Visa fullständig version : Vad Åt Ni PÅ Er Senaste Ätardag?
userfriendly
2005-09-04, 20:02
Finns SÄKERT redan en tråd som denna.. men jag tycker det är så kul... ( *screwy* )
jag hade äterdag igår och det blev: (har råkat förminska magsäcken lite...)
Frukost:
5 mackor till frukost, 3 rostade m. marmelad o lättost o 2 skogaholm med skinka.
En Fairing bar lakrits, en protteshake med mjölk, två nektariner
smågodis, totalt kanske 400-500gram
lunch: pasta med spenat, skinka o tomatsås, lite ost o olivolja... knäckebröd med magerost till.
kanske totalt 10st syltkakor
en stor gainer
en steelbar
1 ask läkerol (haha)
middag (va bortbjuden) 2-3 bitar paj (ost o skinka typ), sallad, 4 skivor bröd med ost
sedan: 3-4st minkakor (maffiga chokladgrejer)
1 litet glas vin
va sjukt hungrig när jag vaknade.. *flex*
agahowa22
2005-09-04, 20:12
frukost: stekt rothi (som indiskt nanbröd) men te
sen blev de ballerina kakor banan å toffe godis å chips å popcorn resten av dan :thumbup:
var nog inge vidare men de var en mumsig dag :D
Först åt jag det vanliga, kyckling, alaska pollock, kesella ris och grönsaker... Utöver det blev det ett paket chokladtoppar (1500kcal) och fem biffar, lite kroketter och bearnaisesås. *innocent*
Ätardag varje dag *innocent*
Jag frossade lite igår lör...mycket mat för en sån pass liten tjej måste jag säga...
Frulle 1: lättfil, linfrö+loppfrö, allbran flingor, 1 ägg å en frukt. (det vanliga..skulle jobba och kl. var då 5.40)
Frulle 2: 2 nybakta frallor men ost. En pago juice. Kaffe och en pekanwienerbröd med lönnsirap!
Lunch: Kyckling/sallad i pitabröd å en cola light.
Mellanmål: ett äpple å en bananbakelse men en stor kaffe.
Middag: Typ en halv kebabrulle och en morotskaka.
Lite senare...smågodis!
Oj oj.... inte ett dugg sugen på nåt sött idag - ser fram emot en sund vecka med mycket träning.
lillakillen
2005-09-04, 21:18
Hade två ätardagar :em: Igår åt jag smågodis och idag åt jag typ 6 rågbröd och MASSA oboy..
Jag fyllde år igår, så det blev en del extra mat. Förutom att jag åt mer av det vanliga, blev det tårta, toscanakaka, en massa pepsi max, krabbor i mängder och en rejäl frukost med mycket frukt och bär.
Überbiffen
2005-09-04, 23:18
Senast jag käkade flott blev det en familjepizza med tomat, ost, skinka, oxfilé och beasås.
Kaboffastar
2005-09-04, 23:28
har inga ätardagar :(
userfriendly
2005-09-05, 06:31
ere bara jag som äter till jag dör? *screwy*
Ätardagar är jävligt psykiskt osunda, tycker jag. Som vi även diskuterade i den här tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39796
Min ätardag bestod i ungefär 500 kcal mer än en vanlig dietdag. Precis lagom, man få unna sig något gott, men behöver inte frossa som en uttorkad alkoholist på finlandsfärja.
Ninjamicke
2005-09-05, 07:41
Har gått från att inte bry mig alls till att bara äta nyttigt sista månaderna. Måste säga att en ätardag skulle bara göra det svårare för mig att hålla dieten. Även om man blir jävligt lockad på att ha en när man läser vad ni har käkat.....
Mmmmmmm, marmelaaad........ *popcorn* :eating:
men behöver inte frossa som en uttorkad alkoholist på finlandsfärja.
:laugh: :D
Problemet är ju att många gör det, och i och med det blir det oerhört svårt psykologiskt sett att sedan gå tillbaka till en strikt diet dagen efter.
Herkulez
2005-09-05, 08:07
:laugh: :D
Problemet är ju att många gör det, och i och med det blir det oerhört svårt psykologiskt sett att sedan gå tillbaka till en strikt diet dagen efter.
för mig är det precis tvärtom, dagen efter en ätardag så är jag så less på allt va mat heter och mår ofta som en cortisonsvullen kärring på laserchock behandling mot sin extrema (valfri sjukdom). det gör att jag inte har nåt behov av mat på cva 5dagar till dagen innan nästa ätardag då det är det enda jag tänker på.
kan jämställas med alla som dricker sig stupfulla på lördagar. söndagen och måndagen är dom så bakfulla så dom tänker "aldrig mer", men när lördagen kommer så börjar suget efter festande att infinna sig och man glömmer bort hur man mådde bara några dagar innan :D
+1000 kcal extra från pasta/maltodextrin.
Ätardagar är jävligt psykiskt osunda, tycker jag. Som vi även diskuterade i den här tråden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39796
säger han som har ätardag var tredje dag?
tala för dig själv.
för andra är det tvärtom. De gör att man obehindrat kan fortsätta dagen efter.
tala för dig själv.
för andra är det tvärtom. De gör att man obehindrat kan fortsätta dagen efter.
Glömde ju givetvis att flika in orden "för mig", även om jag tror du förstod att jag inte menade alla i hela världen. Du är bara obstinat.
Vidhåller även att jag tror att ätardagar som fenomen, och något som man hänger upp existensen kring, vilket uppenbarligen en hel massa folk gör, inte är så jävla långt från ätstörningar.
säger han som har ätardag var tredje dag?
Semester kallas det.
Du är bara obstinat.
annars skulle det ju inte vara jag!
Vidhåller även att jag tror att ätardagar som fenomen, och något som man hänger upp existensen kring, vilket uppenbarligen en hel massa folk gör, inte är så jävla långt från ätstörningar.
nu tar det emot djupt in i själen men jag håller med dig i stort.
sen är det inte så enkelt men vad är det eg?
nu tar det emot djupt in i själen men jag håller med dig i stort.
sen är det inte så enkelt men vad är det eg?
Givetvis är det inte så enkelt. Men det här är ett forum inte ett psykologi/sociologibok. ;)
Men det här är ett forum inte ett psykologi/sociologibok. ;)
och det säger du först NU?!
och det säger du först NU?!
Ja, du verkade behöva den upplysningen. ;)
Ja, du verkade behöva den upplysningen. ;)
det är inte det jag ifrågasätter utan tamningen
jäkla edit-knappen
fick telefon och skickade iväg det som det såg ut.
ja ja ja, du fattar nog vad jag menar ändå
... jag tror att ätardagar som fenomen, och något som man hänger upp existensen kring, vilket uppenbarligen en hel massa folk gör, inte är så jävla långt från ätstörningar.
Poäng. F.ö. är det även en hel massa folk som inte har ätardagar som befinner sig i ätsörningszonen, helt klart, även om det passerar eftersom de inte är underviktiga eller kräks, vilket för de flesta uppfattas som nödvändiga kriterier för ätstörningar. Obehagligt många.
jäkla edit-knappen
fick telefon och skickade iväg det som det såg ut.
ja ja ja, du fattar nog vad jag menar ändå
Nej, faktiskt inte. :P
Mår man dåligt av att ha ätardagar ska man naturligtvis undvika dem! Jag lever och äter sunt hela veckan utan några problem, och när lördagen kommer så åker lördagsgodiset och fikabrödet fram och jag mumsar utan att tänka på hurvida det är nyttigt eller ej. När söndagen kommer så hyser jag inte dåligt samvete eller liknande för att jag åt godis utan är inte det minsta sugen på sött längre och ser fram emot en sund vecka. Detta kallar jag inte ätstörning - men naturligtvis människor som har haft bulimi eller liknande kan nog lätt falla tillbaka till sin hetsätning, så de tror jag ska undvika 'ätardagar'.
Detta är ju lite inom parantes...för trådskaparen döpte tråden 'vad åt ni på er senaste ätardag' (och det har jag redan svarat på...)
userfriendly
2005-09-05, 14:02
OK DENNA TRÅD ÄR INTE TILL FÖR ATT DISKUTERA ÄTARDAGENS VARA ELLER ICKE VARA (även om många inte klarar deffen annars, och gränsen mellan en sund och en osund ätardag dras ganska lätt tycker jag som är fd. bulimiker)
Ok, tillbaks till ämnet,:
En pizza, med köttfärs, kebab o skinka
400 g smågodis
2 X 90 g chips (lättsaltade/grill)
2 pkt nudlar
ggr 2 tyvärr, (fre och lörd)
mini_Arnold
2005-09-05, 14:41
400 g smågodis
2 pkt nudlar
400gr godis? Hahaha redan lagt undan en 1.2kg påse till lördag :D
tidigare kunde jag pressa i mig allt. Sjukaste var nog när jag testade ketogen diet och under en ätardag åt jag och sov i omgångar. Åt tills man höll på att spy.
nu ser jag ingen mening med det här utan äter det jag vill på en ätardag. Kan bli en pizza, burgare, lite godis, SÅS till maten. Inget toktryckande längre. Pallar inte att må illa. Som du skriver så är det inget sunt beteende direkt.
EDIT: förlåt att jag inte höll mig till ämnet.... *kissass*
EDIT: förlåt att jag inte höll mig till ämnet.... *kissass*
Vi gillar dig ändå. :D
Hehe, hade varit gött ifall det fanns en säskild post som hette BIKTEN, så kunde man gå in där när det behövdes för att lätta på ångesten...
bushwakko
2005-09-05, 15:11
kan ju säga att denna helg va hård!
FEstade både fredag o lördag, sen "dagen efter mat" på det...
som blev på närmaste pizzeria..
Illa illa egentligen, men annars va helgen bra :)
userfriendly
2005-09-05, 15:21
400 g smågodis
2 pkt nudlar
fredag och lördag?? fan dagen efter vill jag inte ha mer...
Brukar inte jag heller, men det fanns lite kvar , som jag stoppade i mig på morgonen, o då blev jag så jävla sugen igen...
Socker är värre än heroin kan jag tänka mig...
Glömde dessutom skriva till ett paket glass, cheesecake razz, eller vad den heter...
Senaste ätardagen... hmmm.. Passade på att laga lite "riktig" och god mat! Lite pasta m kött och en god vinsås m riktig grädde i !!! Sen var det lite chips och glass.
En stor kexchoklad och en grogg blandad med vanlig cola.
mini_Arnold
2005-09-10, 17:07
Eeeokej.
Dagens onyttiga blev smaksatta riskakor
mars ice cream 0.5liter
ballerina(banan + toffee)
ostringar
chips sweet sour
Vanlig mat blev minus 1500kcal och onyttigt blev +2500 dvs 1000kcal mer än vanligt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.