handdator

Visa fullständig version : En ny kropp tack...

fonzie
2005-08-13, 18:18
Hej.
Ja vart ska jag börja nånstans...
För en och en halv månad sen började jag träna seriöst. 3 gånger i veckan och morgonpromenader (1tim) varje dag.
Allt detta för att försöka styra upp mitt välbefinnande både psykiskt och fysiskt. Har alltid haft svårt för mig själv och min egen kropp, allmänt jobbig att kånka runt på och jag skäms för den med jämna mellanrum. "Här ska fan bli ändring!" tänkte jag när jag började förberada mig med att plugga på om träning, kost och näringslära.
Trots att jag läste på så mycket jag kunde så fick inte mitt dietande det resultat jag ville ha. Gjorde ett överslag och upptäckte att under de 35 dagar jag hållit på så hade jag gjort av med 70000 kcal och ätit 79000. *bs*

Nu är jag lite sur... men samtidigt har jag fått lite mer jävlaranamma. Verkar som att fläsket inte flyttar på sig så lätt :devil:

Ska gå ner till 1500 kcal/dag istället för 2200.

Har knåpat ihop ett nytt träningsprogram, ser ut såhär:

Mån: Bröst/Mage + morgonpromenad
Tis: Armar/Rygg + morgonpromenad
Ons: Axlar/Ben + morgonpromenad
Tors: Bröst/Mage + morgonpromenad
Fre: Vila
Lör: Joggingtur innan frukost makligt tempo, vila hela dan efter det
Sön: Joggingtur innan frukost makligt tempo (dålig kondis), vila hela dan efter det.

Ska ta bild på mig nu på Söndag och sen när jag är färdig och lägga upp :D

Så vad tror ni om mitt träningsprogram? För hårt?

z_bumbi
2005-08-13, 18:25
Vad väger du?

Hur vet du vad du har gjort av med?

Sänk inte med 700 kcal per dag när/om du redan ligger lågt!
Speciellt som du samtidigt börjar träna mer.

blekfet2
2005-08-13, 19:22
1500kcal....om du ska gå ner på så lågt intag så kan du inte väga mer än 60kg....vad väger du?

fonzie
2005-08-13, 20:28
190 cm lång, väger 80 kg.
Så här ser jag ut http://i15.photobucket.com/albums/a354/fonz0r/sidavsida.jpg

Smail
2005-08-13, 21:45
Känns inte riktigt som dina beräkningar stämmer till 100%. Ett kilo fett motsvarar ca 7500kcal. Således kanske du har förlorat 1kilo fett. Stirra dig inte blind på vågen utan du kanske lagt på dig lite muskler som väger en del de med. Vikten är således densamma... Det är bara att kämpa på. Ligg på 500kcal under förbrukningen/dygn så kommer du tappa fett men det tar tid!

Kör hårt och Lycka till!

fonzie
2005-08-13, 22:44
jo jag har faktiskt gått ner ett kilo... 80-79 (heh).
jag förstår att sånt här tar tid, men fan att man ska behöva flytta berg för att få resultat. inte för att jag är nån discobyggare... skulle bara vilja ha lite "trivsammare" kropp medans jag är ung.
Jag kanske inte ska sänka mitt kalori intag så drastiskt... kanske borde ligga på 1700-1800 kcal/dag istället. Ska även börja med kp3 och protein pulver (så fort posten kan snabba sig lite *grr27* ). det kanske kan röra om i grytan lite mer. ;)

Metal_boy_
2005-08-14, 01:41
Du är inte för fet för att bygga lite först, och iom att du är i början av din karriär så kommer du bränna lite fläsk samtidigt. Tror ändå att du har för lite muskler för att deffa, träna upp musklerna lite först för muskler bränner fett. Jag såg ut som dig i kroppen när jag började träna förutom att jag inte var riktigt lika lönnfet. Så det finns hopp, jag har kommit en bra bit från den punkten :) Kör Hårt!

fonzie
2005-08-14, 17:15
hehe :)
Jag tror jag gör såhär: jag fortsätter att bränna fett, men tycker jag att jag blir för smal så ökar jag kaloriintaget och satsar på muskelbyggning istället.

Kör Hårt!

så du tyckte då alltså mitt träningsprogram såg bra ut? :D

m96olsen
2005-08-14, 17:47
Träningsprogramet ser bra ut. Eventuellt kan du fundera på att byta plats på Ons. och Sön. Jogga två dagar i rad om man inte är van kan ta ut sin rätt.

Tänk på att proteinpulver inte är nåt mirakel medel och att det är mat i pulverform. Pulver ger ingen längre mättnad och det är lätt att äta lite mer eftersom man snabbt blir hungrig igen.

Fatcan
2005-08-14, 18:01
Eyyyy, lycka till med viktnedgången.

fonzie
2005-08-14, 18:24
tack! :naughty:

men visst behöver man väl fortfarande protein när man tränar hårt och äter lite? ;)
imorrn gäller det!! :hbang:

m96olsen
2005-08-14, 18:48
tack! :naughty:

men visst behöver man väl fortfarande protein när man tränar hårt och äter lite? ;)
imorrn gäller det!! :hbang:
Jo, det skadar inte. Håll bara koll på mängden kalorier i drinken.
Är ditt mål att tappa fett och behålla musklerna är protein mkt viktigt men du borde inte ha några problem att klara dagsbehovet med vanlig kost.

fonzie
2005-08-16, 14:34
ok tack för svaret! väntar fortfarande på posten :(

Med rädsla för att ha blivit "kosttillskots beroende" så skulle jag vilja be om lite tips på ytterligare kosttillskott som jag skulle kunna använda för ännu bättre effekt.

De jag tycker verkar mest intressanta är:
Twinlab ripped fuel extreme
Eiselt HMB
Eiselt Liponsyra

kunde jag skulle jag köpa alla tre :D

skulle även behöva något som hjälper immunförsvaret lite och som hjälper en att hålla sig frisk! Tips någon?

mangs
2005-08-23, 11:33
Jag skulle satsa på att INTE köpa dessa tillskott nu när du är "nybörjare". Spara dessa slantarna till bra mat istället elelr eventuellt ett proteinpulver som du tar kring träning och frukost. Vanlig C-vitamin hjälper immunförsvaret en del men det bästa är att sköra kost,träning och sömn samt att tvätta händerna ofta.

Jag har sett info hur du tränar och det ser väl ok ut men varför kör du bröst/mage dubbelt? jag skulle fördela passen så att jag körde styrkepassen lite mer utspridda i veckan.

Hur ser kosten ut i övrigt? Hur ofta och vad äter du? Det är intressant att se för att kunna hjälpa dig med deffen.