handdator

Visa fullständig version : Dåligt med för mycket promenerande???

Fyrkantig_njure
2005-09-06, 16:35
Hejsan, när man ska gå sina morgonpromenader för att få bort underhudsfettet och därmed få fram sina härliga rutor och alla mysiga ådror *flex* Är det då sämre att gå typ varje morgon?? en timme då..jag brukar även jogga 3-4ggr i veckan utöver..skulle det vara dåligt?? vad ska jag tänka på då för att inte förlora muskelvolym??

tack på förhand

Menigar
2005-09-06, 17:56
Hejsan, när man ska gå sina morgonpromenader för att få bort underhudsfettet och därmed få fram sina härliga rutor och alla mysiga ådror *flex* Är det då sämre att gå typ varje morgon?? en timme då..jag brukar även jogga 3-4ggr i veckan utöver..skulle det vara dåligt?? vad ska jag tänka på då för att inte förlora muskelvolym??

tack på förhand
Om jag gick på en hård deffdiet så skulle det där slita ordentligt på krafterna, varannan brukar funka bäst för mig.

Men prova dig fram, vad som funkar bäst för dig är inte det som funkar bäst för kalle anka.

Rataxes
2005-09-06, 22:24
Promenader sliter knappt någonting, i varje fall inte för mig. Någon period under min förra deff då jag inte tyckte jag klarade av intensiv cardio men ändå ville äta mycket var jag ute och gick 3-4 timmar om dan i flera veckor, kombinerade med vanlig styrketräning 3 gånger i veckan och det gick bra.

Sverker
2005-09-07, 05:57
Jag promenerar varje morgon under en deff och det fungerar alldeles utmärkt.

Det finns ett problem för mig och det är benhinnorna.
Benhinnorna berättar tydligt när de behöver vila annars så är det bara att gå.

userfriendly
2005-09-07, 06:42
Jag promenerar varje morgon under en deff och det fungerar alldeles utmärkt.

Det finns ett problem för mig och det är benhinnorna.
Benhinnorna berättar tydligt när de behöver vila annars så är det bara att gå.

håller med, det enda du behöver göra för att inte tappa massa är att äta ordentligt efteråt! :eating:

z_bumbi
2005-09-07, 07:11
Promenader är under vissa förhållanden mer skonsamt för volymen (och även styrkan) än att springa.
När man kombinerar löpning och styrketräning så strävar musklerna åt två håll samtidigt och då kan man tappa en del volym, med tre till fyra pass löpning och ett pass styrka är det ju löpningen som överväger och ger mest inverkan på hur musklerna ska anpassa sig.

Det går att köra en mer varierad konditionsträning med rodd, löpning och simning så belastar man hela kroppen mer jämt och inverkan på volymen (och styrkan) bör bli mindre.

Allt ovan är dock bara viktigt om man är i den absoluta toppen i någon tävlingsidrott för annars finns det så mycket annat som är viktigare för resultaten.

Fredrik_
2005-09-07, 07:21
Om jag gick på en hård deffdiet så skulle det där slita ordentligt på krafterna, varannan brukar funka bäst för mig.

Men prova dig fram, vad som funkar bäst för dig är inte det som funkar bäst för kalle anka.

Det där beror ju på lite hur man skapar energiunderskottet också. Jag mådde mycket bättre när jag skippade dietandet helt och skapade energiunderskottet genom att öka på träningsmängden istället.

Fyrkantig_njure
2005-09-09, 16:46
okejj, tack för alla bra tips, då kör jag på som vanligt då =) ha det bra hoppas ni får en fin vinter :D