Logga in

Visa fullständig version : totalfukkat msn?

rolf
2005-08-23, 21:10
antar att det finns några brutalnördar här på kollo, så jag passar på att gnälla här.

det är så att msn vägrar funka som det ska på min dator. på sistone har jag blivit utloggad ungefär var femte minut. idag var det ännu värre, blir utloggad t.o.m. flera gånger i minuten. det är riktigt jävla frustrerande, inte minst för mina kontakter.

det var inte såhär förr, utan det har mittiallt hänt något som gjort att det blivit så.

så nu undrar jag, vad kan jag göra för att fixa detta?

Cilia
2005-08-23, 21:11
jag har inte haft några problem alls.

mela
2005-08-23, 21:12
testa att avinstallera och installera det igen.

rolf
2005-08-23, 21:18

gissade att någon skulle skriva det. jag har gjort det 13402375 gånger, give or take a few. fortfarande lika hemskt.

MilkmaN
2005-08-23, 21:21
Har väl med din internetanslutning att göra, VAD det är som är fel eller HUR man fixar det har jag ingen aning om. Kan vara nåt bjäfs om att det segar när den skall kontakta gatewayen eller vad det nu blir för ip-check. Jag hade liknande problem, fast då hade jag istället fryslagg i alla spel i 5-6 sekunder. Löste sig när jag fixade in en router.

Cilia
2005-08-23, 21:22
det där låter som tipset jag alltid fick av support på mitt förra jobb
tur för dom att dom satt i Skåne annars hade dom inte levt idag!

Fatalist
2005-08-23, 21:28
gissade att någon skulle skriva det. jag har gjort det 13402375 gånger, give or take a few. fortfarande lika hemskt.

du kanske måste patentera hdd'n? he-he

www.trillian.com så slipper du allt sånt här + allt minnesläckage + all reklam osvosv :thumbup:

rolf
2005-08-23, 21:46
Har väl med din internetanslutning att göra, VAD det är som är fel eller HUR man fixar det har jag ingen aning om. Kan vara nåt bjäfs om att det segar när den skall kontakta gatewayen eller vad det nu blir för ip-check. Jag hade liknande problem, fast då hade jag istället fryslagg i alla spel i 5-6 sekunder. Löste sig när jag fixade in en router.

det konstiga är att all internetbrowsers, onlinespel, nerladdningar etc. funkar hur bra som helst, det är bara msn som jävlas.

tack fatalist, ska kolla in sidan imorgon, måste sova nu :D

aliquis
2005-08-23, 21:47
avinstallera msn och använd icq/jabber eller irc istället.

aliquis
2005-08-23, 21:49
ett annat alternativ om nu inte ominstallation av msn hjälper är ju att installera en annan klient som klarar msn, typ trillian eller miranda (utan webcam dock, så om du .. ja.. så blir det inget med det) och köra msn med dem, om inte det hjälper kan du ju alltid installera om windows än en gång :D

Fatalist
2005-08-23, 21:50
ett annat alternativ om nu inte ominstallation av msn hjälper är ju att installera en annan klient som klarar msn, typ trillian eller miranda (utan webcam dock, så om du .. ja.. så blir det inget med det) och köra msn med dem, om inte det hjälper kan du ju alltid installera om windows än en gång :D

jodå, trillian fungerar att msn-camma med :D