Visa fullständig version : Brustabletter
Använder mig dagligen av Friggs brustabletter(Multivitamin mineral, c-vitamin).
När jag druckit upp allting så ligger det ofta kvar små korn/kristaller i botten på glaset. Är detta möjligtvis vitaminerna/mineralerna?
Det är väl lite av tabletten som inte löst upp sig ordentligt - häll på mer vatten och rör om med en sked, så slipper du vara orolig att det var där vitaminerna och mineralerna var!! ;)
Dom vägrar lösa sig även om jag fyller på mer vatten, ligger likförbannat kvar på botten.
drick upp dom då ;). kan ju inte va så svårt å fylla på me vatten å dricka å upprepa
Dom är såpass tunga att dom flesta stannar kvar på botten även om jag fyller på med vatten ett flertal gånger. *grr27*
Pellefant
2005-09-08, 22:08
Kolla datumet på röret.
Eller stoppa ner tungan i glaset!
Nej, ärligt så tror jag det är lungt :P
King Grub
2005-09-09, 05:41
Tjugonde juli 1908? :D
Använder mig dagligen av Friggs brustabletter(Multivitamin mineral, c-vitamin).
När jag druckit upp allting så ligger det ofta kvar små korn/kristaller i botten på glaset. Är detta möjligtvis vitaminerna/mineralerna?
Kan vara precis vad som helst. Allt behöver ju inte lösas sig redan i glaset. Det är ju några timmars väg ner genom tarmarna.
För mig så görs brustabletter för att få något gott att dricka eller för de som har svårt att svälja ( kräkreflex ) tabletter.
King Grub
2005-09-09, 06:33
Och eländigt sackarin skall vara med ! *grr27*
ähh, enklast är att man lägger tabletten som den är i munnen, tuggar sönder den och sköljer ner med vatten;)
King Grub
2005-09-09, 07:48
Jättebra för tänderna.
Jättebra för tänderna.
Och för mun- och strupslemhinnan. Aj aj.
Jättebra för tänderna.
vaddå borstar inte du dem?:O
Då forstätter jag kämpa med att få upp dom från botten.
Zerohero
2005-09-09, 15:58
Och eländigt sackarin skall vara med ! *grr27*
vad är det för fel med sakarin?
Brukar själv käka c vitamin med brustablet, grymt gott tycker jag. brukar inte ha problem med att det blri kvar på bottnet.
King Grub
2005-09-09, 15:59
vad är det för fel med sakarin?
Det är kopplat till urinblåsecancer hos försöksdjur. Sackarin och cyklamat är dom två sötningsmedel jag inte på några villkor vill ha i mig, i någon mängd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.