handdator

Visa fullständig version : Om Land of The Dead igen

H.Emanuel
2005-08-28, 18:14
Tyckte mycket om filmen. Romero förskonade oss från att ha små barndöingar med, vilket jag nästan hade väntat mig. Scenen med döingen som går runt runt med gräsklipparen är bara för härlig! "De gör sådant de gjorde medan de levde" Dennis Hopper är som alltid lysande.
"Hur var det därborta?"
"Dött"
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

King Grub
2005-08-28, 18:21
Många zombiefilmer på sistone... Jag har sett följande dom senaste två månaderna:

Land of the Dead
Hood of the Living Dead
Dead Meat
Day of the Dead 2
Shaolin vs Evil Dead

Kan det bli för mycket zombies? http://www.allthingszombie.com/forums/images/smilies/zombie_smiley.gif

H.Emanuel
2005-08-28, 18:23
Ja, det blir gärna lite tjatigt. Det var evigheter sen jag såg en zombierulle innan denna, så det blev en upplevelse.

King Grub
2005-08-28, 18:26
Min fråga "kan det bli för mycket zombies" var givetvis retorisk. Svaret är naturligtvis NEJ! :hbang:

H.Emanuel
2005-08-28, 20:36
I Romeros värld är det snarare för många töntiga levande

Zakath
2005-08-28, 20:59
Måste ses snarast!

Zombies! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

grisbil3n
2005-08-28, 21:25
Ska se snarast men måste bara poängtera hur jävla apdålig Day of the Dead 2 var.

King Grub
2005-08-28, 21:27
Ska se snarast men måste bara poängtera hur jävla apdålig Day of the Dead 2 var.

Sämst någonsin. Så dålig att den inte ens var rolig att se.

RassK
2005-08-28, 22:09
Jag tyckte det va skitbra förutom slutet, byggde upp för en fortsättning ju (jag trodde detta var den sista). Jag satt mest och skrattade till de andra i biosalongens misstyckte :D När en armesnubbe tappade en arm med en handgranat och sprängde sig själv låg jag nästan på golvet och grät så mycket jag skrattade ;D

grisbil3n
2005-08-28, 22:11
Sämst någonsin. Så dålig att den inte ens var rolig att se.

Håller med, jag kan för allt i världen inte förstå hur dom haft råd med rättigheterna ty det var inte många kronor som spenderats på den filmen.

H.Emanuel
2005-08-29, 05:54
Jag tyckte det va skitbra förutom slutet, byggde upp för en fortsättning ju (jag trodde detta var den sista). Jag satt mest och skrattade till de andra i biosalongens misstyckte :D När en armesnubbe tappade en arm med en handgranat och sprängde sig själv låg jag nästan på golvet och grät så mycket jag skrattade ;D
Ja, det kommer antagligen fortsättning, om inte av Romero så av nån annan. Tyvärr. Håller med. Det skulle räcka med denna. Appropå typ det så börjar det komma nyinspelningar av en massa gamla skräckisar, Boogeyman, Huset som Gud glömde (För att inte tala om motorsågsmassakern, gillade den versionen väldigt mycket iofs) Tyder väl om något på idétorka.

King Grub
2005-08-29, 06:18
Jag tycker att en del nyversioner har varit riktigt bra; just Motorsågsmassakern och Dawn of the Dead dom senaste åren. Jag har ingen emot hjärndöda re-makes också, så länge dom är bra och så länge det kommer något lite mer originellt då och då.

H.Emanuel
2005-08-29, 08:52
Väntar med spänning på att nån gör en nyversion av första "Hajen"-filmen

Langster
2005-08-29, 09:05
Det är så jävla tufft att skratta när folk dör på film, speciellt på bio så att alla kan höra hur tuff man är. Jag brukar också göra det. För att jag är tuff. Dessutom är jag 15 år och just fått börja se barnförbjudna filmer.

jwzrd
2005-08-29, 09:10
Det är så jävla tufft att skratta när folk dör på film, speciellt på bio så att alla kan höra hur tuff man är. Jag brukar också göra det. För att jag är tuff. Dessutom är jag 15 år och just fått börja se barnförbjudna filmer.

Ahhww :em:

palme
2005-09-01, 11:58
Riktigt kul film, såg den igår :)

Trodde oxå det skulle vara den sista men antagligen så kommer det en till inom 1-2 år.