Visa fullständig version : Fast telefon-abonnemang
Har i dagran blivit påring av Optimal telecom och de skulle enligt egen utsago lova lägsta pris. Dettaär vad de kan erbjuda:
Abonnemang: 121 kr/mån
Ringer gratis kvällar och helger (uppkopplingsavgift 41 öre). 21 kr/månad i avgift för den tjäsnten
Bindningstid 12 månader.
Är detta någonting att satsa på eller skall man skita i det?
Idag har jag DuViAlla/Felia och då kostar det 125kr/24kr + 45 öre i uppkoppling).
Tilläggas kan att jag uteslutande ringer på kvällar och helger. Finns det bättre alternativ?
Pellefant
2005-09-01, 15:03
Morsan hade Optimal telecom, och var nöjd.
Dock bytte hon till BBB i samband med att hon skaffade Internet.
martin_vbg
2005-09-01, 15:04
Har i dagran blivit påring av Optimal telecom och de skulle enligt egen utsago lova lägsta pris. Dettaär vad de kan erbjuda:
Ringer gratis kvällar och helger (uppkopplingsavgift 41 öre). 21 kr/månad i avgift för den tjäsnten
Bindningstid 12 månader.
Idag har jag DuViAlla/Felia och då kostar det 125kr/24kr + 45 öre i uppkoppling).
Tilläggas kan att jag uteslutande ringer på kvällar och helger. Finns det bättre alternativ?
Telia kostar 125/30 + 45 öre uppkoppling
eller 125/65 + 45 öre uppkoppling, gratis fasta nätet dygnet runt
eller 125/74 + 69 öre uppkoppling, gratis fasta nätet och telia mobiltelefoner.
grisbil3n
2005-09-01, 15:06
BBB kan ju erbjuda telefoni+internet för typ 150 spänn i månaden vill ja minnas. Detta gäller dock bara fiber antar ja.
Telia är det telefonabonnemanget som fungerar bäst.
BBB SUGER när det väl krånglar.
Vi va utan internet och hemtelefon i över en månad..
grisbil3n
2005-09-01, 15:09
Telia är det telefonabonnemanget som fungerar bäst.
BBB SUGER när det väl krånglar.
Vi va utan internet och hemtelefon i över en månad..
Låter ju inte kanoners, jag har BBB, har väl skött sig ok överlag. Om karln har en annan internetleverantör så är det ju i varje fall skitsamma. Förstår heller inte hur internet kan ta med sig den fasta telefonin i fallet, skumt.
Låter ju inte kanoners, jag har BBB, har väl skött sig ok överlag. Om karln har en annan internetleverantör så är det ju i varje fall skitsamma. Förstår heller inte hur internet kan ta med sig den fasta telefonin i fallet, skumt.
Vi hade BBB bredband och bytte från Telia till BBB i telefoni.
Det funka inte... Så va 5 utav deras tekniker här och pilla,
de va nere på stationen och pilla. Funkade fortfarande inte.
Nu har vi BBB bredband och Telia telefon.
Jag valde BBB telefoni nyligen, har fungerat jävligt dåligt faktiskt.
hade samma problem förut. men som tur har allt ordnad sig.
Det kommer ordna sig, det gör det alltid
Jo, det löser sig, så brukar allt bli
det kommer fixa sig till slut
det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur
och flera mil ifrån, det ordnar sig. ;)
Byt tillbaks.. omedelbums.. eller nått :s
grisbil3n
2005-09-01, 15:24
Då tar jag helt sonika o ger fan i att skaffa BBB telefoni, funderat lite på det med tanke på den obefintliga abonnemangskostnaden.
Skaffa Telia fritid eller nått.. (heter nått sånt) Om ni vill ha billigare.
Är inte värt att ha överdrivet billigt abonnemang om det ändså inte funkar.
TheBeanSeed
2005-09-01, 16:02
jag har optimals abonnemang, en fördel för en relativt fattig student är att
abonnemangsavgiften hamnar på räkningen mao du betalar månadsvis i efterskott
telia tar ut den kvartalsvis i förskott *grr27*
har hört om de som har tele2 bredbandstelefoni, då behöver du inget abonnemang alls utan en router och nån dosa
har hört om de som har tele2 bredbandstelefoni, då behöver du inget abonnemang alls utan en router och nån dosa
Nån som har någon erfarenthet av detta? Jag tänkte skaffa tele2 bredbandstelefoni i dagarna. 699kr i startavgift och då ingår dosa. Sen ingen månadsavgift alls.
Telia är inte så vassa heller, när mamma och pappa flyttade till ny stad kopplade telia in dom på samma nr som ett existerande par använde. Alltså inte det nr som var sagt.
Min telefoni från BBB (fiber / IP) har funkat bra. En störning där ett stort område var nere. Men sånt händer ju med telia också. Dessutom kostar det ju mindre med BBB, och allt för att undvika statliga bolag.
spray kostar för bas 118 kr/månad
Telias är på 125 kr/månad
De har även liknande "telia-fritid" och de påstår sig vara billigare än telia.
Till de 118/125kr så tillkommer om man vill ha gratis kvällar och helger, en fast avgift på:
Sprays 20 kr.
Telia fritid för ungdomar 15 kr, annars 25 kr.
Sedan är det övriga priser osv på annan tid. Du får helt enkelt kolla om du ringer för mer än 15/20 kr på kvällar o helger. annars lönar det sig inte. Sedan finns det gratis hela tiden, men det kostar därefter och då ska du nog ringa en hel del tror jag..
Håller på och kollar själv efter abonemang nu :)
just det, bindingstid på telia är 3 månader och spray är 12 månader.
Jag lovar inte att detta är 100% men.. www.telia.se och www.spray.se
eller www.tele2.se fast de har inte jag kollat på så mycket :)
spray tar allting på en faktura tror jag.. =)
martin_vbg
2005-09-01, 17:49
Det går inte att komma igenom och inte ha något hemtelefonab. för tillfället. Telia kommer dock att leverera detta om 6 veckor står något om det på post och telestyrelsen.
Om du är under 26 är det kostnadsfritt att ha månadsavgift på telia.
Telia är inte så vassa heller, när mamma och pappa flyttade till ny stad kopplade telia in dom på samma nr som ett existerande par använde. Alltså inte det nr som var sagt.
Det är inte telia som har hand om det utan det är skanova ;)
Skaffa Telia fritid eller nått.. (heter nått sånt) Om ni vill ha billigare.
Är inte värt att ha överdrivet billigt abonnemang om det ändså inte funkar.
Telia kostar 125/30 + 45 öre uppkoppling (fritid) kostar alltså 30:- extra
eller 125/65 + 45 öre uppkoppling, gratis fasta nätet dygnet runt (alltid) 65:- extra
eller 125/74 + 69 öre uppkoppling, gratis fasta nätet och telia mobiltelefoner. (alltid total) 74:- extra
BBB är annars en bra operatör men de har väldiga problem att göra porteringar mellan andra operatörer verkar det som många som haft problem med det. Sen har de väl dessutom en adm. avg. på 20:- på det vanliga priset har jag för mig jag har sett? Eller är det jag som läst fel?
martin_vbg
2005-09-01, 17:51
just det, bindingstid på telia är 3 månader och spray är 12 månader.
Jag lovar inte att detta är 100% men.. www.telia.se och www.spray.se
eller www.tele2.se fast de har inte jag kollat på så mycket :)
Det är inte 3 månader på telia antingen är det 1 månad och då får du betala högre inkopplingsavgift än du om du tar 12 mån (695:- med 12 mån) eller så tar man 18 mån bindning och får fri inkoppling + fritt modem och gratis telia fritid + billigare månadsavg.
Nu kollar jag ifs ungdomsabonmang och det kanske skiljer på det.. men saxat från telias hemsida.. :)
Telia Bas Ungdom med Telia Fritid
Telia Bas Ungdom fungerar precis som vårt vanliga abonnemang (Telia Bas), fast det är billigare. För dig som fyllt 16 men inte 26 år.
Samtliga priser är inklusive moms.
Bindningstiden för abonnemanget är 3 månader.
martin_vbg
2005-09-01, 17:55
Nu kollar jag ifs ungdomsabonmang och det kanske skiljer på det.. men saxat från telias hemsida.. :)
Telia Bas Ungdom med Telia Fritid
Telia Bas Ungdom fungerar precis som vårt vanliga abonnemang (Telia Bas), fast det är billigare. För dig som fyllt 16 men inte 26 år.
Samtliga priser är inklusive moms.
Bindningstiden för abonnemanget är 3 månader.
Det stämmer, för ett fast telia ab. inte för ett bredband. Fast kostar 250:- startavgift + 125:-/mån, fritid kostar 15:- i månaden om du är under 26 om du inte tar bredband.
jao.. men nu var väl titeln på topic "Fast telefon-abonnemang" ?
Eller jag kanske missar någonting? :)
Fast mangs kanske ska säga först om han är "ungdom" eller ej, för om inte så spelar mina fakta nog inte så stor roll :)
martin_vbg
2005-09-01, 18:01
jao.. men nu var väl titeln på topic "Fast telefon-abonnemang" ?
Eller jag kanske missar någonting? :)
:D
ja, men det var ju snack om bredband så jag fastnade på det spåret, excuse me ;)
ingen fara ;)
Tänkte mer på mangs som nog är mer intresserad av telefoni än bredband =)
martin_vbg
2005-09-01, 18:23
ingen fara ;)
Tänkte mer på mangs som nog är mer intresserad av telefoni än bredband =)
äh, det är roligare att surfa än att snacka i telefon. ;)
där ser man... Jag har haft BBB telefoni och 10mbit fast lina sen april. har aldrig krånglat. Har abonnemanget "sällanringaren" och betalar ingen fast avgift. Istället är uppkopplingsavgiften högre. Men jag ringer rätt lite så det kvittar. Har inte fått en telefonräkning på två-tre månader. :)
martin_vbg
2005-09-01, 18:29
där ser man... Jag har haft BBB telefoni och 10mbit fast lina sen april. har aldrig krånglat. Har abonnemanget "sällanringaren" och betalar ingen fast avgift. Istället är uppkopplingsavgiften högre. Men jag ringer rätt lite så det kvittar. Har inte fått en telefonräkning på två-tre månader. :)
Jasså kan man ha fast ab. hos BBB utan någon månadsavgift? Tufft. Ett alternativ kanske.
Jasså kan man ha fast ab. hos BBB utan någon månadsavgift? Tufft. Ett alternativ kanske.
japp! fast de har inte det alternativet på hemsidan (inte vad jag hittade iaf) så du får ringa till kundtjänst och be dem lägga in det.
formula4shape
2005-09-01, 19:13
Bindningstid 12 månader.
Universal Telecom, enda bolaget i Sverige som har prisgaranti mot SAMTLIGA 52 BOLAG! Optimal har bara mot de 7 dyraste tyvärr..
De bjuder även på 3 första månaderna :) Sålt 4 olika fasta abonnemang..fast det handlar inte om så mkt pengar bara man gått ifrån telia och tele2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.