handdator

Visa fullständig version : bilder på kavajer

kalle_banan
2005-09-08, 17:31
ska ta studenten nästa år, så jag funderade lite på vad för kavaj jag ska köpa. en normal svart standard är ju inte ful, men jag tänkte om det finns någon annan snygg och ball eller någon speciell variant av svart-standard-som-är-lite-snyggare-än-dom-andra som man kan ha.
ingen brun manchester för en sån har min bror, annars är det bara att ösa på med bilder.

och vad kostar skräddare? om det inte är för fasligt dyrt kan jag ju skräddarsy den! snyggast så.

Kwon
2005-09-08, 17:33
http://www.lescouleursnationales.com/images/sida_kavaj_smokbyxa.JPG

http://www.heartlinecafe.se/bilder/Kavaj_reno.jpg

http://www.zootsuitstore.com/Shopping/assets/clothing/stacystcreambg.jpg

Grisen
2005-09-08, 17:35
Ha en mörk enkel kostym, det är snyggast! Om du vill kan du krydda med ränder eller stora rutor. Du är vääldigt tidig i din planering, köp till våren hellre.

Daniel Mattusch
2005-09-08, 17:36
Satsa på en kostym från något känt märke, de brukar ofta ha kavajer med fina detaljer och de är detaljerna som gör kavajen :)

NK is the place for that

Kwon
2005-09-08, 17:37
Själv gillar jag dom där kritrandiga maffia-kostymerna som du kan ha damasker till.

Besserwisser
2005-09-08, 18:31
Satsa på en kostym från något känt märke, de brukar ofta ha kavajer med fina detaljer och de är detaljerna som gör kavajen :)

NK is the place for that

Det är passformen som gör kostymen. Går att få en skräddarsydd kostym från runt 7-8000 kr i Sthm.

Arne Persson
2005-09-08, 18:35
Min skräddare kommer till sverige om någon vecka, han kommer bl.a besöka stockholm. Har kontakpersoner där. Är extremt nöjd med kvalitén och passformen mm. Har handlat av dom i c;a 10 år.:thumbup:

kharon
2005-09-09, 06:42
Känner folk som brukar åka till thailand och köpa skräddarsydda för en spottstyver.

Krokodil
2005-09-09, 08:21
Köp en billig kostym, du kommer ändå spy ner den på kvällen! :D

jakke
2005-09-09, 08:26
Köp en svart så kan du ha den till allt..
Eller gör som jag. Köp en kostym innan du börjat träna..

kharon
2005-09-09, 08:30
Köp en billig kostym, du kommer ändå spy ner den på kvällen! :D

Det skulle jag också rekommendera...

Om man köper en kostym för att endast användas för studenten är det väl bra onödigt att köpa en märkeskostym på NK? Lägg pengar i protein istället, (och en matvåg kanske :)) Det är naturligtvis en fråga om pengar, så har man det spelar det väl ingen större roll, men annars om man klär på sig kostymen en eller ett fåtal gånger i året så känns det fel. Dessutom förmodar jag att Banankalle styrketränar och (förhoppningsvis?) kommer att växa ur sina kostymer illa kvickt.

bengdoktor
2005-09-09, 08:31
Kritstreckrandig kavaj e så grymt. Kör en Tiger eller nån sån, funkar helt klart :thumbup:

nossie
2005-09-09, 08:38
Eller gör som jag. Köp en kostym innan du börjat träna..

Hehe precis som jag också gjorde. *screwy*

Tolkia
2005-09-09, 08:39
Köp en billig kostym, du kommer ändå spy ner den på kvällen!
Bara om du verkligen skiter i hur du ser ut i den. Man behöver inte köpa den dyraste armanikostymen, men det är gärna så att man när man prutar för mycket på priset även prutar på passformen och tygkvaliteten - och det SYNS. Man får göra en kompromiss mellan viljan och plånboken.

MacLeod
2005-09-09, 10:01
Ska du tjäna tusenlappar ska du köpa den på julrean iaf.

z_bumbi
2005-09-09, 10:13
Bara om du verkligen skiter i hur du ser ut i den. Man behöver inte köpa den dyraste armanikostymen, men det är gärna så att man när man prutar för mycket på priset även prutar på passformen och tygkvaliteten - och det SYNS. Man får göra en kompromiss mellan viljan och plånboken.

Passformen avgörs väl iofs mer av hur man själv ser ut och vilken modell det är på kostymen.

JJ
2005-09-09, 10:15
Köp ingen nu bara, passformen är avgörande för om du skall bli av med oskulden.

Piranha
2005-09-09, 10:19

Söderpack .. visa bara platinakortet så öppnas den.

Markus H
2005-09-09, 10:23
Jag köpte ny kostym i våras av märket SIR, inte alls dyrt men riktigt snygg, rejält insydd.

Mackan.D
2005-09-09, 10:25
Finns en svart vit randig tigerkavaj som jag tycker är grymt snygg.. och själv äger dessutom:P Går iaf inte på mer än 3000.

JJ
2005-09-09, 10:26
Söderpack .. visa bara platinakortet så öppnas den.

Köpt kärlek är ofta begagnad min gode man. ;)

kharon
2005-09-09, 10:30

LOL, om oskulden hänger på kostymen man bär så har det gått långt!

Äh, gå i tanktop till studenten istället och flexa din MÄKTIGA HÄSTSKO och berätta om hur biceps är din STOLTHET! Jag är GROV nu POJKEN!!! 150 kg i en FIIIIN form! o.s.v.

Funkar alltid, i alla lägen! Deal with it!

Piranha
2005-09-09, 10:31
Köpt kärlek är ofta begagnad min gode man. ;)

He he he , man slipper iaf utlägget för kostymen ;)

Piranha
2005-09-09, 10:38
Skämt åsido , Tiger kostymerna brukar sitta som en smäck även på större killar.

Markus H
2005-09-09, 11:19
Skämt åsido , Tiger kostymerna brukar sitta som en smäck även på större killar.

Kunde inte ha Tiger alls, den var för bred i midjan. så det blev SIR...

och jag som inte är så stor....

Grisen
2005-09-09, 12:56
Kunde inte ha Tiger alls, den var för bred i midjan. så det blev SIR...

och jag som inte är så stor....

Låter väldigt konstigt, men det beror självklart också på vilken modell du väljer. Jag har för mig att Sir tillhör samma bolag (IC company) som Tiger.

Tolkia
2005-09-09, 13:11
Passformen avgörs väl iofs mer av hur man själv ser ut och vilken modell det är på kostymen.
Givetvis. Min erfarenhet är dock att det är betydligt färre som har en kropp som en alltför billig kostym ser verkligt bra ut på än som inte har det ... (även om jag uttryckte det lite dåligt). En ny diskriminerad minoritet (eller snarare majoritet): Vi med konstiga kroppar ... :D

MacLeod
2005-09-09, 15:00
Låter väldigt konstigt, men det beror självklart också på vilken modell du väljer. Jag har för mig att Sir tillhör samma bolag (IC company) som Tiger.

En annan konstigt sak är att Fanta inte alls smakar som Cola, fast att det är samma bolag som tillverkar det.
Det är så mycket som är väldigt konstigt..

Kebab-Arne
2005-09-09, 15:03
En annan konstigt sak är att Fanta inte alls smakar som Cola, fast att det är samma bolag som tillverkar det.
Det är så mycket som är väldigt konstigt..

:laugh:

(onödig post... men det var ett roligt skämt)

kalle_banan
2005-09-09, 15:40
jag ska meddela för första gången här på kolo (eller?) att jag slutar gymma den 28 januari då gymbrickan går ut och jag inte orkar mer, eller jo, orkar gör jag, men skitsam.

tigerkostym pratar ni om? vad menas, är det ett märke eller design? jag skulle inte må dåligt av att ni visade bilder/länkade till nått ställe man kan kolla in. jag bor inte i nån stor stad så jag kan inte direkt gå till NK hur som hellst, dock far jag väll in till gbg när jag ska köpa den, skjorta också? en standard blå? slips, skor o byxor har jag så det är bara kavaj jag behöver.

är det kanske ngt speciellt tyg jag ska satsa på? de är ju olika glansiga/hårda vilket avgör utseendet på den självklart. en så svart kostym som möjligt, inte glänsande, snarare hård än mjuk i tyget. har ni sett the terminal? kostymen tom hanks drar på sig i den, den var inte ful, jag ska kolla om jag kan hitta bild på den.

kalle_banan
2005-09-09, 15:42
haha, första bilden på google var med den kostymen på:
http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dreamworks_skg/the_terminal/_group_photos/catherine_zeta_jones1.jpg

men sen var det kanske inte braaa bild heller, ska leta vidare.

syftet med detta är om ni vet om ngn affär där de säljer liknande. om ni nu är så insatta i ämnet :MrT:

Kwon
2005-09-09, 15:45
haha, första bilden på google var med den kostymen på:
http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dreamworks_skg/the_terminal/_group_photos/catherine_zeta_jones1.jpg

men sen var det kanske inte braaa bild heller, ska leta vidare.

syftet med detta är om ni vet om ngn affär där de säljer liknande. om ni nu är så insatta i ämnet :MrT:

Du är alltså ute efter kavajen som herrn med ringarna har?

kalle_banan
2005-09-09, 15:47
ääähhh! vaffan, spela roll egentligen, jag köper en svart jag tycker är snygg nånstans, det blir fint.

Markus H
2005-09-10, 17:35
Nu har jag provat min kostym (Sir) och tillhörande vita Tiger skjorta som jag köpte i vintras för 4300:- (2004-11-25)

Bara att sälja eller kasta bort (eller spara tills man krymper). alldeles förlitet alla tre plaggen...

*cry*