Visa fullständig version : kebabkött
mangemani
2005-09-08, 01:04
nu har man inhandlat ett helt lager med kebab kött(frysen är packad nu med det)....men hur bra är egentligen kebabkött?är det allt för mycket fett i det eller är det bra att käka i stora mängder(speciellt nu under deff)?
WHITEFOLKS
2005-09-08, 01:39
Antagligen ganska fett. Om det inte står något på förpackningen så är det svårt att veta ;)
mangemani
2005-09-08, 01:43
Antagligen ganska fett. Om det inte står något på förpackningen så är det svårt att veta ;)
vet att kebabkött brukar inehålla en del fett,men eftersom jag nu fick sådana där stora genomskinliga påsar och ingen förpackning,så stog det inge inehållsförteckning på dom,annars skulle jag ha tittat där.
men du råkar inte veta om det är "katastrofala" höga mängder fett?låt oss gå efter per 100gr.
kan väl passa på och fråga om det finns nån bra sida där dom flesta varuprodukter finns med inehållsförteckningar?
WHITEFOLKS
2005-09-08, 01:51
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29078&lang=sv
bästa jag kunde hitta :)
mangemani
2005-09-08, 01:52
det där var ju bättre än jag hade förväntat mej som svar:)
stort tack för sidan och svaren:)
WHITEFOLKS
2005-09-08, 01:54
Är ju ingen garanti för att "ditt" kött följer de siffrorna, men det man inte vet tar man ingen skada av ;) och du ska väl ändå inte basera dieten på kebabkött antar jag.
mangemani
2005-09-08, 01:57
Är ju ingen garanti för att "ditt" kött följer de siffrorna, men det man inte vet tar man ingen skada av ;) och du ska väl ändå inte basera dieten på kebabkött antar jag.
lite saning och lite osaning i det du skrev,spegeln ljuger aldrig vettu
;) .
nej nej,självklart inte,tänkte att man kunde dra ner lite på protein drinkarna och käka kebabkött istället,typ 3 utav mina 6-7 mål mat:)
Har man tur serveras det kebab på lammfilé, och då slipper man oroa sig för kvaliteten :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.