Visa fullständig version : Dragremmar!!
Mccartney
2005-08-28, 17:53
Nu har jag äntligen förstått att dem kommer att behövas...körd för första gången med remmar idag..när jag tränade trapsen.
Några förslag på villken sorts remmar samt var någonstans man får tag på dem?Skall bara användas vid träning av trapsen...kanske så småningom när jag kommer upp lite i vikt på marklyften.
Köpte ett par remmar för 70kr, läder. Funkar utmärkt, testat några tygremmar, men tycker absolut inte de är lika sköna.
Fettecke
2005-08-28, 18:06
har ett par Better bodys... kostade väll 150:- tror jag, har varit min polare i snart 1 år... inte gått sönder ännu... skitskön att ha också... får perfekt grepp i dom..
Mccartney
2005-08-28, 18:09
Köpte ett par remmar för 70kr, läder. Funkar utmärkt, testat några tygremmar, men tycker absolut inte de är lika sköna.
Testade läder idag och dem kändes sköna så det blir nog några sådna.
Polarens remmar, som är sydda av ett brunt bälte, är de bästa som jag har provat. Har dock inte använt remmar på ett halvår nu.
*edit*
Lägg märke till att det är väldigt viktigt att bältet är just brun. Svart kanske skulle fungerar bra också.
Mccartney
2005-08-28, 18:11
Polarens remmar, som är sydda av ett brunt bälte, är de bästa som jag har provat. Har dock inte använt remmar på ett halvår nu.
Har varit emot remmar länge...men i vissa övningar är det nog rätt bra. Fungerade aldrig bra när jag körde frivändning och Ryck. Men det fungerade bra idag när jag körde trapsen. I mark kör jag bara på 120kg så där kan jag nog vänta ett tag...men det kommer nog där också.
Har varit emot remmar länge...men i vissa övningar är det nog rätt bra. Fungerade aldrig bra när jag körde frivändning och Ryck. Men det fungerade bra idag när jag körde trapsen. I mark kör jag bara på 120kg så där kan jag nog vänta ett tag...men det kommer nog där också.
Jag är inte emot remmar, men så länge jag klarar mig utan dem så kör jag utan. Det funkar fint att köra marklyft och skivstångsrodd, men sen är man slut i armarna. Får jag av någon anledning för mig att köra marklyft, frivändningar och sen shrugs, så måste jag köra med remmar på någon av övningarna för att orka.
Fettecke
2005-08-28, 18:17
Jag är inte emot remmar, men så länge jag klarar mig utan dem så kör jag utan. Det funkar fint att köra marklyft och skivstångsrodd, men sen är man slut i armarna. Får jag av någon anledning för mig att köra marklyft, frivändningar och sen shrugs, så måste jag köra med remmar på någon av övningarna för att orka.
word.... :bow:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.