Visa fullständig version : Inslag om kost
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=20923&a=379324
Ser det nu.
Nu hävdar han att bars är bra, tvärtemot grubben. Sen så säger han att protein lätt och enkelt omvandlas till fet? :confused:
Dock säger han optimal ofta :P
King Grub
2005-09-05, 17:48
Protein omvandlas inte alls enkelt till fett. Säger han det har han fel, helt enkelt. Behövs inte ens referenser för att motsäga det. Elementär näringslära.
Han säger mycket konstigt. Först säger han att bars ofta består av kollagen, men sen rekommenderar han dem? :confused:
Många kreatinanvändare inte kan springa för dem är så fyllda med vätska?
King Grub
2005-09-05, 18:22
Stäng av. ;)
Den som tränar styrka mer än 20 minuter är förmodligen bara där för att prata?
Detta är faktiskt underhållande.
Den som tränar styrka mer än 20 minuter är förmodligen bara där för att prata?
Detta är faktiskt underhållande.
efterträningsdrinken är bara till för att slippa träna :laugh:
Mackan.D
2005-09-05, 18:42
han säger att vi inte kan få i oss mer än 1.5g protein per kg kroppsvikt per dag..... wtf..... och det blir fett hahaha:)
Mackan.D
2005-09-05, 18:45
Kreatin - blir större än muskulösare.... vad är skillnade på stor och muskulös? :P såvida vi inte snackar fett, men det gör vi ju inte
Nu har jag sett klart, han var en rolig filur. Stackars alla människorna som tror stenhårt på honom.
Mackan.D
2005-09-05, 18:50
Men man får sig en riktig tankeställare - han här gubben, ska vara expert på detta eller vad han nu var och får säkerligen en mycket hög lön och så vet han inte ett skit...
Mackan.D
2005-09-05, 18:53
HAHAHAHA, det måste ju vara riktigt fake, killen som var smällfet och efter 22 veckor hade han en perfekt kropp. Såg precis ut som de på tv shop:)
HAHAHAHA, det måste ju vara riktigt fake, killen som var smällfet och efter 22 veckor hade han en perfekt kropp. Såg precis ut som de på tv shop:)
Verkade mysko ja :)
Metal_boy_
2005-09-05, 20:14
Han säger mycket konstigt. Först säger han att bars ofta består av kollagen, men sen rekommenderar han dem? :confused:
Många kreatinanvändare inte kan springa för dem är så fyllda med vätska?
Han rekomenderade dem i nödfall istället för att svänga in till mcdonalds
Metal_boy_
2005-09-05, 20:15
Kreatin - blir större än muskulösare.... vad är skillnade på stor och muskulös? :P såvida vi inte snackar fett, men det gör vi ju inte
Större pga vättskeansamlingar tyckte jag mig höra att han sa.
Metal_boy_
2005-09-05, 20:17
efterträningsdrinken är bara till för att slippa träna :laugh:
Han menade dom som gick och drack av den på passet.
Han nämde även att vasslepulver tex var bra för seriöst tränande som ville optimera sina resultat, så han var inte alls bara negativt inställd till kosttillskott. Han tyckte dock det var dyrt.
King Grub
2005-09-05, 20:27
Han rekomenderade dem i nödfall istället för att svänga in till mcdonalds
McDonalds är bättre. :thumbup: Seriously.
Metal_boy_
2005-09-05, 20:32
McDonalds är bättre. :thumbup: Seriously.
Bättre kalorier kanske, men lika mycket?
Jag vill nog också försvara fördragshållaren lite, tyckte han sa mycket bra som folk i allmänhet kan ta till sig.
Att stressade företagsledare som äter en bar till mellanmål istället för milkshake blir mindre ofeta har han nog också rätt i. Sen är han en hyffsat fångande talare också, inte den bäste men han duger.
nån som vet om det är sant det där med morotsjuicen är sann? En kile drack 5l/dag och fick rött hår å sen lossnade det :(
nån som vet om det är sant det där med morotsjuicen är sann? En kille drack 5l/dag och fick rött hår å sen lossnade det :(
Rött hår vet jag inte, men garanterat röd HUD. Eller snarare morotsorange. Fem liter morotsjuice om dagen kan ju inte vara bra för någonting, för övrigt.
Metal_boy_
2005-09-06, 09:45
nån som vet om det är sant det där med morotsjuicen är sann? En kile drack 5l/dag och fick rött hår å sen lossnade det :(
Nej inte rött hår, men i hyn. Att överdosera en enstaka vitamin som i det där fallet var A ger såklart biverkningar. Lagom av allt är bäst.
King Grub
2005-09-06, 09:52
Bättre kalorier kanske, men lika mycket?
Samma mängd kalorier från bröd, potatis, nötkött, sallad, ost och majonnäs som från glukossirap, fruktossirap, vassleisolat, guargummi och färgämnen? Absolut.
Mackan.D
2005-09-06, 10:41
Större pga vättskeansamlingar tyckte jag mig höra att han sa.
Men de försvinner väl sen? Iaf när man slutar med kreatinet? om jag förstått det rätt:/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.