Visa fullständig version : Vilken ska jag tro på?
Tjena.
Imorse var jag på en undersökning på sjukhuset där de gjorde massa tester.
Sen mätte de mej o ställde mej på en våg grejsimojs o då stod de att jag hade 10% fett...
Senare satte jag mig i en ägg-liknande sak där de kom luft och då sa de att jag hade 20%! (?)
Bör jag köpa en sån där klämm sak eller??? :rolleyes: :confused:
Tycker nog det blivit lite hysteriskt med fettnivåerna - såg så sent som idag en kille som sa att han hade 7 %. Visst, han hade inte mycket späck, men å andra sidan hade han inte mycket muskler heller.
Han var väldigt stolt över sina serratus, som syntes, men tänk er honom bredvid en kille med en köttig 48-arm...
När jag var liten - typ yngre stenåldern - lärde vi oss att
1.Först bygga muskler!
2.Sedan deffa!
3.För att bygga muskler måste man träna tungt!
4.Det är lättare att lyfta tungt när man väger lite mer!
5. För att kunna gå upp i vikt måste man äta - mycket!!!
Numenar jag inte att vi måste käka som Fiddebeast allihop (för det har vi varken råd eller tid med), men vill ni komma nån vart - skicka fettmätarna och börja käka.
Jag ser hellre ett köttigt bensvep eller en vad på 49, än en genomskinlig kropp utan tonus...
allan
Fultjack
2002-05-29, 09:19
mm sant .. jag ser många killar som (försöker?) deffa å dom har tränat 2-3 månader.. det är juh nästan pinsamt
Fråga någon på gymmet, han kan garanterat säga om du ligger på 20% eller 10%. I övrigt håller jag med ovanstående.
har också sett hur en sådan våg varit missvisande. den här gången hade killen 3% fast han deffinitivt inte var mer deffad än mig. den visade också att en annan lönnfet kille hade 9%
det verkade som att den tog hänsyn till BMI
själv hade jag enligt vågen endast 6% jag är visserligen ganska hård men hade gjort en nästan 5kg:s viktökning då jag gjorde mätningen...
det ända säkra lär visst vara undervattensvågen.
tycker visst att man kan deffa efter ett par månaders träning om det är ens mål att tappa fett. vadå endel människor är ju i större behov av det än att bygga massa :eek:
vågarna går inte att lita på dom är totalt oförutsägbara!! eller vad säger du pk?! på min visa det att jag skulle ha 6% vilket inte stämmer så lita absolut inte på dom!
Applåder till Allan! Jag fattar inte varför alla ska hålla på och "deffa" för de fjuttiga dagarna som det går att visa sig i bar överkropp.
Sen är det faktiskt ytterst tveksamt om någon märker/bryr sig om en 80kgs-kille deffat bort 5 kilo eller ej.
Själv ska jag bulka under sommaren och köra tungt som fan.
/Henke
Som så många andra i min ålder drar jag in i lumpen i sommar och jag ligger i stenhård träning just nu och säger: Va fan, lite hull måste man ha.
Allans regler är gyllene, de är de enda som fungerar. De borde hängas upp på guldplakat i alla gym så att nybörjarna (och discotöntarna) förstår hur man går tillväga!
Peace.
Gör en kompromiss :
15% BF
Men om jag ska vara ärlig...lägg ner skiten
fan spelar det för roll?
Hm, har nu tränat i åtta (eller är det nio?) månader, kommer då inte ens att FUNDERA på att deffa förän jag har tränat i minst två år.
Äta ordentligt ska man fan också göra, fast det blir dyrt, hur man än gör :/
också groteskt drygt att bo i "förorten" allt är dyrare på dom lokalabutikerna, om man kunde handla på stormarknad så skulle man nog tjäna flera hundralappar per månad.
Det beror ju på hur man ser ut och vad man har för mål med träningen.
att tipsa en överviktig kille som har som mål att bli vältränad och fit att bulka järnet och deffa om tre år.. är nog inte att rekommendera han slutar nog att träna när han lagt på sig 10 kilo fett till....
men en tanig kille som kliver in på gymet och ska deffa är ju lika fel han har ju inga muskler att deffa fram.
Tycker att Fredrik Wettergren sa det ganska bra i en artikel i B&K : det finns en del som tränar med inställningen att bli störst och komma in på tävlingen och chocka alla andra och bulkar på i flera år och sen lessnar och slutar träna utan att ha sett speciellt vältränad ut nångång.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.