Visa fullständig version : kryddor, ökande fettförbränning?
finns det inte olika kryddor som ökar ens fettförbränning en gnutta?
finns det inte olika kryddor som ökar ens fettförbränning en gnutta?
Är det bara starkt nog, typ chili eller peppar i stora mängder så kan du säkert svettas ur en kalori eller 2 ;)
Jo, det fins kryddor som höjer termogensen, men det betyder inte så mycket för fettförbränningen
chilli ar effektivt pa mig personligen , har dock inga vetenskapliga referenser att det ska gora nan direkt skillnad . jag upplever det som att matsmaltningen gar fortare.. *flex*
brukar hacka 5-10 3-4 cm langa chillis ihop med farsk vitlok a ingefara , blandar det med en burk tonfisk tillsatter lite pressad citron ovanpa . mitt favoritmal for forbranning :)
brukar hacka 5-10 3-4 cm langa chillis ihop med farsk vitlok a ingefara , blandar det med en burk tonfisk tillsatter lite pressad citron ovanpa . mitt favoritmal for forbranning :)
*screwy* Det där lät staaaaaarkt!!!
King Grub
2005-09-02, 12:15
5 gram aktiv substans från chilipeppar uppreglerar metabolismen med 20% i en halvtimme efter intag. 5 g aktiv substans är inte trevligt att äta...
*screwy* Det där lät staaaaaarkt!!!
heh jo ater du det for forsta gangen sa ar det nastan omojligt. men man maste vanja sig sma doser starkare a starkare under langre tid sa gar det . for mig tog det 6-8 veckor kanske innan alla biverkningar som forsvann tex att springa pa taletten 6gr natt. *flex*
5 gram aktiv substans från chilipeppar uppreglerar metabolismen med 20% i en halvtimme efter intag. 5 g aktiv substans är inte trevligt att äta...
Och hur många chilli"frukter"(kom inte på något annat ord) skulle man behöva äta för att få i sig 5 g?
Och hur många chilli"frukter"(kom inte på något annat ord) skulle man behöva äta för att få i sig 5 g?
Två tunnland antagligen :D
ar nyfiken pa aktiv substans ? vad innebar det ? ha vill nastan testa 5 gr aktiv substans chilly , kanns som en rolig utmaning :) kanske inte ens ar mojligt? .
King Grub
2005-09-02, 20:29
ar nyfiken pa aktiv substans ? vad innebar det ?
Capsaicin.
En enda droppe rent capsaicin utspädd i 100000 droppar vatten och droppad på tungan orsakar blåsor...
Capsaicin.
En enda droppe rent capsaicin utspädd i 100000 droppar vatten och droppad på tungan orsakar blåsor...
Men med aktiv, menar man då "ren, koncentrerad"
Dvs man häller i testpersonen 5g rent capsaicin och noterar hur mycket termogensen ökar?
låter... svettigt :D
Capsaicin.
hehe ok da avstar jag nog fran att testa
;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.