handdator

Visa fullständig version : PT till min Kära mor

madmarc
2005-08-27, 20:44
Tänkte höra med er om ni känner till någon meriterad PT som kan hjälpa henne att komma i form och överge sina vansinnes dieter.
Jag har försökt avråda henne från diverse pulverdieter men hon vägrar lyssna på mig.
Bor du i Stockholm och inte tvekar att ta tag i hårdhandskarna och vara lite bestämd när det behövs så tveka inte att skicka ett meddelande så hör jag av mig till dig.

Marcus Hillerström
marcus.hillerström@gmail.com

Pellefant
2005-08-27, 20:47
Har du verkligen ett "ö" i emailen?

Lizzie
2005-08-27, 20:53
Skulle rekomendera er att kontakta något gym - som har personliga tränare och beställa tid hos en kostrådgivare som hjälper henne bryta sina dåliga matvanor. Problemet är att hon måste vilja detta själv, annars ger det inget.

King Grub
2005-08-27, 20:53
Hur överviktig är din mor och vilka pulverdieter handlar det om?

För kraftigt överviktiga personer är VLC-dieter (Very Low Calorie) baserade på pulverlösningar både beprövade, effektiva och säkra, medan dom för personer som bara behöver eller vill gå ner ett par kilo är onödiga.

madmarc
2005-08-27, 21:53
Tror att det är karlolinska som har gjort utvecklat pulvret, det är förmodligen en VLC diet.
Skulle tippa att hon har en 15-20 kilos övervikt.
Visst kommer hon att gå ner på denna men problemet som jag ser det är att hon äter och dricker lite för mycket trots att hon går på diet. Hon skulle behöva ändra sina matvanor helt istället för att köra pulvret. Jag menar hon kommer ändå att börja äta osunt efteråt.
Hon skulle helt enkelt behöva någon med eldgaffel som hjälper henne.
Självklart har jag ett o istället för ö i min mail, tack för att ni är så uppmärksamma.

WHITEFOLKS
2005-08-27, 21:58
Vart i Stockholm bor ni?

madmarc
2005-08-27, 22:16
Vart i Stockholm bor ni?
Hon bor på söder

WHITEFOLKS
2005-08-27, 22:24
Ok jag bor och tränar också på Söder :)

Angående PT så vet jag inte om det skulle vara värt det för henne. Vet inte hur mycket en vanlig PT tar betalt/session men jag tror inte riktigt det skulle vara rätt väg att gå (om du inte tror att hon skulle känna sig mer motiverad av att betala ev.). Det hon behöver är en vilja att förändra sig, har hon inte det går det inte med eller utan PT.