Logga in

Visa fullständig version : Hur ska jag äta osv?

Bencker
2005-09-03, 22:37
Hade tänkt börja gå på gym 3 dagar i veckan. Vad ska jag äta? Mycket kött och sallader osv och mycket? Funderar på att köpa kreatin också, är det bra?

Hjälp uppskattas! :)

Fettecke
2005-09-03, 22:47
mkt protein, och kolhydrater i förhållande till hur mkt energi(kcal) du gör av med per dag.... käkar du för mkt blir du fet, käkar du för lite blir du tanigare av träningen.

kreatin behövs kanske inte i början... du kommer öka bra i alla övningar ändå... sedan andra bra faktorer som återhämtning behövs nog inte då du bara tränar 3ggr i veckan....

det är nog overkill... du klarar dig nog bra med vettig mat...
Ja, kött är bra då det är mkt protein överlag. all typ av rent kött är i princip bra... "färdiglagad" mat, typ köttbullar osv är väll mindre bra, men funkar ändå...

Sen tror jag inte du behöver vara dödshård på kosten, kommer gå bra ändå om du äter varierat och delar upp alla dagens mål på runt 5+ mål...
frukost (fika) lunch (fika) middag -träning- mat, mat -sova-

säkerligen jobbar du och då kan du ju även svulla på rasterna... då komme du upp i lite bättre nivå i ditt näringsintag...

tänk på att du inte behöver äta lika stor mängd mat de dagar du inte tränar då du förbrukar mindre energi de dagarna, men fortfarnde lika utspritt under dagen! (en standard dag dvs)
maten reparerar dina muskler efter du har tränat, då de bryts ner, för att byggas upp igen, och bli större av den mat du stoppar i huvudet.

en liten fingervisning bara...

Bencker
2005-09-03, 23:03
Okej, tack för svar. Ska göra det du skriver och vänta med kreatin. Tack än en gång.

Fettecke
2005-09-04, 13:03
det är ju min tolkning av det hela iaf... finns säkert folk som tycker annorlunda, så vänta svar från fler innan du bestämmer dig helt om du inte vet själv... ;)

GymTT
2005-09-04, 13:05
Ha som regel att hela tiden försöka äta var 3e timme.

Bencker
2005-09-04, 13:13
ofan.. så man ska äta lite flera gånger om dagen?

Ska till gymmet om några timmar. :D

Fettecke
2005-09-04, 13:15
ofan.. så man ska äta lite flera gånger om dagen?

Ska till gymmet om några timmar. :D

det jag skrev om minst 5 mål om dagen... konstant flöde av näring till musklerna och resten av kroppen som ska nyttja det.

Bättre att äta mindre fler gånger är mer förre gånger.