marc
2005-08-23, 21:47
Jag börjar kort med lite stats:
18 år
174 cm
62 kg
Tränat i 1 ½ år
Bänk: 85 kg
Knäböj: 127 (smith, så det räknas inte riktigt ;))
Mark: 100 kg
Jag har haft ett långt uppehåll under sommaren, vilket har resulterat i en viktminskning på inte mindre än 8(!) kg. Dessa ska tillbaka inom en månad är tanken. Redan har jag gått upp 2 kg sedan jag började träna för 2 veckor sedan.
Jag tränar efter DC så gott jag förmår, dvs 3 ggr i veckan, 3 övningar/muskel som roteras. Jag fokuserar på att ha en långsam negativ fas och explosiv positiv. Jag kör även statics på de flesta övningar. Efter varje övning stretchar jag muskeln.
Jag skriver inte upp alla övningar på en gång, då det bara kommer bli fel, utan de kommer så småningom. Bör kanske tillägga att jag nyligen börjat och ligger på medvetet låga vikter.
Här följer då dagens pass! (uppvärmningsset utelämnade)
Biceps
Hantelcurl 11 kg 18 (8, 6, 4)
Underarmar
Vristcurl, handflata upp 24 kg 8
Framsida lår
Knäböj (smith) 77 kg 8, 47 kg 18
Baksida lår
Lårcurl 5 plattor 18 (8, 6, 4)
Vader utelämnades pga tidsbrist. Knäböjen kör jag i två set, ett tungt och ett seegt. Även vristcurlen saknar RP.
Imorgon blir det kondition!
18 år
174 cm
62 kg
Tränat i 1 ½ år
Bänk: 85 kg
Knäböj: 127 (smith, så det räknas inte riktigt ;))
Mark: 100 kg
Jag har haft ett långt uppehåll under sommaren, vilket har resulterat i en viktminskning på inte mindre än 8(!) kg. Dessa ska tillbaka inom en månad är tanken. Redan har jag gått upp 2 kg sedan jag började träna för 2 veckor sedan.
Jag tränar efter DC så gott jag förmår, dvs 3 ggr i veckan, 3 övningar/muskel som roteras. Jag fokuserar på att ha en långsam negativ fas och explosiv positiv. Jag kör även statics på de flesta övningar. Efter varje övning stretchar jag muskeln.
Jag skriver inte upp alla övningar på en gång, då det bara kommer bli fel, utan de kommer så småningom. Bör kanske tillägga att jag nyligen börjat och ligger på medvetet låga vikter.
Här följer då dagens pass! (uppvärmningsset utelämnade)
Biceps
Hantelcurl 11 kg 18 (8, 6, 4)
Underarmar
Vristcurl, handflata upp 24 kg 8
Framsida lår
Knäböj (smith) 77 kg 8, 47 kg 18
Baksida lår
Lårcurl 5 plattor 18 (8, 6, 4)
Vader utelämnades pga tidsbrist. Knäböjen kör jag i två set, ett tungt och ett seegt. Även vristcurlen saknar RP.
Imorgon blir det kondition!