Visa fullständig version : Livsfrågor - Värderingar
Jag har fått i uppgift att skriva ner mina tankar och värderingar angående min livsåskådning, så jag tänkte att jag kunde dra ut två frågor för att få höra era åsikter om just livet.
Den första frågan är ifall det mänskliga livet har någon mening. Vad ger just mitt liv mening? Hur blir jag lycklig? Vad är det mest värdefulla för mig? Hur och var får jag mitt andrum?
Den andra frågan handlar om vänskap. Vilka krav ställer du på en god vän? Ange tre saker som utmärker en god vänskapsrelation och tre saker som gör att vänskapsförhållandet hamnar i kris eller upphör.
haha religion A va, har prov på det där imorn.. alltså, DITT liv kan ingen ge en mening till än Du själv... det du först måste fråga dig är; har du en religiös eller en icke-religiös livsskådning? sedan kan du gå vidare därifrån...
Pudzianovski
2005-09-04, 18:29
Ska någon jävel sätta betyg på vad du gillar och inte sen då eller?
Fan för jävligt. Jag hade delade åsikter i skolan i den del ämnen.
*grr27*
Det där måste du ta reda på själv :S. Tänk och skriv ned skiten:P
Jag har fått i uppgift att skriva ner mina tankar och värderingar angående min livsåskådning, så jag tänkte att jag kunde dra ut två frågor för att få höra era åsikter om just livet.
Den första frågan är ifall det mänskliga livet har någon mening. Vad ger just mitt liv mening? Hur blir jag lycklig? Vad är det mest värdefulla för mig? Hur och var får jag mitt andrum?
Den andra frågan handlar om vänskap. Vilka krav ställer du på en god vän? Ange tre saker som utmärker en god vänskapsrelation och tre saker som gör att vänskapsförhållandet hamnar i kris eller upphör.
Min tror på meningen med livet är att just leva och får erfara livet. Göra tråkiga o jobbiga saker för att få sina go fina stunder.
Du blir lycklig genom att vara lycklig, göra saker som du gillar och umgås med folk som du håller kärt.
En vän ska vara snäll och omtänksam och inte svika.
Sveket och att vara direkt taskig är 2 stora faktorer till att vänskap pajjar.
1: Frihet och Spänning/action
2: Krav på en vän? Mitt största krav nära polare är lojalitet och att de tar ett kliv fram när det smäller istället för ett kliv tillbaka. Jag omger mig med personer som står upp när det blåser. Givetvis skall ja gilla dom på ett personligt plan oxå.
Ska någon jävel sätta betyg på vad du gillar och inte sen då eller?
Fan för jävligt. Jag hade delade åsikter i skolan i den del ämnen.
*grr27*
Ja det är för jävligt, men som tur är betygsätter dem inte ens åsikter utan ens resonemang. Man ser samband, förstår konsekvenser och fan o hans moster.
Ja det är för jävligt, men som tur är betygsätter dem inte ens åsikter utan ens resonemang. Man ser samband, förstår konsekvenser och fan o hans moster.
Skriv att onani ger ditt liv mening just nu.
Runkar du till kollo? *innocent*
Pudzianovski
2005-09-04, 19:26
Haha...ja...det var inte just "åsikterna" i sig jag menade. Jag tänkte på mig själv och en del liknande "uppsatser" jag skrivit.
Det är bara det att åsikten om hur man resonerar och ser samband och fan o hans moster är mycket delade och orättvisa.
s_himself
2005-09-04, 19:27
2: Krav på en vän? Mitt största krav nära polare är lojalitet och att de tar ett kliv fram när det smäller istället för ett kliv tillbaka. Jag omger mig med personer som står upp när det blåser. Givetvis skall ja gilla dom på ett personligt plan oxå.
Det där håller jag med om. En vän ska inte fega ur som det börjar vina nävar i luften. Jag har även vänner jag kommer mycket mycket bra överens med och gillar att umgås med väldigt mycket. Men jag är ytterst tveksam om att dom ställer sig ivägen om någon skulle börja mucka. Fast man vet inte, jag har aldrig råkat ut för sånna situationer med de personerna. Men deras personlighet skvallrar lite..
men lojalitet och ärlighet!
Eller att sätta på hästar får mig att uppnå nirvana. Det finns ju egentligen inget dåligt svar på frågan, men sen måste man ju bre på lite för att få den där kärringen nöjd.
Medvetandets utveckling är mening med livet för mig...
En bra vän är någon som ställer upp när man behöver, lojal och ärlig emot dig
Och brister i någon av dessa punkter kan bryta en vänskap...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.