Visa fullständig version : Idol/biggest Looser!
victor_n
2005-09-06, 18:44
jah eftersom KWON kom med ett TV-tips undrar jag om det är nån som ska se Idol eller Biggest Looser ikväll?
Själv föredrar jag Beauty and The Greek.
kimonque
2005-09-06, 18:46
:laugh: :laugh: :laugh:
victor_n
2005-09-06, 18:47
jajaja men de slutar om en kvart sen börjar dom pogramen jag frågar om :)
Ingetdera, vad är det att se?
victor_n
2005-09-06, 18:51
Ingetdera, vad är det att se?
Idol för att det alltid är kul och se *skönsångarna* :)
sen biggest looser bara för att jag själv gillar att se på program där dom tävlar på detta sett!
Biggest Looser för att varendra en jag träffar i morgon kommer att ha missuppfattat det mesta som sägs och då är det bra att ha sett det själv.
jajaja men de slutar om en kvart sen börjar dom pogramen jag frågar om :)
Slutar det om en kvart? Icke! Beauty and The Greek är inte färdiginspelad! De håller på att avsluta det sista nu på Kreta.
Dumleman
2005-09-06, 18:57
Nope jag har inte femman och jag läser hellre telefonkatalogen än ser på idol.
Doctor Snuggles
2005-09-06, 19:00
Tycker du greker är fula eller? Va? Va? :D
Tycker du greker är fula eller? Va? Va? :D
OJ! Så menade jag inte, finns en hel del grekiska skönheter.
Det är inte jag som hittat på programmet/serien så klaga inte på mig!
:laugh:
-Är det här nivån på talang i Malmö så tycker jag att vi ska lämna tillbaka skåne till danmark.
:bow:
Runda Grodan
2005-09-06, 19:41
Pauline Nordin :love: är ju tränare i Biggest Loser verkar det som.
Coldsmith
2005-09-06, 19:46
biggest loser kan vara ett bra program. Pauline verkar då helt klart bästa coachen. Hade lätt valt henne. Dom andra verkar vara lite mysko. Dom skulle ha mätt blodvärdena på folket innan. Och sett framgången där också. Då skulle svenskarna med pauline som coach vunnit lätt tror jag!
Sverige vinner med Pauline som coach
Var enormt spännande när de stod på vågen i Biggest Loser! Underbart program!
Fick gåshud! :thumbup:
H.Emanuel
2005-09-06, 20:16
jah eftersom KWON kom med ett TV-tips undrar jag om det är nån som ska se Idol eller Biggest Looser ikväll?
Loser stavas med ett o, annars blire lite fel
Haha underbart drama
Norska coachen o Pauline blir osams nästa gång! Kallar varann bitch! Catfight!
Underbart! Dramatik!
Coldsmith
2005-09-06, 20:42
härligt härligt :)
Men.. vore det inte kul om det fanns nån manlig coach? nu var ju alla tjejer.
Tror inte riktigt på fett-shoten som nån skulle köra på heller... ah well.
Pauline sågade.. tror det var norrmännens mat :). Härligt härligt. Drama drama.
Coldsmith
2005-09-06, 21:07
Jobbigt att danskarna vann. Dumdryga jävlar.
Min gissning är att dom tappade en del muskler, vi fick bättre viktnedgång. Vad tror ni?
Självklart ser man på biggest loser, detta av en simpel anledning: Pauline Nordin :naughty: :thumbup:
norsk_gadd
2005-09-06, 21:17
Självklart ser man på biggest loser, detta av en simpel anledning: Pauline Nordin :naughty: :thumbup:
Hon är väldigt lätt att titta på.... i flera timmar. Synd att hon är med så lite, måste ju ha något substitut när tjejen pluggar. ;)
Hon är väldigt lätt att titta på.... i flera timmar. Synd att hon är med så lite, måste ju ha något substitut när tjejen pluggar. ;)
Jag har hennes träningsvideo (på original I might add!!), vill du låna den!?! :D
Edit: Pauline är bäst oxå!!
Ingen som tyckte att Paulines strategi var lite märklig för att vinna tävlingen?
Mål: Största möjliga viktnedgång
P:s strategi: Vi styrketränar hårt för att bygga muskler.
Fast det är klart hon är ju söt. Fast dialekten bär mig emot. :)
Ingen som tyckte att Paulines strategi var lite märklig för att vinna tävlingen?
Mål: Största möjliga viktnedgång
P:s strategi: Vi styrketränar hårt för att bygga muskler.
I början är det mycket riktigt kanske inte läge att lagra in maximalt med vätska i musklerna genom att börja hårdträna styrka.
Om man vill vinna första och kanske även andra omgången så är en strikt keto bra i dietväg.
Pratet om plastsäckar hoppas jag bara är ett skämt i tråden? (Jag orkade inte se programmet.)
MasterChief
2005-09-07, 07:29
Tycker programidén är tragisk och jag skulle bli förvånad om en enda av deltagarna kommer ha reducerat sin kroppsvikt om ett år. Dessa individer har rejäla problem och de är ytterst få av dessa som behöver den här typen av behandling för att lyckas.
Men man kan ju alltid hoppas att någon lyckas.
Pellefant
2005-09-07, 07:35
Pratet om plastsäckar hoppas jag bara är ett skämt i tråden? (Jag orkade inte se programmet.)
Nej, det var inget skämt, de gick i stora svarta plastpåsar för att svettas ut mer vätska och därmed väga mindre.
Nej, det var inget skämt, de gick i stora svarta plastpåsar för att svettas ut mer vätska och därmed väga mindre.
Det störde jag mig också på, dom kunde lika gärna ha använt Sauna Belt istället, men det var väll bara för att bli av med så mkt vätska innan invägningen, lr?
Ironbabe
2005-09-07, 07:55
Om man vill vinna första och kanske även andra omgången så är en strikt keto bra i dietväg.
Muskler väger som sagt mer än fett..Mer muskelmassa= mer kg!
Det som de tappade den första veckan är ju mest vatten!
AFanatic
2005-09-07, 08:54
Desto mer muskelmassa, desto högre energiomsättning...
Oh and all that drama!
Ironbabe
2005-09-07, 09:09
Desto mer muskelmassa, desto högre energiomsättning...
Yes, på lång sikt är det så!
Bara deltagarna överhuvudtaget börjar röra på sig så kommer de tappa vikt! Det som coacherna bör få dem att förstå är att de måste ändra sin livsstil och kosthållning. Det håller inte att hålla på med bantning och andra mirakelkurer!
Bara deltagarna överhuvudtaget börjar röra på sig så kommer de tappa vikt! Det som coacherna bör få dem att förstå är att de måste ändra sin livsstil och kosthållning. Det håller inte att hålla på med bantning och andra mirakelkurer!
Coachernas och producenternas mål är nog endast att se till att det blir så bra tv som möjligt och att dom rasar i vikt på kort sikt, just därför kollar jag inte på skiten.
Bättre än inget, tror det är lättare i grupp och med coash och pressen från kamerorna. Visst det blir hysteriskt och det är lite elakt med alla frästelser och idiotiska regler som att antingen äta upp tårtan eller dubbla straffvikten osv.
Jag tror att om man är jävligt överviktig och inte lyckas ta tag i det på egen hand så är det bättre att vara med än att inte vara det.
Men visst, vore det inte i underhållningssyfte så skulle det kunna göras mycket bättre.
AFanatic
2005-09-07, 09:51
Ja, så klart. :) Med tanke på att det gällde tre månader så lär de inte gå upp speciellt mkt i muskelmassa och därför så kommer den lilla ökningen de gör bara vara till fördel för att kunna tappa än mer (fett)vikt.
Muskler väger som sagt mer än fett..Mer muskelmassa= mer kg!
Hade programmet däremot haft några år på sig hade det självklart inte varit det smartaste att sätta igång att bygga, då pendeln kommer tillbaka (viktuppgång).
Beauty and the Geek! Min flickvän har också missuppfattat *screwy*
norsk_gadd
2005-09-07, 12:50
Fy fan vilken bra idé, häng på ett par kameror på 3 blondiner från Sverige, skicka ner de till Grekland. Låt de vandra genom gatorna och släpp loss hundra greker med stylat hår och uppknäppte skjortot. Resten av programmet går per automatik!
Fy fan vilken bra idé, häng på ett par kameror på 3 blondiner från Sverige, skicka ner de till Grekland. Låt de vandra genom gatorna och släpp loss hundra greker med stylat hår och uppknäppte skjortot. Resten av programmet går per automatik! :D :laugh:
Ironbabe
2005-09-07, 13:07
Fy fan vilken bra idé, häng på ett par kameror på 3 blondiner från Sverige, skicka ner de till Grekland. Låt de vandra genom gatorna och släpp loss hundra greker med stylat hår och uppknäppte skjortot. Resten av programmet går per automatik!
Men åh... utgången är ju redan given, inte ett dugg spännande då jue :D
Ett smidigt sätt att orsaka värmeslag och ren idioti att använda vid den här typen av aktiviteter. *screwy*
Rent tävlingsmässigt så måste man sen hålla på så varje gång det är invägning för annars kommer nästa omgångs resultat bli sämre.
Ironbabe: Skulle man jobba seriöst med viktnedgång så är det självklart att styrketräning bör vara med på ett hörn men programet är ju inte seriöst. :)
Klart att man såg biggest loser, Pauline var ju med *flex*
Ingen missuppfattning, de håller på att spela in Beauty and the Greek nere på Kreta just nu. Jag följer det med spänning!
Spin-off serien på den kommer heta Beauty and The Turk.
Norsk_Gadd
Du berättade ju hela programidén där! Underbart! :)
Pauline är i alla fall väldigt snygg..
taskig dialekt dock
någon som kan länka till några bilder på henne?
http://php.iform.no/images/artikkel/profiler_svenske/pauline_nordin4.jpg
http://php.iform.no/images/artikkel/profiler_svenske/pauline_nordin5.jpg
http://www.paulinenordin.com/paulinenordin/webshop/img/w.pauline2.jpg
http://www.zonecapone.com/bilder/Pauline/pauline4-(1).jpg
http://www.zonecapone.com/bilder/Pauline/pauline5-(1).jpg
Tycker programidén är tragisk och jag skulle bli förvånad om en enda av deltagarna kommer ha reducerat sin kroppsvikt om ett år. Dessa individer har rejäla problem och de är ytterst få av dessa som behöver den här typen av behandling för att lyckas.
Men man kan ju alltid hoppas att någon lyckas.
USA biggest loosers hade tappat mycket vikt efter ett år. Fast jag vet inte hur de hade same upplägg som den svenska varianten. De har ju själv valt den här "behandlingen" och de tävlar ju faktiskt om en halv miljon. Tragiskt... det tycker inte jag. Det handlar ju om ett medvetet val. De vet vad de ger sig in på.
Fast visst, nog hade det gått att göra det här bättre. Det är ju lite sanslöst att de bara mäter hur mycket kroppsvikt deltagarna tappat. Det säger ju väldigt lite om deras hälsa. Laget som går på ketodiet kommer få ett helvete framöver. De första två veckorna kanske går bra, men sen... nja...
Utröstningen är ju också löjligt, de borde inte göra sig av med deltagare överhuvudtaget, utan istället avgöra vem som har gjort bäst från sig i slutet av tävlingen (det gör de ju visserligen nu med, men de deltagarna som blivit "hemskickade" kommer nog inte göra lika bra ifrån sig hemma som på "slottet"). Fast om man inte röstar ut folk, så blir ju programmet inte lika spännande...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.