handdator

Visa fullständig version : Greyhound

Destra
2005-08-27, 23:13
På måndag anländer äntligen min hund. En fyra år gammal greyhound. Naturligtvis blev jag i samma vända som jag fick veta att jag skulle få ta hand om honom också lite sugen på att tävla. Han har tävlings certifikat och har allstå tävlat med den tidigare ägaren.
Jag har inte varit i någon större kontakt med sporten, men har ganska stor erfarenhet av hundar.
Så till frågan, finns det några hemsidor eller tips på böcker osv där man kan finna lite mer info.

Herkulez
2005-08-28, 01:15
ingen aning, men sätt in lite bilder, greyhound racin är kul som fan att se på, hade varit kul att se hur min egen hund mäter mot dom, han är snabb som fan så jättelångt efter tror jag inte han hade varit =)

PopEye2
2005-08-28, 02:45
har han tävlat tidigare? 4 år är ganska mkt om dom aldrig tränat tidigare, svärfars vinthund gjorde sina bästa lopp när den var 3 år

Destra
2005-08-28, 09:22
har han tävlat tidigare? 4 år är ganska mkt om dom aldrig tränat tidigare, svärfars vinthund gjorde sina bästa lopp när den var 3 år

Ja han har tävlat tidigare. Joo 4 år är ju en relativt hög ålder, så yngre hundar kan ju kanske vara svårt att stå sig mot. Som jag förstått det så kommer han nästa sesong tävla i senior klassen, och då blir han ju genast en av de yngre hundana.