handdator

Visa fullständig version : Pfew, lumpen

Ankarby
2005-08-28, 19:17
Jaha, då har man ridit pålle inför ett gäng japaner samt en drös andra mindre vetande turister i över 10 månader. Stockholm med sina slott, vilken stad!
Summan av kardemumman är ett knä som aldrig kommer bli bra, 30 stygn fördelade över kroppen efter otaliga hästbett, ryggproblem samt 15 tappade kilon. Lumpen! :hbang:

Fatalist
2005-08-28, 19:20
Hahaha! Jadu, nu känns det ju mindre kul att mönstra :D

bolt
Fattar fan inte hur ni kan klaga så mycket på värnplikten.
Att ni går ner i vikt och blir svagare är bara ert eget fel.

Jax
Vad gör du med hästarna egentligen?

The_RobRoy
2005-08-28, 19:21
Jaha, då har man ridit pålle inför ett gäng japaner samt en drös andra mindre vetande turister i över 10 månader. Stockholm med sina slott, vilken stad!
Summan av kardemumman är ett knä som aldrig kommer bli bra, 30 stygn fördelade över kroppen efter otaliga hästbett, ryggproblem samt 15 tappade kilon. Lumpen! :hbang:

Tur att du inte är bitter iallafall ;)

MP i sthlm antar jag?

Jotack gick inge vidare för mig i lumpen heller, blev klen och fet och så skaffade jag mig en hörselskada också (tinitus)

Men vafan, man blir ju man *flex*

z_bumbi
2005-08-28, 19:23
Vad gör du med hästarna egentligen?

Hästarna på LG är allmänt störda från början.

Jax
2005-08-28, 19:25
Trevligt. Då kanske det inte går så bra ihop med allmänt störda värnpliktiga. :D

Fartman
2005-08-28, 19:59

Äh, du kommer tillbaka jävligt fort.. förutom knät då.

Fartman
2005-08-28, 20:00
Trevligt. Då kanske det inte går så bra ihop med allmänt störda värnpliktiga. :D

Jag har mina misstankar om varför hästarna är störda ;)

Jorgen
2005-08-28, 20:07
Ankarby är tillbaka. :hbang:

rQx
2005-08-28, 20:15
Ldk?

Pellefant
2005-08-28, 20:41
Vad hände med knät?

Se till att dokumentera skadan samt begär en skyhög ersättning.

The_RobRoy
2005-08-28, 21:45
Vad hände med knät?

Se till att dokumentera skadan samt begär en skyhög ersättning.

ofta att sånt händer i sverige.

Tolkia
2005-08-28, 21:48
Jo, man gissar att de blir som hästarna på alla andra ridskolor där det springer en massa ungar ut och in ... :D

bolt
2005-08-28, 22:23

Har du problem med skadan efter muck så kan du få en ersättning..
Om man nu gjort en skadeanmälan..

mini
2005-08-28, 22:25
Jo, man gissar att de blir som hästarna på alla andra ridskolor där det springer en massa ungar ut och in ... :D
Du har varit på fel ridskolor.

The_RobRoy
2005-08-28, 22:27
Har du problem med skadan efter muck så kan du få en ersättning..
Om man nu gjort en skadeanmälan..

Jag gjorde det för min hörselskada, men jag blev tydligen inte tillräckligt hörselskadad, så jag fick inte en spänn. Något bittert.

PetterT
2005-08-28, 22:40
Lumpen var såhär i efterhand både kul och en pina men grymt nyttigt!!
Man lär sig uppskatta livet på ett helt annat sätt nu samtidigt som de problem man stöter på i det vardagliga livet är enklare att möta.
Sen är det jävligt kul att sitta och snacka lumpen minnen med folk i 3 timmar då folk som inte gjorde lumpen har noll att referera till och känner sig utanför....

Lodiz2
2005-08-28, 23:42

känner en som skadade tummen i lumpen fick 300 000kr för att han var utbildad snickare....

Herkulez
2005-08-29, 07:13
välkommen tillbaka =)

puppas
2005-08-29, 07:24
Lumpen var såhär i efterhand både kul och en pina men grymt nyttigt!!
Man lär sig uppskatta livet på ett helt annat sätt nu samtidigt som de problem man stöter på i det vardagliga livet är enklare att möta.
Sen är det jävligt kul att sitta och snacka lumpen minnen med folk i 3 timmar då folk som inte gjorde lumpen har noll att referera till och känner sig utanför....

That's what i'm talking 'bout !

spacedog
2005-08-29, 08:31
Lumpen var såhär i efterhand både kul och en pina men grymt nyttigt!! Man lär sig uppskatta livet på ett helt annat sätt nu samtidigt som de problem man stöter på i det vardagliga livet är enklare att möta.

Nu kommer de snart - alla inläggen av typen "jag har en kompis som gjorde lumpen han tyckte det var skittråkigt det är meningslöst jag skall fan inte göra lumpen vad lär man sig där som man inte lär sig någon annanstans jag kan bestämma själv vill fan inte ta order av någon idiot blablabla".

:D

Kwon
2005-08-29, 08:47
"jag har en kompis som gjorde lumpen han tyckte det var skittråkigt det är meningslöst jag skall fan inte göra lumpen vad lär man sig där som man inte lär sig någon annanstans jag kan bestämma själv vill fan inte ta order av någon idiot blablabla".

John_r
2005-08-29, 12:29
"jag har en kompis som gjorde lumpen han tyckte det var skittråkigt det är meningslöst jag skall fan inte göra lumpen vad lär man sig där som man inte lär sig någon annanstans jag kan bestämma själv vill fan inte ta order av någon idiot blablabla".

hehe ;)

Menigar
2005-08-29, 12:52
Beriden högvakt? Fyfan..

Den ska jag också in på nästa höst :/

Cilia
2005-08-29, 13:14
tycker nog mest synd om hästarna som ska ha och göra med ett gäng killar varje dag som inte ens vet vad som är fram och bak på dom *g*

spacedog
2005-08-29, 13:21
tycker nog mest synd om hästarna som ska ha och göra med ett gäng killar varje dag som inte ens vet vad som är fram och bak på dom *g*

Tror du inte att det finns någon på Livgardet som lär dem det då?

Tricklev
2005-08-29, 13:24
Välkommen tillbaks.

Tur att man slapp lumpen :)

Menigar
2005-08-29, 13:29
Hästarna på Livgardet är erkänt galna. Alla vana hästmänniskor jag har pratat med som har haft att göra med de där hästarna säger att hästarna är helt störda.

Hästarna blir extremt understimulerade om de inte rids varje dag flera gånger om dagen och kan tydligen börja tugga på sina egna ben i ren frustatration. Det senaste låter visserligen mest som en skröna, men den finns nog av en anledning.

Fartman
2005-08-29, 13:41
Hästarna på Livgardet är erkänt galna. Alla vana hästmänniskor jag har pratat med som har haft att göra med de där hästarna säger att hästarna är helt störda.

Hästarna blir extremt understimulerade om de inte rids varje dag flera gånger om dagen och kan tydligen börja tugga på sina egna ben i ren frustatration. Det senaste låter visserligen mest som en skröna, men den finns nog av en anledning.

Tacka vet jag stora bepansrade fordon, dom behöver bara en omgång med släggan så är dom tiptop igen :thumbup:

rQx
2005-08-29, 13:47
AMK ska det vara. Min syrra ligger där nu och jag ska söka in sen! :D

Cilia
2005-08-29, 14:04
Tror du inte att det finns någon på Livgardet som lär dem det då?
försöker möjligtvis

hästar blir inte galna utan anledning.

så kan det vara och det blir inte bättre av att dom som rider dom inte är duktiga ryttare.

spacedog
2005-08-29, 14:24
försöker möjligtvis

Ok, förlåt. Jag visste inte att du hade erfarenhet från Livgardet. Då kanske det är dags att sätta strålkastarbelysning på hur hästarna behandlas där?

Body Guard
2005-08-29, 14:53
finns inga jävla hestar på Livgardet, de ligger på K1. Ja de hestarna e störda, stördast e MORGAN, helt jävla cp , dock rolig att reta.

spacedog
2005-08-29, 15:00
finns inga jävla hestar på Livgardet, de ligger på K1.

Nu skall inte jag komma och vara petig... eller jo, det skall jag :) - men K1 är numera införlivat med Livgardet.

z_bumbi
2005-08-29, 15:55
Tacka vet jag stora bepansrade fordon, dom behöver bara en omgång med släggan så är dom tiptop igen :thumbup:

Slägga funkar på hästar också men då blir de kanske inte tiptop igen.. *innocent*

Cilia
2005-08-29, 17:21
Ok, förlåt. Jag visste inte att du hade erfarenhet från Livgardet. Då kanske det är dags att sätta strålkastarbelysning på hur hästarna behandlas där?
jag har däremot erfarenhet av hur lång tid det tar att lära sig ta hand om hästar.

spacedog
2005-08-29, 17:23
jag har däremot erfarenhet av hur lång tid det tar att lära sig ta hand om hästar.

Men varför skulle Livgardet vara annorlunda än vilken annan ridskola som helst? Kan man inte jämföra beväringarna med 10-åriga hästtjejer som i början inte vet ett skvatt annat än att de tycker hästarna är söta?

Fartman
2005-08-29, 17:52
Slägga funkar på hästar också men då blir de kanske inte tiptop igen.. *innocent*
hehe, det kanske funkar om man inte vill bli biten igen iaf :D

Pdaddy
2005-08-29, 18:29

Hahaha

Jag låg på K1/I1 som MP/MPJ, vi var de sista som red ..

Hästar e riktigt tråkigt i början, blir dock lite roligare sen, eller hur !

Hästbett har man avlidit, samt ett gäng sparkar å avkastningar. Dock har ja klara mig utan allt för förfärliga skador.
Dock som nyinryckt så ledde jag en häst som blev rädd och hoppade å sparka bakut som en vilde, blev träffad av en kick i bröstet å for som en vante nåra meter. Det resulterade i en knäppande bröstkord och 2 fina märken av broddarna på hästskon (hade ett blåmärke som en hästsko också), de va nog de värsta ja råka ut för.
Man fick ju pröjsa 30 spänn varje gång man blev avkastad, så man höll sig faan kvar :) .. hade en snubbe som åkte av 42 ggr, han pröjsa alla fester :D ..

Finns brigad kvar ?, han va alla fall bäst att rida, men förfärligt lömsk i spiltan..

PS vem hade ni som skvadron/plutonsbefär, känner en av dem där inne.. Göran Mellblom ..

Marcus

spacedog
2005-08-29, 18:35
Dock som nyinryckt så ledde jag en häst som blev rädd och hoppade å sparka bakut som en vilde, blev träffad av en kick i bröstet å for som en vante nåra meter. Det resulterade i en knäppande bröstkord och 2 fina märken av broddarna på hästskon (hade ett blåmärke som en hästsko också), de va nog de värsta ja råka ut för.

Pecsen var en mäktig hästsko? :D

Pdaddy
2005-08-29, 18:36
Pecsen var en mäktig hästsko? :D

No kidding.. faan dom i vakten på K1 såg allt, de trodde ja va död *rolleyes* , ja kunde inte få nån luft på 30 sec säkert

M

Chris
2005-08-29, 20:04
Välkommen tillbaks!

Vad hände med knät? Låter inte roligt alls.

Har hört mycket om dom där jäkla hästarna. Tjejer som tror sig "kunna" nånting om hästar blir alltid lika ägda när dom ska bevisa dom kan ta hand om hästarna. En bekant till mig berättade om en poliskvinna som skulle visa hur man gjorde (vad dom nu skulle göra med hästen) och det slutade iaf med att hästen bet fast i håret och lyfte henne från marken. :thumbup:

bosse_brutal
2005-08-29, 20:10
va i satan! jag ska in som beriden högvakt sista oktober, trodde att jag var den ende...

n1tro
2005-08-29, 20:36
mönstring 3e okt =/

Megatuttarna
2005-08-29, 21:14
Fy fan för hästar om man inte kan rida dem på stora ängar och kriga som de gjorde i Braveheart. Vafan ska man med häst till och ränna runt på slottet eller vartfan det nu är?

Pingu
2005-08-29, 21:20
Min sambo har tävlingsridit ( nej det var inte på mig) och hade egen häst. Vete fn hur hon gjorde men hon fick upp mig på den stakars hästen. Måste säga att jag är impad av folk som rider för det var inte lätt, man studsar ju värre än en studsboll i sadeln *grr27*

ErikWrestlingFreaket
2005-08-29, 21:22
Fy fan vad jag hatar hästar, dom är fula och sen hatar jag alla idiotiska flickor som rider runt på dom på vägar och skiter ner överallt *grr*

MAXX
2005-08-29, 21:25
man studsar ju värre än en studsboll i sadeln *grr27*
det är väll därför tjejer rider *innocent*

Pdaddy
2005-08-30, 06:00
Ja dom som säger att K1's hästar är normala ljuger rätt fett.

Eftersom det är så många olika perssoner som rider dem varje dag å vecka så blir de stingsliga. De testar varenda person som skall gå in i spiltan å göra rent eller sadla skiten.
Hade varje beväring fått EN häst och bara den så hade nog allt vart bättre, nu vet ja iof inte om de har ändrat på allt.

Men jag vet att de renoverar stalen för 100 miljoner *rolleyes*

JA tyker det va ganska kul att rida (njaa inte i början men sen), för man blev ju rätt duktig. Efter en tid så kunde man rida upp för stallchefen, och klara man de så fick man ta ut en häst själv i liljanskogen/djurgården.

Stallchefen va ingen höjdare dock, det var den beryktade Bayron (kommer ej ihåg efternamnet).. HAn slog beväringar bla, va riktig jävlig mot folk etc. Han hade också åkt dit för rattfylla på stureplan med häst å vagn :cool: (med gammla ÖB )

Dock allid lika kul att imponera på nån polares flickvän som rider, man hänger me till stallet, sen frågar dom alltid om man vill pröva.. HAHAHA faan vilka tefat till ögon de får när man dominerar i ridhuset :laugh:

M