handdator

Visa fullständig version : Skulle Behova lite TIPS.. Tack!

Swami
2005-08-21, 16:01
Hej Hej...

(ursackta att jag inte har dom Svenska bokstaverna bor for tillfellet i Australien)

Jag har tranat i ett par ar o har altid varit en hard Gainer..
det ar inte foran nu jag flytta till Oz som traningen har tagit riktigt fart (Vad dat galler resultat) dom senaste 6-7 manaderna.. jag ar 1,90 lang och vager 88-89Kg *flex*
har gatt upp en hel del i muskler men oxa fett.. o det har e nagot nytt for mig.. for jag har altid varit sa smal och alltid haft lite fett pa kroppen.

Nu till mitt "Problem" sommaren borjar narma sig har borta nu.. o Jag skulle villja bli mer cut! o deffad.. men jag ar inte i narheten av sa stor som jag vill bli vad det galler muskel massa.

1, Sa.. ska jag deffa lr inte for o bli mer cut eller kanske bara skystera om min diet for att bli mer deffad men enda fortsatta lagga pa mig muskel massa?

2, Och om jag deffar kan jag fortvarande lagga pa mig mer muskel massa..?
eller haller jag bara den massan jag har.. men blir mer deffad bara?

(alltsa mitt mal ar att ga upp lite mer i muskel massa men enda att bli mer deffad trivs inte med att vara en liten tjockis :em: ar det har mojligt att uppna pa samma gang?)

4, har oxa borjat svettas nagot enormt under anrmarna.. :( vet inte vart d kom ifran bara den senaste 5 veckorna har det varit Knas! har forsokt med alla slags Deon (inte att d luktar men d e kall svett o kans ackligt bara)
kan det har bero pa att jag gatt up i vikt? eller Kreatin som jag borjade pa?

5, en annan sak som har kanske inte med deff o gora men.. jag har koppt en Nitric Oxide produkt som heter Nitroxyn (fran Canada) tabblet form.. nagon som har erfarenhet av Nitric Oxide? bra lr? d e vall inte farligt..?

Uppskattar alla som kan komma med konkreta svar o synpunkter till mina fragor o funderingar..

Tack pa Forhand!

FRED! :thumbup:

Swami
2005-08-22, 02:29
;)

userfriendly
2005-08-22, 05:37
Du väljer själv om du vill deffa....
Räkna INTE med att lägga på dig mer massa under deffen, o definitivt INTE i den fart som när du äter bra!
Ett sätt att förhindra att du lägger på dig mer fett i samma takt är att köra mer cardio.

Swami
2005-08-22, 12:35
Sa du menar att jag ska kora Cardio i samband med min vanliga Mass bygande traning.. o da minsak fettet pa min kropp saval som oka bra i muskel massa..
hur efektivt e det da?

tossefar
2005-08-22, 19:19
Nej du kan inte minska i fett och öka "bra" i muskelmassa samtidigt. Det går att göra ökningar när man deffar om du har exakt kontroll på allt du stoppar i dig. Men ökningarna är inte nära lika stora som när du äter för att gå upp.