Visa fullständig version : Bjorne försöker sig på SL
Tänkt följa upp i denna journalen tills den 28:e oktober, då jag, ifall inget går snett, ska tävla.
Info:
Tränat i lite mer än ett år, började köra SL-momenten regelbundet i början av sommaren.
Vikt: 78kg
Längd: 177cm
Född: 86
Ligger idag;
Böj: 120kg (böjt 125kg för ett tag sedan, dock har jag en skada och har inte kunnat köra böj på mer än en månad) - pausar från denna övningen då jag har en skada.
Bänk: 112.5kg utan stopp (här efter kommer jag bara köra med stopp)
Mark: 190kg (satt i onsdags)
Den 11:e (d v s kommande helg) kommer min första tävling äga rum, dock "bara" en serietävling, inget jag satsar på, utan vill mest få lite erfarenhet, så jag kan satsa hårdare tills DM den 28:e oktober.
Mitt mål: Gå ner till -75kg (för att komma in i 75kg klassen) innan den 28:e oktober , d v s jag måste tappa minst 3kg, dock planerar jag att först gå ner till 73kg, för att sedan gå upp till lite innan 75kg (för att kunna utnyttja den viktuppgången för att ge styrkan en liten extra boost.
Kommer alltid att klämma in ett mini-helkroppspass efter SL-övningarna, 4 set per muskelgrupp, program kommer nedan.
Måndag: (Träning för quads, glutes, ham string och korsryggen räknas in i knäböj)
Tunga böj
Chins
Uppåtlutande hantelpress
Posterior i maskin
Axelpress med hantlar (sittandes utan ryggstöd)
Frenchpress med rep
Mage i maskin
Onsdag: (Träning för quads, glutes, ham string och korsryggen räknas in i marklyft)
Tunga marklyft
Smala latsdrag till bröstet
Uppåtlutande flyes
Sittande hammercurl
Framåtlutande hantellyft (posterior)
Hantellyft framåt
Lateral i kabel
Pushdowns
Fredag:
Tunga bänk
Skivstångsrodd
Dips
Benspark
Good mornings
Drag till hakan
Förutom SL-övningarna, så kommer jag att hålla till max 4 set.
ska bli intressant att se hur ditt upplägg fungerar för dig!
Annars tror jag du kommer få jobba rejält med korsryggen! tänk på överträning bara, kanske periodisera vikterna? typ tunga böj-lätta mark osv så du inte kör tunga böj-tunga mark-tunga gm.
Nåja, det är ditt program och jag tror du kommer explodera av styrka! (Hulken)
ska bli intressant att se hur ditt upplägg fungerar för dig!
Annars tror jag du kommer få jobba rejält med korsryggen! tänk på överträning bara, kanske periodisera vikterna? typ tunga böj-lätta mark osv så du inte kör tunga böj-tunga mark-tunga gm.
Nåja, det är ditt program och jag tror du kommer explodera av styrka! (Hulken)Jo, jag har också funderat över detta. Bara så, att jag kör med "SL-klubben" och de kör så. Fast det hade möjligen varit smartare att köra lätta böj och istället köra benen stenhårt på fredag.
Fast kommer troligen ändå inte kunna böja på imorgon på grund skadan.
Var är det serietävlingen går? Var det i Lund eller Helsingborg?
Var är det serietävlingen går? Var det i Lund eller Helsingborg?Kan pinsamt nog säga att jag inte har hängt med hur det ligger till här, uppfattade det som vi ska köra på vårat eget ställe.
DM ska i alla fall vara inne i Malmö, på MAK, där Senior-SM var nu i helg. Några fler från Kolo som var där?
Bjorne, bor du i Höllviken?
Bjorne, bor du i Höllviken?Nix, men tränar där.
Kan pinsamt nog säga att jag inte har hängt med hur det ligger till här, uppfattade det som vi ska köra på vårat eget ställe.
DM ska i alla fall vara inne i Malmö, på MAK, där Senior-SM var nu i helg. Några fler från Kolo som var där?
Det var Veteran-SM :whipped:
Hälsa Niklas från mig :D
Det var Veteran-SM :whipped:
Hälsa Niklas från mig :DOj, förlåt, Veteran-SM menade jag så klart.
Hehe, vem ska jag hälsa i från?
Hehe, vem ska jag hälsa i från?Aha, Martin, rätt? Greppnörd och dig vi spelade WC3 (fragkåta fan :p) med? :)
Greppnörd är jag väl inte. Martin Arildsson är det... Du hittar mig dessutom på sydsvenska styrkelyftsförundets hemsida bland rekorden i u18-20 125+ :P
Oj dom har ändrat där lite... http://www.styrkelyftsyd.se/Resultatlistor/rekjunsl.html
Var ungdom förra året ju.
Är du kompis med Timpan?Leffler, ja i sådant fall.
Vem är du?
Oj dom har ändrat där lite... http://www.styrkelyftsyd.se/Resultatlistor/rekjunsl.html
Var ungdom förra året ju.Imponerande lyft.
Glömde att täckna in första passet efter att journalen startats; Trädgårdsarbete
Flytta plattor ~3kg st x 70
Flyttat stenbumlingar ~12kg st x 25
Placerat ut jordsäckar 50liter x 15
*flex*
Rätt drygt för ländryggen då att skulle plockat upp från marken och sedan placeras ner på marken, hoppas inte passet ikväll drabbas för mycket av det här. :)
Passet gick rätt dåligt, samt kände jag mig lite snuvig.
Försökte mig på böj, kändes dock lite, gjorde en etta på 100kg, inga problem, sedan på med bältet och skulle försöka 130kg, ner kom jag, men det var det enda också :D
Körde bara två övningar helhjärtat;
Chins
+ 10kg 2 x 8
+ 20kg 2 x 5
Bänkpress (alltid med stopp)
100kg 1 x 1
105kg 1 x 1
110kg 1 x 1 (blev lite dåligt)
Första tävlingen var då avklarad.
Kände mig fortfarande trasig i böjen, men bestämde mig för att ändå gör ett lyft där, så jag kunde komma över 400kg allt-som-allt, som var mitt mål.
Vägde in på 78.0 kg, detta är ett kilo mindre än för två veckor sedan.
Böj:
110kg; Inga problem (förutom att det gjorde ont).
115kg; Inga problem här heller, ångra att jag inte gick högre här.
120kg; Höll här, kändes för dåligt för att fortsätta.
Bänk:
100kg; Inga problem här, kändes lätt och bra.
105kg; Var relativt lätt, men blev underkänt pågrund av att jag efter stoppet, gick ner lite med stången.
105kg; Tänkte på stoppet här och det gick upp lätt och blev godkänt.
Mark:
180kg; Lätt och kändes bra.
190kg; Blev lite segt på slutet, men gick upp bra.
195kg; Underkänt, gick inte tillräckligt högt upp, var helt enkelt för tungt, hade någon cm kvar i toppen.
410kg allt-som-allt.
Kul erfarenhet att ha tävlat, nu ska jag bara fylla upp mig med käk, längtar redan till nästa träningspass. Riktigt imponerad av de andra lyften.
Daniel Mattusch
2005-09-11, 13:04
Fina vikter!
Tjabba. JAg tränar ihop med Robin, Tims kusin. Du och jag har nästan samma lyft, fast jag är en aning fetare *yourock*
Hu rlänge har du tränat?
Tjabba. JAg tränar ihop med Robin, Tims kusin. Du och jag har nästan samma lyft, fast jag är en aning fetare *yourock*
Hu rlänge har du tränat?Kört mellan 1 och 1½ år, med några uppehåll.
Hur ser dina lyft ut, kontra kroppsvikt då?
Marklyft 190kg
Knäböj 130kg
Bänkpress 115kg
Vikt 123kg
Jag är 19 år, har tränat i 8-9 månader nu tror jag.
Min journal:
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=8348
Marklyft 190kg
Knäböj 130kg
Bänkpress 115kg
Vikt 123kg
Jag är 19 år, har tränat i 8-9 månader nu tror jag.
Min journal:
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=8348Inte så illa pinkat :)
Påväg upp eller ner i vikt?
Så här dagen efter tävlingen kunde jag inte hålla mig från att åka upp och ta ett pass, ett lätt sådant.
Uppåtlutande hantelpress: 30kg x 8, 6, 5
Explosiva lyft åt sidan i kabel (lateral): 15kg x 7, 17.5kg x 6, 20kg x 5
Drag till hakan: 40kg x 6, 45kg x 6, 50kg x 6
12 minuter Hiit*
Benspark 85kg x 6, 5, 5
*40sek vila på lägsta, 30 sek arbete på högsta
Hantelpress har alltid känts värdelöst för mig, nästan aldrig kört den, men ska börja köra den en gång i veckan nu. Försökte mig på latsdrag också, kasta på 90kg och gjorde 5 reps sedan bröt jag, kändes väldigt konstigt i bottenläget, gjorde ont i något muskelfäste på armen. Desamma gällde hantelpress, skulle egentligen köra lite mer, men muskelfästena smärtade lite väl.
Jag vill bli starkare. Vikt är inte en faktor :)
Jag vill bli starkare. Vikt är inte en faktor :)
:thumbup:
Planer på att tävla i framtiden?
Körde ett lätt pass idag igen.
Kabelrodd: 80kg x 8, 7, 85kg x 6
Uppåtlutande bänkpress (smith): 60kg x 6, 70kg x 6, 6, 80kg x 6
16 minuter Hiit*
*40sek vila på lägsta, 30sek arbete på högsta
Nja, inte på ett bra tag. Jag hade inte kommit någonstans i min viktklass, och jag vill inte dilla med en deff nu. Det får komma sedan när jag är stark nog.
Hur blev din placering? Skall du tävla igen?
hade inte jag skrivit något till dig? hittar inte VAR jag skrev det :D
Kör hårt! följer med intresse alla (de flesta iaf) journaler som gäller styrkelyft, intressant att se hur andra lägger upp sin träning. Blir allt mer sugen att göra en ordentlig satsning.
Nja, inte på ett bra tag. Jag hade inte kommit någonstans i min viktklass, och jag vill inte dilla med en deff nu. Det får komma sedan när jag är stark nog.Som jag redan har förklarat för Robban så ska man inte tänka så när det gäller SL, mer tävlande är bara possitivt, finns alltid någon som är sämre än en själv, men det är inget man ska koncentrera sig på. Att träna med ett SL-lag och delta i tävlingar gör bara det hela roligare och motiverar en att fortsätta. Bara ett par veckor med erfarna lyftare kan din teknik förbättras så mycket att du ökar i alla tre lyft med ett tiotal kg.
Menar, en kompis vägde in i 100kg klassen och bänkare 90kg på sin första tävling, inga dissar för det, nu några månader senare gjorde han 115kg i bänk på tävlingen :thumbup:
Hur blev din placering? Skall du tävla igen?Vet inte hur min placering blev, långt från toppen i alla fall.
Ska absolut tävla igen, riktigt trevligt, trotts att jag lyfte minst av alla i alla moment :D
hade inte jag skrivit något till dig? hittar inte VAR jag skrev det :D
:MrT:
Ytterligare ett lätt pass innan morgondagen då det smäller igång med bänkpress.
Benspark: 90kg x 6, 100kg x 6, 6, 5
Bencurl: 60kg x 6, 6, 6
Stela marklyft: 50kg x 7, 80kg x 6, 6
Försök till Crunch's i Nordics maskin, dock pajar den alltid efter första repsen.
Benlyft: BW x 8, 8, 8
15 minuter Hiit (Körde själv denna gången, otroligt svårt att pressa mig ordentligt då, så riktigt dåligt tryck vid arbete)*
*40 sek vila, 30 sek arbete.
Afan. Vilken klubb är du med i?
Afan. Vilken klubb är du med i?Höllviken AC :)
Du bor ju i Malmö, lär inte vara särskilt svårt för dig att hitta en SL-klubb :)
Höllviken AC :)
Du bor ju i Malmö, lär inte vara särskilt svårt för dig att hitta en SL-klubb :)
Du bor väl också i malmö? :)
Du bor väl också i malmö? :)Naj, bor i Skanör, visserligen inte mer än 20min från Malmö.
MEn det är lika nära hemmifrån mig till höllviken som det är till augustenborg. Jag tror de tligger en där.
MEn det är lika nära hemmifrån mig till höllviken som det är till augustenborg. Jag tror de tligger en där.Tycker absolut du ska kolla upp det, du har inget att förlora förutom någon timme. Men tycker du om böj/bänk/mark så kommer du säkert gilla det.
Sådär, tungt bänkpass avklarat, gick inte något vidare, tyvärr, lite trött och viktnedgången gör väl sitt också.
Bänkpress: 80kg x 5, 90kg x 3, 100kg x 2, 2 , 2
Smalbänkpress: 80kg x 6, 90kg x 3
T-bar: 60kg x 10, 9, 75kg x 6, 6
Stånde axelpress (med hantlar): 17.5kg x 6, 5, 4, 5 (hemskt att jag har tappat så mycket i denna övningen).
Sedan lite andra "tramsövningar" gick mest runt och dagdrömde, knäckt över att det gick så kasst i bänken.
Körde lite kondition igår, dock hjälpte en kompis som skulle körde bänkpress, i mellan hans set körde jag:
Bicepscurl: 20kg x 6, 30kg x 6, 40kg x 6, 50kg x 3 (lite mindre strikt på sista)
12min HiiT*
*40 sek vila, 30 sek arbete.
Något jag har missat att slänga in, är att jag i regel cyklar 8km innan och sedan ytterligare 8km efter passen. Detta för att jag har valt att träna på ett gym lite längre i från mig, tar en tjugo min att cykla och gillar att anstränga hjärtat lite också, så fortsatt med detta.
Viktnedgången går inte riktigt som tänkt, är ju så att tävlingen redan är den 8:e oktober, jag trodde att det var den 28:e och min vikt ligger på 77.1kg. Jag har alltså 20 dygn på mig att tappa 2.1kg, inga problem egentligen, kan tappa det på ett par dagar, dock vill jag ju bibehålla så mycket styrka som möjligt.
Nu blir det till att skippa alla kolhydrater i princip, max 10g till varje måltid, 30g efter träningen. 50g fett per dygn och resten protein. Blir att äta sex gånger per dygn, 25g protein per måltid (proteinkällor: Kesella, Keso, kyckling, nötkött), detta ger mig 150g protein per dygn, tillsammans med 50g fett och max 100g kolhydrater så får jag i mig ~1500kcal per dygn, detta bör göra under för viktnedgången, i och med att det bara är under 20dagar så känns det som det inte bör vara allt förödande för styrkan.
EDIT: Får bli en tråd under Deff-sektionen och se vad folk har för åsikter.
Blev ett till "flumpass" då det blev massor av passande och jag själv inte kunde köra böj.
Hantelrodd: 55kg x 6, 6, 6, 5
Benspark: 100kg x 6, 6, 105kg x 4
Dips: +25kg x 9, 8, 8
Drag till hakan (med skivstång): 40kg x 6, 50kg x 6, 6
Några set i blandade övningar för hamstring.
Känns som jag tappat all struktur i träningen, blir bara lullull pass, det där tog säker 1½ timme...
Lovar ett bättre pass nästa gång.
Lycka till i nästa tävling! *yourock* HAr du inga bilder att slänga upp? Jag satte nytt PB idag i bänken, 120 kilo. snedlyfte och bommade på 115, klarade 117,5, och sedan 120. Mycket glad.
Lycka till i nästa tävling! *yourock* HAr du inga bilder att slänga upp? Jag satte nytt PB idag i bänken, 120 kilo. snedlyfte och bommade på 115, klarade 117,5, och sedan 120. Mycket glad.
:hbang:
Tycker du borde gå med en SL-klubb :)
Har tyärr inga bilder, kanske kommer :)
Då Kesellan var slut i morse och suget efter Kesella med skivad Nektarin till frukost var stor så bestämde jag mig för att vandra till affären före frukosten, blev lite omvägar och gick strax över 50min, när jag kom hem hade jag både tom mage och lite vätska i kroppen, så när jag ställde mig på vågen stod den bara på 75.3kg, naturligtvis kommer jag gå upp minst ett kilo under dagen, dock kändes det bra att man kunde komma ner så mycket utan att känna sig helt matt. Får hoppas att markpasset i afton går bra.
Efter den rundan, så kände jag att här var trist här himma, så cyklade ner en cykel åt en kompis (~5-5.5km) och sedan gick hem där i från :)
Sedan strykepass nu på kvällen, "lätta" mark i singelform.
Blev ingen struktur i detta passet heller, dock börjar passen likna något igen :)
Marklyft: 160kg x 2, 170kg x 1+1, 1+1
Smala latsdrag: 100kg x 5, 110kg x 4, 120kg x 2 (framför huvudet, tummarna under hakan)
Hantelpress: 27kg x 5, 32.5kg x 5, 35kg x 5
Axelpress bakom huvudet i smith: 35kg x 6, 45kg x 6, 6
Bänk idag;
Bänkpress: 100kg x 1, 105kg x 1, 107.5kg x 1 (alla med stopp)
Uppåtlutande bänk: 50kg x 6, 70kg x 6, 80kg x 6
Smalbänk: 90kg x 3
Dips: +25kg x 8, +35kg x 6, +40kg x 3
Drag till hakan (kabel, v-grepp, gung med knäna): 40 x 6, 50kg x 6, 60kg x 5
(sedan lite annat smått och gott som vanligt, minns dock inte vikt/set/reps)
75.9kg i morse, 14 dagar kvar :)
Försökte mig på lite böj ikväll.
Böj: 90kg x 1, 110kg x 1, 120kg x 1 + 1
Benspark: 100kg x 4, 5
Hantelpress: 35kg x 5, 4
Dips: BW x 3, 3, +50kg x 2 (nytt pb)
(samt lite andra "småövningar för blandade muskelgrupper).
Kändes inte helt bra i böjen, känns fortfarande lite i benet, dock ska jag bli kallad till en mottagning som ska vara lite mer inriktade på idrottsskador. Så får hoppas att de kan ge mig något.
Körde lätta mark i söndags: 150kg x 3
Idag blev det tungt.
Mark: 160kg x 2, 180kg x 1, 190kg x 1 (försökte ytterligare en gång på 190kg, dock blev det en miss).
Kronlyft: 180kg x 5, 190kg x 3, 195kg x 1
Skivstångscurl: 40kg x 6, 50kg x 2
Skivstångsrodd (överhands grepp): 50kg x 6, 80kg x 5
Skivstångsrodd (underhandsgrepp): 50kg x 5, 70kg x 5
75.9kg i morse, 14 dagar kvar :)75.5kg nyss och 9 dagar kvar :)
Sista "riktiga" bänkpasset innan tävlingen.
Bänkpress (ettor med stopp):
100kg
110kg (lyfte på arslet)
105kg (segt)
107.5kg (lyfte på arslet)
102.5kg (bus lätt)
105kg (force (fail))
Dips: BW x 3, +20kg x 3, +50kg x 2, +55kg x 1 (nytt pb)
Axelpress i smith, sittande utan ryggstöd: 40kg x 6, 45kg x 5, 40kg x 5
Hantelpress: 30kg x 6, 5, 4
Pushdown (fusk): 40kg x 5, 45kg x 3
Smalbänk: 80kg x 1 (kom sent till träning, så här var jag ensam kvar och det höll på gå åt skogen här)
Smärtar i Triceps (på ett positivt sätt) nu. Lär köra några ettor på 100kg på måndag i bänk för att försöka få till lite bättre teknik (känts konstigt senaste passen).
74.9kg på vågen för ett par minuter sedan, detta ska firas med lite bärs med polarna ikväll :)
Mass-Tech
2005-09-30, 19:58
Gillar dina hantelpressar.
Gillar dina hantelpressar.De var helt åt skogen, sista setet bänk dödade brösten helt och hållet, kände mig otroligt svag efteråt
:D
Mass-Tech
2005-09-30, 22:51
De var helt åt skogen, sista setet bänk dödade brösten helt och hållet, kände mig otroligt svag efteråt
:D
Trode det var för axlarna, jaja 30kg är bättre än 20kg.
Tjabba Bjorne. Ser ut att gå bra. Har lagt in lite fula bilder i min journal. Börjar på sidan 3. Dock var inte Robin med denna gång :(
Imorgon blir det 125 i bänkpress förhoppningsvis.
Tjabba Bjorne. Ser ut att gå bra. Har lagt in lite fula bilder i min journal. Börjar på sidan 3. Dock var inte Robin med denna gång :(
Imorgon blir det 125 i bänkpress förhoppningsvis.Av att dömma er från bilderna, så kan jag tro att ni är Robins kompisar :p
Ordentlig bringa hade du, så 125kg kommer nog gå utan problem, lycka till! :)
Haha, det hade varit kul att köra ett bänkpass någon gång.
Jag hoppas att möget går imorgon. Vi får se om min bringa klrarar av det.
Haha, det hade varit kul att köra ett bänkpass någon gång.
Jag hoppas att möget går imorgon. Vi får se om min bringa klrarar av det.Vilket gym kör ni på, å klart det kommer gå! :)
Böj idag.
Böj: 100kg x 1 + 1, 120kg x 1, 125kg x 1 (känns fortfarande litegrann, så fick räcka där, även om 125kg var tungt för mig.)
Benspark: 105kg x 3, 100kg x 4, 4, 105 x 3
Bencurl: 60kg x 4, 4, 70kg x 5
Kronlyft: 190kg x 1, 0 (fail), 180kg x 1
Sedan testa jag även lite frivändningar, tekniken finns ju inte, bara testat en gång förut, testade upp till 70kg, sedan började det känns lite i benet, så fick bli där.
Gcik åt skogen :( Nära var det. Får bli om två veckor.
Vi tränar på kockums i västra hamnen.
Gcik åt skogen :( Nära var det. Får bli om två veckor.
Vi tränar på kockums i västra hamnen.
Ahhh, därför jag kände igen gymmet så mycket. Där har jag tränat några gånger med :)
Gcik åt skogen :( Nära var det. Får bli om två veckor.Finns det en takfläkt på gymmet var det säkert den som tryckte ner vikterna för dig, eller varför inte lampljuset rakt i ögonen som gjorde att du tappa koncentrationen?
Du fixar det nästa gång! :)
Får hoppas det annars begår jag antagligen självmord.
Får hoppas det annars begår jag antagligen självmord.Hur går det i mark och böjen då?
Körde singlar på 180 sist, är rätt trött i ryggen. Jag har krympt två cm sedan jag började träna. Böj har jag inte kört tunga på heal sommaren. Har haft problem med bråck i tarmarna, och med ett fett buktryck är det inte kul. Det har blvit bättre dock, så böjen är jag snart på igen. Har bara kört upp till 100, sedan bytat till press.
Sådär, hemma från DM (som hölls på MAK (Malmö))
Hinner inte skriva ner allt, men vägde in på 74.2kg, dvs in i 75:an precis som planerat.
Lyften:
Böj: 125kg
Bänk: 105kg (försökte på 110kg, miss)
Mark: 190kg (försökte på 195kg igen, miss)
420kg totalt vilket var tillräckligt för brons i 75:an :)
bosse_brutal
2005-10-08, 18:03
vilka jävla übermark:thumbup:
bra jobbat :thumbup: grymma mark som sagt
bra jobbat :thumbup: grymma mark som sagt
vilka jävla übermark:thumbup:
Tack tack :)
Mark är ju min favorit, även om jag möjligen lyfter mycket med ryggen, hur som helst så mår ryggen prima, inga smärtor i alla fall :p
Sedan när man börjar med lindor i böjen (och skadan släpper helt) så kan man kanske komma iväg där också, samt på med bänktröja, fast vill egentligen komma upp i 120kg utan tröja, vilket jag tror jag kan göra ifall jag satsar stenhårt på bänk tills februari, samt går upp några kg.
Sådär, hemma från DM (som hölls på MAK (Malmö))
Hinner inte skriva ner allt, men vägde in på 74.2kg, dvs in i 75:an precis som planerat.
Lyften:
Böj: 125kg
Bänk: 105kg (försökte på 110kg, miss)
Mark: 190kg (försökte på 195kg igen, miss)
420kg totalt vilket var tillräckligt för brons i 75:an :)Detta var då med bälte och handledslindor.
Smärtan i benet har börjat släppa, körde lite lätta ettor i böj (upp till 110kg) i måndags, kändes då knappt något, så det är helt klart på bättringsväg. Blev även tre set hantelpress och 2 set tunga latsdrag med smalt grepp och som avslutning ett set frivändningar.
Journalen är avslutad, skulle som sagt bara följa upp till denna tävlingen.
Ökade väldigt lite i styrka, dock gick jag ner fyra kilo, har gått upp ett halvt kilo nu, så väger ganska precis under 75kg som det är nu. Ska ta det lugnt i en vecka eller så, sedan är det dags för sjunka ytterligare i vikt till nästan 70.0kg, för att sedan där efter påbörja en uppbyggnadsfas.
När uppbyggnadsfasen kommer igen, kommer en ny Journal, lite mer ordentlig sådan.
/Björne
A.Pahkamaa
2005-10-16, 16:58
Journalen är avslutad, skulle som sagt bara följa upp till denna tävlingen.
Ökade väldigt lite i styrka, dock gick jag ner fyra kilo, har gått upp ett halvt kilo nu, så väger ganska precis under 75kg som det är nu. Ska ta det lugnt i en vecka eller så, sedan är det dags för sjunka ytterligare i vikt till nästan 70.0kg, för att sedan där efter påbörja en uppbyggnadsfas.
När uppbyggnadsfasen kommer igen, kommer en ny Journal, lite mer ordentlig sådan.
/Björne
Har inte läst igenom hela din journal, men undrar varför du vill gå ner i vikt?
Med din nuvarande längd och vikt så tycker jag det låter lite konstigt.
Har inte läst igenom hela din journal, men undrar varför du vill gå ner i vikt?
Med din nuvarande längd och vikt så tycker jag det låter lite konstigt.För att det är så mycket lättare att öka i styrka när man går upp i vikt sedan. Samt vill jag inte bli tyngre än max 85kg, att det inte är optimalt för att kunna böja 400kg är en annan femma, är inte ute efter att göra en SL-karriär.
A.Pahkamaa
2005-10-16, 22:35
För att det är så mycket lättare att öka i styrka när man går upp i vikt sedan. Samt vill jag inte bli tyngre än max 85kg, att det inte är optimalt för att kunna böja 400kg är en annan femma, är inte ute efter att göra en SL-karriär.
Jag förstår :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.