handdator

Visa fullständig version : Galet galet, har panik och kan inte sitta still!

Griip
2005-09-02, 23:57
För 3 månader sedan var jag världens lataste och slappaste människa, sen slutade jag lira datorspel och skaffade mig ett liv. Sen gjorde jag typ något varje dag, istället för att bara sitta å slösa tid. Och nu idag/igår fick jag en jävla knäpp! Kan inte sitta still, skakig som fan och känns som om jag måste göra något hela tiden. Kan inte kolla på TV, läsa forum eller snacka på MSN, det känns för segt och tråkigt. Var hos en polare på förfest nu och satt å lira poker, mitt i allt så drar jag ut å joggar!? wtf.. jag hatar att jogga. Frågan är hur lite jag kommer sova inatt, det här är SJUKT! Tränade ett lätt pass idag också, det lugnade ner mig ett tag iaf men efter det har jag varit helt uppe i varv.. omöjligt att sitta ner å bara ta det lugnt, försöker jag ens med det flyger mobilen upp och jag börjar spela snake2 som en tok tills jag dör och börjar gå fram å tebaks igen.

Fast, det är inte bara fysiskt så att säga. Känner att jag måste göra allting NU NU NU, allt jag alltid velat göra men aldrig orkat(bli pirat, tävla i UFC etc etc). Vill ta tag i ALLT och inte skjuta upp något, som jag TRO MIG varit bäst på förut. Tänk om denna känslan är kvar imorrn och dagen efter. Jag har för första gången i mitt liv VELAT arbeta bara för att ha något att göra.. jag städade tom. för några dagar sen..

Jag har fått en uppenbarelse: Att göra ingenting är SLÖSERI MED TID!

någon som har varit med om något liknande? Fattar inte vad fan som händer.. (men ser på det hela som VÄLDIGT positivt)

Bonnie
2005-09-03, 00:14
Inte för jag vet om denna tråden är seriös men, sedan jag börja jobba förra veckan (varit hemma i 2,5 år) så har jag oxå fått en jävla fart med i princip allt. Spontantränade och en jäkla massa mysko prylar. I dag när jag borde kopplat av så börja jag städa badrummet *screwy*

Metal_boy_
2005-09-03, 00:40
Var glad över din positiva energi, men spara på den. Ett enormt psykiskt välmående ska för det inte missbrukas med att hoppa runt och göra allt som en jävla stugtomte. Ta vara på den positiva energin som du har, precis som en bil med stor kraftig motor som du använder efter vad du behöver den till, men sen snålar på för att kunna åka längre.

Fan vad klok jag är.

Helena B
2005-09-03, 01:41
Jag har märkt att nu när jag tränar mycket så blir jag likadan. Kan tex inte sova, klockan är nu 02:30 och igår vid den här tiden började jag rengöra ugnen *screwy* Fast det enda jag ser som negativt med det här är sömnproblemen..men annars får man saker gjorda och det är kanon.

Du kanske borde pröva på yoga :-D

Griip
2005-09-03, 02:02
Var glad över din positiva energi, men spara på den. Ett enormt psykiskt välmående ska för det inte missbrukas med att hoppa runt och göra allt som en jävla stugtomte. Ta vara på den positiva energin som du har, precis som en bil med stor kraftig motor som du använder efter vad du behöver den till, men sen snålar på för att kunna åka längre.

Fan vad klok jag är.

Både konstig och klok som få :thumbup:

men känns som om ifall jag inte gör av med energin nu kanske den är borta om några dagar ändå.. kanske inte, vafan vet jag.

Griip
2005-09-03, 02:03
Jag har märkt att nu när jag tränar mycket så blir jag likadan. Kan tex inte sova, klockan är nu 02:30 och igår vid den här tiden började jag rengöra ugnen *screwy* Fast det enda jag ser som negativt med det här är sömnproblemen..men annars får man saker gjorda och det är kanon.

Du kanske borde pröva på yoga :-D

Jo, sömnproblem tror jag att jag kommer ha. Återstår att se om cirkus 20 min :(