fonzie
2005-08-13, 18:18
Hej.
Ja vart ska jag börja nånstans...
För en och en halv månad sen började jag träna seriöst. 3 gånger i veckan och morgonpromenader (1tim) varje dag.
Allt detta för att försöka styra upp mitt välbefinnande både psykiskt och fysiskt. Har alltid haft svårt för mig själv och min egen kropp, allmänt jobbig att kånka runt på och jag skäms för den med jämna mellanrum. "Här ska fan bli ändring!" tänkte jag när jag började förberada mig med att plugga på om träning, kost och näringslära.
Trots att jag läste på så mycket jag kunde så fick inte mitt dietande det resultat jag ville ha. Gjorde ett överslag och upptäckte att under de 35 dagar jag hållit på så hade jag gjort av med 70000 kcal och ätit 79000. *bs*
Nu är jag lite sur... men samtidigt har jag fått lite mer jävlaranamma. Verkar som att fläsket inte flyttar på sig så lätt :devil:
Ska gå ner till 1500 kcal/dag istället för 2200.
Har knåpat ihop ett nytt träningsprogram, ser ut såhär:
Mån: Bröst/Mage + morgonpromenad
Tis: Armar/Rygg + morgonpromenad
Ons: Axlar/Ben + morgonpromenad
Tors: Bröst/Mage + morgonpromenad
Fre: Vila
Lör: Joggingtur innan frukost makligt tempo, vila hela dan efter det
Sön: Joggingtur innan frukost makligt tempo (dålig kondis), vila hela dan efter det.
Ska ta bild på mig nu på Söndag och sen när jag är färdig och lägga upp :D
Så vad tror ni om mitt träningsprogram? För hårt?
Ja vart ska jag börja nånstans...
För en och en halv månad sen började jag träna seriöst. 3 gånger i veckan och morgonpromenader (1tim) varje dag.
Allt detta för att försöka styra upp mitt välbefinnande både psykiskt och fysiskt. Har alltid haft svårt för mig själv och min egen kropp, allmänt jobbig att kånka runt på och jag skäms för den med jämna mellanrum. "Här ska fan bli ändring!" tänkte jag när jag började förberada mig med att plugga på om träning, kost och näringslära.
Trots att jag läste på så mycket jag kunde så fick inte mitt dietande det resultat jag ville ha. Gjorde ett överslag och upptäckte att under de 35 dagar jag hållit på så hade jag gjort av med 70000 kcal och ätit 79000. *bs*
Nu är jag lite sur... men samtidigt har jag fått lite mer jävlaranamma. Verkar som att fläsket inte flyttar på sig så lätt :devil:
Ska gå ner till 1500 kcal/dag istället för 2200.
Har knåpat ihop ett nytt träningsprogram, ser ut såhär:
Mån: Bröst/Mage + morgonpromenad
Tis: Armar/Rygg + morgonpromenad
Ons: Axlar/Ben + morgonpromenad
Tors: Bröst/Mage + morgonpromenad
Fre: Vila
Lör: Joggingtur innan frukost makligt tempo, vila hela dan efter det
Sön: Joggingtur innan frukost makligt tempo (dålig kondis), vila hela dan efter det.
Ska ta bild på mig nu på Söndag och sen när jag är färdig och lägga upp :D
Så vad tror ni om mitt träningsprogram? För hårt?