Visa fullständig version : AdrenalineRush bygger vidare...
AdrenalineRush
2005-08-15, 19:26
Tjena Kollofolk!
Jag har absolut inte varit aktiv här på brädan på länge... Men jag är här dagligen o läser.
Har tränat i 1 År och 9 månader om nårra dagar exakt faktiskt.... Har kört Doggcrapp i 6 månader med fina framsteg båda styrkemässigt och massa ökning.
Väger för tillfället 90kg på morgonen nypissad o trycklös....
Målet för tillfället är att fortsätta öka i både vikt, styrka och volym till vintern och förhoppningsvis väga in på runt 100kg, efter det kommer jag inleda en deff under våren -06.
Tänkte först bjuda på ett litet "kollage" med bilder från starten av min byggarkarriär.
AdrenalineRush
2005-08-15, 19:26
Här kommer de dagsfärska bilderna!
hehe det ser grymt bra ut :D Men ben bilder?
fortsätt sådär :thumbup:
STOR skillnad på 1år och 9 månader. Ser riktigt snyggt ut! Diggar dina resultat :)
Grym ökning. Men var är benen?
AdrenalineRush
2005-08-15, 19:32
Tackar!
Benen hänger med överkroppen, faktiskt.. de mäter 65cm och alla säger de är i bra form... men vaderna skämms jag över...
Nu kommer folk att bli jättesura på mig. Och det skiter jag fullkommligt i.
Kom med bättre bilder för tusan.
Dom som är "före bilder" är mycket bättre. Helkroppsbilder där du slår några poser. Fixa!
AdrenalineRush
2005-08-15, 19:37
Nu kommer folk att bli jättesura på mig. Och det skiter jag fullkommligti. Kom med bättre bilder för tusan.
Dom som är "före bilder" är mycket bättre. Helkroppsbilder där du slår några poser. Fixa!
Ja det kan hända, detta var inte alls planerat att de skulle läggas upp här... Skulle bara ha bilderna för att ragga fjortisar på lunar! ;)
Och vi vill inte ha några lunarbilder här. :)
bengdoktor
2005-08-15, 19:42
Här kommer de dagsfärska bilderna!
Hur sa du att du hade tränat?? Du har ju blivit REJÄLT mkt bredare! :bow:
AdrenalineRush
2005-08-15, 19:52
Hur sa du att du hade tränat?? Du har ju blivit REJÄLT mkt bredare!
Har tränat enligt Doggcrapp principen, sök på det i det allmänna forumet så hittar du en massa information om det.
Hihi, jag har likadana kallingar. *slap*
Vi kräver bra bilder på sån bra fysik!
Se där, en till "hundskitare". :thumbup: Fina ökningar!
Som Übermoderatorn sade så är det inte mycket till bilder... Men av det lilla man ser så ser det jävligt bra ut. Det är många här som kör DC med bra resultat. Man kanske skulle pröva...
Förresten så vill jag ha dina bicepsfästen.
Kaboffastar
2005-08-15, 22:38
jävlar i helvete vilken snygg fysik.. nåt att satsa på... imponerad.
HajduMan
2005-08-15, 22:53
sjukt grymma ökningar Kim....
men det vet du om, men det är alltid roligt att höra det ju..
keep pumping!
Den kroppen med lite grädde på...
Sluta jidra börja trolla ;) Grymt kim!! Har själv börjat med DC nu, så man inte går miste om ngt grymt. Ses på gymmet!
Blir det några bättre bilder eller?
Annars kommer tråden att försvinna.
Gryyyym ökning, vilkar armar :O
Hur länge hade du tränat?
AdrenalineRush
2005-08-16, 21:28
Tack alla som uppskattar att man faktiskt orkar slänga upp (i detta fallet) dåliga bilder. ;)
Har tränat allt som allt 1 år och 9 månader... och under denna tiden har jag under de första 4 månaderna kört Max:Ot med bra resultat, sedan fick ja deffnojja och började deffa, och det gjorde ja allt som allt i 6 månader!
Det var en lärorik upplevelse.
Sen efter deffen tränade ja traditionellt ett tag tills ja började med doggcrapp som jag inte ångrar en sekund, finns inte många träningsmetoder som kan mäta sig med DC! :cool:
Har ni frågor e de bara att ställa dem! :)
Gabriel_
2005-08-17, 00:58
Tack alla som uppskattar att man faktiskt orkar slänga upp (i detta fallet) dåliga bilder. ;)
Har tränat allt som allt 1 år och 9 månader... och under denna tiden har jag under de första 4 månaderna kört Max:Ot med bra resultat, sedan fick ja deffnojja och började deffa, och det gjorde ja allt som allt i 6 månader!
Det var en lärorik upplevelse.
Sen efter deffen tränade ja traditionellt ett tag tills ja började med doggcrapp som jag inte ångrar en sekund, finns inte många träningsmetoder som kan mäta sig med DC! :cool:
Har ni frågor e de bara att ställa dem! :)
DC går alltså ut på att man kör 2-3 uppvärmings sets sen 1 set där man dödar sig själv, och en övning per muskelgrupp, delat upp i 2 split 3 dar i veckan?
Snygg kropp, men hur ser benen ut?
AdrenalineRush
2005-08-17, 20:17
Asså igentligen förstår ja inte problemet... Mina bilder är de inget fel på, de är med bra skärpa, inga konstiga vinklar eller inzoomningar eller nått. Och framifrån "avslappnad" är en snygg pose som alltid sitter där den ska.
Men visst bilderna visar bara överkroppen, dvs den delen som är finast på en vältränad person. Benen ska bara hänga med i utväcklingen och inte släpa efter enligt min mening...
Alla här har blivit så kåta på benbilder, har blivit ett tvång att gnälla på alla som tar sig tiden att faktiskt slänga upp nårra bilder över huvud taget...
Ta bort tråden om du känner att de behövs för brädans bästa... och nej jag e inte sur eller gnällig... det är bara min syn på detta.
MVH Kim
AdrenalineRush
2005-08-17, 20:28
DC:
A
Måndag: Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd och Ryggtjocklek
Onsdag: Biceps, Underarmar, Vader, Hamstrings, Quads.
Fredag: Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd och Ryggtjocklek
B
Måndag: Biceps, Underarmar, Vader, Hamstrings, Quads.
Onsdag: Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd och Ryggtjocklek
Fredag: Biceps, Underarmar, Vader, Hamstrings, Quads.
osv...
Kör 3-4 progressiva uppvset för varje övning och sedan ett max set, välj i max setet en vikt där du klarar 8-10 reps till failure, ta 12-15 djupa andetag kör max antal reps till på samma vikt (brukar bli 3-5) ta 12-15 djupa andetag och upprepa igen (brukar bli 1-3 reps) KLART... Efter arbetssetet ska man stretcha med vikter i ca 60sek sen e hela muskeln klar.
Vidare till nästa muskelgrupp och upprepa.
Den bakomliggande tanken är att du över exempelvis ett år skall får mer än dubbelt så många tillväxtfaser i jämförelse med vad du får i ett traditionellt fyra eller fem dagars program.
Deep stretching är centralt, efter respektive muskelgrupp
Bröst: Ta ett par hantlar (lite tyngre än hälften av ditt 6-8reps tunga set) och lägg dig på en bänk och släpp/tryck ner hantlarna så djupt som möjligt i "flyesläge".
Rygg: Dragremmar, häng ena armen i chinsräcket och tryck "ner" kroppen åt de hållet armen är (vänstra sidan ska tryckas når åt vänster).
Biceps: Smithmaskin med stången i halshöjd, ställ dig framför med ryggen mot smithen, greppa stången överifrån med en hand i taget, böj dig ner o vrid kroppen.
Triceps: Sitt bakvänd på en preachercurl bänk, håll en lagom tung hantel bakom huvudet (en hand i taget) så djupt du kan, tryck ned vikten med baksidan av huvudet.
Axlar: Smithmaskin med stången i axelhöjd, ställ dig framför med ryggen mot smithen, greppa stången underifrån med handflatorna uppåt, gå framåt
tills du står på hälarna och tryck fram axlarna.
Ben: (Fram) Inta samma ställning som i "Utfall" på en rak bänk, håll om foten in mot kroppen med en arm och tryck så det spänner.
(Bak) Lägg upp ett ben i taget på en smithstång i brösthöjd, håll benet sträckt och luta/tryck dig framåt.
Käk:
4-5 gram protein per kilokroppsvikt/dag inga kolhydrater efter klockan 19 är vad riktiga hundskitare följer, jag äter som förr... 250g protein/dygn sen äter ja som vanligt även framåt kvällen, mitt mål e att bli stor!!
Så om arbetsvikten för en övning är 100kg så kör du uppvärmning på tex 40, 60 och 80kg innan du går på 100?
AdrenalineRush
2005-08-17, 20:54
Så om arbetsvikten för en övning är 100kg så kör du uppvärmning på tex 40, 60 och 80kg innan du går på 100?
Uppvärmning är mycke inviduellt, värm upp tills DU känner dig redo för de stora vikterna.
Jag kan ta ett exempel iaf.
jag körde på 125kg i bänk för nån vecka sen...
Då började ja med 50kg*20, 80kg*10-15, 110kg*4-6 sen 120kg*2reps... sen vila och sen på 125kg.
Uppvärmning, stretching och bra utförande är de viktigaste när de kommer till en skadefri träning.
Då blir det alltså en del set vid varje träning då?
Tack för infon!
Just det
Våga o kom med bättre bilder, men ser ingenting
spacedog
2005-08-17, 22:39
Asså igentligen förstår ja inte problemet...
Bilderna visar inte alla muskelgrupper, ens på överkroppen. De första bilderna du la in gör det, ta ett gäng sådana nu så vi kan jämföra. För det verkar ha varit en sjujäkla utveckling sedan dess! :thumbup:
Nice utvecklingt. Så strechning verkar vara en central del i alla fall! Har inte strechat seriöst, får nog börja med det ;)
Asså igentligen förstår ja inte problemet... Mina bilder är de inget fel på, de är med bra skärpa, inga konstiga vinklar eller inzoomningar eller nått. Och framifrån "avslappnad" är en snygg pose som alltid sitter där den ska.
Men visst bilderna visar bara överkroppen, dvs den delen som är finast på en vältränad person. Benen ska bara hänga med i utväcklingen och inte släpa efter enligt min mening...
Alla här har blivit så kåta på benbilder, har blivit ett tvång att gnälla på alla som tar sig tiden att faktiskt slänga upp nårra bilder över huvud taget...
Ta bort tråden om du känner att de behövs för brädans bästa... och nej jag e inte sur eller gnällig... det är bara min syn på detta.
MVH Kim
Jag är inte heller sur eller gnällig. :)
Problemet är att man inte kan bedömma eller ge någon som helst konstruktiv kritik baserat på dom bilderna du har lagt upp. Och denna delen av forumet är gjord just för det ändamålet. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738
Det verkar som om du har gjort stora framsteg, varför inte ta kort på dom poserna du har på före-bilderna så kan man jämföra och det rättvist. Så som det ser ut nu kan man som sagt inte säga mycket.
Förstår du vad jag menar?
Jag håller med er båda, Jorgen har rätt, du borde dra ett par obligatoriska typ:)
Men de va INGET fel på just bilderna, Otroliga ökningar!
Upp med dubbel biccen nu så blir det kanon!
Kör på hårt
MVH TT
Shit lite smått otroliga ökningar!! dessutom ser du mycket mer deffad ut på dom nya bilderna, har det kommit på köpet eller har du deffat specifikt? Trodde först att de va nå plojbilder du la upp och drev med oss =) med kollade födelsemärkena på bröstet och dom stämde på bilderna :D
Creds till dom där ökningarna!! *flex*
Herkulez
2005-08-18, 16:53
Jag är inte heller sur eller gnällig. :)
Problemet är att man inte kan bedömma eller ge någon som helst konstruktiv kritik baserat på dom bilderna du har lagt upp. Och denna delen av forumet är gjord just för det ändamålet. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14738
Det verkar som om du har gjort stora framsteg, varför inte ta kort på dom poserna du har på före-bilderna så kan man jämföra och det rättvist. Så som det ser ut nu kan man som sagt inte säga mycket.
Förstår du vad jag menar?
och den här tråden som du förövrigt har svarat i fyller dom kriterierna?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46378&page=1&pp=15
missförstå mig inte, jag gillar såna bilder
Ontopic: du har bra linjer och gjort riktigt bra ökningar :thumbup:
och den här tråden som du förövrigt har svarat i fyller dom kriterierna?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46378&page=1&pp=15
missförstå mig inte, jag gillar såna bilder
*suck* Ibland undrar jag varför jag bryr mig. *rolleyes*
Nu är jag tveksam till att bilderna i den tråden du länkade till är avsedda för att visa upp någons fysik, till skillnad från denna tråden, men jag kan ha missuppfattat det. Allt är en tolkningsfråga, inget är svart eller vitt.
Nu skiter jag snart i detta.
MER LUNAR ÅT FOLKET. Fler mobilkamerabilder i konstiga vinklar i mörka rum. Vem fan bryr sig? *screwy*
spacedog
2005-08-18, 17:47
Dela upp i två olika forum, kanske? Ett strikt för bedömning och ett "lunar" där folk kan lägga upp träningsbilder, badrumsbilder, etc?
Dela upp i två olika forum, kanske? Ett strikt för bedömning och ett "lunar" där folk kan lägga upp träningsbilder, badrumsbilder, etc?
Nej, vi vill inte ha några badrumsbilder på detta forumet. Det finns andra forum där det är tillåtet, vill man lägga upp sådana bilder så kan man göra det där. Träningsbilder är välkommet att lägga upp, finns flera sådan trådar.
ja, bra idé spacedog
på exhale har dem t ex övriga poseringsbilder och medlemsbilder
det har funkat bra
jag tycker att bilderna är bra iallafall (även om det inte är obligatoriska), till skillnad från många andra som man har fått se här på sistone. bilder från webcam, mobilkameror, konstiga vinklar, förminskade... you name it
i övrigt, bra ökningar :)
arbetsvikt på 125 kg i bänk é ju grymt :hbang: *flex*
spacedog
2005-08-18, 18:08
ja, bra idé spacedog
på exhale har dem t ex övriga poseringsbilder och medlemsbilder
det har funkat bra
Bara för att klargöra: jag klarar mig utmärkt utan badrumsbilder, men om nu en överväldigande majoritet vill lägga upp mer avslappnade bilder på sig själva så är det en lösning. Eller kan man göra som Jörgen föreslår och lägga upp sina bilder på Exhale.
Herkulez
2005-08-18, 18:28
*suck* Ibland undrar jag varför jag bryr mig. *rolleyes*
Nu är jag tveksam till att bilderna i den tråden du länkade till är avsedda för att visa upp någons fysik, till skillnad från denna tråden, men jag kan ha missuppfattat det. Allt är en tolkningsfråga, inget är svart eller vitt.
MER LUNAR ÅT FOLKET. Fler mobilkamerabilder i konstiga vinklar i mörka rum. Vem fan bryr sig? *screwy*
äh sluta fjanta dig nu, ville bara retas lite =)
MER LUNAR ÅT FOLKET. Fler mobilkamerabilder i konstiga vinklar i mörka rum. Vem fan bryr sig? *screwy*He's gonna crack! :laugh: :thumbup:
AdrenalineRush
2005-08-18, 19:52
Hepp här har de kommit några fler inlägg sen senast jag var här...
Iaf, det var aldrig min mening att få en rättvis konstruktiv uppfattning om min kropp, det kan man som sagt inte ge på de bilderna. Tänkte bara vara snäll o visa... :booty:
Men ja har planer på nårra obligatoriska, vet inte när de kommer dock (har sån jävulsk träningsvärk i armarna sen gårdagens pass)!
Personligen föredrar ja lite skumma bilder med en personlig toutch framför helkroppsbilder där de flesta ser knasiga ut, viss där finns gränser för hurpass "lunar" de får vara, tycke själv inte jag har såpass dåliga bilder.
Jag uppskattar att folk skriver i tråden... ;)
Herkulez
2005-08-18, 20:01
tycker man ser din fysik bra på bilder, man behöver inte alltid flexa för att kunna kommentera en fysik.
Slartibartfast
2005-08-19, 12:46
Flexa är överskattat.
Grymma ökningar! :bow:
Metal_boy_
2005-08-19, 15:58
Helt annan kropp :bow:
måste bara fråga och kommentera vissa saker..
jag blev riktigt förvånad över dina resultat, för jag har sett andra som tränat o tränat mycket längre tid men inte ökat speciellt mycket. De resultat du uppnådde på inte ens 2 år uppnår ju många inte på ett bra tag.
Du sa att du använda dig av något som heter "DoggCrapp" träning.
Då till mina frågor:
Hur skiljer sig "DC" från ett "vanligt" schema? (där man ex kör splittat schema på 3 dagar och kör antingen 3*8 eller något sådant)
Och...vilket av de sätten är BÄST för att öka mycket i muskelmassa?
jag har ju hört och läst mycket om att köra få reps i varje set bygger mer muskler, det är ju bevisat tror jag. Men som jag förstod det kör du fler reps och vilar inte lika länge mellan seten?
måste bara fråga och kommentera vissa saker..
jag blev riktigt förvånad över dina resultat, för jag har sett andra som tränat o tränat mycket längre tid men inte ökat speciellt mycket. De resultat du uppnådde på inte ens 2 år uppnår ju många inte på ett bra tag.
Du sa att du använda dig av något som heter "DoggCrapp" träning.
Då till mina frågor:
Hur skiljer sig "DC" från ett "vanligt" schema? (där man ex kör splittat schema på 3 dagar och kör antingen 3*8 eller något sådant)
Och...vilket av de sätten är BÄST för att öka mycket i muskelmassa?
jag har ju hört och läst mycket om att köra få reps i varje set bygger mer muskler, det är ju bevisat tror jag. Men som jag förstod det kör du fler reps och vilar inte lika länge mellan seten?
Kortfattat går DC ut på att du kör en tvådagarssplit tre dagar i veckan. Det vill säga du tränar varje muskelgrupp 1,5 ggr per vecka i snitt. Det är låg volym på träningen som gäller men mycket hög intensitet, 15-20 sekunders vila mellan seten. Du gör ETT arbetsset, som oftast består av ett restpause set (3 snabba set med 15-20 sekunders vila mellan), sedan stretchar du muskeln och går vidare till nästa muskelgrupp.
Vilket träningsupplägg som är bäst går inte att säga. Testa själv och bilda en egen uppfattning. Jag själv tränar DC och tycker om träningssättet och har blivit betydligt starkare också.
Ontopic: Mycket bra ökningar! :thumbup: Finns inte mycket annat att säga. Kör hårt , det vet jag att du gör om du kör DC ;)
Kortfattat går DC ut på att du kör en tvådagarssplit tre dagar i veckan. Det vill säga du tränar varje muskelgrupp 1,5 ggr per vecka i snitt. Det är låg volym på träningen som gäller men mycket hög intensitet, 15-20 sekunders vila mellan seten. Du gör ETT arbetsset, som oftast består av ett restpause set (3 snabba set med 15-20 sekunders vila mellan), sedan stretchar du muskeln och går vidare till nästa muskelgrupp.
Vilket träningsupplägg som är bäst går inte att säga. Testa själv och bilda en egen uppfattning. Jag själv tränar DC och tycker om träningssättet och har blivit betydligt starkare också.
Ontopic: Mycket bra ökningar! :thumbup: Finns inte mycket annat att säga. Kör hårt , det vet jag att du gör om du kör DC ;)
Men jag förstår inte riktigt eftersom fler antal set -> uthållighet och mindre -> muskelbygge. i DC (vad jag har förstått) har man knappt något vila mellan seten och man kör ju på lägre vikter?
Käk:
4-5 gram protein per kilokroppsvikt/dag inga kolhydrater efter klockan 19 är vad riktiga hundskitare följer, jag äter som förr... 250g protein/dygn sen äter ja som vanligt även framåt kvällen, mitt mål e att bli stor!!
Ja, Dantes kostupplägg låter minst lika intressant som hans träningsupplägg. Olivolja till förbannelse, vassledrinkar till döds, och kokta kalla potatisar istället för maltodextrin efter träningen. Men han fick ju kvalitativ massa av det, så det är väl bara att inse: Strävanden efter den optimala kosten enligt studier och forskning är något man bara håller på med för att man inte är trött nog efter träningen.
/ Akilles, som hakat på forumets senaste trend, sluta-tänka-börja-träna
Herkulez
2005-08-19, 18:43
/ Akilles, som hakat på forumets senaste trend, sluta-tänka-börja-träna
:thumbup:
:thumbup:
Vänta du bara tills nästa trend kommer... Då är jag där.
AdrenalineRush
2005-08-19, 19:14
Jag kommer svara med ett rejält inlägg i tråden om dcträningen senare, har inte tid nu bara. :eating:
Men gött att så mycke folk visar intresse! :thumbup:
AdrenalineRush
2005-08-20, 13:23
Hepp, hur ska jag starta... Jag har tränat enligt Doggcrapp aka Dantes träningsfilosofi i 6 månader nu och har som sagt kommit in i de rätt bra.
Jag har lagt upp träningen och kosten så att den passar mig men ändå så att den håller sig till Dantes riktlinjer.
Dante är förrästen snubben som kommit på DC-träningen.
Jag försöker alltid välja tunga basövningar framför koncentrationsövningar, vilket säger sig själv, men marklyft har jag skippat sen några månader tillbaka pga jag pajjade ryggen när jag körde ett restpause set.
Restpause seten räknas som ett helt arbetsätt, ett utdraget sådant. Det är inte alltid man kan eller änns behöver använda sig utan restpause. Nu kör jag inte lika mycke med restpause som innan, och detta för att jag blivit så grymt mycke starkare att de inte går längre, det är för farligt i många övningar anser jag. Men tillväxten och ökningarna håller i sig ändån.
Vad gäller kosten äter jag inte ritkigt så mycke protein per dag som dante rekomenderar, han vill att man ska få i sig 4-5g protein/kropps kg, men jag ligger på 2-3g och det verkar funka för mig iaf.
En sak som är värt att nämna är att det tar ett tag att komma in i rutinerna, det går nästan helt emot ett traditionellt träningsupplägg vilket kan göra de svårt för vissa att fortsätta. Men som jag ser de nu finns där inget bättre och roligare sätt att träna. Jag kör en 6veckors period svintungt med ökningar varje träning, sen en vecka av, dock brukar ja använda denna veckan att bara discoträna på gymmet, testa på nya övningar som verkar intressanta och bara träna högreps och mer volym.
Nu vettefan om jag missat nått.... fråga isf de här...
MVH
Kim
Hur tränade före du började med DC?
Jag kör en 6veckors period svintungt med ökningar varje träning, sen en vecka av, dock brukar ja använda denna veckan att bara discoträna på gymmet, testa på nya övningar som verkar intressanta och bara träna högreps och mer volym.
Cruise veckorna ligger ju på 2 veckor, eller räcker 1 vecka för dig?
AdrenalineRush
2005-08-20, 18:45
Hur tränade före du började med DC?
Det står exakt hur jag tränat i början av tråden.
Cruise veckorna ligger ju på 2 veckor, eller räcker 1 vecka för dig?
Asså, dante själv har sagt att de bästa är att skippa "cruise-veckorna" (viloveckorna) då kan man fortsätta att öka istället och växa snabbare på kortare tid. Jag har testat skippa viloveckor, alltså kört på stenhårt en längre tid, men på 7e veckan första gången pajjade ja ryggen i mark, andra gången fick jag en benhinne inflammation i underarmarna. så jag tar alltid en cruise-vecka efter 6veckors dcträning.
Detta är kanske inviduellt men för mig håller detta.
tigerofsweden
2005-08-20, 18:52
Vad är det som är så grymt med DC träningen att man kan lassa på mer vikt nästan varje pass :confused:
Man är ju ganska sugen på att testa men det verkar så invecklat :em:
Nu kör jag inte lika mycke med restpause som innan, och detta för att jag blivit så grymt mycke starkare att de inte går längre, det är för farligt i många övningar anser jag. Men tillväxten och ökningarna håller i sig ändån.
Kör du 3 vanliga set då eller bara 1? I de övningar du inte kör restpause alltså.
AdrenalineRush
2005-08-21, 02:11
Vad är det som är så grymt med DC träningen att man kan lassa på mer vikt nästan varje pass
Det är grymt pga det funkar och det är mer hardcore är vanlig träning enligt mig. Man blir mer fokuserad på sin träning och kan inte köra disko, utan man måste alltid slå sitt förra max och alltid träna lika hårt i alla övningar.
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=3117&hl=doggcrapp
Läs där...
Kör du 3 vanliga set då eller bara 1? I de övningar du inte kör restpause alltså.
Nope.. bara 1 intensivt, tungt, jobbigt och mycke negativt arbetsset!
Ja de e förrästen också viktigt att nämna, dålig form går helt bort enligt dantes principer, man ska köra explosivt upp, eller så gott de går, sen gå sakta, sakta ner under den negativa delen.
Tack för svaren, en sak till jag tänkte på var valet av övningar. Hur har du lagt upp det? :)
tigerofsweden
2005-08-21, 12:09
Okej, det låter ju fint. Kanske inget man ska testa på om man bara har några månaders träning under bältet, men man är ju onekligen sugen :naughty:
Finns det något annat sätt att strecha ryggen på?
Hepp, hur ska jag starta... Jag har tränat enligt Doggcrapp aka Dantes träningsfilosofi i 6 månader nu och har som sagt kommit in i de rätt bra.
Jag har lagt upp träningen och kosten så att den passar mig men ändå så att den håller sig till Dantes riktlinjer.
Dante är förrästen snubben som kommit på DC-träningen.
Jag försöker alltid välja tunga basövningar framför koncentrationsövningar, vilket säger sig själv, men marklyft har jag skippat sen några månader tillbaka pga jag pajjade ryggen när jag körde ett restpause set.
Restpause seten räknas som ett helt arbetsätt, ett utdraget sådant. Det är inte alltid man kan eller änns behöver använda sig utan restpause. Nu kör jag inte lika mycke med restpause som innan, och detta för att jag blivit så grymt mycke starkare att de inte går längre, det är för farligt i många övningar anser jag. Men tillväxten och ökningarna håller i sig ändån.
Vad gäller kosten äter jag inte ritkigt så mycke protein per dag som dante rekomenderar, han vill att man ska få i sig 4-5g protein/kropps kg, men jag ligger på 2-3g och det verkar funka för mig iaf.
En sak som är värt att nämna är att det tar ett tag att komma in i rutinerna, det går nästan helt emot ett traditionellt träningsupplägg vilket kan göra de svårt för vissa att fortsätta. Men som jag ser de nu finns där inget bättre och roligare sätt att träna. Jag kör en 6veckors period svintungt med ökningar varje träning, sen en vecka av, dock brukar ja använda denna veckan att bara discoträna på gymmet, testa på nya övningar som verkar intressanta och bara träna högreps och mer volym.
Nu vettefan om jag missat nått.... fråga isf de här...
MVH
Kim
Enligt Dc så ska man väl inte köra rp på mark och benböj?
AdrenalineRush
2005-08-21, 20:25
Tack för svaren, en sak till jag tänkte på var valet av övningar. Hur har du lagt upp det?
Man väljer själv övningar, 3 övningar per muskel, de viktigaste är att köra strikt men alltid kunna öka! Ökar man med bra form lägger man på sig massa...
Okej, det låter ju fint. Kanske inget man ska testa på om man bara har några månaders träning under bältet, men man är ju onekligen sugen
Jag har testat mig fram och detta sättet fungerade bäst på mig, enligt dante ska man ta o hänga en tung vikt runt midjan o hänga med brett grepp i chinsräcket...
Enligt Dc så ska man väl inte köra rp på mark och benböj?
Kan vara så... Jag har inte läst hans artiklar på länge, men har tränat efter de såpass länge att jag kommit fram till ett och annat. Jag kör inte restpause i benövningar där ska man köra "breathing squats". Vaderna ska man köra med 6-10sek negativ, stanna i bottenläget i 15sek sen explodera upp sen om igen.
Nu måste jag vara jobbig, gnällig och jävlig igen. Jag vet, jag är ett as. *rolleyes*
Men skall ni diskutera träning så gör det i rätt del av forumet. Och det är inte här.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.