handdator

Visa fullständig version : hälp med wolfenstein - return to castle

kalle_banan
2005-08-14, 18:38
jag är här: http://www.planetwolfenstein.com/images/image.asp?/sp/walk/walk_imgs/m3l1-10.jpg
och ska in i lastbilen, jag får inte döda vakten som är på bilden (ifall ni glömt av hur uppdraget var) och inget alarm får ljuda. jag lyckas inte smyga dit, hur gör jag?

Zozza
2005-08-14, 18:39
Har du kollat i nån guide på gamefaqs?
Där borde det stå annars

kalle_banan
2005-08-14, 18:49
zozza, kollade in gamefaqs (gamefags :D) men det var inget av värde där.

hulken
2005-08-14, 20:06
Har för mig att du ska komma från andra kortsidan av byggnaden under taket mot lastbilen, men kommer inte ihåg hur man passerar vakten.

Dissector
2005-08-14, 20:12
jag är här: http://www.planetwolfenstein.com/images/image.asp?/sp/walk/walk_imgs/m3l1-10.jpg
och ska in i lastbilen, jag får inte döda vakten som är på bilden (ifall ni glömt av hur uppdraget var) och inget alarm får ljuda. jag lyckas inte smyga dit, hur gör jag?

Hmm, vafan. Jag har för mej att det helt sonika gick att smyga sig dit. Var det inte tüskar uppe vid bilen med (om det inte var dom tüskarna du menade från början)? Isåfall har jag för mej att jag enkelt kunde ha ihjäl dom. Men på något sätt har jag för mig att jag smög bakom några siloliknande tunnor som från bilden sett står lite till höger. Eller så förväxlar jag den banan med nån annan. Är du verkligen säker på att du inte får döda nazisten vid bilen, för det har jag för mig jag gjorde iaf. Fast jag är mycket ond och brutal av mej :cool:

Pingen
2005-08-14, 21:10
Gå så tätt intill muren/stängslet som finns rakt till höger om dig. Tysken vid bilen kan du döda. Om inte, stanna iakta och lära dig deras rörelseschema "MGS-style" :D

mangemani
2005-08-14, 21:17
kanske är jag som missminner mej nu,men finns det inte nån stig uppe vid nån kulle som man skulle smyga sej förbi alla vakterna på och sen hoppa ner i nån lucka....sen när man hoppat ner i luckan så får man ta sej fram och tillslut så är man inne i den där tunneln som den där vakten längst bort på bilden vaktar....sen var det väl bara att följa tunneln....har tom för mej att nån vakt ska man ej ta ihjäl...man skulle bara smyga sej förbi allt.

King Grub
2005-08-14, 21:18
Ooooo... Måste spela om RtCW märker jag. Det rycker i mushanden. Det var ju så roligt.

kalle_banan
2005-08-15, 00:22
Grub> säg till när du är på samma ställe som jag är på

ni andra: har försökt smyga mig förbi, har försökt ställa en stor utanför muren och klättra över (testat med två stolar på varandra, men då går den ena sönder) har försökt döda vakten, men då börjar det om från sista autosaven för det är han som ska öppna porten åt en när man sitter i lastbilen. har försökt springa förbi, spurta förbi (alla gånger intill väggen längst åt höger) jag kan inte smyga förbi med en stol i handen heller som "skyddar" mig

så jag har verkligen försökt med allt! :( känns sjukt att det ska vara så svårt?

Bjorne
2005-08-15, 00:42
Yrade bort mig ordentligt när jag spelade RtCW, blev ordentligt illamånde av det.

mangemani
2005-08-15, 00:54
ju mer jag tänker på det där scenariot nu desto mer minns jag.
det finns en lucka du ska hoppa ner i som sen leder till tunneln som vakten vaktar,vakten ska du strunta i och sen följa tunneln(det är jag helt säker på nu).
VART luckan är är jag lite osäker på än,men jag har starka minnen av att det ska finnas en väg som går bakomför en kulle som du ska gå på tills du når luckan.
så leta efter nån väg/stig.

kalle_banan
2005-08-15, 18:47
i har alla haft rätt hela tiden. kruxet var bara att när jag dödade alla snubbar man skulle döda så blev den siste vakten som inte skulle dö alert och kollade mot "mitt" håll hela tiden. innan hade han patrulerat fram o tillbaka så man kunde springa förbi osedd.

så vad jag gjorde var att en gång för alla (tredje gången gillt) spelade om från att jag fick snoopern och vara försiktig med vad jag gjorde och undersöka, då gick det som smort!

tack så hjärtligt för hjälpen!