Visa fullständig version : När skadade ni er senast rejält (blod....)
blekfet2
2005-08-27, 14:43
Jag gjorde det nyss då iaf. Skulle packa ihop lite saker snabbt i verktygslådan å tog då en massa vertyk i handen å klämde åt...klantigt nog så låg det en skalpell där i bunten å det bladet for rakt in i ringret.....blod sprutade ut över hela golvet från köket till toaletten....blodade ner Novas blöjor mm....måste minst ha varit 2dl blod som lämnade fingret mitt ;)
aj vad ont !
:thumbup:
Sheogorath
2005-08-27, 14:49
Marklyften förra markpasset. Mina blå fotbollsstrumpor som skulle skydda var helt nersölade av blod. Satt och torkade och baddade mellan varje set. Det kändes...speciellt.
Skar mer eller mindre av skinnflärpen mellan tummen och pekfingret för ett par veckor sedan, det blödde rätt rejält, fick sy, och stygnen går upp så fort jag rör handen känns det som.
internethjälten
2005-08-27, 14:58
Har inte varit så klantig på de sista 10åren men i min ungdom när jag var mer klantig och oförsiktig så fick jag upp en fogsvans rätt över vänsterhanden när jag skulle kapa av en regel. Då blev det rätt köttigt och blodigt de gången.
Iof skulle jag inte kalla mitt missöde för en rejäl skada när jag tänker efter
blekfet2
2005-08-27, 15:02
Har inte varit så klantig på de sista 10åren men i min ungdom när jag var mer klantig och oförsiktig så fick jag upp en fogsvans rätt över vänsterhanden när jag skulle kapa av en regel. Då blev det rätt köttigt och blodigt de gången.
ahh fyfan.....du har ingen bild? :D
När jag var liten, runt 6 år så jonglerade min kompis Gustav med en glasburk full med vatten och en sten, jag skulle göra samma sak så jag kastade upp den rätt högt, sen fick jag den rätt i huvet :D. Blödde som fan.
internethjälten
2005-08-27, 15:08
ahh fyfan.....du har ingen bild? :D
tyvärr inte, hade ingen digitalkamera på den tiden och mobiltelefoner med inbyggda kameror såg man bara i james bond filmer så tyvärr inte.
systrarna gjorde ett bra jobb så det syns bara ett par parrallela ärr tvärs över handen samt över knogen vid tummen.
//nicke
AnimalGen
2005-08-27, 15:09
I Fredags, knogarna och underarmarna blev lite slinta.
skar mig regält i höger pekfinger i somras.
Det var riktigt djupt
Walle, du kan ju lägga upp din farsas bravader :D
På det här området är nog jag klantigast! I april i år var jag ute på fjället med klassen, ramlade o lyckades skära av en sena till tummen på skidstålet, det var äckligt, fick se blod o senor :D ...gipsad arm i 4 veckor *grr*
Streetfight?
Småskråmor... jag fick ett "jack" i "strängen" i somras ... det var helt fruktansvärt otäckt och jag fruktade som fan för min lem medans jag frenetiskt laddade ner porr. Tack o lov hämtade han sig :thumbup:
Det händer titt som tätt att man blöder på jobbet. Skar upp ett fint sår i höger underarm i veckan. Armeringsjärnen är vassa och är det trångt så är det. ;)
När jag var 2,5 år so var jag ute med 3hjulingen och raggade på grannflickorna och ramlade. Fick in en sten några mm från höger tinning. Mamma säger att det var en stråle ur mitt huvud, hon hade aldrig sett så mycket blod. Ja ja det gick bra till slut men jag har ett fint ärr kvar än idag
På bilden syns ärret vid mitt högra ögonbryn
AnimalGen
2005-08-27, 15:22
Streetfight?
typ, ja
typ, ja
*screwy* *screwy* *screwy* *screwy* *screwy*
Körde ikull med cykeln i ca 30 km/h.
Tappade fästet och gled på sidan i några meter.
Hmm, senaste ordentliga skada... Ja, det lär väl ha var när jag sågade mig i fingret. Det var många år sedan, jag var kanske 14 eller nåt. En hel del blod blev det, och ett snyggt ärr. Jag har till och med fått beröm för mitt snygga ärr av en tjej =)
Synd att det sitter på fingret och inte på ett tufft ställe.
Deadlift
2005-08-27, 15:30
Inget blod iofs, men jag brände sönder halva skinkan/arslet för två veckor sedan på en glödhet kamin i ett militärtält *screwy* Har fått gå till distriktsköterska varannan dag för att byta förband.
*screwy* *screwy* *screwy* *screwy* *screwy*
Sluta tönta dig Jörgen. Jag gillar AnimalGen. Det är skitbra att han slåss mycket. Way to go, AnimalGen.
AnimalGen
2005-08-27, 15:36
Sluta tönta dig Jörgen. Jag gillar AnimalGen. Det är skitbra att han slåss mycket. Way to go, AnimalGen.
Jaså, jag försöker sluta med det.
Otto GROV
2005-08-27, 15:37
vann du?
Jaså, jag försöker sluta med det.
Vadå "försöker sluta"? Är det heroin eller? Varför vill du sluta bråka då?
AnimalGen
2005-08-27, 15:39
Beror på vad du menar med att vinna?
Deadlift
2005-08-27, 15:40
Var det hon som började? ;)
AnimalGen
2005-08-27, 15:42
Vadå "försöker sluta"? Är det heroin eller? Varför vill du sluta bråka då?
Men blir det beroande av kicken. Vaför jag vill sluta, finns ingen menig med att fortsätta håla på med det.
Tja, jag tycker att det är töntigt att slåss. Skall man göra det så skall det vara under kontrollerade former i en ring.
Men så är jag ju rätt gammal också. ;)
Jag tror att det är fjantar med lite *** som måste hävda sig och slåss varje helg
e-strängen på elguran gick nyss av,jag blöder lite grann från handen.det jobbiga är att köpa ny sträng
blekfet2
2005-08-27, 17:11
Småskråmor... jag fick ett "jack" i "strängen" i somras ... det var helt fruktansvärt otäckt och jag fruktade som fan för min lem medans jag frenetiskt laddade ner porr. Tack o lov hämtade han sig :thumbup:
haha..been there done that!! :thumbup: :thumbup:
Gick omkull med cykeln i början på sommaren. Trots att jag knappt hade styrfart lyckades jag skrapa upp benet ganska rejält!
Megatuttarna
2005-08-27, 17:30
Skar upp ett minimalt sår på fingret idag.
Blödde rätt mycket när jag lyckades smälla i näsan i en stolskant som var av stål *screwy* näsbenet blev helt fucked up efter det.
cyklade in i en rosbuske när jag var 5år eller nått, å i rosbusken gömde sig en metallstolpe. Såhär fint ärr fick jag
När jag var ca 8år och rev upp hela låret på något vasst i en park.
Jax o Cinna > ouch! Det värsta är skinkan o låret när man skrapat upp sig. De närmsta cykelpassen går det ju upp o blöder hela tiden....svider gör det ju också.
Nåja, det finns ju en anledning till varför cyklister rakar benen.... ;)
Än så länge har jag sluppit vurpor i år...*ta i trä*
Fettecke
2005-08-27, 18:17
skulle greppa nånting och hänga mig som håller i duschen, men den gick sönder coh köttade upp hela handen... skärsår på 5cm, och 1 cm djupt... 70kg precitionstyngd på vänster handflata.... blödde duktigt...
annars blöder jag duktigt med näsblod minst en ¨gång i veckan...
Sista jag krasha en ruta med benet på fyllan.
får väll som man förtjänar ;) full som man var skulle man leka rambo o gjorde ett förband av en strumpa o gav fan i o sy de..har inte läkt helt en trots 1½ månad sen..
--edit--
var altså ett fönster på vårt hus, mamma undra va som hänt dan efter..
Gabriel_
2005-08-27, 18:32
halkade efter duschen och slog i stortån.. sprutade blod och gjorde ont som FAN
Tappade en hårtrimmer ( med den vassa sidan) på en tå förra veckan.
Åkte vattenskidor förra året, när jag ramlade fick jag typ panik och simmade upp fort som fan, på nät konstigt sätt hade jag tappat den ena skidan som låg alldelles ovanför mig i vattenytan, när jag bröt vattenytan bonkade huvudet i stenhårt i plastfenan som sitter under vattenskidan, kändes som en dunk bara.
När de i båten skulle plocka upp mig blev de alldelles skärrade:
"Vad fan har hänt!"
"Vaddå?"
"Du har blod runt hela huvudet!"
Kände efter med fingret, hade ett 5cm långt jack som blödde rejält, dessutom var jag som sagt i vatten som spädde ut blodet, när jag kom upp i båten blev det ett blodbad i båten, typ.
Torkade av med handduk och fick åka in och sy.
Klantig man är.
Långt och tråkigt inlägg *rolleyes*
H.Emanuel
2005-08-27, 19:27
Höll på och stökade på min diskbänk och en massa grejer låg framme, blandannat en förskärare som föll ned med spetsen före rakt på ovansidan på min vänsterfot. Det smärtade ordentligt och kom mycket blod, tror den prickade en åder?
skate olycka...inget mer att tillägga
grisbil3n
2005-08-27, 19:50
Det va minst sagt jävligt länge sedan jag gjorde illa mig ordentligt, senast var nog för 8 år sedan eller liknande när man va skejtare och brädan havererade lite halvt i en vääldigt brant backe. Skrapade upp båda axlarna rätt rejält, men värst var ena knät som blev lite halvt uppfläkt. Gjorde inte ont dock vilket var bekvämt för det såg ont ut så det räckte.
Såret ovan här var förresten jävligt najs!
Skadar sig mig på jobbet allt som oftast, framförallt på händer.
För några veckor sen råkade jag skalla en sylvass kant i rostfritt med min panna. Blodigt!
Jag gjorde det nyss då iaf. Skulle packa ihop lite saker snabbt i verktygslådan å tog då en massa vertyk i handen å klämde åt...klantigt nog så låg det en skalpell där i bunten å det bladet for rakt in i ringret.....blod sprutade ut över hela golvet från köket till toaletten....blodade ner Novas blöjor mm....måste minst ha varit 2dl blod som lämnade fingret mitt ;)
aj vad ont !
:thumbup:
Bra jobbat Skinkor!! En skalpell har ju en given plats i var mans verktygslåda! *screwy*
Det jag kommer ihåg bäst är när jag för ganska många år sedan, skulle göra mig en pilbåge. Fram med kniven och skulle tälja till skåran där man skulle fästa strängen. Slinter och klyver tummen ner till nagelns fäste. Blöder som FAN, och själv springer man runt i huset bölandes och viftandes med handen som en tok och sprutlackerade väggarna. Farsan fick sedan måla om hela nedervåningen :D
blekfet2
2005-08-27, 21:44
Bra jobbat Skinkor!! En skalpell har ju en given plats i var mans verktygslåda! *screwy*
haha...jo jag vet.... fortfarande bakis sedan resan? :D
Goddaniel
2005-08-27, 21:47
I vardagsrummet här hemma har vi en stor lampa som hänger ner i taket ovanför ett bord.
Ringde på mobilen som låg på mitt rum, springer genom vardagsrummet och hoppar över bordet för att tjäna några hundradelar ;)
Tänkte såklart inte på lampan som jag lyckades hoppa upp och slå huvudet ganska rejält i. Ramlade därefter ner och slog ryggen i bordet.
Blödde rätt ordentligt ifrån huvudet och fick sy några stygn.
Lite småklantigt sådär, jag vet :cool:
blekfet2
2005-08-27, 21:48
en annan klantigt sak jag råkat göra var när jag var typ 6-7år gammal. Lekte med min nya metspö ute på gården genom att veva spöt fram&tillbaka i luften, tills kroken råkade fastna i mitt öra....då grät jag... :D
jag slog skallen i en skåplucka när jag plockde ut ur diskmaskinen idag också.....det gör sååååååå jävla ont! :(
blekfet2
2005-08-27, 21:48
I vardagsrummet här hemma har vi en stor lampa som hänger ner i taket ovanför ett bord.
Ringde på mobilen som låg på mitt rum, springer genom vardagsrummet och hoppar över bordet för att tjäna några hundradelar ;)
Tänkte såklart inte på lampan som jag lyckades hoppa upp och slå huvudet ganska rejält i. Ramlade därefter ner och slog ryggen i bordet.
Blödde rätt ordentligt ifrån huvudet och fick sy några stygn.
Lite småklantigt sådär, jag vet :cool:
men hahah....klart bästa!!!!! :laugh: :laugh:
Cyklade omkull för en vecka sedan när jag skulle hem från en kompis. Vi hade ölat så jag var lite dragen. Jag landade på näsan. Har aldrig sett så mycket blod förut. Halva ansiktet demolerades ;)
Gjorde något konstigt med nageln på en stortån på fyllan tror jag, en sår vid sidan av nageln. Sockar och skor var hyfsat blodiga, skulle köpa nya skor ändå i helgen så skit samma.
Det händer titt som tätt att man blöder på jobbet. Skar upp ett fint sår i höger underarm i veckan. Armeringsjärnen är vassa och är det trångt så är det. ;)
Känner igen det där, ja.
Senaste gången det strömmade blod i betydande mängder från min kropp var nog när jag blev träffad av en spik i armen under en pingismatch.
Men blir det beroande av kicken. Vaför jag vill sluta, finns ingen menig med att fortsätta håla på med det.
Nej, bättre att förbättra betyget i svenska.
Har nog inte hänt så mycket på sistone, men en del av er tar ju upp gamla grejer, så visst:
Högstadiet: Snyting på ögat. Var såpass svullet att jag hade svårt att se med det ett tag.
Mellanstadiet: Spark i skrevet som på något vis resulterade i "skrubbsår på insidan" eller hur man skall säga, gjorde skitont att urinera.
Lågstadiet: Körde sådan däringa hawaii(?) med innebandyklubbor i gymnastiksalen, problemet var bara det att han jag körde med var större än mig och slog hårt så jag stod bara någon meter från väggen och höll ut klubban och hoppades bollen skulle träffa typ... Hans svingade klubban och slog till, klubban följde med slaget upp efteråt och drog till mig på hakan där jag har ett "skinnjack" eftersom det hela tejpades rätt fult.
Dagmamma: Cyklade omkull med trehjulingen över en trottoarkant eller hur det var och skadade munnen på något sätt.
En gång satt jag i en bil som enligt försäkringsbolaget/polisen/vilka det nu var hade fått en kula i vindrutan. Om det nu var så vet jag inte, och inte blev jag skadad heller, men lite läskigt om det nu var så.
J.Saarela
2005-08-28, 03:28
*screwy* *screwy* *screwy* *screwy*
Jag hade tänkt till,innan jag var dryg mot The Animal om jag var du.....Är du inte rädd om din billackering? ;)
Jag hade tänkt till,innan jag var dryg mot The Animal om jag var du.....Är du inte rädd om din billackering? ;)
Jag kör inte bmw.
Varför jag vill sluta, finns ingen menig med att fortsätta hålla på med det.
Det var väl det jag visste, att AnimalGen är en högst intelligent pojke. Lyssna inte på Bolio när han larvar sig ... :D
Men så är jag ju rätt gammal också. ;)
ttsskk, du vet inte vad du pratar om pojk!
sen tycker jag att det blev lite mycket OT när folk började dra upp skador från 5-6 års åldern och visar ärr. Där slår jag nog de flesta utav er. Jag var inne och sydde en gång i veckan när jag var liten. Klumpig redan då kan man väl säga (och lite vild också möjligtvis).
Jag kör inte bmw.
går och repa SAAB med tror jag.
Om du vill kan jag testa på din? *hjälpsamt leende*
När skadade ni er senast, om det då är från 5-6 års ålder så är det inte ot
När skadade ni er senast, om det då är från 5-6 års ålder så är det inte ot
näää men jag tror inte på det
särskilt inte i ditt fall
observera den snygga tvetydigheten i den formuleringen *g*
november -02. Då bröt jag handen (lillfingret fast inne i handen) när jag vurpade med crossen. Lindade själv runt eget bandage och trodde det skulle bli bra. Efter en vecka så insåg jag att något var galet och det visade sig att benet läkt ihop helt fel i handen.
De klippte upp benet med tång,borrade 2st genomgående hål genom handen och satte i 2st spikar igenom som stack ut på varsin sida av handen.
De fick sitta i några veckor sedan drog de ur dem utan bedövning.
Idag har jag inte lika bra rörlighet i lillfingret som innan och några cm långt ärr.
Senaste gången det strömmade blod i betydande mängder från min kropp var nog när jag blev träffad av en spik i armen under en pingismatch.
hur lyckas man med det?
Cilia : och varför tror du inte det
Cilia : och varför tror du inte det
därför att jag har för mig att jag mer än en gång har läst att du har varit skadad till och från och jag tror att om du är en normal kille så har du på ngt sätt skadat dig efter att du var 5 år annars måste du ha left ett väldigt skyddat liv.
Jaghar skadat mig men inte på det sättet, senast jag gjorde det var om det jag berättade. Jag höll på att förblöda.
Sen har jag knäskadan men det blödde inte direkt
Sen har jag som alla andra hoppat på spikar, krashat med cykeln i nedförsbackar, hoppat åt h-vete med crossen och det har blött men inte så att jag kan säga mycket. Fick i och för sig en puck på munnen (täckte skott utan hjälm) och det blödde ganska bra
Jag hängde efter en cykel på skateboard, skateboard fastnade så jag skrapade upp hela högerknän. Blodade ner 100meter gatan innan jag fick tag på bandage. För ca 5år sen.
formula4shape
2005-08-28, 17:58
Fick en skridsko över vänstra hanleden (på hockeyträningen utan handskar) när jag var 13 år. Blev ett rejält hack som jag fick sy ett x antal stygn med, 2mm från pulsådern enligt läkaren ;) När jag har pump kommer ådran fram så gott som i ärret.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.