handdator

Visa fullständig version : Alkohol - sjuk

Ankarby
2005-09-07, 21:06
Har senaste 5 gångerna jag druckit åkt på en helvetes förkylning. Symtomen börjar 4-5 timmar efter sista groggen och därefter blir det 2-3 dagars feber följt av 14 dagars vrålförkylning med hosta och självmordstankar.

Kan man vara allergisk mot alkohol? Som det är nu vågar jag inte dricka för jag har aldrig mått så dåligt som jag för tillfället gör när jag dricker.

Cilia
2005-09-07, 21:09
Kan man vara allergisk mot alkohol?
you bet!

internethjälten
2005-09-07, 21:10
Har senaste 5 gångerna jag druckit åkt på en helvetes förkylning. Symtomen börjar 4-5 timmar efter sista groggen och därefter blir det 2-3 dagars feber följt av 14 dagars vrålförkylning med hosta och självmordstankar.

Kan man vara allergisk mot alkohol? Som det är nu vågar jag inte dricka för jag har aldrig mått så dåligt som jag för tillfället gör när jag dricker.

Tycker det låter som om du går ut med en åtsittande spänniströjja och skiter i att ta med dig jackan...

Alkoholen tar ner imunförsvaret och ditt discodansande alt. trängades på krogen gör dig lätt svettig och med den åtsittande tröjjan (inget luftlager) och utan jacka på natten så kommer förkylningen som ett brev på posten...

Låter detta som dig ??? -eller inte ???

Kwon
2005-09-07, 21:10
Jag brukar säga, så länge man inte är allergisk mot shaved pussy så är det helt ok.

Du får väl hitta andra medel Ankarby! Ha kul utan sprit etc..

Ankarby
2005-09-07, 21:13
Tycker det låter som om du går ut med en åtsittande spänniströjja och skiter i att ta med dig jackan...

Alkoholen tar ner imunförsvaret och ditt discodansande alt. trängades på krogen gör dig lätt svettig och med den åtsittande tröjjan (inget luftlager) och utan jacka på natten så kommer förkylningen som ett brev på posten...

Råkar ut för samma sak om jag så bara sitter hemma och pimplar. Börjar klia i halsen efter några timmar och sedan har jag trillat dit för några veckor.

Big_Vik
2005-09-07, 21:13

Du kan inte vara seriös :laugh: Sant att alkoholen försämrar immunförsvaret något men det andra är ju bara *bs* Kyla orsakar inte förkylning. Man SMITTAS av en förkylning. Jag tror sjukdomarna bottnar i att han kramar folk, tar dem i hand, utbyte av saliv med fjortisar m.m. Förhöjd kroppskontakt alltså

internethjälten
2005-09-07, 21:15
Råkar ut för samma sak om jag så bara sitter hemma och pimplar. Börjar klia i halsen efter några timmar och sedan har jag trillat dit för några veckor.

...låt bli alkoholen = problemet löst ;)

internethjälten
2005-09-07, 21:15
Du kan inte vara seriös :laugh:

..jag är _aldirg_ seriös i den allmänna delen :laugh:

Big_Vik
2005-09-07, 21:20
..jag är _aldirg_ seriös i den allmänna delen :laugh:

Antog det, du är i gott sällskap :D

Jense
2005-09-07, 21:29
tipset är att dricka mer, mycket mer, mycket oftare.

nä men bli frisk. få ut allt skit ur kroppen innan du super. vänta ett tag med supandet så jävlar

Garnax
2005-09-07, 22:11
Du kan ha något son ligger i kroppen, och som du inte riktigt blir av med.

När du krökar så "blommar" det upp och sen tar det ett par dagar innan det går tillbaka, men det är inte borta, det finns fortfarande kvar.

Sen krökar du igen och sänker immunförsvaret och det blommar upp igen?

Liten Men Fet
2005-09-08, 01:26
Jag är allergisk mot alkohol, det är jätteotäckt och jag vet inte vad jag ska göra åt det.
När jag dricker alkohol blir jag yr i huvudet och ibland mår jag illa har t o m hänt att jag kräks!

Snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra!
*cry*

wintzell
2005-09-08, 01:29
Jag är allergisk mot alkohol, det är jätteotäckt och jag vet inte vad jag ska göra åt det.
När jag dricker alkohol blir jag yr i huvudet och ibland mår jag illa har t o m hänt att jag kräks!

*cry*
Okej.

dude
2005-09-08, 03:11

*cry*

ossshiiit det dar kan ju inte vara bra.... Du kanske har fatt etanol forgiftning... Bara att borja dricka metanol. Kop lite trasprit och drick fort nar du borjat kanna dig dalig... Du ska ju inte halla pa att bli sjuk sadar kan ju inte vara nyttigt.