Visa fullständig version : Sadistmord på film
AnimalGen
2005-08-30, 08:18
Ang SAW-tråden. Vilket är det grymaste mordet mm ni har set på film/tv?
Frippe_L
2005-08-30, 08:37
Ang SAW-tråden. Vilket är det grymaste mordet mm ni har set på film/tv?
Vet inte om det är det grymmaste jag sett, men det jag kommer på först nu iaf.
I "Dobermann" håller en kille en annans huvud mot asfalten så det skrapas sönder samtidigt som han kör bil. Det ser inte allt för skönt ut... *popcorn*
spacedog
2005-08-30, 08:46
Trottoarscenen i American History X är rätt obehaglig.
Den söker en rätt bra!
Var inte direkt beredd på det heller när jag såg den på bion! Schysst scen!
Hela Passion of The Christ är väl nästan som en enda mordscen. Obehagligt var ordet...
I slutet på hannibal är rätt coolt då han käkar upp hjärnan medan killen lever... heheh
AnimalGen
2005-08-30, 09:02
3:de offret i Seven, killen som hade blivit fastspännd i en säng i ett år, är nog det värsta jag har sett.
Första mordet i Seven, killen som tvingades äta ihjäl sig. Huvva *spy* jag lämnade biosalongen efter detta. Jag har också gått ut från "Ransom" där de hade en pojke fastbunden i en säng, den filmen har jag sett senare och den var inte så farlig.
Jag gillar inte när man är taskig mot folk.
Spannmål
2005-08-30, 09:19
Första mordet i Seven, killen som tvingades äta ihjäl sig. Huvva *spy* jag lämnade biosalongen efter detta. Jag har också gått ut från "Ransom" där de hade en pojke fastbunden i en säng, den filmen har jag sett senare och den var inte så farlig.
Tror inte att actionfilmer är ngt för dig, ärligt talat.
Tror inte att actionfilmer är ngt för dig, ärligt talat.
Nä jag hade inget på seven att göra.
Arne Persson
2005-08-30, 09:24
Bollibumpa kan ev. vara ett alternativ? :)
AngelLove
2005-08-30, 09:33
Går inte de flesta filmerna i världen ut på just att där är någon som gör ngt elakt mot ngn annan ???? *screwy*
Bollibumpa kan ev. vara ett alternativ? :)
:thumbup:
Till vardags så jobbar jag på sågverk och har sett ett och annat (sågklinga+fingrar = dålig kombination). Inga problem med detta.
Sadism och dumheter pallar jag inte, har väl för livlig fantasi eller något.
Markus H
2005-08-30, 09:37
Går inte de flesta filmerna i världen ut på just att där är någon som gör ngt elakt mot ngn annan ???? *screwy*
På ett eller annat sätt så är även Nalle Puh lite elakt.
Faktiskt ända gången jag vänt bort huvet när jag sett nån dö på film.
Ända jag minns från filmen ghost ship är när stålvajern sveper över dansgolvet och skär av allt möjligt på de stackars passagerarna som dansar och har kul :D
New York ripper , Uääääck.
Ända jag minns från filmen ghost ship är när stålvajern sveper över dansgolvet och skär av allt möjligt på de stackars passagerarna som dansar och har kul :D
Ja, scenen med trottoaren i American History X får min röst också.
Vill man se fler roligheter i stil med scenen från Ghost Ship kan man ju kolla Final Destination 1 & 2. De är dock mer komiska än obehagliga.
Fargo, då Stormare kör ner sin partner i sågspånsmaskinen.
Inte så äckligt iofs, men mycket blod.
henke_in_training
2005-08-30, 10:14
När de skär halsen av Gibsons fruga i Braveheart har alltid varit obehaglig att se. Resten är väl redan nämnda...
Hela inledningen till "American History X" är ju på gränsen till så obehaglig att man helst bara vill stänga av och gå därfifrån ... huvva. Och det är inte så mycket VAD som görs som HUR . Och hur man måste var för att göra på det viset (rys).
Passion of The Christ är en som jag tycker är obehaglig.
s_himself
2005-08-30, 11:00
:thumbup:
Till vardags så jobbar jag på sågverk och har sett ett och annat (sågklinga+fingrar = dålig kombination). Inga problem med detta.
Du hänger inte med Modsen då va?
American History X får min röst än så länge.. Kommer inte på nåt annat just nu.
Kjellstroem
2005-08-30, 11:03
Även om mordet i American History X är brutalt så finns det en hel del värre. Dock är det så pass "bra" filmat i X att det "känns".
Om man säger så här, American History X varianten är smärtfriare än en hel del andra filmmord.
Alla tortyrmord och även knivmord för den delen är nog värre öden.
Det värsta skulle väl vara, om jag minns rätt från Se7en, den kvinnliga prostituerade som en man blir tvingad att ****** ihjäl med en "strap-on" med typ knivar och rakblad på. Som tur är får man bara scenen förklarad och slipper se den.
Du hänger inte med Modsen då va?
:confused: något jag missat eller ?
Ichi the killer var otäck rakt igenom :cryout: :cryout:
Det sjukaste jag har sett måste ha varit avrättningen av Nick Berg. Och en annan där en rysk soldat får halsen avskuren. Kommer inte glömma det ljudet. "BRRUUUUBLGUUURBLR"
perarvid
2005-08-30, 11:29
Har sett Guinea Pig: Flowers of flesh and blood. Det gör jag helst inte om. http://www.imdb.com/title/tt0161635/ om nån är nyfiken på "handlingen".
Gabriel_
2005-08-30, 11:31
Har sett Guinea Pig: Flowers of flesh and blood. Det gör jag helst inte om. http://www.imdb.com/title/tt0161635/ om nån är nyfiken på "handlingen".
allt den handlar om är alltså om en kvinna som blir torterad? låter ju helt sjukt
Det sjukaste jag har sett måste ha varit avrättningen av Nick Berg. Och en annan där en rysk soldat får halsen avskuren. Kommer inte glömma det ljudet. "BRRUUUUBLGUUURBLR"
Det var 2 år sen jag såg ryssen och jag kan fortfarande tänka på det och må dåligt.
Det var väl inte så farligt?
Inte American History X heller.
Den enda film jag minns som verkligen fuckat mig var nog Evil Dead (första) och så var det något Arkiv X-avsnitt med någon psyko-invalid indier som gav mig mardrömmar. Haha vad haard jak er!
Förutom de som redan är nämnda (American History X, Passion of the Christ m.fl.) så är nog avrättningen av polismannen Murphy i Robocop det värsta jag sett.
Några scener från en japansk film som heter Suicide Club.
Japaner e fan sjuka människor ;)
Det var väl inte så farligt?
Inte American History X heller.
Den enda film jag minns som verkligen fuckat mig var nog Evil Dead (första) och så var det något Arkiv X-avsnitt med någon psyko-invalid indier som gav mig mardrömmar. Haha vad haard jak er!
Haha, evil dead är väl mest komiskt?
Måste hålla med tidigare talare om att ryska soldater som avrättas är ganska obehagligt. Mest för att det troligtvis är äkta.
Det värsta skulle väl vara, om jag minns rätt från Se7en, den kvinnliga prostituerade som en man blir tvingad att ****** ihjäl med en "strap-on" med typ knivar och rakblad på. Som tur är får man bara scenen förklarad och slipper se den.
Åhhh just det. Jag ryser av obehag bara jag tänker på det
Måste hålla med tidigare talare om att ryska soldater som avrättas är ganska obehagligt. Mest för att det troligtvis är äkta.
Ja,det är den väl.men vafan jag är lite cp i bögen
American History X och den scenen i Saving Private Ryan där den ena killen blir långsamt ihjälstucken av en tysk.
Filmer jag inte gillar
Men Behind the Sun
Men Behind the Sun 2 - Laboratory of the Devil
Salo - Sodoms sista dagar
-
Se dessa tre filmer på raken och kom sedan tillbaka hit till tråden å snacka :D
Lägger till lite fler sjuka filmer som jag ej rekommenderar
Irreversible
Man Bites Dog
Kollade en gång på 1 timmes "Best of Banned from television" eller liknande. Varför kan man ju alltid fråga sig.. Var väl föré var lite naket och annat kul också. :mallan:
Där vare rätt många otrevliga scener och riktiga då vilket gör det 10000000ggr. värre. Typ människor som blev ihjälstuckna med kniv och fastbundna och uppeldade levande. *spy*
Irreversible
Man Bites Dog
Scenen i Irreversible när en man får ansiktet krossat och intryckt av en brandsläckare är rätt otäck.
H.Emanuel
2005-08-30, 14:35
Salo eller sodoms 120 dagar innehåller väl inga mord?
heltzonicka
2005-08-30, 14:36
Det där klippet när några extrema muslimer skär halsen av en snubbe.
Först hugger dom tag i håret och börjar karva sig igenom halsen, man ser att dom kämpar med nacken eftersom dom sågar, sågar sågar och kan till slut hålla upp huvudet samtidigt som dom prisade Allah.
H.Emanuel
2005-08-30, 14:38
Mordet i Hannibal är rätt grymt, han sprättar snabbt upp killens mage med en kniv och kastar ut honom med ett rep runt halsen och när det tar stopp slår tarmpaketet i backen med ett plask
har inte sett någon scen ännu som jag blivit konstig utav. Passion of the Christ var en brnfilm typ.
SAW var genialt men det var för få mord.
Jag är allmänt störd måste jag erkänna.
Har sett alla halshuggningar och de är väl ok också, alltså går att titta på utan problem.
Det värsta, alltså råaste hittills är ryska soldaten som får halsen avskruren av Tjetjener. Han åkte dit för mordet så ni vet.
Vet att det inte är film men det är nog det råaste jag hittat.
Detta är min mörka sida som jag nte är stolt över :)
Slayerized
2005-08-30, 15:13
Salò är jävligt äcklig hela filmen. Pasolini var en konstig man.
Irreversible innehåller också minst två scener som jag önskar jag inte hade sett.
Har faktiskt lyckats se Cannibal Holocaust också, men tyckte inte den var så farlig som alla sa.
Så värsta mordet på film (att se) är nog brandsläckaren i Irreversible.
Förresten, det där med Nick Berg var väl fejkat? Nog fan var det obehagligt, men var det inte bara en docka?
Har faktiskt lyckats se Cannibal Holocaust också, men tyckte inte den var så farlig som alla sa.
tycker inte heler att den va nått speciellt.. såg iofs bara 2/3 delar av filmen.
de enda jag tyckte va lite läbbigt va när han våldtog tjejen med en sten
som han sedan döda henne med...
men det va läbbigt för att jag känd ehur ooont det måste göra att få
en sten uppkörd
Salò är jävligt äcklig hela filmen. Pasolini var en konstig man.
Irreversible innehåller också minst två scener som jag önskar jag inte hade sett.
Förresten, det där med Nick Berg var väl fejkat? Nog fan var det obehagligt, men var det inte bara en docka?
Hmm, irreverseble, är det inte i den som det är en fruktansvärt obehaglig våldtäcktscen med? i en gångtunnel under vägen typ
Hmm, irreverseble, är det inte i den som det är en fruktansvärt obehaglig våldtäcktscen med? i en gångtunnel under vägen typ
Jo, det stämmer.
Jo, det stämmer.
Bra film, den fastnade, eftertexterna gav mig nästan epilepsi dock
Som sagt, se dessa filmer på raken och berätta sen hur ni mår :D
Filmer jag rekommenderar att undvika
-
Salo - 120 dar
Men Behind The Sun
Men Behind The Sun 2
Irreversible
Man Bites Dog
Nekromantik
-
Sjukt värre!
Som sagt, se dessa filmer på raken och berätta sen hur ni mår :D
Filmer jag rekommenderar att undvika
-
Salo - 120 dar
Men Behind The Sun
Men Behind The Sun 2
Irreversible
Man Bites Dog
Nekromantik
-
Sjukt värre!
Salo var inte så farlig, den berörde inte, och var inte obehaglig, bara äcklig.
Och irreversible är sevärd, men obehaglig.
mangemani
2005-08-30, 15:24
vet inte direkt om denna kille dog(men det lutade nog åt det hållet tillslut skulle jag tro)..han fick sin hand avhuggen i närbild och sitt ben avhugget(eller avsågat,kommer inte ihåg),sen bröts filmen...så jag tror nog han dog efter dom var klar med honom.
Tricklev
2005-08-30, 15:24
När Mufasa dör i Lejonkungen, fast det är mer tragiskt ;)
Slayerized
2005-08-30, 15:26
tycker inte heler att den va nått speciellt.. såg iofs bara 2/3 delar av filmen.
de enda jag tyckte va lite läbbigt va när han våldtog tjejen med en sten
som han sedan döda henne med...
men det va läbbigt för att jag känd ehur ooont det måste göra att få
en sten uppkörd
Ja det där är nog den värsta scenen i filmen, även om jag inte kände hur ont det måste göra.
Jag tycker det också är rätt jävligt när dom bränner ner byn.
Såg förresten en fängelsedokumentär på dansk TV (Danskar är inte kloka) om ett uppror där fångarna hade tagit över en del av fängelset. Och en äcklig KKK-idiot knivstack en svart kille 20+ gånger, även i ansiktet. Senare ställer han sig, helt blodig och skriker en massa White Power-trams medan andra fångar applåderar och skriker "yeah".. Det var nog fan det vidrigaste jag sett någonsin. Fast det var ju inte film utan på riktigt, vilket gjorde det ännu värre.
Att filma nåt så det blir äckligt, eller bara massa splatter och gore gör mig bara frågande.
Varför? Tunt manus? Sånt ger lika mycket för upplevelsehöjden på filmen som en biljakt - det dog med "Bullit" 1968.
Äckligare, i den meningen att jag inte vill se är (förutom dokumentär-reportage som är det värsta jag vet och gör mig sömnlös i flera nätter efteråt - vare sig det handlar om människor eller djur) när jag själv får tillgripa min inlevelse för att förstå vidden av ondskan.
Reservoir Dogs när polismannen blir avskuren örat och de glatt visslande häller ut bensin runt honom tycker jag var värt att använda "stänga-av-knappen" för. Pulp F hade några ruggiga scener med varför jag helt avstod - tack.
Seven och Hannibal var så innehållslöst enfaldiga att jag storkande men däremot så har jag suttit med knäna mot magen i soffan till en genre som danskarna, men sannerligen inte svenskarna, är fördjävliga på - deckare.
Pusher som är filmat i sann von Triersk Dogmaanda är så socialrealistiskt filmat att jag understundom tror det är en dokumentär. Garanterad avgiftning till de som tror att brott är glamoröst och borde visas för varje avgångskull niondeklassare.
Lizard
Att filma nåt så det blir äckligt, eller bara massa splatter och gore gör mig bara frågande.
Varför? Tunt manus? Sånt ger lika mycket för upplevelsehöjden på filmen som en biljakt - det dog med "Bullit" 1968.
Äckligare, i den meningen att jag inte vill se är (förutom dokumentär-reportage som är det värsta jag vet och gör mig sömnlös i flera nätter efteråt - vare sig det handlar om människor eller djur) när jag själv får tillgripa min inlevelse för att förstå vidden av ondskan.
Reservoir Dogs när polismannen blir avskuren örat och de glatt visslande häller ut bensin runt honom tycker jag var värt att använda "stänga-av-knappen" för. Pulp F hade några ruggiga scener med varför jag helt avstod - tack.
Seven och Hannibal var så innehållslöst enfaldiga att jag storkande men däremot så har jag suttit med knäna mot magen i soffan till en genre som danskarna, men sannerligen inte svenskarna, är fördjävliga på - deckare.
Pusher som är filmat i sann von Triersk Dogmaanda är så socialrealistiskt filmat att jag understundom tror det är en dokumentär. Garanterad avgiftning till de som tror att brott är glamoröst och borde visas för varje avgångskull niondeklassare.
Lizard
Skall man utbilda 9:e klassare så är dom kallar oss mods trilogin ett bra val med. en bra skilldring av drogmissbruk och drogkultur som inte käns jobbigt moraliserande, men räcker för att man skall dra sina egna slutsatser
grisbil3n
2005-08-30, 21:56
Vet inte om det är det grymmaste jag sett, men det jag kommer på först nu iaf.
I "Dobermann" håller en kille en annans huvud mot asfalten så det skrapas sönder samtidigt som han kör bil. Det ser inte allt för skönt ut... *popcorn*
Han överlever juh!
Saló innehåller en del söta scener för övrigt...
turbocalle
2005-08-30, 22:16
När Mufasa dör i Lejonkungen, fast det är mer tragiskt ;)
Haha.. ja det är en riktig snyftare... =)
MvH Carl
Irreversible var stark men Audition hade lite över till omkörningen.
OT: Idag verkar det inte som snuff går att få tag i på samma sätt. Jag såg 3 filmer för kanske 15 år sedan och delar av dom sitter kvar än. Detta fast mina föräldrar hade videobutik sen jag var 11 år och jag var ganska avtrubbad. Vill ni se extrema saker är det nog det värsta, bortsett från att vara med på riktigt.
mangemani
2005-08-30, 22:30
fattade inte riktigt från början att den där irreverible filmen började från slutet och slutade i början.....tyckte det var lite konstigt att en person kunde må prima efter han har fått skallen krossad av en brandsläckare och att en tjej kunde festa järnet när hon nyss hade blivigt våldtagen=/.
Vill ni se en äcklig våldtäktsscen reckomenderar jag starkt "Baise Moi" ... franska porrskådisar som spelar "vanliga" roller bla. Är en scen med i filmen där ett par brudar blir gruppvåldtagna och uppspöade brutalt... vilket blir 10 ggr mer påtagligt när dom varvar med closeups så man kan se att dom verkligen knüllar på riktigt.
Även en scen med i samma film då en snubbe ståendes på alla fyra får en 9mm inpressad i arslet och beordras låta som en gris eller hund eller vafan det var... slutar förståss med *PANG*
om vi ser till "vanliga" filmer ligger American history X rätt bra till. Gatuscenen där visar exact vad tillräckligt mycket hat kan leda till. Jag mår lika illa varje gång jag ser den filmern.
Däremot har jag sett värre saker på film som inte bör listas här, eftersom det inte är "normalt" folk som ser på det ;) (har sett en del filmer som jag vart tvungen att sluta se för att inte bli helt förstörd)
AFanatic
2005-08-30, 23:10
Min röst faller på den också. Det riktigt vänder sig i magen bara man tänker på det.
Är det scenen på nattklubben när killen bankar släckarn i huvet på han ett antal ggr fast killens huve är platt? Rysk film?
Har aldrig sett Man behind the sun men har hört att den ska va verklighetsbaserad? 1 katt instängd bland 1000 hungriga råttor...
grisbil3n
2005-08-31, 01:47
Är det scenen på nattklubben när killen bankar släckarn i huvet på han ett antal ggr fast killens huve är platt? Rysk film?
Har aldrig sett Man behind the sun men har hört att den ska va verklighetsbaserad? 1 katt instängd bland 1000 hungriga råttor...
Riktigt läskig bögklubb, fransk film.
internethjälten
2005-08-31, 04:28
.finns en hel del med snuff-filmer som är rätt grisiga :-/
grisbil3n
2005-08-31, 05:21
.finns en hel del med snuff-filmer som är rätt grisiga :-/
Snuff är väl en modern myt?
internethjälten
2005-08-31, 05:54
Snuff är väl en modern myt?
..typisk komentar från en som sökt förjävels på DC/torrent men inte hittat ..denna typ av olaglig film sprids inte av finniga tonåringar med BBB ;)
Vill ni se en äcklig våldtäktsscen reckomenderar jag starkt "Baise Moi" ... franska porrskådisar som spelar "vanliga" roller bla. Är en scen med i filmen där ett par brudar blir gruppvåldtagna och uppspöade brutalt... vilket blir 10 ggr mer påtagligt när dom varvar med closeups så man kan se att dom verkligen knüllar på riktigt.
Även en scen med i samma film då en snubbe ståendes på alla fyra får en 9mm inpressad i arslet och beordras låta som en gris eller hund eller vafan det var... slutar förståss med *PANG*
Ja, den filmen e lite väl, speciellt eftersom en av tjejerna i huvudrollen tydligen tog självmord senare.
Helt klart speciell film, man blev ju inte speciellt road när man såg den!
Ja, den filmen e lite väl, speciellt eftersom en av tjejerna i huvudrollen tydligen tog självmord senare.
Helt klart speciell film, man blev ju inte speciellt road när man såg den!
Sant, men det var 5 år och 2 filmer senare, så jag ser inte sambandet som solklart.
Karen Lancaume
Date of birth
19 January 1973
Lyon, France
Date of death
28 January 2005
Paris, France. (suicide)
Sant, men det var 5 år och 2 filmer senare, så jag ser inte sambandet som solklart.
Karen Lancaume
Date of birth
19 January 1973
Lyon, France
Date of death
28 January 2005
Paris, France. (suicide)
Kanske inte solklart, men vem vet? Det ena kanske ledde till det andra?
Hon var säkerligen "skadad" innan med tanke på hennes bransch. Nog spekulerat! Dock en anekdot som var värd att tillägga!
backflash
2005-08-31, 09:25
Kanske inte solklart, men vem vet? Det ena kanske ledde till det andra?
Hon var säkerligen "skadad" innan med tanke på hennes bransch. Nog spekulerat! Dock en anekdot som var värd att tillägga!
hon lämnade kvar en lapp åt sina föräldrar där det stod "too painful..." så det är kanske en hyfsad gissning ändå (om en lägger ihop allt)
grisbil3n
2005-08-31, 11:51
..typisk komentar från en som sökt förjävels på DC/torrent men inte hittat ..denna typ av olaglig film sprids inte av finniga tonåringar med BBB ;)
Hehe ja va fan, har letat som en tok, ej kul att försöka runka när man är nekrofil.
Men helt seriöst så förstår ja inte va du menar. Om du menar klipp där folk blir dödade torterade etc så är ju dom inte producerade för att sjuka individer som jag själv ska njuta av dom, det rör sig ju oftast om prograganda.
hangatyr
2005-08-31, 12:16
vet inte om den kommit upp tidigare i tråden men "The audition" innehåller ganska kusliga scener.
Aftermath kanske? Har inte sett den dock, bara hört om den..
Hemsida (http://www.unearthedfilms.com/)
christian
2005-09-08, 13:16
Såg Irreversiblé igår och den tar, helt klart.
Annars är det väl inte så många scener som känts i maggropen på spelfilm, riktiga saker är en annan sak. Värsta där var nog när en snattare i sydafrika blev lynchad av en arg mobb och någon kom på den briljanta idén med bensin och ett bildäck över hans redan sargade kropp. Brann rätt bra.
Metal_boy_
2005-09-08, 14:19
Hela inledningen till "American History X" är ju på gränsen till så obehaglig att man helst bara vill stänga av och gå därfifrån ... huvva. Och det är inte så mycket VAD som görs som HUR . Och hur man måste var för att göra på det viset (rys).
Ok att skjuta någon som gör intrång på sin egendom, vilket händer ofta i Usa. Men det där med trottoarkanten är jävligt grymt. En sak som jag bara kan tänka på är, vad tror killen att han ska göra egentligen när han ber honom att sätta tänderna över kantstenen? Gå därifrån eller? Varför lyder han när han borde fatta att han ska dö?
Ok att skjuta någon som gör intrång på sin egendom, vilket händer ofta i Usa. Men det där med trottoarkanten är jävligt grymt. En sak som jag bara kan tänka på är, vad tror killen att han ska göra egentligen när han ber honom att sätta tänderna över kantstenen? Gå därifrån eller? Varför lyder han när han borde fatta att han ska dö?
hade inte snubben (Edward) en pistol?
hade inte snubben (Edward) en pistol?
Jo.
Såg nyss nått klipp ur Men behind the sun, bl.a kattsekvensen. det var nog det värsa jag sett, producenten borde skjutas.
Vet att det är en gammal tråd, men bättre än att göra en ny om samma tema.
Gurk-Burk
2006-02-11, 19:12
Såg Irreversiblé igår och den tar, helt klart.
Är det den franska filmen om 2 killar som hämnas efter en våldtäkt?
Men vems ända var det ?
Eller menade det enda du minns.... ( jag vet jag kastar sten i glashus här ).
Pröva annars vafri scen ur New York Ripper, mycket obehaglig film.
Styrkebyggare
2006-02-11, 19:17
Tycker att scenen i Irreversible med brandsläckaren hör till det mer obehagliga jag sett.
Ett annat mord, som dock inte är lika "splattigt", som jag tyckte kändes obehagligt var i Peter Jacksons film "Heavenly creatures". Två tjejer slår ihjäl den ena tjejens morsa med en sten, och på något sätt känns offrets ångest och skrik äkta...
Irreversible's mordscen i gayklubben tar hem priset vad gäller "vanliga" filmer. Sen finns det ju massa andra japanska/mindre kända filmer där de tävlar i att göra mest gore. Men inget slår spänningen i Irreversible, när man följa de i 10-15 minuter nonstop, oklippt i gaybaren och ser frustrationen i Marcus rollfigur efter att hans blivit våldtagen och i princip ihjälslagen på kuppen. Helt fruktansvärd scen.
Irreversible
Man Bites Dog
man bites dog är ju en av de bästa filmer som har gjorts! (ok lite överdrivet men).
Vad skulle vara obehagligt i den ?
http://us.imdb.com/title/tt0420251/
Three Extremes. En film bestående av tre kortfilmer i en.
Ska vara rätt extrem, har inte sett den ännu dock ;P
ett citat som beskriver en del av filmen
n a plot point that could outrage many, Aunt Mei obtains the remains of aborted babies in the Mainland and turns them into delicious juicy dumplings. As she explains to Mrs. Lee there are many sources in Chinese literature and history that show that the eating of human flesh keeps your youth and vitality – and if she is doubtful – just look at me – and shows her a picture of herself in her twenties – from forty years ago. Mrs. Lee is sold and begins a diet of dumpling fetuses cooked with loving care by Aunt Mei – there is no remorse – no sense of wrong doing – only a need to floss her teeth afterwards. With the rejuvenation taking longer than she would like, Mrs. Lee demands something faster working – no problem – all we need is a five-month fetus – the most nutritious – soft like kittens she explains.
http://www.brns.com/pages4/horror35.html
Jag säger bara Braindead av Peter Jackson!
Jag säger bara Braindead av Peter Jackson!
Haha, den är ju ren humor :D
Haha, den är ju ren humor :D
Orka den där bilden, man får ju epilepsi ;)
Evil Dead 1 är (var iaf när den kom ut) faktiskt mest skräck - men jag tycker den är grymt rolig :D
Jag gillar inte direkt att se sadisiska mord och sånt, men en scen jag verkligen inte glömmer är i Zombie Flesh Eaters, när forskarens fru är ensam i huset och en zombie kommer in, hon låser in sig i garderoben och zombien slår upp ett hål i dörren så att en lång vass träbit sticker ut på hennes sida om dörren. Zombien får tag i hennes huvud och drar henne lååååångsamt mot sig samtidigt som ögat genomborras av träbiten. Senare ser man också att hon inte dog av detta då zombien (tillsammans med en liten zombiefamilj) fortfarande smaskar på henne senare i filmen.
Det delades ut spypåsar i biograferna när filmen hade premiär :D
Fast en sådan scen är ju ingenting mot många andra filmer, men ungefär där går gränsen för vad jag vill se - zombien gör det trots allt inte av sadism/hat eller liknande :)
Dissector
2006-02-12, 00:25
Jag tyckte att avrättningen av farbrorn med musen (husdjuret) från The Green Mile var lite otäck, men främst p.g.a att han var så snäll och vilsen snarare än själva dödsättet. Mycket var sättet de filmade det på också.
Beror lite på hur man ser på det också. Trottoarmordet i Am History X är ett väldans mord, men inte så hemsk att se på, sedan finns de ju de som är obehagligare att se, men mindre bestialiska så att säga.
Han som får huvudet sprängt i en tyckkammare i en gammal James Bond-film hade säkert inte så trevligt, och det var nog ett vansinnigt sätt att dö på, men inte HELLER så obehagligt att se, så det är svårt detta.
På slutet på Spartacus när dom spikar upp folk efter vägen. Jag var typ 13år. Det var mitt i natten. Det var pappa som tippsade mig om den.
hobbitar
2006-02-12, 16:56
Irreversible
Är detta en ny film, går den att hyra på dvd?
Nån som vill hyra lite filmer och kramas i mörkret?
Tänkte vi börjar med Irreversible, följt av baise moi, american history x, new york ripper, braindead, evil dead serien, lite zombie rullar och avslutar med bambi...
Perscitus
2006-02-12, 18:18
Tänkte vi börjar med Irreversible, följt av baise moi, american history x, new york ripper, braindead, evil dead serien, lite zombie rullar och avslutar med bambi...
American History X kan du väl ta nån annan dag tillsammans med Bambi? Saknar Cannibal Holocaust för att det ska vara en riktig helkväll dock...
Riktiga avrättningar och stympningar som cirkulerar på nätet är värre än allt det jag sett på vanlig spelfilm.
Sheogorath
2006-02-12, 18:36
Min röst går till brandsläckarscenen i Irrèversible.
Sen laddade jag av ren nyfikenhet ner två avrättningar av västerlänningar under Irak-konflikten. I den första fick de av huvudet rätt snabbt men i det andra sågade dom och hade sig medan mannan skrek i ungefär 40 s. Jag tittade inte på den sekvensen i detalj, kan jag säga. Men verkliga mord är ju något annat än filmatiseringar, som i Irrèversible. När det är på riktigt blir det värre, automatiskt. (även om jag nog inte var den enda som undrade om mannen verkligen inte fick sitt huvud krossat av brandsläckaren: det går inte att avgöra om det är på riktigt eller inte. jag mådde seriöst dåligt och undrade vad fan det här var för film jag fått tag på)
Ni som snackar om Cannibal Holocaust och Guinea Pigs som äckliga... Visst, det är "äckliga". Men berör dom? Nej. För det är så jävla uppenbart fejkat (gamla filmer med dåliga visuella och audiella effekter), och man får ingen relation till offrena.
Har precis köpt (*host*) Men Behind the Sun. Vi får se vad jag tycker om den. Tydligen hävdar regissören att katt-scenen är fejkad, men de flesta experter anser att den inte är det.
baise moi våldtäkts-scenen. Är det den ganska i början av filmen där den ena bara sitter stel och tar emot.
Sen tycker jag att vissa delar i clockwork orange berörde på ett skumt sätt.
ErikWrestlingFreaket
2006-02-12, 20:00
Riktiga avrättningar och stympningar som cirkulerar på nätet är värre än allt det jag sett på vanlig spelfilm.
Men om man laddar ner sådant är man ju helt sjuk i huvudet och har allvarliga problem.
Seven, helt klart. Där pojkvännen tvingas kn*lla sin flickvän med en knivprydd strap-on. Det slår allt.
Lasse Kongo
2006-02-12, 20:02
Du vet att jag vill, men det duger ju inte med mig längre :(
Dock vill jag ej avsluta filmkvällen med Bambi....
"I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you, baby
And I don't wanna miss a thing
Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, baby
And I don't wanna miss a thing"
:laugh:
Du vet att jag vill, men det duger ju inte med mig längre :(
Dock vill jag ej avsluta filmkvällen med Bambi....
"I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
Cause I'd miss you, baby
And I don't wanna miss a thing
Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, baby
And I don't wanna miss a thing"
:laugh:
NEJ DET BLIR FÖR SORGLIGT!!!!!!
"Ive always tought of you like a son, always" :(
Lasse Kongo
2006-02-12, 20:47
Fan Palme, när ja ser denna bild och läser dina citat så får jag en klump i magen, det är nära nu =/
hobbitar
2006-02-12, 20:50
Men om man laddar ner sådant är man ju helt sjuk i huvudet och har allvarliga problem.
Sådant brukar jag ladda ner, jag vet några sidor som har nya filmer varje dag. Vill du ha adresserna?
nordlander
2006-02-12, 21:02
Drog hem och tvärkollade på Baise Moi (Rape Me). Var ju inte så jätte hemsk egentligen. Mest bara för att den var så jävla B-Films aktig. Men såklart...man är ju fan rätt avtrubbad.
http://us.imdb.com/title/tt0420251/
Three Extremes. En film bestående av tre kortfilmer i en.
Ska vara rätt extrem, har inte sett den ännu dock ;P
ett citat som beskriver en del av filmen
n a plot point that could outrage many, Aunt Mei obtains the remains of aborted babies in the Mainland and turns them into delicious juicy dumplings. As she explains to Mrs. Lee there are many sources in Chinese literature and history that show that the eating of human flesh keeps your youth and vitality – and if she is doubtful – just look at me – and shows her a picture of herself in her twenties – from forty years ago. Mrs. Lee is sold and begins a diet of dumpling fetuses cooked with loving care by Aunt Mei – there is no remorse – no sense of wrong doing – only a need to floss her teeth afterwards. With the rejuvenation taking longer than she would like, Mrs. Lee demands something faster working – no problem – all we need is a five-month fetus – the most nutritious – soft like kittens she explains.
http://www.brns.com/pages4/horror35.html
Underbar film! Inte direkt scary-all-over men ett par scener glömmer man aldrig. Box, av Takashi Miike är ju mest överumplande scary sas. Lite ångest över att höra dom panikartade skriken från en liten cirkusartist-flicka när hennes tvillingsyrra råkar tända på lådan där hon är inlåst. Lådan brinner sakta..
I Dumplings är det inte något som direkt är "scary" utan det är mest tanken på att äta mänskliga foster som vissa tycker är äckligt. Den största behållningen av den filmen är den absolut sista sekunden. Då reste sig håret i nacken på mig.
Det var 2 år sen jag såg ryssen och jag kan fortfarande tänka på det och må dåligt.
Fy fan, har inte tänkt på det sedan jag såg det. Säkert något år sedan för mig med. FY FAN, det jävla skriket är inbränt i mitt minne för evigt.
Bollibumpa kan ev. vara ett alternativ? :)NEEEJ, påminner mig om att jag missade disneydags och luftens hjältar igen i lördags. (Såg att det var förra lördagen men började kolla typ 18.25 men då var det ju det som var först ><)
har inte sett någon scen ännu som jag blivit konstig utav.
Jag är allmänt störd måste jag erkänna.
Har sett alla halshuggningar och de är väl ok också, alltså går att titta på utan problem.
Jag tror att jag bara har sett en halshuggning. Mådde väl inte jättebra efter det, men det är absolut inget jag tänker på idag. Förstörd blev jag dock av att surfa på rotten dot com. Jag brukar normalt sett vara mycket bra på att "stänga av" så jag trodde aldrig att jag skulle reagera. Jag skojar inte om jag säger att jag grät (riktigt så där hulkande intensivt) i 45 minuter efter att jag lyckades stänga ner sidan. Det tror jag aldrig att jag återhämtar mig hundraprocentigt ifrån.
grisbil3n
2006-02-13, 08:11
Om ni gillar att frossa i jävligheter caught on tape så kan jag rekommendera filmerna som Saddams grabbar har gjort. Man hugger av folk diverse kroppdelar, pryglar lite, slänger ner från hustak, skjuter. Hela paketet. Min favorit är när dom filmar efter gasattacken mot kurderna, jag säger inte att jag gillar att se döda spädbarn men det är något jävligt speciellt med riktigt starka grejer, det är inte tilltalande, tvärtom, men fascinerande.
jag säger inte att jag gillar att se döda spädbarn men det är något jävligt speciellt med riktigt starka grejer, det är inte tilltalande, tvärtom, men fascinerande.Man gillar att beröras, tror jag. Fast det som berör dig kanske traumatiserar en annan. Man är ju olika känslig. Min morsa kan knappt se nyheterna utan att få dagen sabbad.
userfriendly
2006-02-13, 08:43
Drog hem och tvärkollade på Baise Moi (Rape Me). Var ju inte så jätte hemsk egentligen. Mest bara för att den var så jävla B-Films aktig. Men såklart...man är ju fan rätt avtrubbad.
inte så hemsk!?
*screwy*
AngelLove
2006-02-13, 08:48
Om ni gillar att frossa i jävligheter caught on tape så kan jag rekommendera filmerna som Saddams grabbar har gjort. Man hugger av folk diverse kroppdelar, pryglar lite, slänger ner från hustak, skjuter. Hela paketet. Min favorit är när dom filmar efter gasattacken mot kurderna, jag säger inte att jag gillar att se döda spädbarn men det är något jävligt speciellt med riktigt starka grejer, det är inte tilltalande, tvärtom, men fascinerande.
Detta är för faen riktigt riktigt jävla sjukt...
Kanske läge att sluta se en massa nöjesvåld om det trubbar en så mycket.
Seven, helt klart. Där pojkvännen tvingas kn*lla sin flickvän med en knivprydd strap-on. Det slår allt.
Var väl snarare så att han tvingades kn*lla en prostetuerad på en bordell?
AngelLove
2006-02-13, 08:56
Man gillar att beröras, tror jag. Fast det som berör dig kanske traumatiserar en annan. Man är ju olika känslig. Min morsa kan knappt se nyheterna utan att få dagen sabbad.
Fortfarande är det riktigt sjukt att ens få tanken att titta på det. Ja visst, risken eller möjligheten att få se hemskheter på nyheterna finns där men nyheter på Tv fyller en funktion att man vill veta vad som händer i vår värld.
Att hyra/köpa/ladda hem en film a la Grisbilen som bara är ren tortyr, avrättning och brist på medkänsla gentemot andra människor är sjukt beteende. Vari ligger fascineringen att se människor stympas ?
Samma här! Den där filmsekvensen har satt sina spår.
Var väl snarare så att han tvingades kn*lla en prostetuerad på en bordell?
Ja, så var det visst. Mitt minne är lite så där.
AngelLove: Att kontinuerligt ladda hem nya filmer av den typen kan kanske anses vara lite stört, men att kolla på en eller två tycker jag får anses vara normal mänsklig nyfikenhet. Om man inte berörs speciellt av dem så är det väl egentligen inte konstigare att kolla på dem än att kolla på nyheterna. Själv gör jag det inte eftersom jag inte klarar av det. Jag blir så ledsen. Men om jag inte reagerade så starkt så kanske nyfikenheten hade tagit överhanden. Det handlar ju om att få insyn i något som ligger långt ifrån ens egen verklighet, och som på det sättet breddar ens horisont.
AngelLove
2006-02-13, 09:17
Nina:
Räcker det inte med att veta att ex Saddams söner har gjort en sjujäkla massa skit och väldigt hemska saker ?
Att _inte_ beröras av en sådan "film" är sjukt. Det är verklighet, inte fiction a la Hollywood.
För mig obegripligt så det är kanske dags att inte skriva mer i denna tråden :em:
Nina:
Räcker det inte med att veta att ex Saddams söner har gjort en sjujäkla massa skit och väldigt hemska saker ?
Att _inte_ beröras av en sådan "film" är sjukt. Det är verklighet, inte fiction a la Hollywood.
För mig obegripligt så det är kanske dags att inte skriva mer i denna tråden :em:
Klart du kan skriva mer i tråden. Det behöver väl inte bara vara människor som tycker likadant som diksuterar. Folk blir avtrubbade. Jag tror att en hel del har med filmer att göra. När man ser ett mord på nyheterna och har sett 1000-tals i filmer så går det liksom på samma konto. Jag tar det alltså inte till mig. Pang bom, jag känner inte ett skit. En mamma som gråter med sitt barn i famnen. Då gråter jag också. Men någon som blir skjuten eller lik som ligger. Det ser man så ofta och det är så långt ifrån min verklighet. Jag kan inte se mig själv i situationen. Man lär sig att anpassa sig. Men du är väl också avtrubbad? Eller lipar du till nyheterna varje dag? Det borde man ju göra, med tanke på allt skit som händer. Jag har ingen lust att känna hela tiden, i alla fall, så då blir det som det blir.
grisbil3n
2006-02-13, 09:24
Fortfarande är det riktigt sjukt att ens få tanken att titta på det. Ja visst, risken eller möjligheten att få se hemskheter på nyheterna finns där men nyheter på Tv fyller en funktion att man vill veta vad som händer i vår värld.
Att hyra/köpa/ladda hem en film a la Grisbilen som bara är ren tortyr, avrättning och brist på medkänsla gentemot andra människor är sjukt beteende. Vari ligger fascineringen att se människor stympas ?
Jag sitter inte o kollar i timtal, men jag har tagit del av det lilla utbudet som finns. Brist på medkänsla har jag absolut, jag saknar empati på det stora hela, men jag njuter inte av att se när folk lider. Jag anser att det hela är jävligt intressant däremot, lemlästning, smärta, död osv är i princip det som får naturen att gå runt. Om man bortser ifrån att jag har lättare att identifiera mig med stackaren som får armen avhuggen så tycker jag inte att det är någon större skillnad på detta och en antiloop som blir sliten i stycken levande av ett gäng lejon. Klart att det är lättare att rättfärdiga det sistnämnda men det är inte det väsentliga i min mening. Precis som Nina säger så handlar det om att få insyn, man behöver inte tycka om det.
AngelLove
2006-02-13, 09:55
Nina:
Jo självklart gör våldet ifrån ex Hollywood att folk blir avtrubbade till viss del. Nu ser jag kanske bara för snälla filmer jämfört med många andra och en del av de scenerna så vänder jag bort huvudet. Skräck/Rysare eller vad genren heter ser jag inte ens på, min nattsömn är mer värd än så :em:
Lipar inte till nyheterna men kan inte säga att jag direkt nyfiket försöker se hur benpiporna ser ut på ett bortsprängt ben. Där vänder jag huvudet åt sidan. Blir väl mer ledsen över att vi människor beter oss så fruktansvärt illa.
Grisbil:
Det var kanske lite väl starkt att kalla dig sjuk, men jag blev allmänt paff över att någon ens självmant ser något sådant.
Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag klarar inte se antiloopen slitas i stycken, blir t o m så jäkla förbannad på ex kamerateam som lämnar ett djur halvskadat eller ensamt för dess död. Operations-Tv skall vi inte ens tala om...
Vad jag menar är att insynen kan man ju få ändå....
grisbil3n
2006-02-13, 09:59
Nina:
Jo självklart gör våldet ifrån ex Hollywood att folk blir avtrubbade till viss del. Nu ser jag kanske bara för snälla filmer jämfört med många andra och en del av de scenerna så vänder jag bort huvudet. Skräck/Rysare eller vad genren heter ser jag inte ens på, min nattsömn är mer värd än så :em:
Lipar inte till nyheterna men kan inte säga att jag direkt nyfiket försöker se hur benpiporna ser ut på ett bortsprängt ben. Där vänder jag huvudet åt sidan. Blir väl mer ledsen över att vi människor beter oss så fruktansvärt illa.
Grisbil:
Det var kanske lite väl starkt att kalla dig sjuk, men jag blev allmänt paff över att någon ens självmant ser något sådant.
Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag klarar inte se antiloopen slitas i stycken, blir t o m så jäkla förbannad på ex kamerateam som lämnar ett djur halvskadat eller ensamt för dess död. Operations-Tv skall vi inte ens tala om...
Vad jag menar är att insynen kan man ju få ändå....
Jag kan nog medge att det är sjukt på ett sätt men det skulle vara knepigt att vara en sund och frisk människa till 100% per gängse definition. Och i förlängningen så ligger ju all skit i människans natur, varför inte omfamna det?
Skräck/Rysare eller vad genren heter ser jag inte ens på, min nattsömn är mer värd än så :em: Lipar inte till nyheterna men kan inte säga att jag direkt nyfiket försöker se hur benpiporna ser ut på ett bortsprängt ben. Där vänder jag huvudet åt sidan.
Då kanske vi kan enas om att du är hyfsat empatisk och icke avtrubbad jämfört med folk i allmänhet. Grisbil representerar den andra extremen, som inte vänder bort huvudet för något. Jag utgår ifrån att folk är rätt avtrubbade, annars hade världen sett annorlunda ut. Min nattsömn påverkas inte av skräckfilmer alls. Att bli skrämd är som att åka bergodalbana. Dock håller jag mig till "normala" skräckfilmer.
AngelLove
2006-02-13, 10:17
Grisbilen:
Tror inte man kan vara sund & frisk till 100% om man inte är väldigt speciell som människa, finns nog bara ett fåtal genom historien som varit / är det.
Nina:
Icke avtrubbad kan nog stämma då jag som sagt inte ser vidare mycket grovt underhållningsvåld.
Grisbilen skulle nog vara en bra krigsreporter/läkare ?!
Intressant tråd som jag följt men inte deltagit i. Att folk blir avtrubbade stämmer helt och hållet. Och i längden kommer alla att bli det om dem självmant tittar på skit som finns på nätet.
Det är flera år sen nu men det första filmsnutt som jag såg var Russian Soldier.
Ni som på en gång vet vad detta är vet det pga. att ni någon gång under uppväxt blivit fascinerad av att det är så rått, finns det mer?
Så var det för mig, jag blev dels illamående och fascinerad av att veta om klippet var på verklighet.
Efter att man utforskat lite fick man reda på att det var någon rysk/tjetjensk officer bla bla som fick fängelse för det där.
Alltså var det på riktigt? Finns det mer?
I flera år håller du på och letar, till slut hamnar du på vissa sidor som bara har som uppgift att publicera råa klipp, våldsfilmer m.m. Du kollar igenom där och vips så berörs du inte längre av klippets innehåll.
Det där var väl inget, kunde ha varit mycket värre osv. Detta gör dig inte till en sjuk människa men du närmar dig.
Vem har inte hunnit se alla jävla halshuggningar och liknande vid det här laget? Det är nog många som sett alla eller vissa klipp eftersom när nyheten om Nick berg kom på tv så blev alla helt paff. De började leta och försöka hitta för att se om det verkligen var äkta.
Det var inte bara äkta utan det var barbariskt och det händer IDAG fast på en annan plats än där du bor. Klart som fan du vill se vad det för idioter som sysslar med detta.
Sjuk är man om man lägger upp en hemsida och samlar sånt skit och ännu värre om man på forum diskuterar klippen. Detta som några vet finns och händer varje dag. Enligt mig så hänger det en massa sjuka människor där, det räcker med att se vad dem skriver.
Jag har nog sett allt som går att se på nätet, alltså det som är tillgängligt och jag är enormt avtrubbad. Det är inte alls bra kan jag säga. Saknar själv empati och det är tack vare dessa klipp.
Men vi som bor i Sverige är lite väl skyddade mot sånt här tycker jag. I Ryssland så visade de Russian Soldier på tv (nyheterna) och i mellanöstern så visas halshuggningar och öppna avrättningar på tv. Hela världen är sjuk säger jag, frågan är bara när det rinner över.
Häromdan så frågade min chef om farliga ställen på Internet. Med det menade hon då porr.
Jag undrade vad hon menade och det kom fram att hon har två söner 10 och 12 år gamla som hon ville skydda mot porr.
Då skickade jag henne länkar som fick henne att spy (så sa hon i alla fall). Jag hade sagt till henne att porr inte är det värsta dina söner kan få tag på.
Det finns våldsfilmer, våldtäktsfilmer, halshuggningar, sadistporr, sjuka porr, spyor, likdelar, tortyrfilmer, krigsfilmer m.m. att klicka sig fram till utan att betala.
Hon blev ju helt paff och är fortfarande rädd. Tror hon håller på med keyloggers hemma nu för att kolla vad dem sysslar med
Jag har tappat tråden helt här ser jag nu, vet inte ens varför jag skrev detta.
Slutsats: Det finns många sjuka människor därute, på nätet och kanske även din granne. Vad ska man göra? Det kommer rinna över för någon en vacker dag och han blir en rubrik i tidningen tillsammans med en oskyldig. Jag är allmänt negativ när det gäller livets fortsatta framtid.
Vad säger ni?
Wennerberg
2006-02-13, 13:43
Brandsläckarscenen i Irreversable hör till de värre scenerna. Där är även en mcyket skrämmande våldtäkt med i den filmen som borde få de flesta tjejer att sluta bära kjol om nätterna...
Men man har blivit ganska avtrubbad tack vare internet, så man blir mer arg och äcklad än rädd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.