Visa fullständig version : Kcal i en korv med bröd?
Hur många kalorier kan där vara i en korv, med bröd + ketchup & senap tro? Åt nämligen 5 sådana till middag idag.. (ingen speciellt bra middag, men men bättre än inget) Och jag har inga förpackningen att läsa på, då de har blivit uppdelade i fryspåsar.
Livsmedelsverket säger:
www.slv.se
Livsmedel Portionsstorlek ENER(kcal) PROT(g) FETT(g) KOLH (g) FIBR(g)
Korv m bröd ketchup senap 100 g 259 10,04 14,47 22,22 1,4
e det verkligen för 1? booooja mer fett än jag hade räknat med. Men nice med kalorier :)
eller nej det kan väl inte vara för 1? så mycket väger väl inte det:S Alltså, det hade varit bättre om slv hade haft så man kan se styckevis på saker och inte portionsvis.
muddafrikka
2005-09-08, 22:34
eller nej det kan väl inte vara för 1? så mycket väger väl inte det:S Alltså, det hade varit bättre om slv hade haft så man kan se styckevis på saker och inte portionsvis.
100 g låter väl rätt rimligt för korv + bröd + senap + ketchup..?
ja det gör det kanske... jag är sämst på att uppskata saker och ting.
Livsmedelsverket säger:
www.slv.se
hur fick du fram det föresten? du måste ha gjort på nåt speciellt sätt?
hur fick du fram det föresten? du måste ha gjort på nåt speciellt sätt?
Kryssa för "Inkludera maträtter" och välj Portion istället för 100 g på "Enhet/vikt".
Kryssa för "Inkludera maträtter" och välj Portion istället för 100 g på "Enhet/vikt".
aha, så svårt var det:) tackar.
HotDogs säljs i packet om 10 korvar som väger 500 g. Nu är ju en HotDog rätt ynklig så korven du får i korvmojen är säkert större.
muddafrikka
2005-09-10, 14:48
HotDogs säljs i packet om 10 korvar som väger 500 g. Nu är ju en HotDog rätt ynklig så korven du får i korvmojen är säkert större.
Ja, säg att man får räkna med att en "hemmakorv" väger ca 75 g då.
MasterChief
2005-09-10, 15:13
Kör med Gröna Slaktaren och korvbröd med fullkorn så gör du en taskig rätt halvtaskig. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.