Visa fullständig version : Fredsamiralen - 12 kg senare... långt kvar
FredsAmiralen
2005-09-04, 17:42
Efter 8 riktigt långa månaders deffande har jag tappat 12 kg (1.5 kg/ månad). Uppskattar att jag har 6-8 kg kvar innan jag kommer vara någolunda nöjd. Om jag håller samma hastighet innebär det alltså att jag borde vara klar om 4 ½ månad alltså 1 år (!) efter jag började deffa... orkar inte vänta!!
Första bilden är tagen 2004-12-18 och den nya 2005-09-01. Då vägde jag 105 kg, nu 93.
FredsAmiralen
2005-09-04, 17:44
Ryggen
mini_Arnold
2005-09-04, 17:46
Bra gjort!
Jag är lite nyfiken på vad du tränar och hur du äter under deffen?
Överlag ser det bra ut,man ser att det finns en hel del massa som börjar synas mer och mer.
Bröst och trapz ser bra ut,ryggen ser ok ut,armarna skulle vara ok eller tom nästan bra om du fick fram en mer definerad bicepspeak och la lite mer krut på underarmarna. *flex*
När kommer benbilderna?
All in all; Bra jobbat :thumbup:
Kanonresultat! Jag håller på som du med en diet, och har gått ner 2 kg på 3 månader, så jag vet hur det känns! Dock tycker jag man ser mer skillnad än vad vågen gör. ;) Keep it up! :thumbup:
FredsAmiralen
2005-09-04, 18:10
Bra gjort!
Jag är lite nyfiken på vad du tränar och hur du äter under deffen?
Tack!
Det varierar mycket. I början körde jag stenhårt på morgonpromenader á 60 min varje morgon innan frukost. Numera springer jag i 35 min 2-3 gånger i veckan (innan frukost), sen går jag promenader ibland på dagen. Jag äter relativt lite och framförallt nyttigt. Havregrynsgröt och proteindrink eller stekta ägg till frukost.Till lunch/ middag käkar jag kyckling, fisk, fullkornspasta, keso, grönsaker, bröd (typ skovmand och polarkraft extrem), skinka, oliver, ärter, blomkol, broccoli, messmör (mmm..) och mkt annat :eating: Har räknat ut hur mkt det är energimessigt några gånger för att kolla så att jag ligger något rätt, försöker ligga på - 500 kcal.
Gymmet är jag nog på i snitt 3 ggr per vecka. Har tränat i två år på ångestladdade nautilus... men har nyss bytt till ett normalt gym. Kör tredelat schema 1. Rygg/biceps 2. Ben, mage 3. Bröst, axlar, triceps. Vanligtvis ligger jag på mellan 15 och 20 set med mellan 4-15 reps.
FredsAmiralen
2005-09-04, 18:16
Överlag ser det bra ut,man ser att det finns en hel del massa som börjar synas mer och mer.
Bröst och trapz ser bra ut,ryggen ser ok ut,armarna skulle vara ok eller tom nästan bra om du fick fram en mer definerad bicepspeak och la lite mer krut på underarmarna. *flex*
När kommer benbilderna?
All in all; Bra jobbat :thumbup:
tack man! Där ser man hur det går för triceps och biceps i nautilus "mirakel"-maskiner... ska ta benbilder så snart som möjligt!! Har dock inte mkt att jämnföra med.
FredsAmiralen
2005-09-04, 18:20
Kanonresultat! Jag håller på som du med en diet, och har gått ner 2 kg på 3 månader, så jag vet hur det känns! Dock tycker jag man ser mer skillnad än vad vågen gör. ;) Keep it up! :thumbup:
tack! Jo, vågen är inte mycket att hänga i julgranen, därför tar jag bilder var 14e dag ungefär... lättare att hålla uppe motivationen då!
Framsteg som vanligt. Vi ses. Vi får ta något pass nån gång,
Vi ses.
Mr B
FredsAmiralen
2005-09-04, 20:54
Framsteg som vanligt. Vi ses. Vi får ta något pass nån gång,
Vi ses.
Mr B
Tack för all hjälp o insperiation BJ! Ja, nu när jag tränar på ett riktigt gym kanske du vågar komma o hälsa på... :hbang:
FredsAmiralen
2005-09-04, 20:58
Så då har man varit ute på kvällens kardiopass. 42 min joggtur blev det, riktigt kul att kunna springa ordentligt nu, annat var det när man vägde 105 kg... flodhästar kommer inte så långt *asg*. Kvällsmaten blev en juvlig makrillsröra bestående av:
FredsAmiralen
2005-09-04, 21:00
Keson var gul så jag vågade inte äta den. Makrillsröra med ett stort glas minimjölk:
FredsAmiralen
2005-09-04, 21:02
Jag lovade ta benbilder... så här kommer ett par lår direkt efter kardion:
FredsAmiralen
2005-09-04, 21:03
Samt vader *cry* :
Kaboffastar
2005-09-04, 21:54
Keson var gul så jag vågade inte äta den. Makrillsröra med ett stort glas minimjölk:
jäääävlar va gött ! jag är redan ashungrig !! de blir inge !! ;D;D
on topic, asbra jobbat.
Kanonbra nedgång. Fortsätt sådär.
FredsAmiralen
2005-09-06, 12:07
Är bara så glad att jag måste skriva att jag just tog körkort!! Min första uppkörning, som privatist dessutom (7 av 10 kuggar)!!! Galet underbart, nu ska det köras bil!! :thumbup:
s_himself
2005-09-08, 09:10
ser skitnajs ut.. poseringen har blivit mkt bättre också :) beror det på att armarna inte är lika tunga? :D
lycka till!
FredsAmiralen
2005-09-09, 09:30
ser skitnajs ut.. poseringen har blivit mkt bättre också :) beror det på att armarna inte är lika tunga? :D
lycka till!
TACK! Hahaha... jo man har ju tagit ett antal hundra bilder nu, så hade inte poseringen varit bättre hade det varit riktigt dåligt. Sen har man fått lite proffstips också! :thumbup:
FredsAmiralen
2005-09-13, 13:37
Morgonvikten 92 kg... för en vecka sen 93... har jag hittat tempot?? Får se om nån vecka till...
Kaboffastar
2005-09-13, 13:42
Morgonvikten 92 kg... för en vecka sen 93... har jag hittat tempot?? Får se om nån vecka till...
Har du gjort några förändringer i ditt upplägg ? :)
Den där Makrillröran ser farligt god ut!
Finns det något officiellt recept du går efter eller är det bara att kasta i vad man gillar och röra ner makaroner i det? :P
FredsAmiralen
2005-09-13, 14:43
Har du gjort några förändringer i ditt upplägg ? :)
Springa fem gånger i veckan funkar bara inte... *rolleyes* Men har skärpt till mig. Går mer nu, sen helt slutat äta efter kvällsmat, o verkligen inte äta mer än nödvändigt, absolut inga onyttigheter. Har schema över hur mkt och vad jag har tränat, sen sätter jag en poäng på en skala 1-5 hur bra jag hållt kosten... hjälper motivationen... kan lägga upp schemat senare...
FredsAmiralen
2005-09-13, 14:49
Den där Makrillröran ser farligt god ut!
Finns det något officiellt recept du går efter eller är det bara att kasta i vad man gillar och röra ner makaroner i det? :P
Det som är så underbart är att det alltid blir olika... men grunden är 1 burk makrill och någon dl fullkornsmakaroner... sen är det bara att ha i allt man tycker om o som är nyttigt... saker som jag brukar stoppa i: Keso, sallad, paprika, tomat, gurka, oliver, ketchup, starka kryddor (ökar ämnesomsättningen), cashewnötter (stavas?), ärter, skivade ägg... bara o köra i lite vad som, det mesta funkar... sen ska man inte glömma bort att ha kolla på näringsvärdena :thumbup:
Kaboffastar
2005-09-13, 15:12
Springa fem gånger i veckan funkar bara inte... *rolleyes* Men har skärpt till mig. Går mer nu, sen helt slutat äta efter kvällsmat, o verkligen inte äta mer än nödvändigt, absolut inga onyttigheter. Har schema över hur mkt och vad jag har tränat, sen sätter jag en poäng på en skala 1-5 hur bra jag hållt kosten... hjälper motivationen... kan lägga upp schemat senare...
låter bra, hmm ja du får gärna skicka upp schemat där med poäng å hela rasket :) det lät intressant.
Det som är så underbart är att det alltid blir olika... men grunden är 1 burk makrill och någon dl fullkornsmakaroner... sen är det bara att ha i allt man tycker om o som är nyttigt... saker som jag brukar stoppa i: Keso, sallad, paprika, tomat, gurka, oliver, ketchup, starka kryddor (ökar ämnesomsättningen), cashewnötter (stavas?), ärter, skivade ägg... bara o köra i lite vad som, det mesta funkar... sen ska man inte glömma bort att ha kolla på näringsvärdena :thumbup:
ahaa så enda reglen är att det är nyttigt o man ska gilla det :) låter perfekt! :thumbup:
vore nice att prova på makrillsallad eller vad man ska kalla det, har ju tröttnat rätt bra på tonfisksallad! men tack för tipset o svaret! :)
"Har räknat ut hur mkt det är energimessigt några gånger för att kolla så att jag ligger något rätt, försöker ligga på - 500 kcal."
Tjena! jag är ny på forumet, trevligt ställe faktiskt. Jag undrar om du äter 500 kcal till frukost/lunch/middag eller om det är ditt dagliga intag? Tycker du har lyckats bra men du bör käka iaf 1500 kcal. Då kommer du till och med gå ned snabbare i vikt.
Härligt inlägg ! :thumbup:
FredsAmiralen
2005-09-16, 10:07
"Har räknat ut hur mkt det är energimessigt några gånger för att kolla så att jag ligger något rätt, försöker ligga på - 500 kcal."
Tjena! jag är ny på forumet, trevligt ställe faktiskt. Jag undrar om du äter 500 kcal till frukost/lunch/middag eller om det är ditt dagliga intag? Tycker du har lyckats bra men du bör käka iaf 1500 kcal. Då kommer du till och med gå ned snabbare i vikt.
Hade jag ätit bara 500 kcal varje dag i 8 månader hade jag inte suttit och skrivit här nu. ;) Lägg på ca 2000 kcal till så är jag med. Vad jag menade med det jag skrev är att jag äter ca - 500 kcal (minus 500 kcal) från vad mitt dagliga energibehov är.
Fick gjort min Makrillröra idag :)
De blev redigt gott!! tur att du posta bilden på din röra annars hade aldrig fallit mig in att göra nått sånt! :)
såhär såg min ut; (kanske inte lika attraktiv som din ;) men den var god iaf!)
http://medlem.spray.se/c0nnesaurus/makrillsallad.jpg
MVH c0nne
Kanske borde se över din armträning om du kört i mer än 2år och inte har mer än dom där armarna..
FredsAmiralen
2005-09-19, 09:11
Kanske borde se över din armträning om du kört i mer än 2år och inte har mer än dom där armarna..
Du missade en sak... jag har tränat på nautilus! Sen måste jag erkänna att jag inte skött kosten något vidare innan jag började deffa... så det kommer bli mkt intressant o se hur det kommer gå med ett riktigt upplägg efter deffen :thumbup:
FredsAmiralen
2005-09-19, 09:13
Fick gjort min Makrillröra idag :)
De blev redigt gott!! tur att du posta bilden på din röra annars hade aldrig fallit mig in att göra nått sånt! :)
såhär såg min ut; (kanske inte lika attraktiv som din ;) men den var god iaf!)
MVH c0nne
Haha! Härligt! Vi får starta en tävling o se vem som kan komma på det godaste och nyttigaste receptet :D
Haha! Härligt! Vi får starta en tävling o se vem som kan komma på det godaste och nyttigaste receptet :D
Haha, okey! Youre on!
Prepear to get your ass whopped ;)
Må bäste man kvinna eller bodybuildare vinna :thumbup:
FredsAmiralen
2005-10-10, 11:18
*uppdate*
Det har hänt mycket de senaste veckorna, jag har insett en del saker, nu först efter 9 månader. Bättre sent än aldrig *bs* ...
Har aldrig fattat varför slarti påstått att det varit lätt o gå ner i vikt, förräns nu... jag läste någonstans att man lätt känner sig så säker med sin kost att man börjar äta mer utan att riktigt tänka på det. Jag gick rätt in i den fällan. Nu käkar jag mellan 1500 och 2000 kcal per dag, mest protein dessutom. Det märkliga är att jag har varit sjuk i ett par veckor och knappt tränat alls, varit ett par gånger på gymmet och gått ett antal promenader, antar att jag helt enkelt äter tillräckligt lite. Tappar ungefär ett kilo per vecka, målet är 80 kg tills nyårsafton. Nu är vikten ca 90,5-91 kg.
Kika på de här bilderna. Första bilden är tagen 1/9, andra idag. Klämmer inte posen lika bra idag, men naveln har blivit rundare :thumbup:
FredsAmiralen
2005-10-10, 11:20
Lite rygg också:
tigerofsweden
2005-10-10, 11:27
Härligt mannen och framförallt grattis :D
Du känner inte att ett kilo i veckan är för mycket?
Berätta gärna vad Fredsamiralen käkar en normal dag :thumbup:
FredsAmiralen
2005-10-10, 11:38
Härligt mannen och framförallt grattis :D
Du känner inte att ett kilo i veckan är för mycket?
Berätta gärna vad Fredsamiralen käkar en normal dag :thumbup:
Tusen tack!
Jag resonerade så när jag började deffa (1 januari 2005), "1 kg i veckan är inte bra, jag kommer bli av med mina muskler osv osv." Nu efter att jag stått stilla lite då o då, och allt gått i snigelfart har jag helt enkelt tröttnat på det, så lika bra o göra det ordentligt. På det här sättet kommer jag vara nere på min målvikt till nyår och kunna bygga upp min kropp (för första gången med riktig kost och någotlunda rätt träning).
En vanlig dag ser ut ungefär såhär:
10.00 - Frukost
Havregrynsgröt (kokt på 1 dl havregryn, med någon tsk krossade linfrön)
70 gram torkade aprikoser
Någon dl minimjölk
20-30 gram whey-80 med vatten
en kopp thé
13.00 - Lunch
en burk tonfisk i vatten (120 gram när man tar bort vattnet)
100-200 gram keso
sallad
dricker vatten, thé eller minimjölk
16.00 - Middag
frysta Kyklickfiléer ca 300-400 gram
fryst broccoli ca 100-200 gram
½ hackad chilliepepar (röd)
½ citron
dricker vatten eller minimjölk
19.00 - Mindre kvällsmål (mest för att dämpa hungern)
Ett par rutknäckemackor med rökt skinka
en tomat eller en bit gurka
Något glas mjölk
Sen om jag blir hungrig efter det och ska sitta uppe ett tag tar jag ett mindre kvällsmål till.
tigerofsweden
2005-10-10, 11:41
Okej :D
Har du koll på hur många gram protein du får i dig?
FredsAmiralen
2005-10-10, 11:56
Okej :D
Har du koll på hur många gram protein du får i dig?
Runt 150 gram. Om jag styrketränar får jag i mig ca 50 gram mer genom proteindrinkar.
FredsAmiralen
2005-10-10, 12:02
Runt 150 gram. Om jag styrketränar får jag i mig ca 50 gram mer genom proteindrinkar.
Hmm, lite mer får jag det till, ca 180 gram (exlusive träningsdrink)
tigerofsweden
2005-10-10, 12:07
Hmm, lite mer får jag det till, ca 180 gram (exlusive träningsdrink)
Ok det är ju skitbra :D
Märkt ngn styrkeförlust på gymmet?
FredsAmiralen
2005-10-10, 12:10
Ok det är ju skitbra :D
Märkt ngn styrkeförlust på gymmet?
Hehe.. bänkar väl 50 kg :D
Jo, har nog aldrig varit speciellt stark, men det som märks mest är hur seg man blir i huvudet. Mitt förra pass tog 1 ½ timme, efter 45 min hade jag bara hunnit med 4 set knäböj och tre set benspark :thumbup: Nu har jag inte varit på gymmet på nån vecka, men ska bli intressant nästa pass... längtar mest tills jag får börja bygga.
tigerofsweden
2005-10-10, 12:12
Hehe.. bänkar väl 50 kg :D
Jo, har nog aldrig varit speciellt stark, men det som märks mest är hur seg man blir i huvudet. Mitt förra pass tog 1 ½ timme, efter 45 min hade jag bara hunnit med 4 set knäböj och tre set benspark :thumbup: Nu har jag inte varit på gymmet på nån vecka, men ska bli intressant nästa pass... längtar mest tills jag får börja bygga.
Förstår jag :thumbup: Vad bänka du innan du börja deffa, mer eller mindre?
FredsAmiralen
2005-10-10, 12:14
Förstår jag :thumbup: Vad bänka du innan du börja deffa, mer eller mindre?
som mest har jag väl kört ca 6 reps med 70 kg. Tilläggas bör att jag inte skött varken kost eller träningen bra innan jag började deffa. Har lärt mig sjukt mkt senaste året... ska bli kul o få köra igång sen.
tigerofsweden
2005-10-10, 12:17
som mest har jag väl kört ca 6 reps med 70 kg. Tilläggas bör att jag inte skött varken kost eller träningen bra innan jag började deffa. Har lärt mig sjukt mkt senaste året... ska bli kul o få köra igång sen.
Ok tror du det är pga deffen du förlorat så pass mycket i styrka?
Kaboffastar
2005-10-10, 12:33
Riktigt stor skillnad på kort tid, bra jobbat som fan :D
FredsAmiralen
2005-10-10, 12:36
Ok tror du det är pga deffen du förlorat så pass mycket i styrka?
Ja deffinitivt.
KABOFFASTAR: Tusen tack man!
tigerofsweden
2005-10-10, 12:38
Ja deffinitivt.
KABOFFASTAR: Tusen tack man!
Okej det var ju illa :) Ska själv plocka ngt kilo till våren och tycker ju 1kg/vecka är lagom takt men kommer inte vara nöjd ifall jag inte kan lyfta lika tungt, blir nog o experimentera mycket känner jag :)
FredsAmiralen
2005-10-10, 12:41
Okej det var ju illa :) Ska själv plocka ngt kilo till våren och tycker ju 1kg/vecka är lagom takt men kommer inte vara nöjd ifall jag inte kan lyfta lika tungt, blir nog o experimentera mycket känner jag :)
Hur mkt är något kilo? 3? 5? Jag menar, kanske lika bra o göra det snabbt o ha det överstökat. Får du upp samma tempo som jag har nu är du ju klar på 1 ½ månad i så fall... eller tränar du någon sport som gör att du måste kunna prestera så bra som möjligt?
tigerofsweden
2005-10-10, 12:50
Hur mkt är något kilo? 3? 5? Jag menar, kanske lika bra o göra det snabbt o ha det överstökat. Får du upp samma tempo som jag har nu är du ju klar på 1 ½ månad i så fall... eller tränar du någon sport som gör att du måste kunna prestera så bra som möjligt?
Nej det är av estetiska skäl jag ska plocka lite :) Jo men jag är rädd att med det tempot kommer mina muskler tyna bort!
Handlar väll om en 5-1kg iallafall :)
FredsAmiralen
2005-10-10, 13:01
Nej det är av estetiska skäl jag ska plocka lite :)
Jag menade att du inte ville förlora styrka under deffen. Du får ju tillbaka det mesta av styrkan när du börjar äta ordentligt igen sen...
Jo men jag är rädd att med det tempot kommer mina muskler tyna bort!
Handlar väll om en 5-1kg iallafall :)
Tror inte det ska vara någon större fara att gå ner 1 kg per vecka. Det viktigaste är nog att du får i dig mkt protein. En drink till frukosten tror jag på. Sen såklart efter träning som vanligt. Men som sagt, experimentera, lär känna din kropp.
tigerofsweden
2005-10-10, 13:06
Jag menade att du inte ville förlora styrka under deffen. Du får ju tillbaka det mesta av styrkan när du börjar äta ordentligt igen sen...
Tror inte det ska vara någon större fara att gå ner 1 kg per vecka. Det viktigaste är nog att du får i dig mkt protein. En drink till frukosten tror jag på. Sen såklart efter träning som vanligt. Men som sagt, experimentera, lär känna din kropp.
Jaha du mena så :) Svårt det där o veta om man förlorar muskelmassa :( Skulle finnas något sätt och kunna kontrollera det :D Man får la gå varje månad och köra en kroppsfettmätning :naughty:
FredsAmiralen
2005-10-10, 13:07
Jaha du mena så :) Svårt det där o veta om man förlorar muskelmassa :( Skulle finnas något sätt och kunna kontrollera det :D Man får la gå varje månad och köra en kroppsfettmätning :naughty:
Tror inte det är så blodigt.
tigerofsweden
2005-10-10, 13:10
Tror inte det är så blodigt.
Haha kanske inte :) Tyvärr är ju inte proteinintaget en garanti att man inte förlorar muskelmassa :(
Det löser sig, sa han som sket i havet.
FredsAmiralen
2005-10-10, 21:42
*uppdate*
Hmm... om någon missat det, nya bilder på sida 3.
wow vilken förändring, inspirerande ju :thumbup:
Jag skulle säga att du äter för lite fast d e bara min åsikt... fasen ja åt 6 måltider när ja deffade man får bara portionera upp dom mindre..! men riktigt bra jobbat!! :bow:
FredsAmiralen
2005-10-11, 15:45
Jag skulle säga att du äter för lite fast d e bara min åsikt... fasen ja åt 6 måltider när ja deffade man får bara portionera upp dom mindre..! men riktigt bra jobbat!! :bow:
Allt är ju relativt! Du får tänka på att jag deffat i ca 9 månader... efter så lång tid har kroppen sänkt sin energiförbrukning en del. Dessutom har jag varit sjuk nu, kommer nog käka något mål mat till om jag styrketränar eller löper.
axon_962: Häftigt, jag har blivit en inspirationskälla *stolt* :D Nu måste jag bara lyckas bli klar med deffen också, är sjukt spännande nu när man börjar ana vad som gömt sig under allt flott i en evighet...
Jag körde också på ungefär ett kilo per vecka, även om det blev lite väl "ätardagar" ^^
Fyra kilo gick riktigt snabbt att gå ner och jag förlorade ingen som helst styrka.
Lite muskelmassa förlorar man nog alltid vid deff. Men styrkemiskningar kan bero på så mycket annat. Ett kraftigt reducerat kolhydratintag(som hos Fredsamiralen) kan få rejäla påverkningar på styrkan.
Lite muskelmassa förlorar man nog alltid vid deff. Men styrkemiskningar kan bero på så mycket annat. Ett kraftigt reducerat kolhydratintag kan få rejäla påverkningar på styrkan.
En klockren :thumbup: för dina resultat Amiralen!
Men jag håller med ovanstående. Ditt kostupplägg är mycket kolhydratfattigt och det missgynnar träningsresultatet grymt mycket. Visst kan det vara en fördel med ett högt proteinintag, men kom ihåg att det är kolhydrater som går åt vid träningen, det är kolhydraterna som fixar blodsockret och det är kolhydrater som innehåller fibrer. Personligen så rekommenderar jag ingen att dieta med mindre än 40-50 E% kolhydrater. Det viktigaste är ju att energiintaget är lägre än förbrukningen. Det finns ingen mirakulös fettförbrännande effekt av att ligga för lågt med kolhydraterna!
Anyway, viljan verkar det ju inte vara fel på så detta kommer du fixa galant!
FredsAmiralen
2005-10-11, 21:05
En klockren :thumbup: för dina resultat Amiralen!
Men jag håller med ovanstående. Ditt kostupplägg är mycket kolhydratfattigt och det missgynnar träningsresultatet grymt mycket. Visst kan det vara en fördel med ett högt proteinintag, men kom ihåg att det är kolhydrater som går åt vid träningen, det är kolhydraterna som fixar blodsockret och det är kolhydrater som innehåller fibrer. Personligen så rekommenderar jag ingen att dieta med mindre än 40-50 E% kolhydrater. Det viktigaste är ju att energiintaget är lägre än förbrukningen. Det finns ingen mirakulös fettförbrännande effekt av att ligga för lågt med kolhydraterna!
Anyway, viljan verkar det ju inte vara fel på så detta kommer du fixa galant!
Tack för tippset! Har faktiskt inte haft någon riktig "träningsdag" med det kostupplägget eftersom jag varit sjuk ganska länge nu. Får helt enkelt göra så att jag ökar kolhydratsintaget de dagar jag ska träna. Upplägget funkar ju uppenbarligen suveränt just nu iaf, sen får man nog göra en del finsjusteringar efter hand.
Jo, motivationen är på topp... har velat "bli smal" så gott som hela mitt liv nu. Har på nyårsafton hållit på med träning i 3 år för att nå mina mål, även om jag bara satsat seriöst på deff i snart 1 år.
FredsAmiralen
2005-10-18, 12:03
*uppdate*
Känt mig lite nere för att vågen inte har rört sig lika mycket som jag ville. Så tog precis ett par nya bilder och blev förvånad över hur stor skillnad det ändå har blivit på bara 8 dagar :cool:
Naesetgrabb
2005-10-18, 14:07
*uppdate*
Känt mig lite nere för att vågen inte har rört sig lika mycket som jag ville. Så tog precis ett par nya bilder och blev förvånad över hur stor skillnad det ändå har blivit på bara 8 dagar :cool:
Fredsamiralen, bra jobbat till att börja med! Har för mig att du i början av din deff skrev att du tränat med nautilus maskinen. Tränar du vanlig styrketräning nu på gym, ex; lösa vikter, maskiner, basövningar och dyl.?
För som jag sett det har du inte överdrivet mycket muskelmassa och med det i åtanke borde du kanske inte ha ett så högt intag av protein om du inte styrketränar och därmed inte har mycket muskler att förlora? Visst ska du täcka ditt proteinbehov så att kroppen inte tar av musklerna när den förbränner.
F.ö. om du nu fortf. tränar med nautilus anser jag att du bör hoppa över till vanlig styrketräning=)
Lycka till i forts. Själv började jag deffa förra veckan, vi får se hur det går:D
FredsAmiralen
2005-10-18, 17:44
Fredsamiralen, bra jobbat till att börja med! Har för mig att du i början av din deff skrev att du tränat med nautilus maskinen. Tränar du vanlig styrketräning nu på gym, ex; lösa vikter, maskiner, basövningar och dyl.?
Tack, jo jag började träna på nautilus. Anledningen var till stor del att jag var för ung för att komma in på ett par andra gym och att jag helt enkelt inte visste bättre ;) De senaste två månaderna har jag tränat på ett normalt gym. Kör mycket basövningar och fria vikter, en del cable-grejer och vissa benmaskiner. Mitt största problem har nog varit kosten, har liksom velat gå ner i vikt samtidigt som jag ville bygga muskler... vilket resluterar i att jag inte kommit så långt någonstans. Inte förräns jag insåg att jag behövde deffa iaf.
För som jag sett det har du inte överdrivet mycket muskelmassa och med det i åtanke borde du kanske inte ha ett så högt intag av protein om du inte styrketränar och därmed inte har mycket muskler att förlora? Visst ska du täcka ditt proteinbehov så att kroppen inte tar av musklerna när den förbränner.
F.ö. om du nu fortf. tränar med nautilus anser jag att du bör hoppa över till vanlig styrketräning=)
Lycka till i forts. Själv började jag deffa förra veckan, vi får se hur det går:D
Jag käkar mkt protein för att det funkar, jag testar mig fram. Nu har jag provat att äta lite mer kolhydrater ett par dagar men jag trivdes inte så bra med det. Sen har jag varit sjuk i snart en månad och inte varit på gymmet på tre veckor. Så måste nästan äta lite konstigt för att få ihop det.
Lycka till du med!
Naesetgrabb
2005-10-18, 18:53
Tack, jo jag började träna på nautilus. Anledningen var till stor del att jag var för ung för att komma in på ett par andra gym och att jag helt enkelt inte visste bättre ;) De senaste två månaderna har jag tränat på ett normalt gym. Kör mycket basövningar och fria vikter, en del cable-grejer och vissa benmaskiner. Mitt största problem har nog varit kosten, har liksom velat gå ner i vikt samtidigt som jag ville bygga muskler... vilket resluterar i att jag inte kommit så långt någonstans. Inte förräns jag insåg att jag behövde deffa iaf.
Jag käkar mkt protein för att det funkar, jag testar mig fram. Nu har jag provat att äta lite mer kolhydrater ett par dagar men jag trivdes inte så bra med det. Sen har jag varit sjuk i snart en månad och inte varit på gymmet på tre veckor. Så måste nästan äta lite konstigt för att få ihop det.
Lycka till du med!
Känner igen det där med att man velat gå ner i vikt och samtidigt bygga muskler. Det har varit ett stort problem ett bra tag:P Tack och lov har man ju lärt sig lite mer om kroppen=)
Du säger; "Jag käkar mkt protein för att det funkar, jag testar mig fram" Läste på föregående sidan att du trycker i dig 180 gr prot. Och visst väger du 80-85 är det bra såklart. Men är det inte lite väl mycket? Det är ju knappast så att du har övervägande mycket musklert, i förhållande till fett? Är det verkligen rekommenderat att ha ett så högt intag av protein då? Lycka till i forts och tack.
FredsAmiralen
2005-10-19, 11:10
Känner igen det där med att man velat gå ner i vikt och samtidigt bygga muskler. Det har varit ett stort problem ett bra tag:P Tack och lov har man ju lärt sig lite mer om kroppen=)
Du säger; "Jag käkar mkt protein för att det funkar, jag testar mig fram" Läste på föregående sidan att du trycker i dig 180 gr prot. Och visst väger du 80-85 är det bra såklart. Men är det inte lite väl mycket? Det är ju knappast så att du har övervägande mycket musklert, i förhållande till fett? Är det verkligen rekommenderat att ha ett så högt intag av protein då? Lycka till i forts och tack.
Jag väger just nu ca 90 kg, alltså blir det 2 gram/ kg per dag. Räknar med att gå ner till 80 kg. Jag sitter mest hemma och är sjuk, ibland händer det att jag måste iväg på möten och andra ärenden. Med andra ord ligger jag på en ganska låg aktivitetsnivå. Det handlar inte så mycket om att bevara muskelmassa, utan snarare om att ligga lågt kalorimessigt och hålla mig så mätt som möjligt (lite hungrig är man alltid). Jag har inte läst någonstans att det skulle vara farligt att käka mkt protein. Börje H nämnde att kolhydrater är väldigt nödvändigt vid träning, men jag tränar som sagt inte just nu.
Jag käkar oftast inte mer än 100 gram protein per dag, och ändå så växer jag bra. Haka inte upp dig på exakta bestämmelser, och särskilt inte när du inte har fyra ton muskler att förlora. Fokusera på att tappa vikt istället för att behålla så mycket som möjligt, även då det tar fem år att deffa.
Kör på, you can do it.
FredsAmiralen
2005-10-28, 12:27
*uppdate*
Morgonvikten ligger på 89 kg! Har precis börjat träna igen efter en kraftig förkylning, äter lite mer kolhydrater och lite mindre protein. Verkar funka bra. Får se om ett par veckor.
Hultman: Tack! Bra poäng :thumbup:
FredsAmiralen
2005-11-21, 10:39
*uppdate*
Vikten ligger på 88 kg, träningen blir lidande eftersom jag jobbar mkt nu.
FredsAmiralen
2005-11-21, 10:41
Rygg:
tigerofsweden
2005-11-21, 10:46
Börjar se väldigt tunt över övre delen av överkroppen, det sista ser ut att sitta nere vid midjan :) Typiskt att det ska släppa sist!
Kör hårt!
negative
2005-11-23, 23:17
Nu är det faan dags och sluta banta och börja bygga istället. Jag tror du kommer tappa de lilla muskler du har om du fortsätter.
88kg är ju ingenting när du är över 190
Kör hårt nu !
FredsAmiralen
2006-01-04, 00:25
Va ett tag sen jag skrev här nu. Tänkte uppdatera med en bild och härmed förklara att deffen är igång igen efter ett kortare uppehålla bestående av filmande och godisätande...
tigerofsweden: Jo, riktigt fult o ha kärlekshantag o hängpattar, fattar inte hur länge man ska behöva stå ut :/
negative: Det är inte mycket o jag har ångest över att jag är så liten som jag är. Men min första prioritet är att bli av med fettet. Klarar inte av att motivera mig själv till o bygga om jag ser ut som en säl.
87 kg:
Har du testat att lägga dig på 50g fett, 150g protein och resten kolhydrater, så du kommer på runt 1000kcal minus?
Samt styrketräna regelbundet samtidigt.
FredsAmiralen
2006-01-04, 10:26
Har du testat att lägga dig på 50g fett, 150g protein och resten kolhydrater, så du kommer på runt 1000kcal minus?
Samt styrketräna regelbundet samtidigt.
Ungefär så jag kör nu. Sitter inte o räknar kcalorier dock, men det har funkat bra hittills.
Träningen består av ca 3 styrkepass och 2 löpningspass per vecka. Tänker satsa hårdare på styrketräningen när deffen är slut om en-två månader.
FredsAmiralen
2006-01-14, 11:52
Viktminskningen har satt igång igen nu...
ca 86 kg:
FredsAmiralen
2006-01-14, 11:53
rygg
petersson
2006-01-14, 11:54
Djävul. Vad bra! :thumbup: :thumbup:
FredsAmiralen
2006-01-14, 12:05
En totaljämförelse också, på första bilden (tagen 18/12 2004) väger jag in på 105 kg, den nya är tagen idag på 86 kg. Tänker ta bort ca 4-6 kg till.
Kaboffastar
2006-01-14, 12:07
har du någon helt ralaxed bild på dagsformen ?
FredsAmiralen
2006-01-14, 12:11
tyvärr inte kaboff
tigerofsweden
2006-01-14, 12:54
Grymt Amiralen :thumbup:
Fatalist
2006-01-14, 16:42
Kudos till dig amiralen, lyckad deff! :thumbup:
Nu är det bara mer massa som gäller så är du steak.
Vad är ditt mål nu och kan du sumera upp hur allt gått från första början?
Starkt jobbat, fredis!
Man ser en stor skillnad på de båda bilderna. Ta nu bort ett par kilo till, och träna sedan järnet.
negative
2006-01-15, 00:33
En totaljämförelse också, på första bilden (tagen 18/12 2004) väger jag in på 105 kg, den nya är tagen idag på 86 kg. Tänker ta bort ca 4-6 kg till.
Men ska det verkligen behövas över ett år att skala av 19kg ? Tänk om du hade gått in lite hårdare och fixat ett kilo ner i veckan, då hade du kunnat byggt massa i 30-40 veckor fram till nu. Och haft din "deff" färdig i somras.
Men men, starkt jobbat att pina sig på kaloriminus i över ett år :hbang: *yourock*
Markus
Mycket bra jobbat. Vet inte om jag tycker det är nödvändigt för dig att gå ner mer? Bygg lite istället?
Jävligt bra gjort!
Men finns de nån större mening me att deffa mer nu? Menar ju att när du börjar bygga så lär du ju lägga på dig lite fett osv.. sen är de ju bra för muskelökningen me lite extra fett?! Så vafan, kom igen nu! :whipped:
(tänk på oss som har svårt för å lägga på sig fett) :eating:
tigerofsweden
2006-01-15, 11:42
(tänk på oss som har svårt för å lägga på sig fett) :eating:
Så nu har jag tänkt, vad är din poäng? Det är väll inte fett man vill lägga på sig? ;)
FredsAmiralen
2006-01-15, 13:18
Tack allihop!
Till att börja med vill jag klargöra att jag vill gå ner några kilo till. Detta mest för att bevisa för mig själv att jag kan och för jag verkligen vill se vad som finns därunder. Man kan se på bilderna att det finns en hel del kvar kring midjan och brösten, det ska bort.
Bönne: Mina mål nu är först o främst att gå ner 4-6 kg till. Sen ska jag börja äta mer men väldigt kontrollerat och träna så mycket som möjligt. Jag har heldre än långsam muskelökning med en liten fettökning än en snabb med stor fettökning. Beachformen 2006 ska för första gången i mitt liv va riktigt bra, sen får vi se vad jag lägger upp för mål efter det.
Adio/JJ: Jag ska dra av mig fettet först o sen ska jag bygga. Jag kommer nog lägga på mig lite igen sen men då ska jag veta hur mkt jag behöver ta bort för att nå en så "rippad" form som möjligt. Vill göra deffen ordentligt så jag vet hur kroppen funkar.
negative: Så sant så! Jag mesade ganska hårt i början, körde på 0.5 kg/ vecka o sånt. Detta är min första deff och den är långt ifrån perfekt, även om önskat resultat kommer uppnås. Jag har under de senaste månaderna gått ner 1 kg vecka och det har inte påverkat mig negativt på något sätt (som jag har märkt iaf). Deffen har varit en stor procces för mig. Jag har testat otroligt många olika grejer både vad det gäller kost och träning. I början käkade jag fortfarande ganska mycket och tränade en hel del. Nu mot slutet äter jag ganska lite. Träningen har varierat men eftersom jag anpassar kosten efter träningen så har jag gått ner ändå.
Så nu har jag tänkt, vad är din poäng? Det är väll inte fett man vill lägga på sig? ;)
Hehe som du ser på min avatar. Jag VILL ha fett :) Men men, de går uppåt iafall, men drygt å behöva käka tills man nästan spyr varannan timme. Rätt sjukt hur olika ämnesomsättningar folk har. *flex*
Adio/JJ: Jag ska dra av mig fettet först o sen ska jag bygga. Jag kommer nog lägga på mig lite igen sen men då ska jag veta hur mkt jag behöver ta bort för att nå en så "rippad" form som möjligt. Vill göra deffen ordentligt så jag vet hur kroppen funkar.
Ah ok jag hänger me! Lycka till iafall, viljan verkar du ha :) Å kul/lärorik läsning
i din tråd! :thumbup:
negative
2006-01-19, 14:11
Rätt sjukt hur olika ämnesomsättningar folk har. *flex*
p:
Ähh skitsnack, du äter som en kärring.
Naesetgrabb
2006-01-20, 11:26
Hur ser det dagliga intaget ut på ett ungefär? Keep up the good work
FredsAmiralen
2006-01-22, 10:47
Naesetgrabb: Käkar runt 2 000 kcal per dag. Omkring 45 % kolhydrater, 35 % protein och 20 % fett.
Frukosten består alltid av havregrynsgröt och banan. Lunch brukar vara kycklingssallad, makrillsmackor eller tonfisksallad. Middag kan bli lite allt möjligt men brukar innehålla kött och potatis.
Jag käkar lite kosttillskott också. Har precis börjat med kreatin och omega 3 igen. Sen tar jag proteindrinkar före och efter träningen. Dock väldigt små drinkar, ca 20 gram protein och 10 gram dextropur.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.