Visa fullständig version : Mail med pengachans?
H.Emanuel
2005-08-23, 19:35
Fick ett mail på utrikiska som utllovade att jag hade chansen att vinna en satans massa pengar, slumpivs utvald och allt. Jag fyllde i några uppgifter de ville ha och skickade tillbaks det. Idag fick jag ytterligare ett mail där de begärde mer uppgifter (Inte kontokortsnummer dock), men namn och yrke samt att man återigen skulle maila dem de lottnr som var med i första mailet. Nån mer som fått såna här mail?
grisbil3n
2005-08-23, 19:40
Haha chansen att du vunnit nåt måste ju vara astronomisk, vadå har dom tagit en mailadress på måfå liksom?
edgen_ÖSD
2005-08-23, 19:43
Driver du med oss?
Han gör. Garanterat.
Pellefant
2005-08-23, 19:44
Fortsätt du att leka med dem, men snart kommer de be om en betalinsättning, eller att du ska ringa ett dyrt betalsamtal eller liknande för att få ut din "vinst".
Vad kostade lotten?
H.Emanuel
2005-08-23, 19:49
Jag trodde att ni skulle skriva att "Jaja det där har alla fått", men jag ljuger inte och jag driver icke med er. Jag har tom sparat mailen. Nej, än så länge har jag inte blivit ombedd att ringa och lotten har inte kostat nånting. Enligt "paycenter" nånting som skickat ut det är min mailadress slumpvis utvald. Naturligtvis kommer jag inte att ringa nånstans eller pröjsa nånting. I senaste mailet ville de ha min hemadress? Det är ju lite skumt kankse?
hur naiv får man vara *rolleyes* .. ja dom försöker lura dig. Får ofta sån skit i mailen..
Jag trodde att ni skulle skriva att "Jaja det där har alla fått", men jag ljuger inte och jag driver icke med er. Jag har tom sparat mailen. Nej, än så länge har jag inte blivit ombedd att ringa och lotten har inte kostat nånting. Enligt "paycenter" nånting som skickat ut det är min mailadress slumpvis utvald. Naturligtvis kommer jag inte att ringa nånstans eller pröjsa nånting. I senaste mailet ville de ha min hemadress? Det är ju lite skumt kankse?
Tror du att de bara slänger ut vinster på måfå??? Glöm det, släng mailen! Jag fick "afrikabrev" en gång, det var kul att driva med honom några veckor, fick bild och allt på honom (påstår han)... Hehe, kul att skälla ut honom sedan...
Pellefant
2005-08-23, 19:56
lotten har inte kostat nånting.
Hur skulle de då fått ihop till priserna? *screwy*
Detta är med 100% lur.
Du kanske får bättre gensvar på ditt skämt på Lunar jämfört med här inne? *slap*
H.Emanuel
2005-08-23, 20:11
Jag är inte naiv så, Därför frågar jag er allvetare om detta. *kissass*
H.Emanuel
2005-08-23, 20:13
Du kanske får bättre gensvar på ditt skämt på Lunar jämfört med här inne? *slap*
Jag lovar och bedyrar och svär att jag erhållit de mail jag uppger här.
Jag lovar och bedyrar och svär att jag erhållit de mail jag uppger här.
Nähä? GRATTIS!!!! Skämtet hade varit roligare om du spelat ännu mer naiv... ;)
Sök på google på nigeriabrevet , där förklaras lite hur scammen funkar.
Jag är inte naiv
Näää, du verkar väldigt skarp faktiskt. *rolleyes* :D
H.Emanuel
2005-08-23, 20:15
Här följer en kopia av mail nr 2. i sin helhet:
QUESTIONNAIRE
Please you are hereby requested to provide the information?s below. This is
required for the processing of your winning lotto payment.
FULL NAMES:????
TICKET NUBER???.
SERIAL NUMBER??..
WINNING NUMBER?..
AGE???.
SEX???..
OCCUPATION????.
ADDRESS?????..
COUNTRY?????..
TEL No???????..
How do you wish to spend your money??....................................(Not
more than two lines)
I hereby endorse that the email address is mine, and that I am the rightful
winner of the random lotto prize.
ENDORSE *YES* or *NO if this is your personal email and all information
provided are true.
Any false declaration would be persecuted by law.
Sincerely,
JOEL MORGAN.
PAYMENT CENTER
+447005978290
Du är ju helt otrolig
Enligt Susning.nu
Naiv, synonym till godtrogen, användningen skiljer sig i att naiv används om mera barnsligt godtrogna saker. *rolleyes*
H.Emanuel
2005-08-23, 20:22
Haha. Okej. Man är naiv om man får ett mail. Bra, då vet jag! Tack för det televerket
Haha. Okej. Man är naiv om man får ett mail. Bra, då vet jag! Tack för det televerket
Nä. Man är naiv om man tror att ett random mail är storvinsten från ett anonymt utländskt företag.
Edit: storvinsten från ett spel man inte spelat eller på en lott man inte köpt.
H.Emanuel
2005-08-23, 20:26
Ja, men jag trodde inte på det, det jag gjorde var att berätta att jag fått ett sånt mail. Och jag visade det också.
Du är naiv för att du tror på det och svarar på det. Jag får typ 10 st sådana i veckan, men du kanske vill att jag ska skickar dem vidare till dig? :)
Du kan ju dra dig tillbaka sen med alla dina vinster :hbang:
H.Emanuel
2005-08-23, 20:28
Du är naiv för att du tror på det och svarar på det. Jag får typ 10 st sådana i veckan, men du kanske vill att jag ska skickar dem vidare till dig? :)
Du kan ju dra dig tillbaka sen med alla dina vinster :hbang:
Det sista har jag inte svarat på
Nä. Man är naiv om man tror att ett random mail är storvinsten från ett anonymt utländskt företag.
Edit: storvinsten från ett spel man inte spelat eller på en lott man inte köpt.
Var har trådskaparen skrivit att han TROR på det?
Jag tycker det är ganska uppenbart att han vet att det är lurendrejeri.
Det kan väl ändå vara lite kul att testa hur många mail det tar innan de ber om kontonummer eller dylikt...
Det kan väl ändå vara lite kul att testa hur många mail det tar innan de ber om kontonummer eller dylikt...
Låter ju skitkul!!
Själv går jag nog och spelar lite hockeyspel, men kör hårt du!
Låter ju skitkul!!
Själv går jag nog och spelar lite hockeyspel, men kör hårt du!
Nej, jag skulle nog inte tycka det var så roligt. Men kanske trådskaparen tycker det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.