:59
är tollerant till nästan vad som helst i musikväg på gymmet förutom rapp,finns ingen uslare musik...förstår inte hur man kan träna till sånt skit.
spelas det sådan musik på gymmet så byter man direkt.

Trance
2005-11-07, 20:00

Heh, hör jag hip hop eller r&b så måste jag nästan gå hem. Fast som sagt, älska mp3-spelare.

Fatalist
2005-11-07, 20:03
Igår njöt jag av Darin - Step into the Party*spy*

ZLTN
2005-11-07, 20:17
Lite off-topic men ändå on-topic, vad har ni för bra hörlurar till gymmet?

Koss Spark Plug skare va, dom sitter där dom sitter..

Angel
2005-11-07, 22:46
ja har beställt en mp3spelare som kommer snart snart och sjutton va ja längtar, bara slippa höra alla andras jävla tjat brevid mig hela tiden ska bli så jävla gött...."näääämen heeeeej va göööör duuu hääär?" (tränar vafan tror du) eller nån babbel om hur helgen va eller nått är man försöker fokusera. *morrar*. men som sagt....min mp3spelare ska va proppad me bra musik

Larsson
2005-11-07, 23:19
på morgonen spelas det mycket hårdrock. Men det värsta är ju seniortimmarna eller vad dom kallas. då är det ju lugna favoriter på lägsta volym :thumbup:

Alltid en upplevelse att träna under seniortimmarna, massa pensionärer som flåsar runt. Överlag är det dålig musik på F&S, inte är det bättre nu när de håller på och bygger om. Tur man kör med mp3-spelare så man slipper höra det:)

Angel
2005-11-08, 12:39
fasiken vad mycket jkpg folk det fans här då? vilka är ni?